Şimdi Ara

2011 de emisyon değerlerine göre mi MTV alınacak? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
47
Cevap
0
Favori
4.113
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu sistem halihazırda Avrupa'da da tartışmalı. Insan sağlığını yakından etkileyen CO, HC, NOx emisyonlarını model bazında min. gereklilik olarak kontrol etmek, fakat sınıflandırmayı pek de kritik olmayan CO2 üzerinden yapmak...

    CO2 ve H20 tam yanma, yani aslında verimli yanmanın emisyonlarıdır. Dolayısıyla mühendislerin vazgeçemeyeceği emisyonlardır. C02'in broşürlerde açıklanmasının zorunlu olmasındaki mantık bu sebepten dolayı tüketimle en iyi irtibatı gösterecek olan emisyon olmasıdır. Fakat çevre ve insan sağlığı açısından diğer emisyonlar çok daha kritiik. Burada problem nitratlı emisyonlarda (NOx), veya HC'da çok başaılı olan bir motor CO2'de doğal olarak yüksek emisyon verecektir. Ironik bir şekilde CO2 bütün diğer zararlı emisyonlarla ters orantı gösterir.

    Yanlış hatırlamıyorsam dizeller için farklı katsayılar vardı. Yani dizeldeki 150gr CO2 benzinlideki 150gr CO2 ile aynı tutulmuyor. 1 benzinli CO2 kaç dizel C02 eder? Bu oran bütün dizel benzinli karşılaştırmaları için adil olabilir mi? Sistem burada açıkça patlıyor...




  • Bence motor hacmine gore alinmasindan iyidir.
  • Olmaz niye olmaz hemen söyleyim...Bu emisyon değerlerini tutturamayan araçların çoğu zaten ya büyük tonajlı araçlar yada devletin resmi araçları otobüsleri vs....Zaten şehirlerdeki emisyon oranının içine eden araçların bir çoğuda eski ve ne vergi ne muayne gören araçlar..Mesela böyle bir iki tanıdığımda var soba kurmuş dersin arabaya 35 yaşında araba ama ne muaynesi var ne vergisini ödüyor...Yakalanırsam bağlarlar hurdaya gider diyor..

    Böyle durumda yük sadece dürüst vatandaşın sırtına biner böyle oluncada devlet şuan uygulanan sistemden elde ettiği geliri elde edemez..Mesela şöyle düşün benim aracım henüz yeni ve euro 4 normlarına sahip bir motor... devlet benden şuan 600 küsür vergi alıyor bu sistemde bu parayı benden talep edemez ha ettiğini farzet sanırım o zamanda eski yada emisyon değeri yüksek araçlardan 3-4 milyar kadar vergi alması gerekir..Durum böyle oluncada kimse o vergileri zaten ödemez ve bu sistem bir iki sene kullanılır geri eskiye döneriz..

    Ha bu avrupada olur neden olur çünkü adamların eski kavramı 10 yaş.Doğal olarak sistem kimseyi madur etmez..10 yaşındaki arabayı hurdaya yolluyorlar zaten..Bizde henüz 40 yaşında araçlar trafikte ve mümkün değil devlet o vergiyi onlardan toplayamaz...

    Zaten artık şehirler mobese sistemine geçti öyle çevirmeler kontroller eskide kaldıki araç sahipleri yakalansın vergisinden muaynesinden ötürü...Koca ankarada 6 senede sadece bir kere çevirmeye girdim yani siz düşünün bu araç sahiplerinden o paralar alınamaz...




  • emisyona göre alınsın diyoruz tamam ama şimdi söyle birşey var diyelim kmde 300g CO² veren bir spor araç var...birde km de 130g CO² veren normal binek bir otomobil...spor araç haftasonları çıkıyor ayda 200 km yapıyor diyelim...diger araç ise gündelik kullanım için ayda ortalama 700 km yapıyor dersek...spor araç yılda 1200 km , binek araç ise 9400 km yapıyor olacak...spor olan araç yılda 460kg CO² verirken binek araç ise 1.222kg CO² salmış olacak o zaman nasıl olacak peki az CO² salınımı yapan araçlar daha çok kullanıldığından daha çok zarar verecek ama daha az vergi alınacak...başka vergi alternatifleri yokmudur acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deli_yek

    emisyona göre alınsın diyoruz tamam ama şimdi söyle birşey var diyelim kmde 300g CO² veren bir spor araç var...birde km de 130g CO² veren normal binek bir otomobil...spor araç haftasonları çıkıyor ayda 200 km yapıyor diyelim...diger araç ise gündelik kullanım için ayda ortalama 700 km yapıyor dersek...spor araç yılda 1200 km , binek araç ise 9400 km yapıyor olacak...spor olan araç yılda 460kg CO² verirken binek araç ise 1.222kg CO² salmış olacak o zaman nasıl olacak peki az CO² salınımı yapan araçlar daha çok kullanıldığından daha çok zarar verecek ama daha az vergi alınacak...başka vergi alternatifleri yokmudur acaba?



    Bu dediğinizden hareketle en güzel sistem sanırım doğru düzgün bi tespitle co2 salınımlarının tespiti ve sınıflandırılması bunun yanınada yıllık kat edilen km koyularak bi sistem oluşturulabilir ancak malum burası TR km ile oynar herkes yani oda tutmaz bizde bizim şartlarımıza devlet açısından bakacak olursak en iyi sistem hacim üstünden alınan sistem




  • bende dicektim onu ama km ile oynama yaygın olduğundan hiç bahsetmedim...ne olacak bu vergi sistemi bilemiyorum...en güzeli araba bedelinden bence...ilk yıl yüzde 2 si sonraki her yıl için verilen vergiden yüzde 30 düşüş gibi bir sistem olsa güzel olurdu...
  • bu emisyona göre vergilendirme bizde nasıl işleyecek merak ediyom valla. avrupada sorun yok çünkü orda arabaların çoğu yeni, yani alım gücü yüksek. 2.el araba piyasası çok zayıf, eskiyince hurdaya veriyorlar gidip yenisini alabiliyorlar ama bizde (her nekadarda araba satışları gün geçtikçe artsada) trafikte hala 10 yaş ve üzeri araba kıyamet kadar çok çünkü ekonomik şartlarımız bunu gerektiriyor, şimdi böyle bir durumda garibanın aldığı 5-10 bin liralık arabadan şimdikinden kat kat fazla vergi istersen bu olmaz ama ileriki yıllarda bizde avrupadaki araba piyasasını yakalayabiliriz, biz ülke olarak önce standartları yakalayalım sonra avrupanın izinden gideriz,çevre bilincimizde geriden gelsin
  • galiba engüzel sistem araç yaşı ile co2 salınımının ortak kullalnıldığı bir sistem olacak.tamamını okudum ve en uygun düzeltmenin bu şekilde olacağı kanaatindeyim.kasko indirimi yerinede km indirimi gelebilir.çevreyi daha az kirleten(yıllık belli bir limitin altında km yapan) bir alt dilimden vergi ödesin gibi.ama galiba bu sistem sadece gps le kayıtlı araçlarda olabilir. :)
  • LPG'de durum ne olacak? LPG takılı araçların vergisinin çok düşük olması gerekir o zmn ki o zmnda vergi toplayamazlar dpğru düzgün herkes LPG takar..
  • yıllık km ve karbondioksit mantıklı olabilir ancak henüz ülkemizde olmaz
    alınacak vergi çok azalır
    örneğin adamın cipi var yıl boyu 5000km yapmış ne olacak diğeri 20000km yapmış bire dört alırsan kavga çıkar
    (bu arada çok km yapan akaryakıttan dolayı daha çok vergi ödemiş oluyor bu yüzden az kullanandan daha çok vergi alınabilir
    sen az akaryakıt vergisi ödedin diye)

    bence mevcut sistem değişmese iyi olur

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurcugum

    galiba engüzel sistem araç yaşı ile co2 salınımının ortak kullalnıldığı bir sistem olacak.tamamını okudum ve en uygun düzeltmenin bu şekilde olacağı kanaatindeyim.kasko indirimi yerinede km indirimi gelebilir.çevreyi daha az kirleten(yıllık belli bir limitin altında km yapan) bir alt dilimden vergi ödesin gibi.ama galiba bu sistem sadece gps le kayıtlı araçlarda olabilir. :)




  • en iyisi beygir gücüne göre alınsın,doğa bilinci parasız olmuyor,ülke olarak zenginliyelim sonra havayı düşünürüz : )
    1.2 105 hp senede 400 tl vergi ama motoru 1.4 75 hp 650 tl. bu silindir hacminden daha adil olur.

    bence lpg olan araçlardan benzinlisindeki emisyon oranı üzerinden hesap yapılır yoksa başka türlü başa çıkılmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fastdriver.

    bu konu önceki yıllarda da tartışılmış
    http://forum.donanimhaber.com/m_18060188/tm.htm
    http://forum.donanimhaber.com/m_36000245/tm.htm


    Daha çok tartışacağız, birşey olacağından değil




  • quote:

    Orijinalden alıntı: deli_yek
    emisyona göre alınsın diyoruz tamam ama şimdi söyle birşey var diyelim kmde 300g CO² veren bir spor araç var...birde km de 130g CO² veren normal binek bir otomobil...spor araç haftasonları çıkıyor ayda 200 km yapıyor diyelim...diger araç ise gündelik kullanım için ayda ortalama 700 km yapıyor dersek...spor araç yılda 1200 km , binek araç ise 9400 km yapıyor olacak...spor olan araç yılda 460kg CO² verirken binek araç ise 1.222kg CO² salmış olacak o zaman nasıl olacak peki az CO² salınımı yapan araçlar daha çok kullanıldığından daha çok zarar verecek ama daha az vergi alınacak...başka vergi alternatifleri yokmudur acaba?


    Türkiye'de emisyondan alınan kol gibi vergi var. Biz buna akaryakıt vergisi diyoruz. Ne kadar çok CO2 salınımı yapıyorsan o kadar vergiyi zaten -diğer ülkelere göre misliyle- ödüyorsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihsanokur -- 7 Kasım 2010; 17:36:30 >




  • Kişisel kanaatime göre en adil mtv kasko değeri üzerinden olandır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vestigo

    en iyisi beygir gücüne göre alınsın,doğa bilinci parasız olmuyor,ülke olarak zenginliyelim sonra havayı düşünürüz : )
    1.2 105 hp senede 400 tl vergi ama motoru 1.4 75 hp 650 tl. bu silindir hacminden daha adil olur.

    bence lpg olan araçlardan benzinlisindeki emisyon oranı üzerinden hesap yapılır yoksa başka türlü başa çıkılmaz.





    Bu da doğru bir yöntem olmaz..

    imzamdaki araçlardan 65 HP Renault her yıl egzoz pulunu zor alıyor, garajda 5 dakika çalıştırsam gözlerim yaşarıyor..

    Era ise 97 HP, fakat egzozdan çıkan gaz çok daha temiz..

    Olay sadece yaşla da alakalı değil.. Zehir yayan 65 HP dizellerle dolu ortalık..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ihsanokur

    Kişisel kanaatime göre en adil mtv kasko değeri üzerinden olandır.


    Kesinlikle.

    Çok parası olandan çok vergi az parası olandan az vergi, adamın lada samarası var senede 3000 km yapamıyor, adamın Q7 si var senede 30.000 km yapıyor, karbon salınımı açısından bakarsak 2. gene hertürlü fazla kirletir havayı.

    Aracın değeri üzerinden alınan vergi daha adaletli olur.

    Motor hacminden alınan vergi küçük hacimli turbolar yaygınlaşınca yalan oldu.
    Beygir gücünden alınsa gene bizi 60-70 bg lik araçlara mahkum edecekler, 0-100 15 sn.

    Benim aracın emisyonu G/km 137.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi feylesof2150 -- 7 Kasım 2010; 23:16:31 >




  • insanların parası olsa zaten herkes az yakan, az emisyon üreten araca biner. bu sistem saçmalıktan başka birşey değil, tek adil yol aracın değeri üzerinden vergi almaktır.
  • Bu tasarı ekim ayında sessiz sedasız meclise gelmiş, sadece araçlar değil tasarının içinde olan çevreyi kirleten binalar , atık bırakan fabrikalar vs. vs... 2011 'in ortalarından itibaren sessizce aşamalı olarak uygulamaya geçecek ..
  • bence geçilmeli böylece 1.6 motora binip 1.7 motora binerken 2.0 motorlu aracın aynı ötv sini ödemeyeceğiz... zaten çoğu araç start-stop özelliğine kavuştu co2 salınımı bayağı düştü... inşALLAH olur ilk işim aracımı değiştirmek olur...
  • Aslında arabaların km sayaçları evlerdeki su sayaçları ya da elektrik sayaçları gibi mühürlü olacak ve değiştrilemicek. Muayene yapılırken km ye bakılacak ve o sene nekadar yol katetmişsen ve çevreyi kirletmişsen okadar vergi alınacak senden. Tabi burda motor hacmi aracın yaşı ve kasko değeri katılarak güzel kapsamlı adil bir sistem yapılacak.

    Milyarder olup hergün arabaya binen bir adamla kapısının önünde duran ve sadece haftasonları arabasını kullanan adamı aynı kefeye koymayacak devlet.

    Vergi ceza değil insanların seve seve verdiği bir borç olacak devlete karşı. Şu anda herkes ceza olarak görüyor bu vergileri. Çünkü saçma sapan sistemler ve fahiş vergiler alınıyor. Devlet bizi cezalandırıyor resmen. Benzin, telekom, elektronik eşyadan alınan fahiş vergilerden hiç bahsetmiyorum bile.....
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.