Şimdi Ara

6-7 ay içinde araba alacağım, yardım lütfen!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
694
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Gençler, hatun kişiye evlenme teklif edeceğim ve tahminen yaza evliyim. Bu durumda 6-7 ay içinde arabaya ihtiyacım olacak. Zira şu anda evdeki arabaları kullanıyorum. Ekmek elden, su gölden...

    Şimdi, kafamda bir iki araba var. Yardımınıza ihtiyacım var. Konseptler bambaşka. Ondan bir sonuca varamadım.

    Bütçem biraz düşük. 30.000 +- 3000 gibi düşünebilirsiniz. Benzinli araç alacak olursam tercihen LPG takılmamış araba alıp kendim taktıracağım. LPG taktırma masrafı bütçeme dahil değil, zira taksit yapıyorlar.

    1) Bir seçenek 2008 sonrası HB Impreza 2.0i. Araç Low-High seçenekli 4 çeker, 6 airbag, ESP... 30.000 - 33.000TL arasına bulunabiliyor. 1.5'ini düşünmem, zira çok hantal. 2.0'ı 1.6 normal bir arabadan daha performanslı; ama 2.0 çoğu arabadan daha hantal. Gene de bana yeter gibi geliyor. Prins VSI2 kitle birleşince tadından yenmez olabilir. Yaşından ötürü bir alt vergi dilimine girdi, vergisi çok koymaz. Şu anda aynı motorlu bir araç evde var. Bakımı çok masraf açmıyor gibi. Yedek parça fiyatları feci; ama araba kaskolu olacak. Aynaydı fardı düşünmeme gerek yok. Düşünmem gereken olası bir motor arızası... Ancak böyle birşeyin başıma geleceğini sanmıyorum.

    2) Başka bir seçenek apayrı bir konsept: eski nesil 1.9 dizel bir Seat Leon almak. Takribi 2000TL harcayıp yağla çalışmaya uygun hale getirmek ve aracı kullanılmış kızartma yağı ile çalıştırmak, yazın litresi 1.5TL'ye, kışın litresi 2.5TL'ye gezmek. ABD'de uygulayanlardan gördüğün kadarıyla takribi 70.000km bu şekilde sıkıntısız kullanan mevcut. Tanıdık restoran var. Bunun pisliği ile uğraşılır mı, yakıt maliyetinden kısmak için çok keyifli olmayan bir arabaya binilir mi gibi sorular var kafamda. Arabayı yağ ile çalıştıracağım gerçeğini yok farzederek konuşursak 1.9TDI Leon nasıldır? Kronik arızası, derdi, sorunu var mıdır? Arabayı yağ ile çalıştıracağımdan Chip Tuning yapamayacağım (chip ile güç arttırılırken motorun toleransı çok düşürülüyor. Araç yağ ile çalışırken motorun çok toleranslı olması gerekli. Kısaca chip + yağ kötü bir fikir). Eskiden 1.6tdci Focus'um vardı. Eski nesil 1.9 TDI Leon performans, yol tutuş ve fren konusunda 109'luk Focus'a göre nasıldır?

    3) Benzer bir bütçe ile birazcık daha ucuza makyajsız Fiesta 1.6 tdci 90hp alınabilir. Chiplenebilir ve freni tutmayıp bir duvara motif olana kadar kullanılabilir. Şaka bir yana, bu araba hakkında düşünceleriniz nelerdir? Ben frene basmayı sevmem, frene çok basmayacak şekilde kullanırım. Ama viraj manyağıyım, bu arabanın yol tutuşu nasıldır? Arka frenler kampana. Frenaj dengesinde sıkıntı yaratıyor mu?

    4) Çok daha düşük bir bütçe ile bir eski kasa 4 çeker Suzuki Swift almak. Sürekli 4 çekmediğini, ihtiyaç halinde devreye kendisi giridiğini duydum. Doğru mudur? Eğer doğru ise yol tutuşunun sınıfındaki diğer arabalardan çok daha iyi olmasını bekleyemeyiz sanırım. Ama gene de donanım olarak bir hayli iyi bu arabalar. 4 çekerlerin 1.3 olması canımı sıkıyor. 1.5'e 4 çeker olsa daha bir tatlı olurdu. Siz ne dersiniz? Bu aracın LPG uyumu nedir, kronik arızası, belası var mıdır?

    5) Alfa Mito 1.6 JTD. Sanırım motoru Fiat multijet. Bildiğim kadarıyla dertsiz motor. Mito'da yeterli performans verir gibi geliyor bana. Şanzıman hakkında bir fikrim yok. Alfa'nın şanzımanları sıklıkla bir gariptir. Bu arabada bir cinslik var mıdır? 1.4T benzinlilerin tüm modelleri çok pahalı. 1.6JTD'ler ucuz. Sebebi nedir?

    Baktığım tüm araçlar düz vitestir.

    Kafamdan sırayla Impreza (sırf dört çeker olduğu için), Mito, Leon, Fiesta, Swift şeklinde geçmekte.

    Halihazırda oldukça fazla bilgi sahibi iken bu konuyu açmamın sebebi ise, baktığım araçların çok farklı segmentlerde çok farklı araçlar olması. Dolayısı ile artı ve eksileri çok farklı. Hepsinin artısını eksisini tartışalım, kafamda uçuşan fikirler bir buraya dökülsün, belki daha kolay karar veririm dedim. Şimdiden çok teşekkür ederim.

    Impreza 2.0 ile Mito 1.6d arasındaki performans ve yol tutuş farkı ne olur, en çok merak ettiğim konu bu.







  • Eger begeniyorsaniz leon alın mito cok dar subaru kader isi swift lpg uyumu iyi olmayabilir (farklı tarz arabadan hoslandiginizi sezdigim icin fiesta önermedim)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Orijinal tercihler, oncelikle tebrik ederim Sirf su tercihlerin yazilmasi bile, nis araclardan iyi anladiginizi gosteriyor...

    Fikirlerimi belirteyim:

    1 numara: Impreza'nin 2007 model olan eski kasa (cirkin kasalarin son makyajlisi), 2.0R diye gecen versiyonunun 160hp'lik duz viteslisini kullanmistim seneler once. Tabir-i caizse fisek gibi gidiyordu LPG uygulandiginda dahi performans yonundan problem yaratacagini sanmiyorum. Yol tutus ve surus zevkinden bahsetmiyorum bile zaten vakit kaybi olur. Ancak, LPG'deyken bile menzil yetersizliginden sizi uzebilir... Isin bu yonunu iyi dusunmek lazim. Bir de, japonlar sorunsuz olsa dahi Subarucular genelde cok sert kullaniyorlar araclarini, 4-5 senelik arac alcak olsaniz bile istenmeyen tuhaf sorunlar cikabilir. Ama surus zevki yeter... Haa, bir de bahsettiginiz kasalarin ic mekani inanilmaz derecede genis ve ferah, aile kullanimina uygun

    2 numara:Bu olayi Ingiltere'de yapiyorlar, eski bir Golf'te uygulanmisti (1.9 tdi pompa-meme motordu sanirim), ama hic tavsiye etmiyorum cunku igrenc otesi kokutuyor, gercekten katlanilir gibi degil... bence direk bunu eleyin kronik ariza olarak da enjektorlerde sikinti var. (fakat en dayanikli dizel motorlardan biri olarak nami vardir bu eski TDI'larin.)

    3 numara: Arkanin kampana olmasi frenajda benim gozlemlerime gore az da olsa problem yaratabilir, sakin kullanimlarda fark hissedilmezken asiri sert frenlemelerde sovup sayabilirsiniz. Ama segmentinde daha iyi surus zevki veren alet de yok. (mini cooper ve audi a1 haric) Yakit ekonomisi ve performansi da tatmin eder, ama viraj manyagi iseniz 1 numaranin zevkinin yakinindan gecmez.

    4 numara: Surekli 4 cekmedigi dogru, ihtiyac halinde devreye giriyor ve mekanizmanin kontrolu sizde degil diye hatirliyorum. (Fakat emin degilim) Bildigim kadariyla motoru LPG'ye uyumlu, kronik arizasi yok, tipik japon. ikinci elde de muhtemelen cok cok uygun fiyata mal edersiniz.

    5 numara: iste benim tercihim. Ic mekani yeterli genislikte, diger araclara gore daha yeni sayilir, tasarimi mukemmel, kapi camlari cercevesiz, ozellikle 17' jantli ve kirmizi modelleri ciddi baktiriyor, 1.6 jtd motorlar sorunsuz, 120hp, performansi subarudan bile daha iyi olabilir (ilk hizlanmalarda en azindan), yol tutusu basarili, buna ragmen suspansiyonu asiri sert degil (18 jant takarsaniz aglarsiniz o ayri mesele), fiat parcalari kullanildigi icin parcada sorun yaratacagini sanmiyorum. Sanzimanin kullanimi da gayet rahat, ama kronik sorun konusunda hic emin degilim, ciddi bir arastirma sart, malum alfalar biraz narin olabilir

    1.4t'lerin daha iyi bir donanimla ithal edilmesi bu arada fiyat farkini acikliyor sanirim.

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-alfa-romeo-sifirdan-farksiz-sport-paket-132836754/detay

    Su arac bu arada basarili gozuktu bana.




  • ben bu fiyat aralığı için matbu tavsiye mesajımı yazayım;

    polo,fiesta,punto
  • @janjan katılıyorum.

    Ek olarak JTD lerin fiyatının neden düşük olduğunu belirteyim. Çünkü bir çok Alfisti Alfa Romeo ya dizel motoru yakıştırmaz,benzinli motorun sesini severler. Bu sebepten özellikle Mito gibi tek kapı spor aracı alırım biraz az kullanırım ama benzinli kullanırım moduyla yaklaştıkları için ikinci elde Jtd ler daha hesaplı. Ama bana kalsa bende kesinlikle Mito yu 120 hp Jtd ile alırım çünkü hem gazlarken cebi yormuyor hemde D moduyla dizelde olsa gerçekten çok keyifli bir makina haline geliyor.
    Bakımları hesaplı, parçaları bulunabilir , yol tutuşu üst düzey , dikkat çeken , keyifli bir araç. Bagaj hacmi biraz ufak ama arka alanı geniş. Diz mesafesi neredeyse benim 147den geniş , dışından hiç belli etmesede.
    Ankaradaysanız Alfayı ciddi düşünüdüğünüzde yardımcı olurum. Daha detaylı sormak istedikleriniz varsa seve seve cevaplarım.

    Evliliğinizde hayırlı olsun bu arada.




  • Hb lerin icine bir sedan yazayım. 159 Alfa benzinli diyorum.

    Evlilik isin hayırlı olsun bu arada.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eğer o yağ ile ilgilini projeni hayata geçireceksen 1.9 leon en mantıklısı, bir devrim yapabilirsin
    Fakat yazdığın araçlar içerisinde en alınabilir olanı: impreza 2.0 awd manuel. O hi-low profile kolu inanımlaz birşey aracı 6.5- 7 saniyede 0 dan 100'e ulaştırıyor. Bilmeyen adama 10 yıl anlatsan o kadar etkili birşey olabileceğini hayal edemez. 2.0 turbosuz motordan bekleyemeyeceği derecede canavarımsı bir performans sergiliyor. 6.5-7 saniye arası hızlanmak demek piyasada yüksek hacimli ağır kasalı bir çok aracı şamaroğlanı etmek demek. Hele bir de awd'nin kalkıştaki etkisini de hesaba katarsak; booom . Tabi buna anahtarsız çalışma, silecek ıstma gibi ek detaylarda girince rahatlıkla diğer rakiplerini eziyor. (şahsi fikrim ) Zaten Subaruyu ilk sıraya koymakla, hi low profile kolundan bahsetmekle, Subaru hakkında bilgin olduğunu düşünüyorum bu yüzden dezavantajlarını pas geçiyorum .
    Bir diğer değerlendirmen gereken araç Mazda 3 olabilir öncelikle hb, sedan da olabilir tasarımı genç işi, ikinci el piyasası pek hareketli olmadığı için fiyatlar o araca göre son derece makul. Lpg'de taktırırsan keyfine bakarsın.
    Bu arada Allah mesut etsin. bir yastıkta kocayın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-73181344B -- 5 Eylül 2013; 9:02:27 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Öncelikle herkese temennileri için teşekkürler. Yaptığınız yorumlar için ayrıca teşekkürler.

    Hi-Low seçimi SUV'larda araya bir ön dişli grubu koyup, bu dişliyi büyütüp küçültebilme, dolayısı ile Maksimum hızı atıyorum 2'ye bölüp vites/hız aralıklarını daraltıp çekiş gücünü arttırma amaçlı kullanılıyor. Arada sırada eğlenmek için düşük hızlarda yüksek performans almak için Low'a takmak hiç aklıma gelmemişti. Fena fikir değil. Baskı balatayı biraz hızlı yiyeceği, sık vites geçişlerinden senkromeçlerin ömrünü azaltacağı gerçek. Ama eğlenmek amaçlı yılda kaç kere yapılır ki bu? De ki 10-15. Ömür azaltıcı etkisi gözlenemez bile.

    Hi-Low olayını elersek, aracın Hi'da 2.0 arabalara göre hantal olduğunu, performanslı atmosferik 1.6'ların HB Imprezaları zorladıklarını duydum. Öyle ki bir eski kasa sedan 2.0 gene çok iyi olmamakla birlikte daha performanslıymış. Bir denemek istiyorum. Ankara'dan satılık bir Impreza'yı test etmek lazım. Performansı beni keser gibi geliyor. Zira şu anda CVT şanzıman 2.0 Legacy kullanıyorum. Adamı hasta ediyor evet; ama bağırtırsan gidiyor. Impreza 300kg daha hafif ve düz vites. Bana limitte yeter gibi geliyor.

    1.6 dizel Mito da bakayım Ankara'da. İkisini de kullanma şansım olursa kendim de artı ve eksilerini dizerim.

    Bir kriter daha katıldı, yeni aklıma geldi. Hatun kişi şu an 2005 model bir Kalos'a biniyor. Ama araba 30.000km'de. Fiat 500'leri çok seviyor. Ben de seviyorum. Türkiye'de Cabrio 500 Abarth olsa benim de gözüm kayar açık konuşayım. Ama Abarth'a kadar o gay guyluk çekilmez. Fiat 500'den 100kg'lik bir çam yarması inmemeli. Bir de hatun otomatik vites kullanır. Ben 3 yıldır otomatik kullanıyorum, yukarıdan da anlayabileceğiniz gibi ilk fırsatta düz vitese geri dönüş yapacağım. O yüzden diyorum ki, ben tercihen beş kapı bir araba alayım. Anneanne - Babaanne zorlanmasın. 3 sene sonra hatunun araba iyice eskir, o zamana yüzü eskimemiş olursa ona Fiat 500 alırız. Evde iki tane 3 kapı araba olmamış olur. Ama henüz net bir karar verebilmiş değilim. Şu anda Alfa ve Impreza arasındayım diyelim. Arabanın sağını solunu, ustasını parçasını bilmek anlamında Subaru'da çok daha iyi durumdayım. Ama Alfa'nın motoru da Fiat. Ne kadar bela olabilir ki? Eski Alfa mantığında Alfaların şanzımanından korkulur. Mito'nun şanzımanı fiat'da kullanılan bir şanzıman mıdır, Alfa için üretilmiş bir şanzıman mıdır? Bir de Alfa'da eski elektrik-elektronik durumları ne alemde? Kendilerini topladılar mı? Yüksek km 159'larda bela var mı mesela?

    Sanıyorum ki ben evlilikten sonra yılda 17-18.000km'den çok araba kullanmayacağım. O yüzden şimdi alacağım arabaya 6 sene binerim. 100-120.000km yapar. 80.000km civarında araba lazım bana, ki sattığımda 200.000'in altında olsun, bana çok dert açmasın. Alıp 6 sene bineceksem Leon'u eledim. 90.000km'de bir Leon 100.000km yağla çalışmaya dayanmaz gibi geliyor bana. Yağın getirdiği uçuk Ekonomiden faydalanamayacaksam da Mito'yu Leon'a tercih ederim, zira sınıf farkı bana çok dert değil. İkisine de sığarız.

    Swift 4x4'ler hakkında diferansiyel armut problemi duydum. İyice kıllandım. Bütçeyi düşürecek olursam önden çeker Swift 1.5 bakacağım. Bütçe düşmediği sürece kararım Mito vs. Impreza şeklinde olacak. Impreza'nın hantallığı "2.0 araca göre hantal" şeklinde ise ve performans olarak Mito ile denk gelebilecekse Impreza'da karar kılacağım. Yok hakikaten arabada bir gariplik varsa Mito'ya karar vereceğim gibi duruyor.




  • Alfa'nin sanzimaninda problem oldugunu sanmiyorum, Bravo-Giulietta-Delta da da manuel sanziman ve 120hp kombinasyonu kullanilmakta, herseyi gectim her ay binlerce satan linea'da ayni motorun 105hp'lik blogu var.

    Ama impreza mi iyidir mito mu kesin bir yargiya varmak cok guc, zaten biraz farkli klasmandalar Ama artan yakit fiyatlari ve olasi bakim maliyetlerini dusununce bilmiyorum benim gonlumden mito geciyor impreza'nin (bana gore) olaganustu cirkinligi, mito'nun cercevesiz camlari gibi etkenler de var bu degerlendirmemde, kisacasi objektif degilim gonlum Alfa'dan yana.




  • hiç kendini kasma ya al bi astra cdtı yada opel çorsa cdtı veya en güzeli honda çivit vtec es
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metallica17

    hiç kendini kasma ya al bi astra cdtı yada opel çorsa cdtı veya en güzeli honda çivit vtec es

    Subaru ve Alfa Romeo'dan bahseden adama onerilcek araba mi bunlar Allah askina?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    quote:

    Orijinalden alıntı: metallica17

    hiç kendini kasma ya al bi astra cdtı yada opel çorsa cdtı veya en güzeli honda çivit vtec es

    Subaru ve Alfa Romeo'dan bahseden adama onerilcek araba mi bunlar Allah askina?

    devir ekonomi devri Subaruyu büyük hevesle aldım ama bir yakıyor ki benzinciden çıkmanızla girmeniz bir oluyor 2004 Subaru ımpreza 2.0 WRX vardı ...




  • Ben 2011 legacy'e lpg yaptırdım. 50.000kmdir lpg'li kullanıyorum. İmprezada legacydeki motorun aynısi olacak. Lpg ile ikisi arasında yakıt farkı kalacağını sanmıyorum. Dizayn ve görünüş olarak ben de Mito'yu çok daha fazla seviyorum. Ama işlev olarak subaru ağır basıyor. Performans ve yol tutuş kararimi belirleyecek gibi duruyor. :)

    Legacy şehir içinde 12 litre LPG yakıyor. Otomatik ve 1600 kilo. Kabaca 30-35 kuruş. Ben 109 tdci Focus'a 7.5 litre yaktırıyordum. Mito'nun 7 civarı yakacağını tahmin ediyorum. 32 kuruş. Impreza'nın Legacy'den minimum %15 az yakacağından eminim. Full LPG ile kullacak olursam Impreza Mito'dan ekonomik olacaktır. Ancak kışın geç ısındı, ısınana kadar benzin yaktı, LPG bakımı, çıkan ek sorunlar derken kafa kafaya gelir. Ankara'da oturuyorum. LPG bize ucuz.

    İki arabayı da satması imkansız değil (Eski Saab kullanıcısıyım, bana her arabayı satmak kolay ). İki araba da oldukça değer kaybetmiş. Alırken ucuza alındığı için, satarken çok zarar ettirmez. Bu konuda Impreza'nın hali daha iyi. Daha fazla değer kaybetmiş. Daha ne kadar kaybedebilir? Bana göre Alfa biraz daha çok değer kaybeder. Ancak sorun değil. Bakım maliyetleri daha düşük olacaktır. Oradan çıkarır.

    Paranın tamamını ben veriyor olsam 30.000 bütçe ile gider 17.000'e 2000-2002 Saab 9-3 alır geçerim. Kalan paranın bir kısmını kullandığım süre boyunca bakım parası yapar, geri kalanını fazladan yaşayacağım değer kaybına sayar, sattıktan sonra toplamda aynı maliyetle işin içinden çıkarım; ama paranın tamamı benden çıkmıyor. Hatun "üniversite boyunca araba ittim lan ben! Yeter artık!" diyebilir . Baba "benim bindiğim arabadan güçlü arabaya binemezsin!" diyebilir . Eski arabamı bilen arkadaşlarım "Seni asfalttan mı kazıyacağız dürzü!?" diyebilir gibi sorunsallarım var.

    Ben öncelikle bir Mito test edeyim. Sonra bir Subaru Argos'a gideyim. Oradakilerle konuşayım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 6 Eylül 2013; 2:06:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.