Şimdi Ara

97 vectranın yağı

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
1
Favori
27.571
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 97 vectra b nın yağı yağ çubuğundaki iki çizgi arasındamı yoksa ikinci çizgidemi olmalıdır. bizim usta 2. çizgide diyor. başkası ortada diyor. hangisi dogru.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Opel Vectra B 2.0 İçin Yağ Bilgileri

    Opel Vectra B 2.0 aracınız için doğru motor yağını seçmek ve aracınızın optimum performansını sağlamak için yağ seviyesini doğru şekilde kontrol etmek önemlidir.

    Motor Yağı Seçimi:

    Opel Vectra B 2.0 motorları için önerilen motor yağı türü, 5W-30 viskozite sınıfına sahip, tam sentetik bir yağdır.

    Motor Yağı Kapasitesi:

    Opel Vectra B 2.0 motorları, yağ filtresinin değiştirilmesiyle beraber yaklaşık 4,25 litre motor yağı alır.

    Şanzıman Yağı Kapasitesi:

    Opel Vectra B modellerinde kullanılan şanzıman türüne bağlı olarak şanzıman yağı kapasitesi değişebilir. Manuel şanzımanlar yaklaşık 1,9 litre şanzıman yağı alırken, otomatik şanzımanlar yaklaşık 3,5 litre şanzıman yağı alır.

    Yağ Çubuğu Seviyesi:

    Vectra B'nizdeki yağ çubuğundaki yağ seviyesi, soğuk motor ve düz bir zemin üzerinde kontrol edildiğinde, "min" ve "max" işaretleri arasında olmalıdır.

    Önerilen Yağ Değişim Aralığı:

    Opel Vectra B 2.0 motorları için önerilen yağ değişim aralığı, sürüş koşullarına bağlı olarak her 10.000 ila 15.000 kilometredir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • iki çizgi arasında olmalıdır. bu genel geçer bir kuraldır. alt çizgi minimumu, üst çizgi maximumu gösterir. min-max arası 1 lt yağ demektir. bu iki çizgi arasında motor randumanlı çalışır.

    motora yeni yağ koyarken iki çizginin ortasına kadar konulması en uygun olanıdır. sonra motor yağ eksilttikçe tekrar iki çizgi arasına kadar ilave edilir.


    kolay gelsin...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    iki çizgi arasında olmalıdır. bu genel geçer bir kuraldır. alt çizgi minimumu, üst çizgi maximumu gösterir. min-max arası 1 lt yağ demektir. bu iki çizgi arasında motor randumanlı çalışır.

    motora yeni yağ koyarken iki çizginin ortasına kadar konulması en uygun olanıdır. sonra motor yağ eksilttikçe tekrar iki çizgi arasına kadar ilave edilir.


    kolay gelsin...
    o.b.k çavuş sen boşuna çavuş olmuşsun. yağ çubuğundaki üst seviye motor yağının tam olduğunu ifade eder. üst seviyenin altında ise yağ eksilmiştir. eklenmesi gerekir. motor yağı eksik olduğu zaman motor yağlamayı tam yapamaz ve aşıntılara sebep olur. bu aşıntılar motor revizyonuna kadar gider. insanlara yanlış bilgi vermeyin iyi günler
    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    iki çizgi arasında olmalıdır. bu genel geçer bir kuraldır. alt çizgi minimumu, üst çizgi maximumu gösterir. min-max arası 1 lt yağ demektir. bu iki çizgi arasında motor randumanlı çalışır.

    motora yeni yağ koyarken iki çizginin ortasına kadar konulması en uygun olanıdır. sonra motor yağ eksilttikçe tekrar iki çizgi arasına kadar ilave edilir.


    kolay gelsin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cekicbilek

    o.b.k çavuş sen boşuna çavuş olmuşsun. yağ çubuğundaki üst seviye motor yağının tam olduğunu ifade eder. üst seviyenin altında ise yağ eksilmiştir. eklenmesi gerekir. motor yağı eksik olduğu zaman motor yağlamayı tam yapamaz ve aşıntılara sebep olur. bu aşıntılar motor revizyonuna kadar gider. insanlara yanlış bilgi vermeyin iyi günler
    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    iki çizgi arasında olmalıdır. bu genel geçer bir kuraldır. alt çizgi minimumu, üst çizgi maximumu gösterir. min-max arası 1 lt yağ demektir. bu iki çizgi arasında motor randumanlı çalışır.

    motora yeni yağ koyarken iki çizginin ortasına kadar konulması en uygun olanıdır. sonra motor yağ eksilttikçe tekrar iki çizgi arasına kadar ilave edilir.


    kolay gelsin...


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: cekicbilek

    o.b.k çavuş sen boşuna çavuş olmuşsun. yağ çubuğundaki üst seviye motor yağının tam olduğunu ifade eder. üst seviyenin altında ise yağ eksilmiştir. eklenmesi gerekir. motor yağı eksik olduğu zaman motor yağlamayı tam yapamaz ve aşıntılara sebep olur. bu aşıntılar motor revizyonuna kadar gider. insanlara yanlış bilgi vermeyin iyi günler
    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    iki çizgi arasında olmalıdır. bu genel geçer bir kuraldır. alt çizgi minimumu, üst çizgi maximumu gösterir. min-max arası 1 lt yağ demektir. bu iki çizgi arasında motor randumanlı çalışır.

    motora yeni yağ koyarken iki çizginin ortasına kadar konulması en uygun olanıdır. sonra motor yağ eksilttikçe tekrar iki çizgi arasına kadar ilave edilir.


    kolay gelsin...





    sevgili çekiçbilek beyefendi,

    öncelikle ben çavuş falan olmadım. yazdığım mesaj sayısından ötürü forum verdi bu ünvanı. benim için hiç mühim değil bu ünvan. zaten sıfat mühim olsa idi forumdaki diğer bazı arkadaşlar gibi kullanıcı ismime otomobil doktoru, otomobil mühendisi gibi sıfatlar yazardım ama avatar bile eklemiyorum.

    ben elimden geldiğince insanlara yardım etmeye çalışıyorum.

    gelelim benim kim olduğuma.

    3 yıl ankarada yetkili bir opel servisinde servis danışmanı olarak, 2 yıl da ankarada vw yetkili servisinde servis danışmanı olarak çalıştım. yetkili servislerin isimlerini yazmıyorum reklam olmasın diye ama gerekirse yazarım.

    bu görevlerim sırasında birsürü seminere katıldım. opel in ecotec motorları için de birsürü seminere katıldım.
    ve bu seminerlerden edindiğim bilgi, servis ortamında edindiğim tecrübe ve eldeki firma dökümanlarına ve bahsi geçen araçların kullanma klavuzlarına bakarak diyorum ki opel vectra da bulunan 1998 cc hacimli 16 valfli "X20XEV 4 1998 100/136 Benziner" kodlu motor için verilen döküman ve kullanma klavuzlarında da belirtildiği gibi ;

    ALT ÇİZGİ MOTORUN DÜZENLİ ÇALIŞABİLMESİ İÇİN GEREKLİ MİNİMUM YAĞ SEVİYESİNİ,
    ÜST ÇİZGİ İSE MOTORUN DÜZENLİ ÇALIŞABİLECEĞİ MAXİMUM YAĞ SEVİYESİNİ

    GÖSTERİR!!!

    İKİ ÇİZGİ ARASININ X20XEV 4 1998 100/136 Benziner KODLU MOTOR İÇİN 1 LT YAĞ DEMEK OLDUĞU VE BU ARALIĞIN İDEAL ARALIK OLDUĞU KLAVUZLARDA BELİRTİLİR.

    Ayrıca vw de çalıştığım yıllarda da gördüğüm üzere bu kural çoğu araç için genel geçer bir kuraldır.

    Bir diğer çarpıcı nokta ise, motoru tamamen yağdan arındırılmış, rektifiye edilmiş veya sıfır motor takılmış araçlarda araca fabrikaca önerilen miktarda yağ konur. tamamen yağsız bir motora üretici tarafından önerilen miktarda yağ konulduğu zaman ne kadar manidardır ki yağ seviyesi tam da minimum çizgisi ile maksimum çizgisinin ortasındadır.

    zaten eğer üst çizgi motorun çalışması için muhakkak gerekli olan yağ seviyesini gösterse idi alt, yani minimum çizgisine ihtiyaç duyulmazdı. yağ seviyesi üst, yani maximum çizgisinin altına düşünce motora yağ eklenirdi. peki o zaman neden üretici firma alt çizgiyi yani minimum yağ seviyesi çizgisini koyma ihtiyacı duysun ki? lütfen bilmiyorsak bir bilene soralım. hele hele bilmiyorsak bilene çamur atmayalım!!!


    şükürler olsun ki insanlar bilgiye ve saygıya önem veriyorlar. bu yüzden de piyasadaki usta kırıntıları yerlerini yavaş yavaş kendini yetiştirebilmiş, saygılı, terbiyeli ustalara bırakmak zorunda kalıyorlar.

    yapmış olduğunuz yorum sonucu bana çavuş ünvanını yakıştıramamanızıda saygıyla karşılıyorum. lakin ben zaten çavuş değilim. yıllarca otomotivle uğraşmış, servis danışmanlığı yapmış, şu anda da yetkili servis açmak için çabalayan birisiyim.

    takip edenlere teşekkürlerimi sunarım...

    O.B.K.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: cekicbilek

    o.b.k çavuş sen boşuna çavuş olmuşsun. yağ çubuğundaki üst seviye motor yağının tam olduğunu ifade eder. üst seviyenin altında ise yağ eksilmiştir. eklenmesi gerekir. motor yağı eksik olduğu zaman motor yağlamayı tam yapamaz ve aşıntılara sebep olur. bu aşıntılar motor revizyonuna kadar gider. insanlara yanlış bilgi vermeyin iyi günler
    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    iki çizgi arasında olmalıdır. bu genel geçer bir kuraldır. alt çizgi minimumu, üst çizgi maximumu gösterir. min-max arası 1 lt yağ demektir. bu iki çizgi arasında motor randumanlı çalışır.

    motora yeni yağ koyarken iki çizginin ortasına kadar konulması en uygun olanıdır. sonra motor yağ eksilttikçe tekrar iki çizgi arasına kadar ilave edilir.


    kolay gelsin...





    sevgili çekiçbilek beyefendi,

    öncelikle ben çavuş falan olmadım. yazdığım mesaj sayısından ötürü forum verdi bu ünvanı. benim için hiç mühim değil bu ünvan. zaten sıfat mühim olsa idi forumdaki diğer bazı arkadaşlar gibi kullanıcı ismime otomobil doktoru, otomobil mühendisi gibi sıfatlar yazardım ama avatar bile eklemiyorum.

    ben elimden geldiğince insanlara yardım etmeye çalışıyorum.

    gelelim benim kim olduğuma.

    3 yıl ankarada yetkili bir opel servisinde servis danışmanı olarak, 2 yıl da ankarada vw yetkili servisinde servis danışmanı olarak çalıştım. yetkili servislerin isimlerini yazmıyorum reklam olmasın diye ama gerekirse yazarım.

    bu görevlerim sırasında birsürü seminere katıldım. opel in ecotec motorları için de birsürü seminere katıldım.
    ve bu seminerlerden edindiğim bilgi, servis ortamında edindiğim tecrübe ve eldeki firma dökümanlarına ve bahsi geçen araçların kullanma klavuzlarına bakarak diyorum ki opel vectra da bulunan 1998 cc hacimli 16 valfli "X20XEV 4 1998 100/136 Benziner" kodlu motor için verilen döküman ve kullanma klavuzlarında da belirtildiği gibi ;

    ALT ÇİZGİ MOTORUN DÜZENLİ ÇALIŞABİLMESİ İÇİN GEREKLİ MİNİMUM YAĞ SEVİYESİNİ,
    ÜST ÇİZGİ İSE MOTORUN DÜZENLİ ÇALIŞABİLECEĞİ MAXİMUM YAĞ SEVİYESİNİ

    GÖSTERİR!!!

    İKİ ÇİZGİ ARASININ X20XEV 4 1998 100/136 Benziner KODLU MOTOR İÇİN 1 LT YAĞ DEMEK OLDUĞU VE BU ARALIĞIN İDEAL ARALIK OLDUĞU KLAVUZLARDA BELİRTİLİR.

    Ayrıca vw de çalıştığım yıllarda da gördüğüm üzere bu kural çoğu araç için genel geçer bir kuraldır.

    Bir diğer çarpıcı nokta ise, motoru tamamen yağdan arındırılmış, rektifiye edilmiş veya sıfır motor takılmış araçlarda araca fabrikaca önerilen miktarda yağ konur. tamamen yağsız bir motora üretici tarafından önerilen miktarda yağ konulduğu zaman ne kadar manidardır ki yağ seviyesi tam da minimum çizgisi ile maksimum çizgisinin ortasındadır.

    zaten eğer üst çizgi motorun çalışması için muhakkak gerekli olan yağ seviyesini gösterse idi alt, yani minimum çizgisine ihtiyaç duyulmazdı. yağ seviyesi üst, yani maximum çizgisinin altına düşünce motora yağ eklenirdi. peki o zaman neden üretici firma alt çizgiyi yani minimum yağ seviyesi çizgisini koyma ihtiyacı duysun ki? lütfen bilmiyorsak bir bilene soralım. hele hele bilmiyorsak bilene çamur atmayalım!!!


    şükürler olsun ki insanlar bilgiye ve saygıya önem veriyorlar. bu yüzden de piyasadaki usta kırıntıları yerlerini yavaş yavaş kendini yetiştirebilmiş, saygılı, terbiyeli ustalara bırakmak zorunda kalıyorlar.

    yapmış olduğunuz yorum sonucu bana çavuş ünvanını yakıştıramamanızıda saygıyla karşılıyorum. lakin ben zaten çavuş değilim. yıllarca otomotivle uğraşmış, servis danışmanlığı yapmış, şu anda da yetkili servis açmak için çabalayan birisiyim.

    takip edenlere teşekkürlerimi sunarım...

    O.B.K.

    Alıntıları Göster
    fazla olması nasıl bir sorun çıkartır?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: cekicbilek

    o.b.k çavuş sen boşuna çavuş olmuşsun. yağ çubuğundaki üst seviye motor yağının tam olduğunu ifade eder. üst seviyenin altında ise yağ eksilmiştir. eklenmesi gerekir. motor yağı eksik olduğu zaman motor yağlamayı tam yapamaz ve aşıntılara sebep olur. bu aşıntılar motor revizyonuna kadar gider. insanlara yanlış bilgi vermeyin iyi günler
    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    iki çizgi arasında olmalıdır. bu genel geçer bir kuraldır. alt çizgi minimumu, üst çizgi maximumu gösterir. min-max arası 1 lt yağ demektir. bu iki çizgi arasında motor randumanlı çalışır.

    motora yeni yağ koyarken iki çizginin ortasına kadar konulması en uygun olanıdır. sonra motor yağ eksilttikçe tekrar iki çizgi arasına kadar ilave edilir.


    kolay gelsin...





    sevgili çekiçbilek beyefendi,

    öncelikle ben çavuş falan olmadım. yazdığım mesaj sayısından ötürü forum verdi bu ünvanı. benim için hiç mühim değil bu ünvan. zaten sıfat mühim olsa idi forumdaki diğer bazı arkadaşlar gibi kullanıcı ismime otomobil doktoru, otomobil mühendisi gibi sıfatlar yazardım ama avatar bile eklemiyorum.

    ben elimden geldiğince insanlara yardım etmeye çalışıyorum.

    gelelim benim kim olduğuma.

    3 yıl ankarada yetkili bir opel servisinde servis danışmanı olarak, 2 yıl da ankarada vw yetkili servisinde servis danışmanı olarak çalıştım. yetkili servislerin isimlerini yazmıyorum reklam olmasın diye ama gerekirse yazarım.

    bu görevlerim sırasında birsürü seminere katıldım. opel in ecotec motorları için de birsürü seminere katıldım.
    ve bu seminerlerden edindiğim bilgi, servis ortamında edindiğim tecrübe ve eldeki firma dökümanlarına ve bahsi geçen araçların kullanma klavuzlarına bakarak diyorum ki opel vectra da bulunan 1998 cc hacimli 16 valfli "X20XEV 4 1998 100/136 Benziner" kodlu motor için verilen döküman ve kullanma klavuzlarında da belirtildiği gibi ;

    ALT ÇİZGİ MOTORUN DÜZENLİ ÇALIŞABİLMESİ İÇİN GEREKLİ MİNİMUM YAĞ SEVİYESİNİ,
    ÜST ÇİZGİ İSE MOTORUN DÜZENLİ ÇALIŞABİLECEĞİ MAXİMUM YAĞ SEVİYESİNİ

    GÖSTERİR!!!

    İKİ ÇİZGİ ARASININ X20XEV 4 1998 100/136 Benziner KODLU MOTOR İÇİN 1 LT YAĞ DEMEK OLDUĞU VE BU ARALIĞIN İDEAL ARALIK OLDUĞU KLAVUZLARDA BELİRTİLİR.

    Ayrıca vw de çalıştığım yıllarda da gördüğüm üzere bu kural çoğu araç için genel geçer bir kuraldır.

    Bir diğer çarpıcı nokta ise, motoru tamamen yağdan arındırılmış, rektifiye edilmiş veya sıfır motor takılmış araçlarda araca fabrikaca önerilen miktarda yağ konur. tamamen yağsız bir motora üretici tarafından önerilen miktarda yağ konulduğu zaman ne kadar manidardır ki yağ seviyesi tam da minimum çizgisi ile maksimum çizgisinin ortasındadır.

    zaten eğer üst çizgi motorun çalışması için muhakkak gerekli olan yağ seviyesini gösterse idi alt, yani minimum çizgisine ihtiyaç duyulmazdı. yağ seviyesi üst, yani maximum çizgisinin altına düşünce motora yağ eklenirdi. peki o zaman neden üretici firma alt çizgiyi yani minimum yağ seviyesi çizgisini koyma ihtiyacı duysun ki? lütfen bilmiyorsak bir bilene soralım. hele hele bilmiyorsak bilene çamur atmayalım!!!


    şükürler olsun ki insanlar bilgiye ve saygıya önem veriyorlar. bu yüzden de piyasadaki usta kırıntıları yerlerini yavaş yavaş kendini yetiştirebilmiş, saygılı, terbiyeli ustalara bırakmak zorunda kalıyorlar.

    yapmış olduğunuz yorum sonucu bana çavuş ünvanını yakıştıramamanızıda saygıyla karşılıyorum. lakin ben zaten çavuş değilim. yıllarca otomotivle uğraşmış, servis danışmanlığı yapmış, şu anda da yetkili servis açmak için çabalayan birisiyim.

    takip edenlere teşekkürlerimi sunarım...

    O.B.K.

    Alıntıları Göster
    sayın o.b.k. verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. ben de 17 senedir otomotiv sektöründeyin. yüksekokul mezunu ve bir fiil ustalık yapmış biriyim. bir çok markada hem danışmalık hemde ustalık yaptım. halende danışmalık görevini sürdürmekteyim. hiçbir aracın motor yağı 1 lt eksik kullanılmaz. min. ve max. değerleri arasındaki çizgide 1 lt eksik değer olduğunu siz de söylüyorsunuz. standart motor 4 lt yüksek parformanslı motor (2.0 , 2,5 vs.) 5 lt yağ alır. bu standart değerleridir. standartın altında 1 lt motor yağı eksik olan bir araçta nasıl sorunlar çıkabileceğini en az benim kadar sizde biliyorsunuz. bu konuda sizinle polemiğe girmek istemiyorum. herkes bildiği işi yapsın lütfen. siz dükkanınızı açın ve müşterilerinize 1 lt eksik yağın sorun çıkartmıyacağını söyleyin. unutmayın ki 1997 model bir araç fabrika değerlerinde değildir ve bu değerlere göre çalışamayabilir. bilgilerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim. iyi çalışmalar saygılar.
    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: cekicbilek

    o.b.k çavuş sen boşuna çavuş olmuşsun. yağ çubuğundaki üst seviye motor yağının tam olduğunu ifade eder. üst seviyenin altında ise yağ eksilmiştir. eklenmesi gerekir. motor yağı eksik olduğu zaman motor yağlamayı tam yapamaz ve aşıntılara sebep olur. bu aşıntılar motor revizyonuna kadar gider. insanlara yanlış bilgi vermeyin iyi günler
    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    iki çizgi arasında olmalıdır. bu genel geçer bir kuraldır. alt çizgi minimumu, üst çizgi maximumu gösterir. min-max arası 1 lt yağ demektir. bu iki çizgi arasında motor randumanlı çalışır.

    motora yeni yağ koyarken iki çizginin ortasına kadar konulması en uygun olanıdır. sonra motor yağ eksilttikçe tekrar iki çizgi arasına kadar ilave edilir.


    kolay gelsin...





    sevgili çekiçbilek beyefendi,

    öncelikle ben çavuş falan olmadım. yazdığım mesaj sayısından ötürü forum verdi bu ünvanı. benim için hiç mühim değil bu ünvan. zaten sıfat mühim olsa idi forumdaki diğer bazı arkadaşlar gibi kullanıcı ismime otomobil doktoru, otomobil mühendisi gibi sıfatlar yazardım ama avatar bile eklemiyorum.

    ben elimden geldiğince insanlara yardım etmeye çalışıyorum.

    gelelim benim kim olduğuma.

    3 yıl ankarada yetkili bir opel servisinde servis danışmanı olarak, 2 yıl da ankarada vw yetkili servisinde servis danışmanı olarak çalıştım. yetkili servislerin isimlerini yazmıyorum reklam olmasın diye ama gerekirse yazarım.

    bu görevlerim sırasında birsürü seminere katıldım. opel in ecotec motorları için de birsürü seminere katıldım.
    ve bu seminerlerden edindiğim bilgi, servis ortamında edindiğim tecrübe ve eldeki firma dökümanlarına ve bahsi geçen araçların kullanma klavuzlarına bakarak diyorum ki opel vectra da bulunan 1998 cc hacimli 16 valfli "X20XEV 4 1998 100/136 Benziner" kodlu motor için verilen döküman ve kullanma klavuzlarında da belirtildiği gibi ;

    ALT ÇİZGİ MOTORUN DÜZENLİ ÇALIŞABİLMESİ İÇİN GEREKLİ MİNİMUM YAĞ SEVİYESİNİ,
    ÜST ÇİZGİ İSE MOTORUN DÜZENLİ ÇALIŞABİLECEĞİ MAXİMUM YAĞ SEVİYESİNİ

    GÖSTERİR!!!

    İKİ ÇİZGİ ARASININ X20XEV 4 1998 100/136 Benziner KODLU MOTOR İÇİN 1 LT YAĞ DEMEK OLDUĞU VE BU ARALIĞIN İDEAL ARALIK OLDUĞU KLAVUZLARDA BELİRTİLİR.

    Ayrıca vw de çalıştığım yıllarda da gördüğüm üzere bu kural çoğu araç için genel geçer bir kuraldır.

    Bir diğer çarpıcı nokta ise, motoru tamamen yağdan arındırılmış, rektifiye edilmiş veya sıfır motor takılmış araçlarda araca fabrikaca önerilen miktarda yağ konur. tamamen yağsız bir motora üretici tarafından önerilen miktarda yağ konulduğu zaman ne kadar manidardır ki yağ seviyesi tam da minimum çizgisi ile maksimum çizgisinin ortasındadır.

    zaten eğer üst çizgi motorun çalışması için muhakkak gerekli olan yağ seviyesini gösterse idi alt, yani minimum çizgisine ihtiyaç duyulmazdı. yağ seviyesi üst, yani maximum çizgisinin altına düşünce motora yağ eklenirdi. peki o zaman neden üretici firma alt çizgiyi yani minimum yağ seviyesi çizgisini koyma ihtiyacı duysun ki? lütfen bilmiyorsak bir bilene soralım. hele hele bilmiyorsak bilene çamur atmayalım!!!


    şükürler olsun ki insanlar bilgiye ve saygıya önem veriyorlar. bu yüzden de piyasadaki usta kırıntıları yerlerini yavaş yavaş kendini yetiştirebilmiş, saygılı, terbiyeli ustalara bırakmak zorunda kalıyorlar.

    yapmış olduğunuz yorum sonucu bana çavuş ünvanını yakıştıramamanızıda saygıyla karşılıyorum. lakin ben zaten çavuş değilim. yıllarca otomotivle uğraşmış, servis danışmanlığı yapmış, şu anda da yetkili servis açmak için çabalayan birisiyim.

    takip edenlere teşekkürlerimi sunarım...

    O.B.K.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: cekicbilek

    o.b.k çavuş sen boşuna çavuş olmuşsun. yağ çubuğundaki üst seviye motor yağının tam olduğunu ifade eder. üst seviyenin altında ise yağ eksilmiştir. eklenmesi gerekir. motor yağı eksik olduğu zaman motor yağlamayı tam yapamaz ve aşıntılara sebep olur. bu aşıntılar motor revizyonuna kadar gider. insanlara yanlış bilgi vermeyin iyi günler
    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    iki çizgi arasında olmalıdır. bu genel geçer bir kuraldır. alt çizgi minimumu, üst çizgi maximumu gösterir. min-max arası 1 lt yağ demektir. bu iki çizgi arasında motor randumanlı çalışır.

    motora yeni yağ koyarken iki çizginin ortasına kadar konulması en uygun olanıdır. sonra motor yağ eksilttikçe tekrar iki çizgi arasına kadar ilave edilir.


    kolay gelsin...





    sevgili çekiçbilek beyefendi,

    öncelikle ben çavuş falan olmadım. yazdığım mesaj sayısından ötürü forum verdi bu ünvanı. benim için hiç mühim değil bu ünvan. zaten sıfat mühim olsa idi forumdaki diğer bazı arkadaşlar gibi kullanıcı ismime otomobil doktoru, otomobil mühendisi gibi sıfatlar yazardım ama avatar bile eklemiyorum.

    ben elimden geldiğince insanlara yardım etmeye çalışıyorum.

    gelelim benim kim olduğuma.

    3 yıl ankarada yetkili bir opel servisinde servis danışmanı olarak, 2 yıl da ankarada vw yetkili servisinde servis danışmanı olarak çalıştım. yetkili servislerin isimlerini yazmıyorum reklam olmasın diye ama gerekirse yazarım.

    bu görevlerim sırasında birsürü seminere katıldım. opel in ecotec motorları için de birsürü seminere katıldım.
    ve bu seminerlerden edindiğim bilgi, servis ortamında edindiğim tecrübe ve eldeki firma dökümanlarına ve bahsi geçen araçların kullanma klavuzlarına bakarak diyorum ki opel vectra da bulunan 1998 cc hacimli 16 valfli "X20XEV 4 1998 100/136 Benziner" kodlu motor için verilen döküman ve kullanma klavuzlarında da belirtildiği gibi ;

    ALT ÇİZGİ MOTORUN DÜZENLİ ÇALIŞABİLMESİ İÇİN GEREKLİ MİNİMUM YAĞ SEVİYESİNİ,
    ÜST ÇİZGİ İSE MOTORUN DÜZENLİ ÇALIŞABİLECEĞİ MAXİMUM YAĞ SEVİYESİNİ

    GÖSTERİR!!!

    İKİ ÇİZGİ ARASININ X20XEV 4 1998 100/136 Benziner KODLU MOTOR İÇİN 1 LT YAĞ DEMEK OLDUĞU VE BU ARALIĞIN İDEAL ARALIK OLDUĞU KLAVUZLARDA BELİRTİLİR.

    Ayrıca vw de çalıştığım yıllarda da gördüğüm üzere bu kural çoğu araç için genel geçer bir kuraldır.

    Bir diğer çarpıcı nokta ise, motoru tamamen yağdan arındırılmış, rektifiye edilmiş veya sıfır motor takılmış araçlarda araca fabrikaca önerilen miktarda yağ konur. tamamen yağsız bir motora üretici tarafından önerilen miktarda yağ konulduğu zaman ne kadar manidardır ki yağ seviyesi tam da minimum çizgisi ile maksimum çizgisinin ortasındadır.

    zaten eğer üst çizgi motorun çalışması için muhakkak gerekli olan yağ seviyesini gösterse idi alt, yani minimum çizgisine ihtiyaç duyulmazdı. yağ seviyesi üst, yani maximum çizgisinin altına düşünce motora yağ eklenirdi. peki o zaman neden üretici firma alt çizgiyi yani minimum yağ seviyesi çizgisini koyma ihtiyacı duysun ki? lütfen bilmiyorsak bir bilene soralım. hele hele bilmiyorsak bilene çamur atmayalım!!!


    şükürler olsun ki insanlar bilgiye ve saygıya önem veriyorlar. bu yüzden de piyasadaki usta kırıntıları yerlerini yavaş yavaş kendini yetiştirebilmiş, saygılı, terbiyeli ustalara bırakmak zorunda kalıyorlar.

    yapmış olduğunuz yorum sonucu bana çavuş ünvanını yakıştıramamanızıda saygıyla karşılıyorum. lakin ben zaten çavuş değilim. yıllarca otomotivle uğraşmış, servis danışmanlığı yapmış, şu anda da yetkili servis açmak için çabalayan birisiyim.

    takip edenlere teşekkürlerimi sunarım...

    O.B.K.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: cekicbilek

    o.b.k çavuş sen boşuna çavuş olmuşsun. yağ çubuğundaki üst seviye motor yağının tam olduğunu ifade eder. üst seviyenin altında ise yağ eksilmiştir. eklenmesi gerekir. motor yağı eksik olduğu zaman motor yağlamayı tam yapamaz ve aşıntılara sebep olur. bu aşıntılar motor revizyonuna kadar gider. insanlara yanlış bilgi vermeyin iyi günler
    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    iki çizgi arasında olmalıdır. bu genel geçer bir kuraldır. alt çizgi minimumu, üst çizgi maximumu gösterir. min-max arası 1 lt yağ demektir. bu iki çizgi arasında motor randumanlı çalışır.

    motora yeni yağ koyarken iki çizginin ortasına kadar konulması en uygun olanıdır. sonra motor yağ eksilttikçe tekrar iki çizgi arasına kadar ilave edilir.


    kolay gelsin...





    sevgili çekiçbilek beyefendi,

    öncelikle ben çavuş falan olmadım. yazdığım mesaj sayısından ötürü forum verdi bu ünvanı. benim için hiç mühim değil bu ünvan. zaten sıfat mühim olsa idi forumdaki diğer bazı arkadaşlar gibi kullanıcı ismime otomobil doktoru, otomobil mühendisi gibi sıfatlar yazardım ama avatar bile eklemiyorum.

    ben elimden geldiğince insanlara yardım etmeye çalışıyorum.

    gelelim benim kim olduğuma.

    3 yıl ankarada yetkili bir opel servisinde servis danışmanı olarak, 2 yıl da ankarada vw yetkili servisinde servis danışmanı olarak çalıştım. yetkili servislerin isimlerini yazmıyorum reklam olmasın diye ama gerekirse yazarım.

    bu görevlerim sırasında birsürü seminere katıldım. opel in ecotec motorları için de birsürü seminere katıldım.
    ve bu seminerlerden edindiğim bilgi, servis ortamında edindiğim tecrübe ve eldeki firma dökümanlarına ve bahsi geçen araçların kullanma klavuzlarına bakarak diyorum ki opel vectra da bulunan 1998 cc hacimli 16 valfli "X20XEV 4 1998 100/136 Benziner" kodlu motor için verilen döküman ve kullanma klavuzlarında da belirtildiği gibi ;

    ALT ÇİZGİ MOTORUN DÜZENLİ ÇALIŞABİLMESİ İÇİN GEREKLİ MİNİMUM YAĞ SEVİYESİNİ,
    ÜST ÇİZGİ İSE MOTORUN DÜZENLİ ÇALIŞABİLECEĞİ MAXİMUM YAĞ SEVİYESİNİ

    GÖSTERİR!!!

    İKİ ÇİZGİ ARASININ X20XEV 4 1998 100/136 Benziner KODLU MOTOR İÇİN 1 LT YAĞ DEMEK OLDUĞU VE BU ARALIĞIN İDEAL ARALIK OLDUĞU KLAVUZLARDA BELİRTİLİR.

    Ayrıca vw de çalıştığım yıllarda da gördüğüm üzere bu kural çoğu araç için genel geçer bir kuraldır.

    Bir diğer çarpıcı nokta ise, motoru tamamen yağdan arındırılmış, rektifiye edilmiş veya sıfır motor takılmış araçlarda araca fabrikaca önerilen miktarda yağ konur. tamamen yağsız bir motora üretici tarafından önerilen miktarda yağ konulduğu zaman ne kadar manidardır ki yağ seviyesi tam da minimum çizgisi ile maksimum çizgisinin ortasındadır.

    zaten eğer üst çizgi motorun çalışması için muhakkak gerekli olan yağ seviyesini gösterse idi alt, yani minimum çizgisine ihtiyaç duyulmazdı. yağ seviyesi üst, yani maximum çizgisinin altına düşünce motora yağ eklenirdi. peki o zaman neden üretici firma alt çizgiyi yani minimum yağ seviyesi çizgisini koyma ihtiyacı duysun ki? lütfen bilmiyorsak bir bilene soralım. hele hele bilmiyorsak bilene çamur atmayalım!!!


    şükürler olsun ki insanlar bilgiye ve saygıya önem veriyorlar. bu yüzden de piyasadaki usta kırıntıları yerlerini yavaş yavaş kendini yetiştirebilmiş, saygılı, terbiyeli ustalara bırakmak zorunda kalıyorlar.

    yapmış olduğunuz yorum sonucu bana çavuş ünvanını yakıştıramamanızıda saygıyla karşılıyorum. lakin ben zaten çavuş değilim. yıllarca otomotivle uğraşmış, servis danışmanlığı yapmış, şu anda da yetkili servis açmak için çabalayan birisiyim.

    takip edenlere teşekkürlerimi sunarım...

    O.B.K.





    hayret demkki koskoca hyunda fabrikası renault fabrikası bildiklerim baktıklarım iki çizgi arasında dolum yapıp sıfır araç yapıp müşterilerine satıyor bir opelmi tam doldurup bırakıyor düşündürücü




  • quote:

    Orijinalden alıntı: final fantasy

    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: cekicbilek

    o.b.k çavuş sen boşuna çavuş olmuşsun. yağ çubuğundaki üst seviye motor yağının tam olduğunu ifade eder. üst seviyenin altında ise yağ eksilmiştir. eklenmesi gerekir. motor yağı eksik olduğu zaman motor yağlamayı tam yapamaz ve aşıntılara sebep olur. bu aşıntılar motor revizyonuna kadar gider. insanlara yanlış bilgi vermeyin iyi günler
    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    iki çizgi arasında olmalıdır. bu genel geçer bir kuraldır. alt çizgi minimumu, üst çizgi maximumu gösterir. min-max arası 1 lt yağ demektir. bu iki çizgi arasında motor randumanlı çalışır.

    motora yeni yağ koyarken iki çizginin ortasına kadar konulması en uygun olanıdır. sonra motor yağ eksilttikçe tekrar iki çizgi arasına kadar ilave edilir.


    kolay gelsin...





    sevgili çekiçbilek beyefendi,

    öncelikle ben çavuş falan olmadım. yazdığım mesaj sayısından ötürü forum verdi bu ünvanı. benim için hiç mühim değil bu ünvan. zaten sıfat mühim olsa idi forumdaki diğer bazı arkadaşlar gibi kullanıcı ismime otomobil doktoru, otomobil mühendisi gibi sıfatlar yazardım ama avatar bile eklemiyorum.

    ben elimden geldiğince insanlara yardım etmeye çalışıyorum.

    gelelim benim kim olduğuma.

    3 yıl ankarada yetkili bir opel servisinde servis danışmanı olarak, 2 yıl da ankarada vw yetkili servisinde servis danışmanı olarak çalıştım. yetkili servislerin isimlerini yazmıyorum reklam olmasın diye ama gerekirse yazarım.

    bu görevlerim sırasında birsürü seminere katıldım. opel in ecotec motorları için de birsürü seminere katıldım.
    ve bu seminerlerden edindiğim bilgi, servis ortamında edindiğim tecrübe ve eldeki firma dökümanlarına ve bahsi geçen araçların kullanma klavuzlarına bakarak diyorum ki opel vectra da bulunan 1998 cc hacimli 16 valfli "X20XEV 4 1998 100/136 Benziner" kodlu motor için verilen döküman ve kullanma klavuzlarında da belirtildiği gibi ;

    ALT ÇİZGİ MOTORUN DÜZENLİ ÇALIŞABİLMESİ İÇİN GEREKLİ MİNİMUM YAĞ SEVİYESİNİ,
    ÜST ÇİZGİ İSE MOTORUN DÜZENLİ ÇALIŞABİLECEĞİ MAXİMUM YAĞ SEVİYESİNİ

    GÖSTERİR!!!

    İKİ ÇİZGİ ARASININ X20XEV 4 1998 100/136 Benziner KODLU MOTOR İÇİN 1 LT YAĞ DEMEK OLDUĞU VE BU ARALIĞIN İDEAL ARALIK OLDUĞU KLAVUZLARDA BELİRTİLİR.

    Ayrıca vw de çalıştığım yıllarda da gördüğüm üzere bu kural çoğu araç için genel geçer bir kuraldır.

    Bir diğer çarpıcı nokta ise, motoru tamamen yağdan arındırılmış, rektifiye edilmiş veya sıfır motor takılmış araçlarda araca fabrikaca önerilen miktarda yağ konur. tamamen yağsız bir motora üretici tarafından önerilen miktarda yağ konulduğu zaman ne kadar manidardır ki yağ seviyesi tam da minimum çizgisi ile maksimum çizgisinin ortasındadır.

    zaten eğer üst çizgi motorun çalışması için muhakkak gerekli olan yağ seviyesini gösterse idi alt, yani minimum çizgisine ihtiyaç duyulmazdı. yağ seviyesi üst, yani maximum çizgisinin altına düşünce motora yağ eklenirdi. peki o zaman neden üretici firma alt çizgiyi yani minimum yağ seviyesi çizgisini koyma ihtiyacı duysun ki? lütfen bilmiyorsak bir bilene soralım. hele hele bilmiyorsak bilene çamur atmayalım!!!


    şükürler olsun ki insanlar bilgiye ve saygıya önem veriyorlar. bu yüzden de piyasadaki usta kırıntıları yerlerini yavaş yavaş kendini yetiştirebilmiş, saygılı, terbiyeli ustalara bırakmak zorunda kalıyorlar.

    yapmış olduğunuz yorum sonucu bana çavuş ünvanını yakıştıramamanızıda saygıyla karşılıyorum. lakin ben zaten çavuş değilim. yıllarca otomotivle uğraşmış, servis danışmanlığı yapmış, şu anda da yetkili servis açmak için çabalayan birisiyim.

    takip edenlere teşekkürlerimi sunarım...

    O.B.K.





    hayret demkki koskoca hyunda fabrikası renault fabrikası bildiklerim baktıklarım iki çizgi arasında dolum yapıp sıfır araç yapıp müşterilerine satıyor bir opelmi tam doldurup bırakıyor düşündürücü

    Alıntıları Göster
    SİZ BİLDİĞİNİZİ OKUYUN BEN BİLDİĞİMİ. İSTERSENİZ KAMUOYUNA SUNALIM İSTERSENZİ FABRİKALARI ARIYALIM. HER ARAÇ İSTER FABRİKA ÇIKIŞI İSTER NORMAL ÇALIŞMA KOŞULLARINDA MOTOR YAĞI, YAĞ ÇUBUĞUNUN MAX. SEVİYESİNDE OLUR. İYİ GÜNLER




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cekicbilek

    SİZ BİLDİĞİNİZİ OKUYUN BEN BİLDİĞİMİ. İSTERSENİZ KAMUOYUNA SUNALIM İSTERSENZİ FABRİKALARI ARIYALIM. HER ARAÇ İSTER FABRİKA ÇIKIŞI İSTER NORMAL ÇALIŞMA KOŞULLARINDA MOTOR YAĞI, YAĞ ÇUBUĞUNUN MAX. SEVİYESİNDE OLUR. İYİ GÜNLER

    Alıntıları Göster
    sayın çekiçbilek;

    vakit ayırdığınız için teşekkürler.

    yalnız görmekteyim ki halen, madem üst çizginin altı eksik yağ demek, alt çizgi neden var konusuna bir açıklık getirmiş değilsiniz.

    ayrıca ben motor eksik yağla çalışsın iyi olur demiyorum. ama yağ eksik diyebilmemiz için yağ seviyesinin yağ çubuğunun minimum çizgisinin altına düşmüş olması veya tam minimum çizgisinde olması gerekir diyorum.


    iki çizgi arası tolerans değeridir diyorum.

    ayrıca normal motor 4 lt, performanslı motor (ne demekse) 5 lt yağ alır diyorsunuz. biz ise her motor için motor koduyla klavuza bakıp gramı gramına yağ koyuyoruz diyorum... 1.6 lt hacimli 5 lt yağ alan motor da olur 3.5 lt yağ alan motorda olur. karteli geniştir çok alır mesela.

    tekrar söylüyorum olay motoru yağsız bırakma meselesi değil. yağ hangi seviyede eksiktir ona karar verelim. siz diyorsunuz ki maximum seviyesinin altına düşerse eksiktir. ben de diyorum ki maximum ve minimum seviyeleri arasında kullanılabilir, minimum seviyesinin altında yağ eksiktir.

    ve size tekrar soruyorum. madem max çizgisi gerekli yağ seviyesini gösteriyor, minimum çizgisi neden var?


    iyi günler...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    sayın çekiçbilek;

    vakit ayırdığınız için teşekkürler.

    yalnız görmekteyim ki halen, madem üst çizginin altı eksik yağ demek, alt çizgi neden var konusuna bir açıklık getirmiş değilsiniz.

    ayrıca ben motor eksik yağla çalışsın iyi olur demiyorum. ama yağ eksik diyebilmemiz için yağ seviyesinin yağ çubuğunun minimum çizgisinin altına düşmüş olması veya tam minimum çizgisinde olması gerekir diyorum.


    iki çizgi arası tolerans değeridir diyorum.

    ayrıca normal motor 4 lt, performanslı motor (ne demekse) 5 lt yağ alır diyorsunuz. biz ise her motor için motor koduyla klavuza bakıp gramı gramına yağ koyuyoruz diyorum... 1.6 lt hacimli 5 lt yağ alan motor da olur 3.5 lt yağ alan motorda olur. karteli geniştir çok alır mesela.

    tekrar söylüyorum olay motoru yağsız bırakma meselesi değil. yağ hangi seviyede eksiktir ona karar verelim. siz diyorsunuz ki maximum seviyesinin altına düşerse eksiktir. ben de diyorum ki maximum ve minimum seviyeleri arasında kullanılabilir, minimum seviyesinin altında yağ eksiktir.

    ve size tekrar soruyorum. madem max çizgisi gerekli yağ seviyesini gösteriyor, minimum çizgisi neden var?


    iyi günler...

    Alıntıları Göster
    peki neden max. seviyesi var. madem ikisi arasında çalışacak neden max. seviye demişler. min. çizgi yağın tamamen azaldığını gösterir.
    hem karterin büyüklüğüne göre değil motor hacmine göredir. min. çizgisinin alltında sizce ne kadar yağ eksikdir ve motorda yağ kalmışmıdır sizce.
    neden hala ısrar ediyorsunuz arayın bir servisi isterseniz tellerini vereyim. ister servis müdürlerini isterse ustabaşlarını isterseniz fabrikayı arıyalım. motor yağ seviyesi max. mu yoksa min. ile max. arasında olduğunu söylesinler. hodri meydan. ben aldığım bilgileri ayrıntılı yazmaya hazırım. kimden hagi servisten hangi servis müdüründen edindiyseniz yazalım bilgileri.

    ben insanları doğru bilgi ile hareket etmelerini istiyorum. en sağlıklı bilgi uzmanındadır. buyrun bekliyorum
    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    sayın çekiçbilek;

    vakit ayırdığınız için teşekkürler.

    yalnız görmekteyim ki halen, madem üst çizginin altı eksik yağ demek, alt çizgi neden var konusuna bir açıklık getirmiş değilsiniz.

    ayrıca ben motor eksik yağla çalışsın iyi olur demiyorum. ama yağ eksik diyebilmemiz için yağ seviyesinin yağ çubuğunun minimum çizgisinin altına düşmüş olması veya tam minimum çizgisinde olması gerekir diyorum.


    iki çizgi arası tolerans değeridir diyorum.

    ayrıca normal motor 4 lt, performanslı motor (ne demekse) 5 lt yağ alır diyorsunuz. biz ise her motor için motor koduyla klavuza bakıp gramı gramına yağ koyuyoruz diyorum... 1.6 lt hacimli 5 lt yağ alan motor da olur 3.5 lt yağ alan motorda olur. karteli geniştir çok alır mesela.

    tekrar söylüyorum olay motoru yağsız bırakma meselesi değil. yağ hangi seviyede eksiktir ona karar verelim. siz diyorsunuz ki maximum seviyesinin altına düşerse eksiktir. ben de diyorum ki maximum ve minimum seviyeleri arasında kullanılabilir, minimum seviyesinin altında yağ eksiktir.

    ve size tekrar soruyorum. madem max çizgisi gerekli yağ seviyesini gösteriyor, minimum çizgisi neden var?


    iyi günler...





  • quote:

    Orijinalden alıntı: cekicbilek

    peki neden max. seviyesi var. madem ikisi arasında çalışacak neden max. seviye demişler. min. çizgi yağın tamamen azaldığını gösterir.
    hem karterin büyüklüğüne göre değil motor hacmine göredir. min. çizgisinin alltında sizce ne kadar yağ eksikdir ve motorda yağ kalmışmıdır sizce.
    neden hala ısrar ediyorsunuz arayın bir servisi isterseniz tellerini vereyim. ister servis müdürlerini isterse ustabaşlarını isterseniz fabrikayı arıyalım. motor yağ seviyesi max. mu yoksa min. ile max. arasında olduğunu söylesinler. hodri meydan. ben aldığım bilgileri ayrıntılı yazmaya hazırım. kimden hagi servisten hangi servis müdüründen edindiyseniz yazalım bilgileri.

    ben insanları doğru bilgi ile hareket etmelerini istiyorum. en sağlıklı bilgi uzmanındadır. buyrun bekliyorum
    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    sayın çekiçbilek;

    vakit ayırdığınız için teşekkürler.

    yalnız görmekteyim ki halen, madem üst çizginin altı eksik yağ demek, alt çizgi neden var konusuna bir açıklık getirmiş değilsiniz.

    ayrıca ben motor eksik yağla çalışsın iyi olur demiyorum. ama yağ eksik diyebilmemiz için yağ seviyesinin yağ çubuğunun minimum çizgisinin altına düşmüş olması veya tam minimum çizgisinde olması gerekir diyorum.


    iki çizgi arası tolerans değeridir diyorum.

    ayrıca normal motor 4 lt, performanslı motor (ne demekse) 5 lt yağ alır diyorsunuz. biz ise her motor için motor koduyla klavuza bakıp gramı gramına yağ koyuyoruz diyorum... 1.6 lt hacimli 5 lt yağ alan motor da olur 3.5 lt yağ alan motorda olur. karteli geniştir çok alır mesela.

    tekrar söylüyorum olay motoru yağsız bırakma meselesi değil. yağ hangi seviyede eksiktir ona karar verelim. siz diyorsunuz ki maximum seviyesinin altına düşerse eksiktir. ben de diyorum ki maximum ve minimum seviyeleri arasında kullanılabilir, minimum seviyesinin altında yağ eksiktir.

    ve size tekrar soruyorum. madem max çizgisi gerekli yağ seviyesini gösteriyor, minimum çizgisi neden var?


    iyi günler...



    Alıntıları Göster
    hocam ben size klavuzları ve kitapçıkları referans gösteriyorum siz servis müdürü diyorsunuz.

    tamam bu başlığı okuyanların aklına hangisi yatarsa onu yaparlar zaten. zorlamanın bi manası yok. minimum seviyesinde hala motorda, motorun yağ hacmine ve karteline de bağlı olarak ortalama 2-3lt yağ vardır. isterseniz deneyin. minimum çizgisindeki yağı boşaltın. en az iki lt yağ çıkacaktır.

    tekrar ediyorum. ben kimseye motoru eksik yağla kullanın demiyorum. ama adı üstünde MİNİMUM çizgisi yeterli en alt seviyedir diyorum. hatta sadece ben demiyorum. tüm kitapçıklar, klavuzlar seminerlerdeki makina mühendisleri diyor...

    karar konuyu takip edenlerin. isteyen istediği kadar koysun yağını...

    söyleyelim fabrikaya da artık minimum çizgisine gerek kalmamış diye de kaldırsınlar şu minimum çizgisini. baksana tek maksimum çizgisi yetiyormuş...


    konuyu sürdürmenin manası yok. klavuz, kitapçık kaynaklı teknik bilgi veya markaların(ki bu başlıkta opel vectra 2.0 dan bahsediyoruz) sitelerinden kaynak, veri eklenmediği sürece sizin söylediğiniz, yani motorun maximum seviyesi altında yağsız olduğu meselesi iddiadan öte gidemez...


    herkese kolay gelsin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    hocam ben size klavuzları ve kitapçıkları referans gösteriyorum siz servis müdürü diyorsunuz.

    tamam bu başlığı okuyanların aklına hangisi yatarsa onu yaparlar zaten. zorlamanın bi manası yok. minimum seviyesinde hala motorda, motorun yağ hacmine ve karteline de bağlı olarak ortalama 2-3lt yağ vardır. isterseniz deneyin. minimum çizgisindeki yağı boşaltın. en az iki lt yağ çıkacaktır.

    tekrar ediyorum. ben kimseye motoru eksik yağla kullanın demiyorum. ama adı üstünde MİNİMUM çizgisi yeterli en alt seviyedir diyorum. hatta sadece ben demiyorum. tüm kitapçıklar, klavuzlar seminerlerdeki makina mühendisleri diyor...

    karar konuyu takip edenlerin. isteyen istediği kadar koysun yağını...

    söyleyelim fabrikaya da artık minimum çizgisine gerek kalmamış diye de kaldırsınlar şu minimum çizgisini. baksana tek maksimum çizgisi yetiyormuş...


    konuyu sürdürmenin manası yok. klavuz, kitapçık kaynaklı teknik bilgi veya markaların(ki bu başlıkta opel vectra 2.0 dan bahsediyoruz) sitelerinden kaynak, veri eklenmediği sürece sizin söylediğiniz, yani motorun maximum seviyesi altında yağsız olduğu meselesi iddiadan öte gidemez...


    herkese kolay gelsin...

    Alıntıları Göster
    MUHAKKAK Kİ KARARI KULLANICILAR VERECEKTİR AMA ŞUNU DA BELİRTMEK İSTİYORUM MİN. SEVİYE TEHLİKE SINIRINI GÖSTERMEKTEDİR. KULLANIM KILAVUZUNDA MİN. SEVİYENİN ALTINA MOTOR YAĞININ İNMESİNİN TEHLİKELİ OLACAĞI BELİRTİLMİŞTİR. HATTA MAX. SEVİYENİNDE ÜZERİNE ÇIKILMAMASI BUNUDA MOTORA ZARARLI OLACAĞI BELİRTİLİK. OPEL ARAÇLARINDA 1000 KM DE 0,5 LT. EKSİLTTİĞİ GÖZ ÖNÜNE ALINIRSA MİN. SEVİYENİN ALTINA DÜŞÜRÜLMEMESİ İÇİN MİN. ÇİZGİ MAX. SEVİYENİNDE ÜZERİNE ÇIKILMAMASI İÇİN MAX. ÇİZGİ KONULMUŞTUR. OPELİN VEYA FARKLI BİR ARACIN HİÇBİR KATALOĞUNDA MAX. VE MİN. SEVİYELER ARASI MOTOR YAĞI SEVİYESİ STANDART KULLANIM SEVİYESİDİR DİYE BELİRTİLMEMİŞTİR.

    FABRİKA VE SERVİS DEĞERLERİ, MEKANİK VE TEKNİK UZMANLARIN GÖRÜŞLERİ, KATALOG DEĞERLERİNDE YAĞ KONULDUĞU ZAMAN YAĞ ÇUBUĞUNUN SEVİYESİ HEPSİNDE MAX. DEĞERİ GÖSTERMEKTEDİR. İLGİLENENLERE DUYRULUR.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cekicbilek

    MUHAKKAK Kİ KARARI KULLANICILAR VERECEKTİR AMA ŞUNU DA BELİRTMEK İSTİYORUM MİN. SEVİYE TEHLİKE SINIRINI GÖSTERMEKTEDİR. KULLANIM KILAVUZUNDA MİN. SEVİYENİN ALTINA MOTOR YAĞININ İNMESİNİN TEHLİKELİ OLACAĞI BELİRTİLMİŞTİR. HATTA MAX. SEVİYENİNDE ÜZERİNE ÇIKILMAMASI BUNUDA MOTORA ZARARLI OLACAĞI BELİRTİLİK. OPEL ARAÇLARINDA 1000 KM DE 0,5 LT. EKSİLTTİĞİ GÖZ ÖNÜNE ALINIRSA MİN. SEVİYENİN ALTINA DÜŞÜRÜLMEMESİ İÇİN MİN. ÇİZGİ MAX. SEVİYENİNDE ÜZERİNE ÇIKILMAMASI İÇİN MAX. ÇİZGİ KONULMUŞTUR. OPELİN VEYA FARKLI BİR ARACIN HİÇBİR KATALOĞUNDA MAX. VE MİN. SEVİYELER ARASI MOTOR YAĞI SEVİYESİ STANDART KULLANIM SEVİYESİDİR DİYE BELİRTİLMEMİŞTİR.

    FABRİKA VE SERVİS DEĞERLERİ, MEKANİK VE TEKNİK UZMANLARIN GÖRÜŞLERİ, KATALOG DEĞERLERİNDE YAĞ KONULDUĞU ZAMAN YAĞ ÇUBUĞUNUN SEVİYESİ HEPSİNDE MAX. DEĞERİ GÖSTERMEKTEDİR. İLGİLENENLERE DUYRULUR.

    Alıntıları Göster
    sonuç ne şimdi yağ nerde olacak normal olması için




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gooogle96

    sonuç ne şimdi yağ nerde olacak normal olması için

    Alıntıları Göster
    siz en iyisi yetkili servise gidin sonucu en iyi ve kesin onlar vereceklerdir.
    iyi günler
    quote:

    Orjinalden alıntı: gooogle96

    sonuç ne şimdi yağ nerde olacak normal olması için




  • iki gorusude okudum diger cevaplasmalari okumadim ama 4 litre kapasiteli bir araca 3.5 litre koymak daha faydalıdır tam koydugunuz yap sicakta genlesecek yüksek devirde kece ve karter mastigini zorlayacaktir.. heleki yasli ve 5 seneyi gecirmis araclarda.. max min cubugu yag eksiltmelerini ve eklemede seviyeyi olcmek adina vardir...
  • Vectra b kasa 1997 model cd 2.0 araç sahibiyim.



    Kullanım kitapçığında aracıma filtre se değişir ise 4.25lt motor yağı koymamız gerektiği yazıyor.



    Yağ seviyesi için ise min max arasında olması öneriliyor. Resimleri ekliyorum, umarım faydalı olur.





     97 vectranın yağı





     97 vectranın yağı




  • Merhaba arkadaşlar ben 274 binde olan 96 model opel vectra aracıma olabilecek en iyi hangi yağı kullanmalıyım kafam karışıyor 0-40 daha az yorgun motor içindir senin arabada olmaz diyorlar
  • 250 bindeki arabama 10-40 koyuyorduk.
  • Eyvallah kardeşim gooogle96 ben 5-40 koyduysam diye düşünüyorum yani 10-40 bir incesi.. bu platformda sizin gibi bir çok değerli insan görüyorum fikirlerinizi almak isterim
  • Bulunduğunuz yani aracı kullanacağınız şehirdeki en soğuk ve en sıcak hava şartlarına göre seçim yapmanızda fayda var.

    10w - kış için viskozite / 40 ise yaz için viskoziteyi gösterir.

    10w 40 yağ opel vectra kitapçığına göre kışın -20 yazın +40 dereceye kadar olan sıcaklıklar için uygun olduğunu gösteriyor.

    0w 40 için ise -30 +40 derece için diyor.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.