Şimdi Ara

100watt far ampüllerinin araca zararı...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
27
Cevap
1
Favori
27.405
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2 ay önce 20tl'e 2 adet sözde beyaz 100wtlık h7 ampül aldım. Çok ısınıyorlardı uzun süreli kullanımlarda önceki ampüllerime nazaran. Bir arkadaşım aküye ve far çerçevesine zararı olabileciğini söylemişti. Acaba bu söylenenler doğru mudur?



  • far aynalarına zarar veriyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Harun

    far aynalarına zarar veriyor
    elektrik tesisatındaki kabloların kalınlığı artan watt ile gelen yüksek akımı taşımaya elverişli değilse kablolardada ısınma ve yanma olması olası.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    elektrik tesisatındaki kabloların kalınlığı artan watt ile gelen yüksek akımı taşımaya elverişli değilse kablolardada ısınma ve yanma olması olası.

    Alıntıları Göster
    Kesinlikle tehlikeli elektrik tesisatı açısından.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerosen

    Kesinlikle tehlikeli elektrik tesisatı açısından.

    Alıntıları Göster
    kardeş 100 wattlık ampul alınır mı ya 35 watlık ampuller bile varken
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Haketmedim

    kardeş 100 wattlık ampul alınır mı ya 35 watlık ampuller bile varken

    Alıntıları Göster
    bence biran önce değiştirin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    bence biran önce değiştirin

    Alıntıları Göster
    saolunu mu aydınlatıyorsunuz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HELICOPTERPILOT

    saolunu mu aydınlatıyorsunuz?

    Alıntıları Göster
    8 Amper çeker, enerjinin % 75'i ısı olarak israf olur, rölesiz takarsanız aracın elektrik kabloları dirençten ısınır, izolasyonu eritir, şalter ve kollar da ısıdan kısa devre yapabilir.

    Fabrikada orjinal ampul değerinde ne takılmışsa başka birşey takmayın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    8 Amper çeker, enerjinin % 75'i ısı olarak israf olur, rölesiz takarsanız aracın elektrik kabloları dirençten ısınır, izolasyonu eritir, şalter ve kollar da ısıdan kısa devre yapabilir.

    Fabrikada orjinal ampul değerinde ne takılmışsa başka birşey takmayın.

    Alıntıları Göster
    Ayrıca farları karartıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Salih*

    Ayrıca farları karartıyor.

    Alıntıları Göster
    Tam LED Farlar çıksa da artık biz de Akkor Flâmâlı, Tungsten/Wolfram Telli, Civa, Karpit veya Neon, Asal Gaz veya Doğal Gaz, Xenon farlarından kurtulsak. LED farlar 10 W harcarken "eski" ampuller 150 W çekebiliyor ve bu da şarj dinamosundan çekiliyor, krank milindne güç alıyor, o da daha fazla yakıt demek.


     100watt far ampüllerinin araca zararı...


     100watt far ampüllerinin araca zararı...


     100watt far ampüllerinin araca zararı...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde
    ...
     100watt far ampüllerinin araca zararı...

    ...


    daha az ısı, daha uzun ömür, çevre koşullarından(ısı hariç) daha az etkilenme gibi artılarıda var ledlerin.

    fakat taner abi, bu fotodaki çok kötü durmuyor mu ya da ben mi biraz eski kafalı düşünüyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Tam LED Farlar çıksa da artık biz de Akkor Flâmâlı, Tungsten/Wolfram Telli, Civa, Karpit veya Neon, Asal Gaz veya Doğal Gaz, Xenon farlarından kurtulsak. LED farlar 10 W harcarken "eski" ampuller 150 W çekebiliyor ve bu da şarj dinamosundan çekiliyor, krank milindne güç alıyor, o da daha fazla yakıt demek.


     100watt far ampüllerinin araca zararı...


     100watt far ampüllerinin araca zararı...


     100watt far ampüllerinin araca zararı...


    Alıntıları Göster
    hayırdır, bıldırcına mı gidiyorsunuz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alikum

    hayırdır, bıldırcına mı gidiyorsunuz

    Alıntıları Göster
    far içlerinin kararmasına neden olur ısınmadan dolayı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SAİM.

    far içlerinin kararmasına neden olur ısınmadan dolayı

    Alıntıları Göster
    Okuduklarımdan sonra doğruca oto elektrikçiye gittim. Dedim böyle böyle değiştirelim. Adam boşu boşuna masraf etme dedi. Bir zararı olmaz dedi, bizde güvendik geri evin yolunu tuttuk.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: heaven

    Okuduklarımdan sonra doğruca oto elektrikçiye gittim. Dedim böyle böyle değiştirelim. Adam boşu boşuna masraf etme dedi. Bir zararı olmaz dedi, bizde güvendik geri evin yolunu tuttuk.

    o elektrikçiye selam söyleyin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    quote:

    Orijinalden alıntı: heaven

    Okuduklarımdan sonra doğruca oto elektrikçiye gittim. Dedim böyle böyle değiştirelim. Adam boşu boşuna masraf etme dedi. Bir zararı olmaz dedi, bizde güvendik geri evin yolunu tuttuk.

    o elektrikçiye selam söyleyin

    Alıntıları Göster
    bırakın ısınma tesisata fazla yük ve farın zamanla kararması durumlarını aydınlatma bile oldukça verimsiz..
    Ve 100/80 Watt'lık ampüller.

    Sonuçları başarısız. Aslında Alman yasalarına göre kullanılması yasak. Uzun hüzmeli farların maksimum 60 Watt, kısalarınsa 55 Watt olması gerekiyor. Yüksek Watt'lı ampüllerde ışık hemen otomobilin önünde birikiyor, ayrıca karşıdaki sürücülerinin gözlerini alıyor. Nedeni: Ampulün iç yapısının teknik yapısı ve kullanılan malzeme kalitesi Philips Premium ve Osram Super ampullerin seviyesinde değil. İyi bir aydınlatma için gerekli olan geometriye sahip olmadıkları için bütün eneji sadece kalın bir akkor teli ısıtmak için kullanılıyor. Ancak H4 toleransları dışında kalan yapıları nedeniyle üretilen ışık karalıkta dağılıp gidiyor.
    Ampul testinde şu sonuçlara varıldı:
    Gerçekten iyi bir ampul satın almak isteyen sürücüler tercihlerini Osram Super veya Philips Premium için kullanmalı. Otomobilinde kurallara uygun bir Xenon taklidi kullanmak isteyenler True Blue veya Blue Vision'dan birini satın almalı. Ve sadece bozulmuş bir ampulü değiştirmek isteyen kişiler kaliteli bir ampul satın alıp yoluna güvenle devam etmeli. Kalitesiz ampullere verilen paralar çöpe gittiği gibi güvenliği de tehlikeye düşürüyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    bırakın ısınma tesisata fazla yük ve farın zamanla kararması durumlarını aydınlatma bile oldukça verimsiz..
    Ve 100/80 Watt'lık ampüller.

    Sonuçları başarısız. Aslında Alman yasalarına göre kullanılması yasak. Uzun hüzmeli farların maksimum 60 Watt, kısalarınsa 55 Watt olması gerekiyor. Yüksek Watt'lı ampüllerde ışık hemen otomobilin önünde birikiyor, ayrıca karşıdaki sürücülerinin gözlerini alıyor. Nedeni: Ampulün iç yapısının teknik yapısı ve kullanılan malzeme kalitesi Philips Premium ve Osram Super ampullerin seviyesinde değil. İyi bir aydınlatma için gerekli olan geometriye sahip olmadıkları için bütün eneji sadece kalın bir akkor teli ısıtmak için kullanılıyor. Ancak H4 toleransları dışında kalan yapıları nedeniyle üretilen ışık karalıkta dağılıp gidiyor.
    Ampul testinde şu sonuçlara varıldı:
    Gerçekten iyi bir ampul satın almak isteyen sürücüler tercihlerini Osram Super veya Philips Premium için kullanmalı. Otomobilinde kurallara uygun bir Xenon taklidi kullanmak isteyenler True Blue veya Blue Vision'dan birini satın almalı. Ve sadece bozulmuş bir ampulü değiştirmek isteyen kişiler kaliteli bir ampul satın alıp yoluna güvenle devam etmeli. Kalitesiz ampullere verilen paralar çöpe gittiği gibi güvenliği de tehlikeye düşürüyor.

    Alıntıları Göster
    Eski Doğan'a yüksek watlı ampül takmıştım.bir süre sonra park lambaları çalışmamaya başladı.Meğer far kolunun elektrik kontak noktası erimiş.Fiber olduğu için ısıdan etkilenmiş.Sonuçta maliyet 2005 yılında 65 Milyondu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: usb

    Eski Doğan'a yüksek watlı ampül takmıştım.bir süre sonra park lambaları çalışmamaya başladı.Meğer far kolunun elektrik kontak noktası erimiş.Fiber olduğu için ısıdan etkilenmiş.Sonuçta maliyet 2005 yılında 65 Milyondu.

    Alıntıları Göster
    standart ampulu 55watt olarak düşünürsek 12*x=55 den 4.59A bir akım çekecektir, 100wattlık ampulde aynı hesap 12*x=100 olacağından 8.33A çıkar. tesisattaki kablonun uzunluğu, kesiti vs. birsürü değişken yüzünden bu 4 amperlik yük çok acayip sonuçlar doğurabilir. şahsi tavsiyem başınıza iş açmadan(ki bu olasılıktır, şansınız varsa sadece kablolarınızın vs ısındığı ile kalabilirsiniz) orjinal güçteki ampullere dönmenizdir, bunu yapmayacaksanız bile en azından ampuller patladığında orjinale dönün, karlı çıkarsınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    standart ampulu 55watt olarak düşünürsek 12*x=55 den 4.59A bir akım çekecektir, 100wattlık ampulde aynı hesap 12*x=100 olacağından 8.33A çıkar. tesisattaki kablonun uzunluğu, kesiti vs. birsürü değişken yüzünden bu 4 amperlik yük çok acayip sonuçlar doğurabilir. şahsi tavsiyem başınıza iş açmadan(ki bu olasılıktır, şansınız varsa sadece kablolarınızın vs ısındığı ile kalabilirsiniz) orjinal güçteki ampullere dönmenizdir, bunu yapmayacaksanız bile en azından ampuller patladığında orjinale dönün, karlı çıkarsınız.

    Alıntıları Göster
    Çok eskiden, R.12 otomobile 100 watt ampül takmıştım. Bir gün uzun yoldan gelince, selektör kolu aşağıya düşmüştü, eritmişiz yani.

    Aküden direkt hat çekip, röle ile uzun yıllar kullandım, fakat o arabaların reflektörleri ince sactı. Şimdiki reflektörler o ısılara dayanmaz ve bence elektrik tesisatını riske atmaya hiç değmez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: M. Reha

    Çok eskiden, R.12 otomobile 100 watt ampül takmıştım. Bir gün uzun yoldan gelince, selektör kolu aşağıya düşmüştü, eritmişiz yani.

    Aküden direkt hat çekip, röle ile uzun yıllar kullandım, fakat o arabaların reflektörleri ince sactı. Şimdiki reflektörler o ısılara dayanmaz ve bence elektrik tesisatını riske atmaya hiç değmez.

    Alıntıları Göster
    ampulün üstüne bakarsan not use in europe yazısını okuyabilirsiniz elektrikçi abimize benden de selam söyleyin




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.