Şimdi Ara

200.000 KM'yi DEVİRMİŞ ARAÇ SATIN ALINIR MI? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
139
Cevap
4
Favori
104.707
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 200'ün başlarındaysa araştırıp alabilirim.
    Benim tercihim tabi.
  • Of arabaya bak be 2008 model ama 400 bin km ye gelmiş.Bunu alacaksın önce km yi 80 bine çekeceksin sonra 100 bin km yapmış arabaya ölü gözüyle bakan birine kitleyeceksin ne zevkli olur.

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-passat-2-0tdi-comfortline-servis-bakimli-64975632/detay/
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Of arabaya bak be 2008 model ama 400 bin km ye gelmiş.Bunu alacaksın önce km yi 80 bine çekeceksin sonra 100 bin km yapmış arabaya ölü gözüyle bakan birine kitleyeceksin ne zevkli olur.

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-passat-2-0tdi-comfortline-servis-bakimli-64975632/detay/

    sahibi de 1.000.000 km'ye kadar sorunsuzca binecek




  • km de sado mazo devri
  • quote:

    Orijinalden alıntı: plantamax

    quote:

    Orijinalden alıntı: aokyy

    2000 model BMW 3.20i 200000 km'yi aşmış da olsa alınır. Zannetmeyin ki motoru yıpranmış. Aksine yeni açılmıştır onun motoru.

    Yapma ya bu motor kaç kmde kapanır peki ????





    12 silindirli düşük basınçlı her motor alınabilir 200 bin kmde...Aslında sadece 12 silindir diye de bakmamak gerek. Büyük hacimli her motor tercih edilebilir ( en az 5 litre olmalı yani) Normal kullanımda bu motorlar çok rahat 500-600 bin görecektir....

    Aynen, büyük hacimli motorlarda toleranslar çok daha yüksek tutulur. Hele bu nispeten 95 öncesi büyük hacimli orta güclü bir motorsa. O motorun ömrü günümüzün kücük hacimden yüksek beygir üreten 1.2, 1.4 gibi motorlarından çok daha uzun ömürlü olacaktır. Teknoloji ne kadar ilerlerse ilerlesin fizik var. O yüzden her zaman 2lt altı motorlara karşı olmuşumdur. Birinde 2000 devir gidersin, diğerinde aynı hız için 3500. Bunlar da etkileyici faktörler. Uzmanı, mühendisi değilim ama bence günümüz için hala; litre başı 75-80 beygirden fazla üreten motorlar uzun vadede risklidir diyebiliriz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: plantamax

    quote:

    Orijinalden alıntı: aokyy

    2000 model BMW 3.20i 200000 km'yi aşmış da olsa alınır. Zannetmeyin ki motoru yıpranmış. Aksine yeni açılmıştır onun motoru.

    Yapma ya bu motor kaç kmde kapanır peki ????





    12 silindirli düşük basınçlı her motor alınabilir 200 bin kmde...Aslında sadece 12 silindir diye de bakmamak gerek. Büyük hacimli her motor tercih edilebilir ( en az 5 litre olmalı yani) Normal kullanımda bu motorlar çok rahat 500-600 bin görecektir....

    Aynen, büyük hacimli motorlarda toleranslar çok daha yüksek tutulur. Hele bu nispeten 95 öncesi büyük hacimli orta güclü bir motorsa. O motorun ömrü günümüzün kücük hacimden yüksek beygir üreten 1.2, 1.4 gibi motorlarından çok daha uzun ömürlü olacaktır. Teknoloji ne kadar ilerlerse ilerlesin fizik var. O yüzden her zaman 2lt altı motorlara karşı olmuşumdur. Birinde 2000 devir gidersin, diğerinde aynı hız için 3500. Bunlar da etkileyici faktörler. Uzmanı, mühendisi değilim ama bence günümüz için hala; litre başı 75-80 beygirden fazla üreten motorlar uzun vadede risklidir diyebiliriz.

    Katılıyorum.

    Honda Accord 3.0 V6 kullanıyorum, 200 hp gücünde.
    Bugünlerde 207000 km civarlarında
    Ve motorla ilgili hiçbir sorunu yok.
    Motoru zorlamadan kullanıyorum ve bakımları da düzenli yapılıyor

    Benim tahminime göre de bu motorun 400.000 km'yi çevirmesi gerek.




  • 2002 model honda eurocivic aracımı 170.000 km'de sattım. Yerine 2011 model dizel otomatik bir araç aldım. Bana hangi araç için garanti verirsin deseler 2002 model aracımı seçerdim. Çünkü araç bu zamana kadar sorun çıkarmadan kullanılarak test edilip onaylanmış oldu benim için.
    Yani demek istediğim; eğer aracın bakımları zamanında yapılıp, çok hor kullanılmamışsa alınıp sorunsuzca bir 200.000'de sen binersin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: plantamax

    quote:

    Orijinalden alıntı: aokyy

    2000 model BMW 3.20i 200000 km'yi aşmış da olsa alınır. Zannetmeyin ki motoru yıpranmış. Aksine yeni açılmıştır onun motoru.

    Yapma ya bu motor kaç kmde kapanır peki ????





    12 silindirli düşük basınçlı her motor alınabilir 200 bin kmde...Aslında sadece 12 silindir diye de bakmamak gerek. Büyük hacimli her motor tercih edilebilir ( en az 5 litre olmalı yani) Normal kullanımda bu motorlar çok rahat 500-600 bin görecektir....

    Aynen, büyük hacimli motorlarda toleranslar çok daha yüksek tutulur. Hele bu nispeten 95 öncesi büyük hacimli orta güclü bir motorsa. O motorun ömrü günümüzün kücük hacimden yüksek beygir üreten 1.2, 1.4 gibi motorlarından çok daha uzun ömürlü olacaktır. Teknoloji ne kadar ilerlerse ilerlesin fizik var. O yüzden her zaman 2lt altı motorlara karşı olmuşumdur. Birinde 2000 devir gidersin, diğerinde aynı hız için 3500. Bunlar da etkileyici faktörler. Uzmanı, mühendisi değilim ama bence günümüz için hala; litre başı 75-80 beygirden fazla üreten motorlar uzun vadede risklidir diyebiliriz.

    99 model mondeo, 2 litre 130 beygir. dikkat edin 136 değil 130 beygir. bu yaz kompresyon testinde 4 silindir de 14 barı verdi. km 249 bin.




  • Fordların en sorunsuz yeri motorlarıdır zaten, saat gibi çalışır.
  • Alınmaz diyenler bana bir cevap versin lütfen.... yılda 50-70 bin km yapan adam 3 yıl sonra 150 bin avroya aldığı arabayı çöpe mi atacak?

    Ayrıca gidin, istediğiniz şehirdeki istediğiniz VW usatsına sorun:

    110 HP ve 130 HP'lik Passat Dizellerin km'si düşürülmemiş yoktur... sırf bu yüzden piyasası çok yüksek, çünkü çook rahat düşürelebiliyor ve kolayca farkedilemiyor... Yani moto 100 binde de olsa, 300 binde de olsa, sorunsuz ise, Usta sana bu 300 ama 100'e düşürülmüş diyemez... üfleme yok, çekiş de düşme yok, sorun yok der..... Ben kendim 110'luk ve 130'luk kullandım ve bende bunun farkındaydım... ama bende sorunsuzca bindim...
  • Mercedes dışında hiçbir arabanın 200.000 km devirmişini almam.
  • 400.000 500.000 falan deseniz anlayacağım. 200.000 KM kaliteli Japon ve Alman arabaları için hiçbirşey. Hatta 400.000 500.000 de bile motoru çöpe atmak gerekmez. Rektifiye ye gider 3000 - 5000 TL harcanır ve o araca binmeye devam edilir.
  • 200.000 km yi geçmiş bir araç alınmaz...aklı başındaki biri almaz.

    çünkü sürekli sorun çıkaracaktır.

    bugün söyler misiniz? kim düzgün araba kullanıyor?

    böyle şeylerle kendinizi oyalamayın.

    araç dediğin düşük km alınır.

    yüksek km de araçlar sorun çıkarır.
  • Araca,modele,bakıma,özene göre değişir
  • Eskiden bırak 200ü 100000'i geçse ikinci el araba almam diyordum.
    Şimdi 2010 model 0 aldığım aracımla 105000km'deyim,boyasındaki yüzeysel çizikler hariç bana ilk günkü gibi hissettiriyor hala...
    Eğer düzgün servis bakımlı bir araçsa ,bütçeye göre, neden olmasın diyorum.
  • Buradaki bazı mesajlara bakılırsa benim araba elimde kaldı. Şu an 210.000km'de henüz satmayı düşünmüyorum. Ben satmaya karar verene kadar 250.000km'yi geçecek.
  • Tek dogru cevap var:

    Fiyatina bakilir,

    ödenen para cikabilecek muhtemel sorunlari da ekleyince az kmli olan örneklerden daha ucuza geliyorsa neden alinmasin
  • 450 bin de BMW em vardı. Domuz gibi gidiyordu. Hiç bir sorun yadamadım. Bence alınır. Daha hesaplı oluyor. Tabii bu işlerden anlayana

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Bir defa metal yorulması olayı...

    Km ilerledikce problemler çıkar. Takıntı gayet normal yani...

    Niye? 200bin araç illa ki 10 yıllık mı oluyor da metal yorgunluğu olsun? Kaldı ki insanlar 95 ve öncesi araçları sorunsuz kullanıyorlar. Otomobilde metal yorgunluğu o kadar çabuk vuran bir şey değil. Ama ağza sakız olmuş metal yorgunluğu diye. Şimdi 8 senelik 80 binde bakımsız araç mı, 4 senelik 200binde bakımlı araç mı? Sırf kmsine bakıp 80binliği seçen insan bu işler konusunda pek bilgili değildir. İş sadece km ile bitmiyor. Yılı, markası, modeli, sahibi çok önemli. Karşı olduğum nokta alınmaz diye kestirip atmak.

    Km ilerledikçe çıkan problemlerin onarımı, araç yıllandıkça ya da kötü kullanıldıkça ortaya çıkan problemlerin onarımından daha dertsiz ve masrafsızdır. Yüksek km kısa sürede yapılabilir, yürüyen aksamda yenilemeler yapıldıkça araç işler. Ama eskidikçe, hor kullanıldıkça araç toptan verimden kaybeder ki bu daha tehlikelidir.

    Ha siz hem çok eski hem çok km araçlar için konuşuyorsanız o tabi her zaman bir risk olacaktır.

    Metal yorguluğu sadece yıl ile ilgili değildir. Elinize bir metal tel alınız, belirli sayıda büküp tekrar doğrultunuz, bir süre sonra tel kopacaktır. Bu işlemi ne kadar çok yaparsanız o kadar erken kopma olacaktır. Size basit bir örnek.

    Siz şunu demelisiniz bana, tel kaliteli olursa geç kopma yapar, kalitesiz olursa erken kopma yapar.

    Elastik sınırda ve emniyetli çalışma bölgesinde yükleme yapılan metal konstrüksiyon ile plastik şekil değişimine maruz bırakılan metali bir mi tuttunuz ben mi yanlış anladım? Şasenin yapıldığı malzeme her gün deformasyona uğramıyor bunu da belirteyim.

    Burada bir kaç etken mevcut:

    1-Malzemenin maruz kaldığı normal ve kayma gerilmeleri
    2-Malzemenin iç yapısı (Alaşım elementleri, mikro yapı)
    3-Tasarım ve emniyet payı
    4-Malzemenin yorulma, korozyon dayanımı gibi mekanik özellikleri (2.maddeyle bağlantılı)

    Sürekli mukavemet bölgesinde çalışan bir makine, bakımları yapıldığı sürece uzun yıllar sorunsuz çalışabilir. Öyleki makineler tasarlanırken her zaman sürekli mukavemet bölgesinde çalışacakmış gibi tasarlanır, aksi takdirde 15 bin saat çalışma ömrü olan bir rulmanı 12 saat sonra çöpe atmak durumunda kalırdınız..




  • sahibi iyi baktıysa alınabilir. Test surusunde kendini belli eder arac zaten. hatta bakımlıysa 500.000 km bile olsa alınabilir zaten piyasadaki aracların hepsinin kmsiyle oynanmış. 30 tlye km değiştiriyorlar heryerde
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.