Şimdi Ara

Araclarda OTV %45 olsa (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
0
Favori
2.208
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • devlet zaten cok fazla kazaniyor , 1benzin kendine 2 benzin devlete ,1 araba kendine 2 araba devlete aliyorsun.
    Cari acigi dengelemek istiyorsan bu parayi ihracat yapabilecek yatirimlar yapanlara saglamasin.malesef bu konuda hiç birşey yaptıkları yok.Ulkenin ekonomisini millet iyi sanıyor en çok ona guluyorum ,tarımda ve hayvancılıkta dahi ithal edecek duruma geldik.Yabancıların getirdigi parayı yiyoruz , kendi paramızı degil ,onlar giderlerse bu ulkede cok buyuk bir ekonomik kriz cikar millet 99 krizini mumla arar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blackzeros

    devlet zaten cok fazla kazaniyor , 1benzin kendine 2 benzin devlete ,1 araba kendine 2 araba devlete aliyorsun.
    Cari acigi dengelemek istiyorsan bu parayi ihracat yapabilecek yatirimlar yapanlara saglamasin.malesef bu konuda hiç birşey yaptıkları yok.Ulkenin ekonomisini millet iyi sanıyor en çok ona guluyorum ,tarımda ve hayvancılıkta dahi ithal edecek duruma geldik.Yabancıların getirdigi parayı yiyoruz , kendi paramızı degil ,onlar giderlerse bu ulkede cok buyuk bir ekonomik kriz cikar millet 99 krizini mumla arar.


    kasa herzaman kazanır. 2.0 ve yukarısı arabaların otv si düşerse bu araçlar daha çok benzin yakacağından kasa daha fazla kazanır. gerçi bu ticaret açığıyla kasa ne kadar kazansa kurtaramaz kendini.
  • Dış ticaret açığı gıdıklanmaz arkadaşlar millet biraz büyük motor seçer en fazla 100 km de 2 litre fazla benzin yakarlar ama ülkede 1.3-1.6 motor çöplüğüne dönmez bu ülkede ortalama motor ömrü ne hiç baktınız mı diğer ülkelerde ne ben söyleyeyim 100k-200k da motor yaptırırız 3-5 bin tlye diğer ülkelerde genelde motor bitince arabayı atarlar veya 3. Dünya ülkelerine satarlar asıl bu milli Servet

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sen uretimi bitir, tarımı bitir, artırmak için çaba gösterme sonra cari açık var diye ozel tuketim vergisi uydur, sıkıştıkça onun oranını artır, millet de otv oranı nasıl adaletli hale gelir diye kafa patlatsın.

    Padişahın kopruye koyduğu adam fıkrasına donduk iyice.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bazı ülkelerde yakıt ve araçlar ters orantılıdır yani araç pahalıysa yakıt ucuzdur yada tam tersidir.Bazılarında her ikiside ucuzudur Türkiyede bulunan durum hbir ülkede yok,hem yakıt pahalı hem araç.Lanet olsun bu ülkenin siyasetine ve yöneticilerine.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Avantajlar
    Ekonomik(daha az ithalat)
    - daha uzun bakim araligi, daha az yedek parca
    - motor omrunun uzun olmasi
    - baski balata problemlerinin daha az olmasi
    - Cift kavrama sanziman gereksinimi yerine tork konvektorlu sanzimanin kullanilabilirligi, daha az ariza
    - yakit tuketimi daha dusuk olan motorlarin tercih edilebilir hale gelmesi

    Dezavantaj(ekonomik)
    - yuksek hacim tercihi nedeniyle arac fiyatinda yaklasik %5 artis olabilmesi
    - daha fazla yakit tuketimi yapan benzinli motorlarin tercih edilebilir olmasi ile artan yakit maliyeti

    Daha fazla Yakit tuketimi acaba gercek anlamda bir dez avantaj midir tartisma goturur ama velevki dez avantaj olsun cok rahatlikla MTV duzenlemesi ile asiriya kacilmasi onlenir diye dusunuyorum. Yine arac fiyatinda olusabilecek artista avantajlarinin cok daha fazla olmasi nedeniyle gozardi edilebilir.

    Ben mevcut hali ile OTV uygulamasinin memnuniyetsizlik bir yana ekonomimizede zararli oldugunu dusunuyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolga509

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    quote:

    Orijinalden alıntı: tolga509



    Bunlar hepsi ölçülüp biçilip , hem vatandaş için hem de devlet için en uygun hangisi ise o sisteme geçilmeli.



    Evet kilit nokta bu olculup bicilip degisiklik yapilmasi gerekiyor ama ne yazikki basimizdaki zihniyet her seyi kendisinin bildigini zannediyor. Uzmanlara danisma ihtiyaci hissetmiyor.



    En güzeli benim fikrim.

    Çıplak fiyat üzerinden vergi alınması.

    0-20,000 TL %15
    20,000-40,000 %20
    40,000-60,000 %40
    60,000-100,000 %55
    100,000-150,000 %70
    150,000 üstü %90

    Şimdi bu rakamlar sallama rakamlar. Sivil bir kuruluş 2013 yılın da satılan her bir araç bu değerlendirme üzerinden ÖTV gelirlerini hesaplayıp , eski sistemle karşılaştırıp artılarını eksilerini ortaya koysa iyi olur. Bu rakamlarla oynanabilir.




    en iyi vergi sistemi:

    bütün gelirlerin kayıtaltında olduğu ve GELİRLER ÜZERİNDEN alındığı vergi sistemidir.

    HARCAMALARA dayalı vergi sistemi kurarsan işte böyle ÖTV oynaklıkları ortaya çıkar.

    çok harcayandan çok vergi almaya başlarsan, daha az harcama meydana gelmeye ve ekonomi yavaşlamaya başlar. bence ileride bakacaklar 2014 yılı bütçe hedefleri tutmuyor, vergi gelirleri düşmeye başlamış, tüketimi artırmak için yeniden ÖTV'yi düşürürler. burası Türkiye. herşey deneme yanılma yoluyla nasıl olsa.

    amerika merkez bankası ülkesindeki krizi aşmak için parasal genişleme ile piyasalarına neden bol para sürdü? harcamaları artırmak, yavaşlayan ekonomisini canlandırmak ve parasal döngüyü hızlandırmak için. vergi artışı yapmayı onlar bilmiyormuş demekki.

    özetle, dacia alandan da mercedes alandan da YA HİÇ VERGİ ALINMAMALI YA DA AYNI VERGİ ALINMALIDIR. çünkü çok kazanandan çok vergi alındığında, hem vergi adeleti sağlanmış olur hem de ÖTV gibi bir vergiye ihtiyaç kalmaz. gelişmiş ülkelerdeki sistem budur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: İl teber

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    quote:

    Orijinalden alıntı: tolga509



    Bunlar hepsi ölçülüp biçilip , hem vatandaş için hem de devlet için en uygun hangisi ise o sisteme geçilmeli.



    Evet kilit nokta bu olculup bicilip degisiklik yapilmasi gerekiyor ama ne yazikki basimizdaki zihniyet her seyi kendisinin bildigini zannediyor. Uzmanlara danisma ihtiyaci hissetmiyor.



    En güzeli benim fikrim.

    Çıplak fiyat üzerinden vergi alınması.

    0-20,000 TL %15
    20,000-40,000 %20
    40,000-60,000 %40
    60,000-100,000 %55
    100,000-150,000 %70
    150,000 üstü %90

    Şimdi bu rakamlar sallama rakamlar. Sivil bir kuruluş 2013 yılın da satılan her bir araç bu değerlendirme üzerinden ÖTV gelirlerini hesaplayıp , eski sistemle karşılaştırıp artılarını eksilerini ortaya koysa iyi olur. Bu rakamlarla oynanabilir.

    Alıntıları Göster
    quote:


    En güzeli benim fikrim.

    Çıplak fiyat üzerinden vergi alınması.

    0-20,000 TL %15
    20,000-40,000 %20
    40,000-60,000 %40
    60,000-100,000 %55
    100,000-150,000 %70
    150,000 üstü %90

    Şimdi bu rakamlar sallama rakamlar. Sivil bir kuruluş 2013 yılın da satılan her bir araç bu değerlendirme üzerinden ÖTV gelirlerini hesaplayıp , eski sistemle karşılaştırıp artılarını eksilerini ortaya koysa iyi olur. Bu rakamlarla oynanabilir.



    Hocam yanlış anlamayın lafım size değil şu lanet olası ötv ye o kadar alıştık ki artık vergiyi kendimiz koyuyoruz :)
    Yahu bu alınan paralarla ne yapıldı söyleyen yok. Yol yaptık diyorlar şimdi konuşturacaklar ceza alıcam ulan yapmayın yol verdiğimiz vergiyle arazi araçları alalım bizde yapmayın yol, ne yolmuş be bitmedi yıllardır.
    Deprem için değilmiydi bu vergiler oysa İstanbul'umuzda deprem zorunlu bölgesi için ayrılan 155 bölge avm için gizli anlaşmalarla satılmadı mı ?
    Bu milletin önce farkındalığa ihtiyacı var.
    Sizin yazdığınız gibi durum, ötv eski haline dönse ulusal bayram ilan ederiz şu günü. Nasıl olsa alıştık artık



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ercandrsn -- 5 Ocak 2014; 2:10:53 >




  • Bu vergi sistemini değiştirebilcek kişi daha anasının karnından doğmadı
  • 1.6 düdük kadar motorları 1.5 tonluk kasaların altında ezdirip 100 bin km'de ömürlerini tüketmektense insanlar aynı tüketime sahip 2.0-2.5 motorlu araçları alır şimdi kullandıkların en az 1.5 katı süre kullanırlar. Cari açık da düşer bu sayede.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84


    1.6 düdük kadar motorları 1.5 tonluk kasaların altında ezdirip 100 bin km'de ömürlerini tüketmektense insanlar aynı tüketime sahip 2.0-2.5 motorlu araçları alır şimdi kullandıkların en az 1.5 katı süre kullanırlar. Cari açık da düşer bu sayede.

    Bu dediğiniz bizim tarihimizde görülmemiştir
    Bizim devlet geleneğimizde uzun vadeli programar olmaz .
    Herşey günü kurtarmaya yönelik.
    Öngörerek bi soruna önlem alınmaz, önce sorun çıkar sonra ona önlem alınır.
    Dolayısıyla uzun vadede bu tarz fayadılı önlemler bizim için söz konusu olamaz.

    Vergi sistemine gelince daha önce de dediğim gibi , vergisiz fiyat+emisyon bazlı bazlı bi sistem olmalı.
    Mtv de yine kasko bedeli+yakıt türü+emisyon üzerinden hesaplanmalı .




  • ülkedeki bu araç fiyatları yakıt fiyatları vergi oranları ortadayken sürekli araç yenilemek görmemişlikten başka birşey değilken bu görmemiş insanlarımız kendini biraz kassa aracını 1-2 sene değiştirmemeyi başarsa bu vergi oranları çatır çatır düzeltilir, nasılsa 5 liradan benzini satıyorlar nasılsa c sınıfı araçları 100 bin sınırında satabiliyorlar, alan memnun satan memnunken ne diye iyileştirme yapılsın, düşünün dükkanlarınız evleriniz var hepsi kirada, ülkede istediği kadar ekonomik kriz olsun isterse ülke iç savaşta olsun kiralar zamanında tam paradan yatıyorsa der misiniz ya bu adamlara bir kolaylık sağlayayım ortam kötü
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.