Şimdi Ara

Aracım Rot Balanstan sonra da düzelmedi...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
4.447
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Selamlar,

    Benim başıma da şöyle bir durum geldi Tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim:

    Aracımı alalı 1 hafta oldu. 2008 model. 20binde. Mazda3.
    Lastikleri Bridgestone Turanza orijinal 2006 üretim. 2007 Eylül tescilli arabanın ilk gününden beri üzerindeymiş. Ayrıca 2009'da uzun yolda lastik yarmış bir lastik 2008 üretimli bridgestone ile değişmiş. Mazisini hakkında başka bilgbilmiyorum dolayısıyla...


    Şimdi arkadaşlar ben bu aracı uzun yoldan getirdim sola çekme farkettim. 20 binbakımına yetkili servise soktuğumda rot ayarı da yapın dedim. Oradaki usta ön arka yapalım lastikleri dedi tamam dedim artı balans...

    Araç servisten çıktı sola çekme devam ediyor ama (derin dalmalar şeklinde değil, usul usul) Bir de araba kasise engebeye girip çıktığında direksiyon az bir açıyla da olsa hep sola meyilleniyor ...

    Tekrar götürdüm rotçuyla tecrübeye çıktık düz yolda direksiyonu ayarladı etti çekmiyor gibi duruyor sonra ben kullanıyorum ikna olmuşum servisten dönerken yine bu sola meyillenme devam

    İş yerime yakın başka rotçuya götürdüm o da ayarları kontrol etti ayarla düzgün ama lastikler özelliğini kaybetmiş olabilir dedi. Sertleşmiş, Yoldaki engeli kaldıramıyor sürüş şeklini bozuyor olabilir dedi... Bir süre kullan lastikler oturmazsa (ön arka olmuştu) değiştirirsin dedi...

    Şimdi benim aracın rot ayarı düzgün diyelim hadi lastikler bozuk diyelim .. niye sola gidiyor ? sağa gitmiyor ? Aklınıza gelen bir durum var mı bu konuyla iligili ??

    Teşekkürler







  • Şimdi lastik havasındandır diyeceğim. Mutlaka bakmışlardır lastik havalarına. Direksiyon kutusundan kaynaklı olabilir mi acaba?
  • Benim aynı sorun olmuştu fakat benim frene bastığımda sola çekiyordu.Fren merkezinden kaynaklı bir sorunmuş yaptırdım düzeldi.Acaba seninde öle bir ihtimal olabilirmi?
  • yok benim tamamen frenden bağımsız , özellikle araba bir engelle karşılaştığında direksiyon daha çok sola meyilleniyor, ya da sola döndüğümde ara. sağa daha zor toplarken , sağa döndüğümde sola doğru kaymak gibi topluyor hatta fazla topluyor gibi oluyor namussuz :)
  • usta ayar yaptım deyip senin farklı düşünmen,sanki usta o işi baştan savma gibi yaptı gibi bir düşünce uyandırıyor.Başka ustalara bir göstersene bakalım sorun neymiş.elbet bir anlayan çıkacaktır.Geçmiş olsun dostum
  • Bir arkadaşımın başına gelmiş benzer bir durum. Rot-balans ayarları yatırmasına rağmen düzelmiyordu. Lastiklerli değiştirince düzeldi.

    Sorunun kaynağını net söyleyebilen olmamıştı.
  • ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karakobra -- 2 Mart 2010; 17:05:00 >
  • üstad... eğer buralardaysan...

    rot balansçıya fazla para dökme.. hatta direksiyon ayarlarını da bozarsın.. bir de direksiyonun eğri durmaya başlar..


    aynı sorun bende de var.. 2005 mitsu...


    lastik ölçülerim 195/50/16..

    hep, bir tarafa kasma oluyor.. kolumu yoracak kadar..

    fakat kasma hep sola doğru;
    a)16 jantta lastik sertleşince kasma başlıyor.. lastikleri janttan söktürerek çapraza (önü--arkaya) taktırdım.. yine de sola çekiyor.. acaba tek yolcu-90 kiloluk bedenim ile aracı sola mı çektiriyorum?

    b) direksiyon kutusunda bir sorun mu var acaba?? acaba hidrolik yağı iki borudan iki kola eşit güçte dağılmıyor mu? bir tarafın basıncı daha mı iyi?

    c) elektrikli direksiyon kontrolü EPS'de bir arıza mı var??

    d) çok ciddi çukurlara hep soldan düşmüş ve oradaki sisteme gözle görülmeyen bir zarar vermiş olabilir miyiz? (amörtisörler sağlam bu arada)

    e) bir ihtimal de şu: benim sola kasmalar hep şehir içi.. uzun yolda veya otobanda en ufak bir şey yok.. bu kasmalar özellikle yokuş aşağı inerken ayağımı gazdan çektiğimde daha belirgin.. şehir içi yolların hep içe yani sola eğimli olduğunu düşünürsek, önden çekişli ve hafif araçlarımızın, bir de sertleşen lastik eklendiğinde yollardaki eğimlerden ve hendeklerden etkilendiğini söylemek mümkün; geniş taban lastiği de unutmamalıyız...




  • bu arada nice rotçulara gittim.. tekerlerin biribirini izlemesinde bir sorun yok.. yani iz problemi yok..

    araç kazalı olur da teker içe dışa dönük olur.. yanağa basık olur.. eee bunlar yok.. her şey nizami..

    benim aklıma bu direksiyon hidroliğinin eşit dağılmaması geliyor..


    tabi böyle bir şey varsa.. yani direksiyondan tekerlere iki kol ve bunların düzeneğini sağlayan ve hidrolik yağı ile beslenen bir sistemin basınç dağılımındaki bir sorun!!!!
  • Büyük ihtimalle lastiklerden kaynaklanıyor. Bazı lastikler balans tutmuyor. Lastik balanslarına bakılmalı veya lastikler değiştirilerek denenmeli.
  • Çeken tarafın FREN sistemi kontrol edilmelidir.

    Fren silindiri yada kaliper tam olarak bırakmıyorsa sebep budur daha fazla kendinizi yormayınız..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turizmpsikoloğu

    bu arada nice rotçulara gittim.. tekerlerin biribirini izlemesinde bir sorun yok.. yani iz problemi yok..

    araç kazalı olur da teker içe dışa dönük olur.. yanağa basık olur.. eee bunlar yok.. her şey nizami..

    benim aklıma bu direksiyon hidroliğinin eşit dağılmaması geliyor..


    tabi böyle bir şey varsa.. yani direksiyondan tekerlere iki kol ve bunların düzeneğini sağlayan ve hidrolik yağı ile beslenen bir sistemin basınç dağılımındaki bir sorun!!!!


    Hiç biyerde sorun yok. İçin rahat olsun. Benim araçta da var . özellikle bir yol var 500 m kadar biraz rampa aşağı inerken motor freninde belli oluyor. Sola dönmesin diye tutuyorum farkına varıyorum. ama başka hiç bir yerde hiç bir şartta ortaya çıkmıyor. Yol bir tarafa yatık da değil. Hız düşük olduğundan mı yol bozuk olduğundan mı ben 90 kg olduğumdan mı bilmiyorum. frende de çekme yok.

    Demekki bişy var daha bilmediğimiz ama normal bişy. Çünkü bu Farklı araca sahip çok kişi den duyduğum bişy.




  • direksiyon amper ayarına baktırcam ce anlayan anlar
    anlamayan ustaya götürme
    rotbalansa daha fazla para verme



    burda sıkıntı yoksa demekki aracın rotları ön düzeni sorunlu hayırlı olsun böyle kabulleneceksin demektir
  • Hocam, tamamen aynı problemden dolayı bende geçen hafta rot-balansçıya gittim..

    Araç, bilgisayarlı rot makinesine sokuldu..Önden herhangi bir darbesi vs. olmadığı için ayarlar çok düzgündü.

    Sorun lastikdeymiş..Rot-balansçı, yönlü olmayan ön lastiklerin sağ-sol yerlerini değiştirdi.Bu sefer de, o hafif çekme diğer tarafa yöneldi.

    Tahminimce bu sorun; 10.000 km' de bir önerilen ön-arka lastik rotasyonunun ihmal edilmesinden kaynaklanıyor.Lastikler, 20-25 bin km hep aynı aşınmaya maruz kalınca, düzensiz yıpranma oluşuyor(genelde sağa meyilli).Lastikleriniz çok yeni olmadığı için,bir süre daha bu şekilde idare edin.Sonrasında yeni lastik alınca, %90 bütün sorun ortadan kalkacaktır.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.