2 ay önce 20tl'e 2 adet sözde beyaz 100wtlık h7 ampül aldım. Çok ısınıyorlardı uzun süreli kullanımlarda önceki ampüllerime nazaran. Bir arkadaşım aküye ve far çerçevesine zararı olabileciğini söylemişti. Acaba bu söylenenler doğru mudur?
far aynalarına zarar veriyor
quote:
Orijinalden alıntı: Harun
far aynalarına zarar veriyor
elektrik tesisatındaki kabloların kalınlığı artan watt ile gelen yüksek akımı taşımaya elverişli değilse kablolardada ısınma ve yanma olması olası.
quote:
Orijinalden alıntı: suicide
elektrik tesisatındaki kabloların kalınlığı artan watt ile gelen yüksek akımı taşımaya elverişli değilse kablolardada ısınma ve yanma olması olası.
Alıntıları Göster
Kesinlikle tehlikeli elektrik tesisatı açısından.
quote:
Orijinalden alıntı: Kerosen
Kesinlikle tehlikeli elektrik tesisatı açısından.
Alıntıları Göster
kardeş 100 wattlık ampul alınır mı ya 35 watlık ampuller bile varken
quote:
Orijinalden alıntı: Haketmedim
kardeş 100 wattlık ampul alınır mı ya 35 watlık ampuller bile varken
Alıntıları Göster
bence biran önce değiştirin
quote:
Orijinalden alıntı: Whisper911
bence biran önce değiştirin
Alıntıları Göster
saolunu mu aydınlatıyorsunuz?
quote:
Orijinalden alıntı: HELICOPTERPILOT
saolunu mu aydınlatıyorsunuz?
Alıntıları Göster
8 Amper çeker, enerjinin % 75'i ısı olarak israf olur, rölesiz takarsanız aracın elektrik kabloları dirençten ısınır, izolasyonu eritir, şalter ve kollar da ısıdan kısa devre yapabilir.
Fabrikada orjinal ampul değerinde ne takılmışsa başka birşey takmayın.
quote:
Orijinalden alıntı: Taner Göde
8 Amper çeker, enerjinin % 75'i ısı olarak israf olur, rölesiz takarsanız aracın elektrik kabloları dirençten ısınır, izolasyonu eritir, şalter ve kollar da ısıdan kısa devre yapabilir.
Fabrikada orjinal ampul değerinde ne takılmışsa başka birşey takmayın.
Alıntıları Göster
Ayrıca farları karartıyor.
quote:
Orijinalden alıntı: Salih*
Ayrıca farları karartıyor.
Alıntıları Göster
Tam LED Farlar çıksa da artık biz de Akkor Flâmâlı, Tungsten/Wolfram Telli, Civa, Karpit veya Neon, Asal Gaz veya Doğal Gaz, Xenon farlarından kurtulsak. LED farlar 10 W harcarken "eski" ampuller 150 W çekebiliyor ve bu da şarj dinamosundan çekiliyor, krank milindne güç alıyor, o da daha fazla yakıt demek.
quote:
Orijinalden alıntı: Taner Göde ...
...
daha az ısı, daha uzun ömür, çevre koşullarından(ısı hariç) daha az etkilenme gibi artılarıda var ledlerin.
fakat taner abi, bu fotodaki çok kötü durmuyor mu ya da ben mi biraz eski kafalı düşünüyorum
quote:
Orijinalden alıntı: Taner Göde
Tam LED Farlar çıksa da artık biz de Akkor Flâmâlı, Tungsten/Wolfram Telli, Civa, Karpit veya Neon, Asal Gaz veya Doğal Gaz, Xenon farlarından kurtulsak. LED farlar 10 W harcarken "eski" ampuller 150 W çekebiliyor ve bu da şarj dinamosundan çekiliyor, krank milindne güç alıyor, o da daha fazla yakıt demek.
Alıntıları Göster
hayırdır, bıldırcına mı gidiyorsunuz
quote:
Orijinalden alıntı: alikum
hayırdır, bıldırcına mı gidiyorsunuz
Alıntıları Göster
far içlerinin kararmasına neden olur ısınmadan dolayı
quote:
Orijinalden alıntı: SAİM.
far içlerinin kararmasına neden olur ısınmadan dolayı
Alıntıları Göster
Okuduklarımdan sonra doğruca oto elektrikçiye gittim. Dedim böyle böyle değiştirelim. Adam boşu boşuna masraf etme dedi. Bir zararı olmaz dedi, bizde güvendik geri evin yolunu tuttuk.
quote:
Orijinalden alıntı: heaven
Okuduklarımdan sonra doğruca oto elektrikçiye gittim. Dedim böyle böyle değiştirelim. Adam boşu boşuna masraf etme dedi. Bir zararı olmaz dedi, bizde güvendik geri evin yolunu tuttuk.
o elektrikçiye selam söyleyin
quote:
Orijinalden alıntı: Whisper911
quote:
Orijinalden alıntı: heaven
Okuduklarımdan sonra doğruca oto elektrikçiye gittim. Dedim böyle böyle değiştirelim. Adam boşu boşuna masraf etme dedi. Bir zararı olmaz dedi, bizde güvendik geri evin yolunu tuttuk.
o elektrikçiye selam söyleyin
Alıntıları Göster
bırakın ısınma tesisata fazla yük ve farın zamanla kararması durumlarını aydınlatma bile oldukça verimsiz.. Ve 100/80 Watt'lık ampüller.
Sonuçları başarısız. Aslında Alman yasalarına göre kullanılması yasak. Uzun hüzmeli farların maksimum 60 Watt, kısalarınsa 55 Watt olması gerekiyor. Yüksek Watt'lı ampüllerde ışık hemen otomobilin önünde birikiyor, ayrıca karşıdaki sürücülerinin gözlerini alıyor. Nedeni: Ampulün iç yapısının teknik yapısı ve kullanılan malzeme kalitesi Philips Premium ve Osram Super ampullerin seviyesinde değil. İyi bir aydınlatma için gerekli olan geometriye sahip olmadıkları için bütün eneji sadece kalın bir akkor teli ısıtmak için kullanılıyor. Ancak H4 toleransları dışında kalan yapıları nedeniyle üretilen ışık karalıkta dağılıp gidiyor. Ampul testinde şu sonuçlara varıldı: Gerçekten iyi bir ampul satın almak isteyen sürücüler tercihlerini Osram Super veya Philips Premium için kullanmalı. Otomobilinde kurallara uygun bir Xenon taklidi kullanmak isteyenler True Blue veya Blue Vision'dan birini satın almalı. Ve sadece bozulmuş bir ampulü değiştirmek isteyen kişiler kaliteli bir ampul satın alıp yoluna güvenle devam etmeli. Kalitesiz ampullere verilen paralar çöpe gittiği gibi güvenliği de tehlikeye düşürüyor.
quote:
Orijinalden alıntı: Whisper911
bırakın ısınma tesisata fazla yük ve farın zamanla kararması durumlarını aydınlatma bile oldukça verimsiz.. Ve 100/80 Watt'lık ampüller.
Sonuçları başarısız. Aslında Alman yasalarına göre kullanılması yasak. Uzun hüzmeli farların maksimum 60 Watt, kısalarınsa 55 Watt olması gerekiyor. Yüksek Watt'lı ampüllerde ışık hemen otomobilin önünde birikiyor, ayrıca karşıdaki sürücülerinin gözlerini alıyor. Nedeni: Ampulün iç yapısının teknik yapısı ve kullanılan malzeme kalitesi Philips Premium ve Osram Super ampullerin seviyesinde değil. İyi bir aydınlatma için gerekli olan geometriye sahip olmadıkları için bütün eneji sadece kalın bir akkor teli ısıtmak için kullanılıyor. Ancak H4 toleransları dışında kalan yapıları nedeniyle üretilen ışık karalıkta dağılıp gidiyor. Ampul testinde şu sonuçlara varıldı: Gerçekten iyi bir ampul satın almak isteyen sürücüler tercihlerini Osram Super veya Philips Premium için kullanmalı. Otomobilinde kurallara uygun bir Xenon taklidi kullanmak isteyenler True Blue veya Blue Vision'dan birini satın almalı. Ve sadece bozulmuş bir ampulü değiştirmek isteyen kişiler kaliteli bir ampul satın alıp yoluna güvenle devam etmeli. Kalitesiz ampullere verilen paralar çöpe gittiği gibi güvenliği de tehlikeye düşürüyor.
Alıntıları Göster
Eski Doğan'a yüksek watlı ampül takmıştım.bir süre sonra park lambaları çalışmamaya başladı.Meğer far kolunun elektrik kontak noktası erimiş.Fiber olduğu için ısıdan etkilenmiş.Sonuçta maliyet 2005 yılında 65 Milyondu.
quote:
Orijinalden alıntı: usb
Eski Doğan'a yüksek watlı ampül takmıştım.bir süre sonra park lambaları çalışmamaya başladı.Meğer far kolunun elektrik kontak noktası erimiş.Fiber olduğu için ısıdan etkilenmiş.Sonuçta maliyet 2005 yılında 65 Milyondu.
Alıntıları Göster
standart ampulu 55watt olarak düşünürsek 12*x=55 den 4.59A bir akım çekecektir, 100wattlık ampulde aynı hesap 12*x=100 olacağından 8.33A çıkar. tesisattaki kablonun uzunluğu, kesiti vs. birsürü değişken yüzünden bu 4 amperlik yük çok acayip sonuçlar doğurabilir. şahsi tavsiyem başınıza iş açmadan(ki bu olasılıktır, şansınız varsa sadece kablolarınızın vs ısındığı ile kalabilirsiniz) orjinal güçteki ampullere dönmenizdir, bunu yapmayacaksanız bile en azından ampuller patladığında orjinale dönün, karlı çıkarsınız.
quote:
Orijinalden alıntı: suicide
standart ampulu 55watt olarak düşünürsek 12*x=55 den 4.59A bir akım çekecektir, 100wattlık ampulde aynı hesap 12*x=100 olacağından 8.33A çıkar. tesisattaki kablonun uzunluğu, kesiti vs. birsürü değişken yüzünden bu 4 amperlik yük çok acayip sonuçlar doğurabilir. şahsi tavsiyem başınıza iş açmadan(ki bu olasılıktır, şansınız varsa sadece kablolarınızın vs ısındığı ile kalabilirsiniz) orjinal güçteki ampullere dönmenizdir, bunu yapmayacaksanız bile en azından ampuller patladığında orjinale dönün, karlı çıkarsınız.
Alıntıları Göster
Çok eskiden, R.12 otomobile 100 watt ampül takmıştım. Bir gün uzun yoldan gelince, selektör kolu aşağıya düşmüştü, eritmişiz yani.
Aküden direkt hat çekip, röle ile uzun yıllar kullandım, fakat o arabaların reflektörleri ince sactı. Şimdiki reflektörler o ısılara dayanmaz ve bence elektrik tesisatını riske atmaya hiç değmez.
quote:
Orijinalden alıntı: M. Reha
Çok eskiden, R.12 otomobile 100 watt ampül takmıştım. Bir gün uzun yoldan gelince, selektör kolu aşağıya düşmüştü, eritmişiz yani.
Aküden direkt hat çekip, röle ile uzun yıllar kullandım, fakat o arabaların reflektörleri ince sactı. Şimdiki reflektörler o ısılara dayanmaz ve bence elektrik tesisatını riske atmaya hiç değmez.
Alıntıları Göster
ampulün üstüne bakarsan not use in europe yazısını okuyabilirsiniz elektrikçi abimize benden de selam söyleyin