Şimdi Ara

2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
1
Favori
1.813
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt

    Rav4 ve CrV 4 çekeri zorunlu tutan, sürüş özellikleri otomobil gibi değil de daha çok Suv gibi olan, hafif iri yarı kendi başına Suv'lardı.. Amerika pazarı odaklılardı, küçük motorları küçük dizelleri yoktu.. Avrupa kıtasında da çok satmadılar.

    Türkiye önemli deil ama Avrupada da işi patlatan qashqai'dır. küçük hacimli motorlu önden çekiş ağırlıklı paketlerle birlikte Suv görünümü ve otomobil benzeri sürüş. Avrupa pazarı dibimizde oldugundan bize de yansıdı. bu modelin başarısını gören tüm üreticilerin ağzı sulandı ve local markalar da bu modelin başarısına bakarak bu işe girişmiştir.


    yani bize bakacaksak önemli olan Avrupa tarafıdır. bu noktada da qashqai öne çıkıyor. ama globale doğu pazarlarına bakacaksan iş değişir..

  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    İnternet elinizin altında. Üşenmeyip baksaydınız. RAV4 ilk jenerasyonundan beri hem 2-çeker hem 4-çeker olarak, hem 3-kapı mini-SUV, hem 5 kapı olarak, hem uzun gövde hem kısa gövde olarak satıldığını görürdünüz:


    1996 Toyota RAV4 Review & Ratings | Edmunds


    Burda zaten RAV4 ile ilgili geniş ve açıklayıcı bilgi var ve söylediklerinizi teyit etmiyor. İlk çıktığında 2 litre 120 hp motorla çıkan bir araçtan söz ediyoruz, gerçek bir SUV'dan değil.


    Toyota RAV4 - Wikipedia


    Honda CR-V ilk çıktığında ABD'de üretilmiyordu bile. Japonya ve İngiltere'deki fabrikalarda üretiliyordu. İngiltere'deki fabrikanın Avrupa pazarı için olduğunu söylememe gerek yok. CR-V 2000'lerin ortaları gibi ABD'de de üretilmeye başlandı.


    Ve aynı RAV4 gibi CR-V de hem 2-çeker hem de 4-çeker olarak üretilmeye başlandı. üzerinde de Integra'nın hacmi artırılmış 2 litre 126 hp motoru vardı.


    Bir 2-çeker 1998 CR-V örneği:


    Vehicle Specifications | 1998 Honda CR-V | Honda Owners Site


    Esas olarak RAV4 ve CR-V'nin üretim amacı ABD pazarından çok ABD'ye has SUV konseptini dünyaya taşımaktı. Toyota zaten ABD pazarı için yıllardır 4Runner SUV'u üretiyordu. Keza Honda da Acura SLX satıyordu ABD'de. Toyota'nın RAV4'ü üretmekteki amacı SUV'un avantajlarını otomobilin sürüş hissiyle birleştirip her 2 pazara da satmaktı. Crossover kavramının özü budur zaten.


    Öte yandan Quashqai ile Tiguan arasında üretime başlama tarihleri arasında sadece 1 yıl vardır. O nedenle örneğin VW Quashqai'nin başarısını görüp Tiguan'ı üretmeye karar vermemiştir. Quashqai satışa sunulduğunda Tiguan (ve 308) zaten geliştirme aşamasındaydı.


    Quashqai Avrupada gerçekten başarılı oldu mu bilmiyorum çünkü elimde o yıllara ait Avrupa crossover satış rakamları yok ama Türkiye'de başarılı olduğu kesin. Belki üretildiği İngiltere'de de başarılı olmuştur. Öte yandan tüm dünyada bugüne kadar en çok satan 2 crossover RAV4 ve CR-V'dir. Bu 2 aracın Quashqai'den daha hacimli görünmesi Quashqai'nin alışılmadık derecede basık bir crossover olmasından gelir. Yoksa iç hacimlerinde öyle çok belirgin bir fark yoktur. Nihayetinde aks mesafeleri ve kullandıkları platformlar ortada.


    Sonuçta RAV4, CR-V, Forrester, Tiguan, 308, Quashqai, bunların hepsi aynı segmentedir ve tüm dünya baz alındığında segment liderleri çok uzun yıllardır RAV4 ve CR-V'dir.


    Avrupa'da Quashqai çok sattı diyebilmek için de 2006-2016 arası gibi karşılaştırmalı Avrupa satış rakamlarına ihtiyaç var, Ben de Wiki'den aldım. Aşağıda Tiguan ve Quashqai'nin satış rakamları var:


    Tiguan:


    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri


    Quashqai:


    2023 Nissan X-Trail Japonya'da tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri

    Görünüşe göre Quashqai ilk yıllarda Avrupa'da Tiguan'dan fazla satmış ama son yıllardaki rakamları hemen hemen aynı. Öte yandan Tiguan Çin'de çok daha fazla satmış. Toplam satışlarda kim önde bilmiyorum ama arada uçurum olmadığı kesin.





  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt

    Abimde 3 kapı turkuaz Rav4 vardı 20 sene önce. üşenmişsin bakmamışsın falan böyle bilmişçe yazmak hoş olmamış.


    2-4 çeker olayı önemli değil, konu bu değil ki ben kabaca yazıp geçtim onu.. sizin qashqai'nin avrupa pazarında bu işi patlatan araç olduğuna bir itirazınız var gibi. madem böyle bir düşünceniz var,


    "qashqai Suv trend"

    "qashqai trend-setter"

    "qashqai crossover boom"


    vs vs


    yazın, bakalım avrupa otomotiv basını bu konuda ne düşünüyor. bunun böyle olmasının bir sebebi var.

    benim bundan öte bir iddiam yok, öncesi bu vardı, o bu kadar sattı şu kadar sattı. ilgili değil. Qashqai bu günümüz Suv-crossover furyasının kıvılcımını çakan otomobil avrupada. senelerce Crv-Rav4 X3 benzeri araçlar satıldı, hiç biri ana sınıfları tehdit edecek noktaya getiremedi pazarı. Bu aracın başarısından sonra her şey değişti. yaratıcı değiller ama çok şey değiştirdiler. olay bundan ibaret.





  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt

    Ray şase (pick-up) dediğiniz sanırım merdiven (ladder frame) şase. Unibody olarak adlandırdığınız ise anladığım kadarıyla monokok (Monocoque) şase.

    Artık bu ayrım da ortadan kalktı nitekim yeni Defender, Bronco gibi arazi odaklı bir çok SUV da artık monokok şase ile üretilmeye başlandı.

  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    Hoş olmayan kısmı için kusura bakmayın ancak şu ifadeleri sizden aynen kopyalıyorum:


    "Rav4 ve CrV 4 çekeri zorunlu tutan"

    4 çekerin zorunlu tutulmadığı, her 2 modelin de hem 4-çeker hem de 2-çeker versiyonlarının ilk çıktıklarında dahi piyasaya sürüldüğü verdiğim örneklerden anlaşılıyor. Dolayısyla bu ifade doğru değil ve konumuz bu değilse neden bu ifade?


    "sürüş özellikleri otomobil gibi değil de daha çok Suv gibi olan"

    Bu araçlar crossover oldukları için sürüş özellikleri o zamandaki SUV'lar ile otomobiller arasında bir yer hedeflenerek tasarlanıp üretildiler. SUV'ları taklit etmelerine gerek yoktu çünkü zaten bir sürü SUV piyasadaydı. Amaç farklı bir şey üretmekti. Onun için "compact crossover SUV" diye adlandırılıyorlar


    "hafif iri yarı"

    3 Kapı RAV4 ne kadar iri yarı olabilir ki? Ya da japonya'da piyasaya sürülen kısa şase versiyonu?


    Bu kıyaslamaları Quashqai ile yaptığınız için böyle sonuçlara ulaştığınızı düşünüyorum. Ancak mesajımda zaten belirtmiştim. Quashqai alışılmadık derecede basık bir crossover ama mesela Çok sattığı savlanan J11 kasanın aks mesafesi: 2,65 m, Aynı yıllarda üretilen RAV4 2,5 lt ABD versiyonunun aks mesafesi ise 2,66m. Evet, RAV4 daha heybetli duruyor ama iç hacim olarak çok da farklı değiller, yükseklik hariç. Biri 1,58m diğeri 1,66m. Bu da RAV4'ün daha heybetli görünmesine yol açıyor. lakin aynı segmentin araçları bunlar.


    Ben rakamlara bakarım. Trend-setter demek çok satıyor demek değildir, trend-setter demek bazı noktalarda sektöre öncülük etmiş demektir. Quashqai küçük dizel motor kullanımında, yükseklikte ve benzeri unsurlarda trend-setter olmuş olabilir, ona sözüm yok ama çok satıp satmadığı rakamlarla anlaşılır ve rakamlarda en azından Tiguan'la aralarında briz bir fark göremedim ben. Diğerlerinin (RAV4,CR-V, 3008 vs.) ise ne sattığını bilmiyoruz, sadece kişisel tahminler dışında somut veri ortaya koyarsanız, o zaman ikna olurum.


    Aksi halde Quashqai'nin pazarı domine ettiği iddiası kanıta muhtaç bir iddia olarak kalmaya mahkumdur.





  • Jackal78 kullanıcısına yanıt

    Mesajımda bunu belirtmiştim zaten. SUV ve crossover arasındaki fark flulaştı diye 2 kere söylemişim mesajımda. Ama başlangıçta bu fark vardı. Crossover adı da zaten oradan geliyor. "Crossover" demek, geçiş aracı, değişime uğratılmış karakteristik yapı anlamında otomobil ile SUV arasında bir yerde bulunduğunu vurgulamak için kullanılan bir terimdi (hala sektörde sıklıkla öyle kullanılıyor). Yola çıkarken böyle çıkıldı ama zamanla crossover gibi SUV'lar ve SUV gibi crossover'lar üretildiği için bu ayrım biraz yapaylaştı. Buna rağmen mesajımda piyasada pikap şasesi üzerine üretilmiş 18 tane güncel SUV'un linkini koydum. Açıp bakmadınız mı?


    Açıp bakmadıysanız linki bir daha veriyorum:


    Pikap şasesi üzerinde üretilen 18 güncel SUV:

    Every Truck-Based SUV Still Sold Today (caranddriver.com)


    Edit:

    İngilizceniz varsa (Yoksa Google translate) aşağıdaki link SUV ve crossover arasındaki farkı açıklıyor:

    The Difference Between a Crossover and an SUV | Fort Worth TX | Serving Arlington, Burleson, Weatherford & Keller (toyotaoffortworth.com)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Torlak Kemal -- 22 Ekim 2022; 17:54:59 >




  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt

    Kimse ne herkesten çok sattı dedi

    Ne de pazarı domine etti dedi.

    günümüz bu cross-Suv okyanusunda öncesi ve sonrasını belirtecek kadar ideal ve popüler oldu sadece dedik

    hayır yani bir model timeline baksanız, bu araçtan sonra diğer avrupalı üreticilerde nasıl bir model patlaması olduğunu da göreceksiniz.

    özellikle basın ağzını da yazdım bu aracın dışardan nasıl görüldüğünü ifade etmek için.

    bu adamlar 15 yıldır bütün basına benim aracımdan öncü model olarak bahsedin diye para yedirecek değiller herhalde değil mi?


    ama siz Don-kişot hesabı karşınıza hayali hedef yaratıp kılıc sallıyorsunuz hocam. milim milim aks mesafesi kasıp, gözümüzden kaçan teknik veriyi bir tarafımıza monte etmeye uğraştığınıza değecek bir şey değildi bu kadar..


    tamamdır ilk nesil qashqai herhangi bir aractır diyelim. sizin argümanlarınız farklı detaylar üstüne. iyi günler dilerim.





  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    Tartışmamız alıntı yaptığınız mesajımla başladı. O mesaj Quashqai'nin segmentinin ilki olduğunu (ilk modern SUV olduğunu) söyleyen bir üyenin mesajına cevaben yazılmıştı ve Quashqai segmentinin ilki değildi. Compact crossover segmenti ondan 10 yıl önce 1996'da Toyota RAV4 ile başlamıştı ve yine o yıllarda CR-V ve Forester gibi aynı konsepte dayanan crossover araçlar üretilmeye başlanmıştı. Tartışmanın özünü kaçırırsak bir yere varamayız. Burada mutabıksak sorun yok zaten.


    Quashqai'nin kendisinden sonra gelen bazı (hepsi değil) crossover araçlara - mesela Mitsubishi ASX - ilham kaynağı olduğunu kabul edebilirim, bunda sorun yok ama Quashqai'nin bir segment yarattığını iddia etmenin maddi bir temeli yok, söylemeye çalıştığım bu.


    Size de iyi akşamlar.

  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.