Şimdi Ara

Ankara'da Ekspertiz Önerenler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
2
Favori
882
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar;

    İlk defa araba alacağım tabi tecrübe sıfır var mı önerebileceğiniz memnun kaldığınız ekspertiz Ankara'da ?

    Başka şunlara dikkat et dediğiniz bir şeyler var mı ?

    Bütçem maksimum 40k ford focus 2'lere bakıyorum başka tavsiyeleriniz varsa onlara da bakabilirim.

    Teşekkürler.



  • Expertizlere boya kontrolü dışında pek güvenmemek lazım. En güzel test kendin kullanarak yapacağın testtir.
    * Motoru soğukken mümkünse sabah ilk çalıştırıp sesini dinlemek gerekir. Garip simetrik olmayan sesler gelirse şüphelen. Bir aracın marş alma durumu, ilk çalışma sonrası motor devir saatindeki dalgalanma durumu vs. motor sağlığı hakkında bilgi verir.
    * Uygun bir yokuşta baskı balata durumu ve devirlenmesi kontrol edilebilir. Bitik motor ve baskı balata kendini yokuşta belli eder. İsteksiz gider, yığılır, çabuk vites düşürmek zorunda kalırsın.
    * Vites geçişleri bütün vitesler için uygun hızlarda denenmesi lazım. Geri geri gitmek de dahil. Aldığınız aracın düz yolda hangi viteste hangi hızda hangi devirde gittiğini biliyorsanız bu size fikir verebilir.
    * Frenler çok maliyetli şeyler olmadığı için bitik olup olmamasına takmamak lazım nihayetinde sarf malzeme. Frenlemede arabanın sağa sola çekip çekmeme durumuna bakılabilir.
    * Direksiyon sağa sola hafif sert manevralar yapılarak ve en sonuna kadar çevirerek direksiyon sisteminden bir ses gelip gelmediği anlaşılabilir. Normal şartlarda hiç bir ses gelmemesi lazım. Ses geliyorsa bunlar alt takımdan tutunda direksiyon kutusuna kadar şüphe uyandırır.
    *Direksiyon tam tur çevirdikten sonra gaza basıp ilerlediğimizde elimizle direksiyona hiç müdahale etmeden kendi düz pozisyonuna hızlı bir şekilde gelmesi beklenir. Araç elektrik destekli direksiyon ise buna daha da dikkat etmek gerekir. Hidrolik direksiyonlarda risk daha azdır.
    * Klima, radyo, cd çalar, elektrikli aynalar, kapı kilit mekanizması gibi kumanda kontrolleri teker teker yapmak gerekir. Aracın donanımına göre hız sabitleyici, sanruf vs. ne varsa bakılabilir.
    * Hafif bozuk yollarda araçtan gelen takırtı, tukurt, gıcırtı gibi trim sesilerine bakılabilir. Bol sert plastikli arabalarda trim sesleri gelebilir.
    * Aracın iç aksamı, kapı içleri, döşemeler, araç göğsü pedallar gibi kısımlara bakılarak aracın kilometresine uygun olup olmadığı anlaşılabilir.
    * Şirket ve filo çıkması araçlarda ve çok bitik araçlarda sıfır koltuk, göğüs, veya çıkma parça olarak daha temizini alarak değiştirme yapıldığını bütün al-satçı ve galeri esnafı bilir. Bunu daha çok C sınıfı ve üstü yüksek fiyata satılabilecek araçlarda yaparlar. Jetta, Passat, Focus, Fluence aklınıza ne gelirse artık.
    * Boya kontrolünü de ortalama her ekspertiz yapabilir. Ankara için Benim ve bir çok arkadaşımın araç aldığı Gimat Erkayalar Bosch Car, onun tam karşısında Nokta ekspertiz, ve iskitler Auto test var bunların hepsine çok sayıda araç gösterip aldık ciddi bir sorun yaşamadık. Expertizler bazen aracın sökme takmasına da değişme diyebiliyor. Bazı galerici ve alsatçılar bu yalanı çok söylerler.
    * Aracı satan şahıs ilk sahibi olduğunu ve aracının servis bakımlı oluğunu söylüyorsa kesinlikle belgelerini inceleyin. Titiz araç kullanıcıları araç muayne kağıtları dahil, fatura vs. herşeyi saklar. Benzin faturasını bile saklayan adamlar gördüm.
    * Araç km bilgisi, hasar durumu sorgulanmalıdır. Sıfır alındıktan sonra ilk muaynesine giren ve satışa çıkan araçlardan şüphelenin, dikkat ederseniz sahibinden gibi sitelerde 3,4 yaşındaki araçlar hep yeni muayneden geçmiş olur bunlarda km düşürme çok yapılan şeylerdir. Ortalama bir kullanıcının bakım ve muayne km aralıkları benzerdir.

    İşin özü aldığınız araç verdiğiniz paraya ve satıcının beyanlarına ne kadar uyumlu onun kontrolünü yapmak gerekir. Forumda her gün değişik bir dolandırılma kandırılma hikayesine denk geliyoruz. Galericiler, al-satçılar bile fena şekilde dolandırılıyor bu piyasada. Kaldı ki bizim gibi adamları ayakta uyuturlar.
    Paranoyak olduk resmen.
  • Ak servis var oranın ekspertizi güzeldir
  • Willian kullanıcısına yanıt
    Genelde yorumları iyi arada çok kötü diyenler olsada saolun.
  • CedimBey kullanıcısına yanıt
    4 defa araç aldık sıkıntı yaşamadık ilgi alaka Güzel. Hatta 2 defa belirtilen dışında hata buldular
  • Expertizlere boya kontrolü dışında pek güvenmemek lazım. En güzel test kendin kullanarak yapacağın testtir.
    * Motoru soğukken mümkünse sabah ilk çalıştırıp sesini dinlemek gerekir. Garip simetrik olmayan sesler gelirse şüphelen. Bir aracın marş alma durumu, ilk çalışma sonrası motor devir saatindeki dalgalanma durumu vs. motor sağlığı hakkında bilgi verir.
    * Uygun bir yokuşta baskı balata durumu ve devirlenmesi kontrol edilebilir. Bitik motor ve baskı balata kendini yokuşta belli eder. İsteksiz gider, yığılır, çabuk vites düşürmek zorunda kalırsın.
    * Vites geçişleri bütün vitesler için uygun hızlarda denenmesi lazım. Geri geri gitmek de dahil. Aldığınız aracın düz yolda hangi viteste hangi hızda hangi devirde gittiğini biliyorsanız bu size fikir verebilir.
    * Frenler çok maliyetli şeyler olmadığı için bitik olup olmamasına takmamak lazım nihayetinde sarf malzeme. Frenlemede arabanın sağa sola çekip çekmeme durumuna bakılabilir.
    * Direksiyon sağa sola hafif sert manevralar yapılarak ve en sonuna kadar çevirerek direksiyon sisteminden bir ses gelip gelmediği anlaşılabilir. Normal şartlarda hiç bir ses gelmemesi lazım. Ses geliyorsa bunlar alt takımdan tutunda direksiyon kutusuna kadar şüphe uyandırır.
    *Direksiyon tam tur çevirdikten sonra gaza basıp ilerlediğimizde elimizle direksiyona hiç müdahale etmeden kendi düz pozisyonuna hızlı bir şekilde gelmesi beklenir. Araç elektrik destekli direksiyon ise buna daha da dikkat etmek gerekir. Hidrolik direksiyonlarda risk daha azdır.
    * Klima, radyo, cd çalar, elektrikli aynalar, kapı kilit mekanizması gibi kumanda kontrolleri teker teker yapmak gerekir. Aracın donanımına göre hız sabitleyici, sanruf vs. ne varsa bakılabilir.
    * Hafif bozuk yollarda araçtan gelen takırtı, tukurt, gıcırtı gibi trim sesilerine bakılabilir. Bol sert plastikli arabalarda trim sesleri gelebilir.
    * Aracın iç aksamı, kapı içleri, döşemeler, araç göğsü pedallar gibi kısımlara bakılarak aracın kilometresine uygun olup olmadığı anlaşılabilir.
    * Şirket ve filo çıkması araçlarda ve çok bitik araçlarda sıfır koltuk, göğüs, veya çıkma parça olarak daha temizini alarak değiştirme yapıldığını bütün al-satçı ve galeri esnafı bilir. Bunu daha çok C sınıfı ve üstü yüksek fiyata satılabilecek araçlarda yaparlar. Jetta, Passat, Focus, Fluence aklınıza ne gelirse artık.
    * Boya kontrolünü de ortalama her ekspertiz yapabilir. Ankara için Benim ve bir çok arkadaşımın araç aldığı Gimat Erkayalar Bosch Car, onun tam karşısında Nokta ekspertiz, ve iskitler Auto test var bunların hepsine çok sayıda araç gösterip aldık ciddi bir sorun yaşamadık. Expertizler bazen aracın sökme takmasına da değişme diyebiliyor. Bazı galerici ve alsatçılar bu yalanı çok söylerler.
    * Aracı satan şahıs ilk sahibi olduğunu ve aracının servis bakımlı oluğunu söylüyorsa kesinlikle belgelerini inceleyin. Titiz araç kullanıcıları araç muayne kağıtları dahil, fatura vs. herşeyi saklar. Benzin faturasını bile saklayan adamlar gördüm.
    * Araç km bilgisi, hasar durumu sorgulanmalıdır. Sıfır alındıktan sonra ilk muaynesine giren ve satışa çıkan araçlardan şüphelenin, dikkat ederseniz sahibinden gibi sitelerde 3,4 yaşındaki araçlar hep yeni muayneden geçmiş olur bunlarda km düşürme çok yapılan şeylerdir. Ortalama bir kullanıcının bakım ve muayne km aralıkları benzerdir.

    İşin özü aldığınız araç verdiğiniz paraya ve satıcının beyanlarına ne kadar uyumlu onun kontrolünü yapmak gerekir. Forumda her gün değişik bir dolandırılma kandırılma hikayesine denk geliyoruz. Galericiler, al-satçılar bile fena şekilde dolandırılıyor bu piyasada. Kaldı ki bizim gibi adamları ayakta uyuturlar.
    Paranoyak olduk resmen.




  • unal.s U kullanıcısına yanıt
    Saolun aracı alırken test sürüşü yapmayı istiyecektim zaten bu dediklerinize de dikkat ederim.
  • CedimBey kullanıcısına yanıt
    Aracın hava yastıkları ve emniyet kemerleri de kontrol edilmeli. Kazalı araçlarda bu sistemlere direnç atıp ikaz ışığını söndürebiliyorlar. Düzce de bir ekspertiz firması var onun facebook sayfasını izlerseniz ne arabalar var video çektikleri şaşırıp kalırsınız. Oraya bir bakın isterseniz fikir vermesi açısından yardımcı olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Willian

    Ak servis var oranın ekspertizi güzeldir
    Ostim doğulu holding karşısında ak servis nejdet usta. bugüne kadar 4 araç gösterdim hiç yanıltmadı beni sağolsunlar.
  • ironeagle129 kullanıcısına yanıt
    Evet youtubedan izledim bazı vidrolarını. Malesef herkes işini hakkıyla yapmıyor.
  • Garanti Computest firmasını öneriyorum Adnan usta ve Sedat usta babaları gitse kesinlikle araç ne ise onu söylerler. İkisi de işini iyi bilen ve tecrübeli ustalar; yanlarında çalışanlar da kısa sürede işlere adapte olmuş gencler. Muazzam bir koordinasyon ile çalışıyorlar. Değerli forumdaşlar özellikle yüksek meblağ ödeyerek performanslı test olacağını zannetmeyin randevu ile gittiğiniz zaman sadece 199₺ ile full test yaptıracaksiniz. Üstelik ustalar hiçbir firmanın zahmet edemeyeceği yol testini yapıyor. Bu test Garanti Computest özelinde yapılan önemli bir test. Dostlar isterseniz web sitesinden telefon numaralarına ulaşarak arayıp konuşun ne demek istediğini seslerinin tonundan bile anlayacaksınız.


    DinamikSoft
    Garanti Computest | Ostim Oto Ekspertiz | Ankara Ekspertiz
    http://garanticomputest.com



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi webdesigner06 -- 28 Kasım 2019; 22:0:42 >




  • Airbag ve kemer kontrolü yapan bi firmaya Instagram da denk geldim.otoraporivedik diye bir sayfa var.Bir bakin isterseniz

    www.instagram.com
    Otorapor İvedik Oto Ekpertiz (@otoraporivedik) • Instagram photos and videos
    https://www.instagram.com/otoraporivedik/?igshid=ct5o7a06w72




  • Gezenadam.com.tr yi ara hiç uğraşma onlar halleder
  • Sadece kaporta ve şanzıman kontrolü yaptırmak istiyorum.


    F/p oranı yüksek tavsiyeleriniz nedir?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: kocaballi

    Sadece kaporta ve şanzıman kontrolü yaptırmak istiyorum.


    F/p oranı yüksek tavsiyeleriniz nedir?

    Ak servis ostim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bediboy

    Ak servis ostim

    Alıntıları Göster

    İlginize çok teşekkür ederim.


    Üstlerdeki mesajlarda da, ak servisi önermişler ama netdeburası hakkında bir bilgi bulamadım.


    araştırmalarım sonucunda mavi otomotivde bir tanıdık buldum. Oraya gitmeyi düşünüyorum.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.