Şimdi Ara

2 dakika süren ışıkta kontağı kapatsam yakıttan tasarruf eder miyim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
1.410
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Işıklarda beklerken yakıt tüketimi 5 litre gösteriyor, yeşil ışık yandığında bakıyorum 6 litre olmuş. Işıklarda kontağı kapatmak daha fazla yakıt tükettirir diyorlar. Fakat bunun bir süre sınırı yok mu. 2 dakika gibi uzun süren ışıklar var. Veya yolda birisini alıcaz, bekliyoruz 2-3 dakikaya gelecek, kontağı kapatmak mı gerekir, kapatmamak mı.




  • Start stoplu araçlarda 0.5 lt falan tasarruf ediliyor ama değmez. Motorun yağlamasını niye keseceksin yarım litre için? Bu teknoloji emisyon ve tüketimler düşük çıksın diye yapılan bir şey aslında, son kullanıcı illa kullansın diye değil. Ve bu teknolojiye sahip araçlarda marş motoru krank, akü şarj sistemi akü boyutu vb. buna uygun üretiliyor, start stop olmayan araçta kırmızı ışıkta stop etmek tamamen fuzuli.


    Ben Bluemotion TSi'da kullanıyorum uzun ışıklarda ama harici kapalı tutuyorum.

  • Egzantrikler de start stoplu araclarda asinmaya karsi direncli uretiliyormus, hatta krank yataklari da farkli bir maddeyle kaplaniyormus, kaygan yaglama gorevi yapan bir kaplama. Bir ara bende bir kac defa stop etmistim ama hata etmisiz. Benim arac saatte 0.6 litre civari tuketiyor, bunun icin motoru ve akuyu yipratmaya gerek yok bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Stop/startlı araçlardaki akü ve marş motoru, bu özellik olmayan araçlarla aynı değil. AGM (bazıları EFB) yani sulu değil kuru tip akü vardır. Bu tip motorlar gün içinde defalarca marş basabilir. Aynı şeyi normal bir araçta denerseniz volan, marş motoru, akü gibi donanımları 4-5 aya kalmadan elinize verirler. Son zamanlarda ışıkta beklerken ben de stop/startı olmadığını bildiğim bazı araçların bunu yaptığını görüyorum, kısa vadede güzel gözükür, birkaç ay sonra hasar anlaşılır.


    Anlatan adamlar kanalında, stop/start'ın hangi süreden sonra verimli olduğuna değinmişlerdi. 3 sn'den uzun her duruş yakıt tasarrufu sağlıyor.


    Rölantide çalışan durur pozisyondaki bir araçta, yakıt tüketimini 0.X gibi göstermesi lazım. 5 lt mümkün değil.

  • Sanayi esnafi bunu begendi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2 dakika net tasarruf sağlar ama ben start stopsuz araçta denemezdim şahsen.

    Kendi aracımda da dur kalk trafikte direkt kapatıyorum, ama ışıkta bekliyorsam açıyorum SS'u.

  • 2dk ışık nerde var ben 65sn gördüm en fazla.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Marty.McFLY kullanıcısına yanıt

    Dörtyol ağızlarında kırmızıya yakalandığında diğer 3 yön geçene kadar beklediğin ışıklar var


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rolantide arac saatte 0.8 litre yakarken nasil 2 dakikada tasarruf edeceksiniz? Yani tasarruftan kastiniz 20-30 kurus ise belki.


    Start stop olmayan araclarda uzun vadede daha zararli surekli kapat ac.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 19 Haziran 2022; 11:21:3 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim arac rolantide 0.3 - 0.4 gosteriyo anlik. 2 dk stop etsem bana hicbirsey kazandirmaz. Zaten stop etsem Motor ilk calistirmada daha fazlasini harcar. Gereksizz


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Marty.McFLY kullanıcısına yanıt

    Eskişehir'de 150 saniye yanan var :)


    Tramway geçisi, dört yol vs derken :)

  • Benim araçta start-stop yok, olan araca bindiğim zaman da ilk yaptığım bunu kapatmak. Çok gereksiz bir şey. Sözde yakıt tasarrufu için ama ona özel akü masrafı o yakıttan fazla tutar.

  • Cloud Nine kullanıcısına yanıt

    + Eskişehir'de şöyle bir kombinasyon denk gelince 3-5 dakika çıktığı oluyor, dört yol , 1. Yol yeşil 45 saniye, 2. Yol yeşil 45 saniye, 3. Yol yeşil 45. Saniye , tam dördüncü yola yeşil yandığı anda tramvay gelir kırmızı yapar , sonra 3 tur 45er saniye , sonra 4.yol yeşil yanar 2-3 araba geçer bu sefer öbür taraftan tramvay gelir 🤬


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araca binip kontağı açıktan sonra ilk yaptığım hareket start stopu kapatmak.

  • Senkei kullanıcısına yanıt

    obd cihazıyla bağlanıp bu özelliği otomatik olarak her kapalı başlayacak şekilde ayarlayabilirsiniz çoğu araçta var bu imkan.

  • Start stop çalışınca klima soğuk üflemiyor. Kışın motor ısınana kadar çalışmıyor zaten. Ben çok gereksiz buluyorum bu özelliği

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkes sacmalamis. Gunumuz yaglari oyle iki dkda egzantrigi yada yataklari yagsiz birakmaz. Isiklarda stop etmek belli kosullarda faydali olabilir ama yakit tasarrufu icin degil ozellikle sicak havalarda motor sicakligi icin onemlidir.

    Yalniz isiklarda durdunuz arabanin fani calisiyorsa stop edilmez fani durur durmaz da stop edilmez. Isiklarda durdugunuzda fan çalışmıyorsa stop edilebilir bu da fazla ısınmanın onune gecer. Yururken isinmiyor mu diyen arkadaslar icin de yururken radyatorun icinden belli bir hava akimi gecer o da hafif hafif sogutur. Ama dururken kaputun altindaki sicak hava ekstra isinmaya sebep olur. Arabada cok yapmam ama motosiklette dikkat ediyorum ozellikle tam gecerken kirmizi olan isiklarda kesinlikle stop ederim zaten bidaha yanmasi baya uzun suruyor. Yesil yanmadan da 5 saniye oncesinde calistiririm. Sonrasinda da seyire devam ederim

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Isınmış motor rölantide saatte maksimum 1 litre yakıt tüketir. 2 dakikada harcayacağı maksimum 0,0333 litre (3cc) yakıt için değmez...

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Bender B. Rodriquez kullanıcısına yanıt
    Dışarısı 35-40 derece, motor 90-100 derece.

    Çalışmayan motor hangi sebeple daha yüksek sıcaklığa çıkacak?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 2 Ağustos 2022; 19:42:42 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.