RCZ'nin direksiyonunu değiştireceksen RCZ derim.. Adamlar 10 yıldır aynı direksiyonu yapıyorlar her modele
o sanirim radyo icin
quote:
Orijinalden alıntı: fakeruye
"
quote:
Orijinalden alıntı: Medelhavet
quote:
Orijinalden alıntı: fakeruye
quote:
Orijinalden alıntı: Medelhavet
quote:
Orijinalden alıntı: djinn_inc
quote:
Orijinalden alıntı: fakeruye
Bu arada önceki mesajımda 0 yada 2. El farketmez demiştim ama durumlar değişti 0 araçta şirket adına olursa %20 vergi düşülmesi söz konusuymus yani 75 binlik RCZ 60 bine gelecek elime :) o yüzden ikinci el seçeneğini kaldırdım. Geriye soyleyebileceginiz tek araç sirocco kalıyor galiba. Yinede varsa aynı fiyat araliginda 0 araç tavsiyesi dinlemeye devam :)
Araç hususi bir araç olduğu için vergisini düşemezsiniz fakat şirketinizin veya işletme sahibinin üzerine alınırsa araç kdv dahil tutarı maliyete atılır ve kıst amortisman uygulanıp, yıllık %20 oranında amortismandan düşebilirsiniz. Bunun yanında araç yakıt masraflarını gider olarak kullanabilirsiniz.
ÖTV ve KDV gidere atılıp, gelir vergisinden düşülebilir. Ancak hususi araç olduğu için KDV indirimine söz konusu olamaz. Ortada bir tercih meselesi var, muhasebe KDV yi de giderden gösterip, amortismana ham fiyatı atar, o şekilde yıllık bir kazanç oluşur. 75.000 TL lik RCZ nin ÖTV ve KDV si yaklaşık 20.000 TL tutar ve bu kısmı gidere atarsınız, vergi oranı % 20 olursa kazancınız 4.000 TL olur, yani araç 71.000 e gelmiş olur.
Açıklama için çok teşekkürler fakathttp://forum.donanimhaber.com/m_48504999/mpage_1/f_/key_//tm.htm#48504999 bu konuda arkadaşımız 75.000 tl aracın 15.000 nini vergiden düşürtebileceğini söylemiş yani 4.000 değilde 15.000 vergiden kurtarcakmış. Kesin emin olup olmadığının sorduğumda bi önceki aracının da o şekilde olduğunu söyledi
@melihdk audi alın diyorsunuzda tt hem 150.000 civarı hem de 2 kişilik
@GitarxtanbuL RCZ nin cıkartmış olduğu hataları tabiki araştıracağım fakat bu kadar emin konuştuğunuza göre bildiğiniz vardır biraz bahseder misiniz ? Alman teknolojisini tabiki cok cok cok isterdim hatta RCZ yi görene kadar dediğim tek laf ''Alman arabası olcak abi'' ve bu yöndede seat leon araçlarını inceliyordum. Keşke volkswagen aynı tipte araç çıkarsa 90.000 olsa razıyım ama ne yazık ki yok.
@s3n1 Tahminlerin de doğrusun tabiki fakat görünüm açısından beni bu fiyatta doyurabilen tek araç RCZ. zaten aklımı çelcek bi seyler bulabilir miyim diye bu konuyu açtım fakat nafile. Hatta şu kadarını soyleyeyim bu RCZ nin iki modeli var ikisi de 1.6 motor fakat biri 156 hp diğeri 200 hp arada 5 bin fark var önemsiz bi fark yani fakat 200 hp olan modelin beyazı yok sırf bu yuzden 156 hp lik modelini dusunuyorum hız tabiki önemli ama bu lafımdanda anlaşılacağı üzere görünüme daha çok önem veriyorum.
15.000 TL lik kısmı vergiden düşünce vergi oranı ile çarparsın (Yüzde 20 x 15.000 = 3.000 TL), çıkan sonuç kadar avantajın olur aldığın yıl, amortisman bedeli de her sene gidere atılır, toplamda ne kadar avantaj sağladığını hesaplayabilirsin. Ancak sonuçta satarken defter değeri sıfıra düştü diyelim, sattığın bedel üzerinden vergi verirsin. Diyelimki sattın 50.000'e sana 10.000 TL lik vergi yükü getirir, ilk alıştaki avantaja bakmak lazım sonuç olarak, yani senin için 4.000 TL.
Rcz ölsem almam. İkinci el bir audi tt ya da bir önceki kasa z4. Neden Rcz değil diye sorarsan çünkü o bir peugeot diye yanıt veririm.
3.20d
volvo c30'da genç işi.. bi bak tavsiye ederim
Eğer TR ye hala ithal ediliyor olsaydı 308 GT 1.6 175 Hp yi al derdim ama malesef yok, bir arkadaşım aldı bayıldım gerçekten. Hem gösterişli hemde cahil artisleri tokatlamak için birebir araba
Audi A4 2.0 TDİ yada Audi RS serisinden herhangi biri RS4-RS6 Fark etmez
Scirocco ,rcz yada 2nci el s2000 olurdu
volvo c70
rcz nin kaslı bir yapısı var tavanında çok güncel olmadığı için ve göz aşinalığı olmadığı için hoş olabilir. leon a ben okadar para vermezdim. scirocco ise motor açısından bana güven verir yol tutuş için güven verir. hoş okadar param olsa 20 yaşındayım gider alfa 159 alırım. 1.9 dizel turbo. birkere sürmüşlüğüm araba canavar resmen..
quote:
Orijinalden alıntı: scorpionkit76
volvo c30'da genç işi.. bi bak tavsiye ederim
D4 motorlu Geartronic şanzımanlı olanı 80.000 TL civarına alınır ve hem performans, hem de yakıt konusunda memnun eder
VUK un 270. maddesine göre ÖTV nin gider yazılması ya da maliyet bedeline eklenmesi seçimlik haktır. Mükellefler vergiyi taşıtın maliyetine ekleyip amortisman yoluyla gider olarak yazar ya da doğrudan gider olarak gösterebilir. KDV de ise durum biraz ihtilaflı sanırım, ancak genel yaklaşım KDV nin indirilmeyip, maliyetine eklenmesi yönünde. Biz de öyle yapıyoruz. Burada gözüküyor ki yüksek motor hacimli bir araç almak ÖTV si daha yüksek olduğu için bence daha avantajlı ancak yıllık motorlu taşıtlar vergisi kanunen kabul edilemeyen giderdir.
Bu arada araba tavsiyesine gelirsek, eski bir Alfa Romeo GT Q2 sahibi olarak GT Q2 (1.9 JTD) tavsiye ederim. Veya Alfa Gui. 1.75T modelini. 235 beygir sanırım. epey keyif alırsın.
quote:
Orijinalden alıntı: Klasse
VUK un 270. maddesine göre ÖTV nin gider yazılması ya da maliyet bedeline eklenmesi seçimlik haktır. Mükellefler vergiyi taşıtın maliyetine ekleyip amortisman yoluyla gider olarak yazar ya da doğrudan gider olarak gösterebilir. KDV de ise durum biraz ihtilaflı sanırım, ancak genel yaklaşım KDV nin indirilmeyip, maliyetine eklenmesi yönünde. Biz de öyle yapıyoruz. Burada gözüküyor ki yüksek motor hacimli bir araç almak ÖTV si daha yüksek olduğu için bence daha avantajlı ancak yıllık motorlu taşıtlar vergisi kanunen kabul edilemeyen giderdir.
Bu kısımda bizim anlayacağımız dilden yukardaki arkadaşların anlattığı gibimi yani 80 binlik aracın 20 bini ötv kdv olursa 20 binden %20 düşülüp 4 bin kazanc mı oluyor ? yoksa 80 binden % 20 mi düşülüyor.
Şükrü Kızılot hocamızdan referans verirsek:
Motor silindir hacmi 2.000 cm3'ün üzerinde olan otomobil veya cipi alanlar, yılın son günü alsalar dahi toplamda yüzde 117'yi bulan Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) ve Katma Değer Vergisinin tamamını, defterlerine bir kalemde gider yazabiliyorlar (Bkz. KDV Kanunu Md.30/b, 23 Seri No.lu KDV Genel Tebliği ve VUK Md.270/2). İkinci el otomobillerde bu avantaj söz konusu değil. OCAKTA DAHA AVANTAJLI Otomobil veya cipin Ocak ayında alınması halinde, bir tam yıl üzerinden (azalan bakiyeler usulünü seçenlerde normalin iki katı) amortisman hesaplayıp gider yazma imkanı da oluyor (VUK Md.320/2). Bu da Ocak ayında almanın avantajı… Şubat'ta alanlar da 11 aylık amortisman gideri yazabiliyorlar. Bunların yanı sıra; bakım, onarım giderleri ile şoför ücreti de masraf yazılabiliyor. Özetle, otomobil veya ciple ilgili giderler ve ödemeler, Devletten ve şirketten karşılanmış oluyor. DİĞER ARAÇLAR Olay yalnızca yukarıda belirtilen araçlarla sınırlı değil. 2.000 cm3 ve altında olan otomobil ve ciplerin alımında da vergi avantajından yararlanılıyor.
Lüks otomobil ya da cip alanlar, fatura bedelinin yarıdan fazlasını defterlerine masraf yazabiliyorlar. Örneğin bu gün “sıfır kilometre” lüks bir otomobil ya da cip alan bir doktor, avukat, mimar, noter, aldığı aracın fatura bedelinin yarısından fazlasını, defterine anında masraf yazıp, gelirinden düşecek. Olay bu meslek grubu ile sınırlı değil. Aynı avantaj mobilyacı, yedek parçacı, konfeksiyoncu, inşaatçı gibi ticari kazanç elde edenler için de söz konusu. Kuşkusuz limited ya da anonim şirket adına alınan lüks araç için de... Hemen belirtelim bu avantajdan yılın ilk günlerinde, yıl içinde ya da yılın son gününde lüks araç alanlar da yararlanıyor. Ancak ikinci el araç alana bu avantaj yok. OLAYIN AYRINTISI Türkiye’de satılan otomobil ve ciplerin, vergisi tabloda gösterilmiştir. Tabloda da gördüğünüz gibi, motor silindir hacmi 2000 cm3’ün üzerinde olan otomobil ve ciple ilgili bir örnek verelim; ? FABRİKA ÇIKIŞ FİYATI: 100 bin Euro. ? VERGİLER: 117.1 bin Euro ? Özel Tüketim Vergisi: (100 x % 84 = 84) ? Katma Değer Vergisi: (100 x % 18 = 18) ? ÖTV’nin KDV’si: (84 x % 18 = 15.1) ? TOPLAM: 217.1 bin Euro Görüldüğü gibi, değeri 100 bin Euro olan bir otomobil ve cipten, 117.1 bin Euro vergi alınıyor. Başka bir anlatımla, otomobil veya cip için ödenen 217.1 bin Euro’nun, 117.1 bin Euro’su yani yüzde 54’ü vergi oluyor. DEVLETTEN VE ŞİRKETTEN Görüldüğü gibi, lüks otomobil ve cip alanlar, ödedikleri yüzde 117 ÖTV ve KDV’nin tamamını, defterlerine gider yazabiliyorlar (Bkz. KDV Kanunu Md.30/b.ve 23 seri No.lu KDV Genel Tebliği ve VUK.Md.270/2). Ayrıca, aynı otomobil veya cip için yıl sonunda amortisman yoluyla ilave bir gider yazma imkanı da oluyor (VUK Md.320/2). Bunların yanı sıra; bakım, onarım giderleri ile şoför ücreti de şirketten ödenip, masraf yazılabiliyor. Özetle, giderler ve ödemeler, Devletten ve şirketten karşılanmış oluyor. DİĞER ARAÇLAR Olay yalnızca lüks araçlarla sınırlı değil. 2000 cm3’ün üzerinde silindir hacmine sahip ve lüks sayılmayan diğer otomobil ve ciplerin alımında da yukarıdaki avantajdan yararlanılıyor. Kuşkusuz silindir hacmi düşük olan araçların alımında da...
@Klasse cevap için çok teşekkür ederim
ozaman bu rcz nin fabrika çıkış fiyatını ötv sini kdvsni bilen var mı? Google amcaya sordum fakat bulamadım
Rica ederim. bence peugeot.com.tr de vardır.
Araç tavsiyesi arada kaynamış : ) Bence GT 1.9JTD (eski aracım) ya da Alfa Gui 1.75T alınabilir. Tabii GT 1.9JTD de vergi avantajından yararlanamıyoruz.
Peugeot sitesine baktım malesef yok. Bu arada onerdiğiniz araçta guzelmiş fakat vergi avantajına girmemesinin nedeni nedir ?
quote:
Orijinalden alıntı: Medelhavet
quote:
Orijinalden alıntı: scorpionkit76
volvo c30'da genç işi.. bi bak tavsiye ederim
D4 motorlu Geartronic şanzımanlı olanı 80.000 TL civarına alınır ve hem performans, hem de yakıt konusunda memnun eder
55 bin civarına çok rahat iyi donanımlı bir c30 alınabiliyor,80 bin çok uçuk c30 için
meraktan soruyorum.. (burası yeri olamayabilir)
ÖTV'nin KDV'sinin alınmasını hangi kanunla yapıyorlar... bana biraz saçma geldi..