75bine geldim o kronik meşhur arızayı hala göremedim, eskidenmiş o. ha şirkette eski jetta'lar vardı, onlar da sorunsuzdu, bilmiyorum. bir istatistik olmadıkça bu iş bir şehir efsanesi gibi duruyor. kaç araçta kaç arıza var bilgisi, oranı nedir? yok hiçbir şey. |
Astra J kasa mı egea mi (2. sayfa)



-
-
Egea'nın e-torq motoru kendi halinde, tek egzantrik mpi bir atmosferik motordur. alt devirleri canlıdır, vites oranları da kısadır, yakıtı biraz fazla, Lpg ile tam uyumludur.. ne motorun ne şanzımanın bilinen hiçbir sorunu yoktur, egea'da genel olarak sorunsuz bir üretim.
Bende 4 sene Astra K kullandım, 1.4T, aslında sorunlu olan motor bendeki B14Xft'dir.. ama bir problem olmadı. bende olmadı diye olmayacak anlamına gelmez tabiki, sattım gitti zaten.
J'lerde bu problemi hiç duymadım ben onlarda Mpi motor var zaten de, J kasaların da farklı meseleleri var..
Aldın mı J kasayı sorun çıkaracak diye bir şey de yok.. insanlar sorunsuzluk tanımını tam anlayamıyorlar. bu bir istatistiktir, hiç sorun yaşamayadabilirsin uzun süre.. ama daha eski bir otomobil, biraz kronikleri olan bir model ilk sahibinde hiç bir sorun çıkmamışsa sende çıkabilir. belki ilk sahibi her işini çözmüştür, sana keyfini çıkarması kalır.
herkes gömmüş ama alt devirlerdeki ölülüğüne alışırsan veya umursamazsan 1.3 cdti esasında en kılçıksız seçeneğidir J kasanın.
-
Yol tutuş, fren, güvenlik anlamında J kasa kesinlikle tercih sebebidir.
Egea da kötü bir araç değil ve J kasaya göre daha az kronik sorunu var.
her ikisini kullanmış ve şu an 1.4 T Cosmo Otomatik Astra J sahibi olarak Opel tercihim olur. Aslında kıyas bile kabul edilmez ikisi arasında.
bir çok kişinin ağzı yanmış forumda...en büyük sorun usta sorunudur. Doğru usta doğru bakımlarla probleminizi nokta atışı çözüyor. Ayrıca J kasa parçaları çok çok ucuzdur. ve bulunmayan parçası yoktur. olur da alırsanız, Ankara için usta tavsiyesi veririm.
ekleme: piston kırma kronik olarak Astra K daki 150 hp lik motorda var.
j kasadaki 1.4 140 hp turbolu motorda "kronik" diyebileceğimiz sayıda bir piston kırma yok. hatalı yağ kullanımı en büyük sebebi. Ve tabi yıllardır çok sayıda satılan bir araç olduğu için önünüze gelebilir. ( 5-30 dexos 1 gen 2 olmalı ) Kroniklerinin hepsini biliyorum.
j 140 hp lik motor LPG ye birebir uyumludur. Arıza lambası yananlar ustasını değiştirsin. 2 aracımızda da LPG var ve Arıza lambası LPG kaynaklı yanmaz. Önemli olan doğru montaj ve AFR ayarıdır.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mr.big -- 17 Ocak 2024; 10:6:9 >
-
Astra J kasa ve İnsignia da A14LET kodlu MPİ turbo motor bulunur. İki araçta da ayrı ayrı aynı motoru üstelik ikisinde de lpg li kullandım. Motorların piston-sekman kırma gibi bir sorunu yaşamadım, o dönem forum arkadaşlarından da duymadım.(k kasada sekman kıranlar olmuş sanırım). Sübap yakma problemi yok. Motor çok yüksek ısılara çıkıyor, genleşme kabı ve soğutma sisteminde bazı plastik parçalarda değişim gerekebiliyor. bende sadece astra da bir hortumun oringi değişti.
Aracın turbosu performanslı kullanım sonunda çok yüksek sıcaklıklara ulaşabiliyor, bu gibi durumlarda kesinlikle 10-15 dk düşük devirde aracı sürmeye devam etmeli, araç stop etmeden de bi 5-6dk turbonun soğutulması gerekiyor.
Lpg kesinlikle çok iyi ayar yapabilen bir yerde yapılmalı ve özellikle 3000 devirden sonra arada benzin takviyesi yapacak şekilde ayarlanmalı. Bu şekilde ayarlanan araç benzin tüketse de yanma odası sıcaklığını ciddi derecede düşürüyor.
Yukarıda anlattığım şekilde iki aracı toplam 4 yıl bakım harici hiç bir sorun yaşamadan kullandım. İnsignia'mı da bir tanıdığıma satmıştım, bir o kadar da o arkadaş sorunsuz kullandı. Eğer Astra tercihiniz olur ve temiz bir araç bulursanız sorunsuz bineceğinizi düşünüyorum.
Egea kıyaslamasına girmek istemedim. Kıyastan ziyade tercih farkı olur.
Astra'yı modelinden ve kilometresinden dolayı eleyecek olsam turbosuz bir araca binmek istemezdim. 0.9t Clio4 sport tourer'a bir bakardım. Yakıt olarak Egea'dan az yakıp çok daha seri bir sürüş sunacağına emin olabilirsiniz.
-
Opel’in kötü şöhretinin en büyük nedenlerinden biri 2. Ele düştükten sonra kötü ustalar uyumsuz yan sanayi parçalar ve
Başka markalar 8-10 yaşında yan sanayi ürünler ile yoluna devam edebilirken Opel de her şey istenildiği gibi gitmeyebiliyor
Astra J ise bayıldığım bir araba
3 yıl J / 3 insignia gs / 3 yıl da insignia gs makyajlı kullandım
Temizi bulunsa güvenilse kesinlikle Astra
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Egea alacaksaniz 1.4 manuel almayin , geçen haftasonu Konya ziyaretimizde kiralik nasil desem Toros sürseniz bundan iyidir , araba 50km/s hizla giderken vitesi 5 e aldirmisti , 70km/s ile giderken 6 a aldirdi , vites geçişlerine uyarak dikkatli kullaninca gidişi böyle , ha geniş arabadir şehiriçi ayaginizi yerden keser o kadar , astra j eşimin araci 1.4 turbo otomatik 58.6k km de , benzinli kullaniyoruz , yakiti biraz fazla ama sağlam araba ,fazla derken de bendeki c250 amg 2.0 benzinli sedandan bir tik daha fazla yakiyor , tüp atip bineceksiniz bunlara fazla zorlamadan, piston kirma problemi k kasada var , j kasada kayisli motor var diye biliyorum çok sorun yaratmazlar , yağ sorunu var astarlarda ,çok hassaslar, farkli yağ kullananlarda piston kirma gibi sorunlar olabiliyor, hor kullanilmamis araba bakmalisiniz.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
astra j 1.3 dizel otomatik yok
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sıfır alsanız anlarım ama Egea da ikinci el olacaksa Astra alın bence. Eski aracım Astra K 1.4T AT6 Excellence idi kardeşim de halihazırda Astra J 1.6 CDTi AT6 Design kullanıyor. Şirket aracı olarak arada Egea 1.4 Fire kullanmam gerekiyor evlerden ırak diyebilirim, arada çok fark var yeni olsun diye Egea alınmaz bence. Egea param sadece buna yetiyor dendiğinde alınacak bir araba. Astra ile 200 km/h ile en ufak tedirginlik yaşamadan ok gibi çizgisi sapmadan yolculuk yaparsınız Egea'da sürekli tedirginlik. Benim şu anki aracım da öyle 1.3 TCe Icon Megane aldım parasına göre iyi araba ama Astra K'nın yanında araba değil, o çok keyifli ve güven veren bir arabaydı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Lpg'de kullanacağım başım ağrımasın, fazla beklentim de yok diyene Egea.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
j sini m sini bilemem 1.3 dizel otomatik astra vardı akrabada.
-
Astra J sorunları bitmeyen bir araç. Kuzenimin kendi 2011 J kasa (1.6 benzin) aracına yaptığı harcamaları yazsam cidden soğursunuz. Hepsi de kullanıcının sorumluluğu dışındaki sıkıntılardan kaynaklı. Bu arada İstanbul'da Anadolu yakasında bulunuyorsanız yetkili servis 1 ay sonrasına gün veriyor aşırı yoğunluk yüzünden. Ustalar da öpüyor, tabi yarım yamalak iş yapmaları da ayrı bazılarının.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 16 Ocak 2024; 18:7:45 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Uzun süre 1.4t otm ve 1.6cdti otm kullanmış halihazırda 1.3 ve 1.6mj egea kullanmış biri olarak her açıdan astra diyorum.. temiz 1.4t bulmak zor olabilir bazı kronik sorunları var ama güzel bir motora sahip otobanda çok hoş, dizel üniteye gelirsek şu an corolla hybridimi satacak olsam alacağım araç kesinlikle full paket 1.6cdti otm astra j olurdu size o kadarını söyleyeyim
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Astra J'deki 1.4 T motor 140 beygir olup piston kırma sorunu yoktur. İnsanları yanlış bilgilendirmeyin.
Bahsedilen sorun 1.4 Turbo 150 beygir Astra K kasada mevcut.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
egeada 1.4t 120bg tjetler var. tüple uyumlu ve az yakar çık kaçar. öneririm. onun dışında otomatiklerde 1.6 lar da turbosuz olsa da kötü sayılmaz. devir cebe bakma devri. az yaksın sorunsuz olsun diyorsanız egea güzeldir. öyle ahım şahım da fark yok. bana ralliye gidilmiyor.
not: 120 bg 1.6 dizel bravo kullanıcısıyım bu iki arabadan da iyi olduğunu düşünüyorum...
-
Bravo süslü stilo’dan başka bişey değil. Teybinde kayıtlı kanallarda gezmek istiyorsan direksiyondan bunu bile yapamıyorsun. Kanal arıyor, kayıtlı kanallarda gezmiyor.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
stilo zaten zamanının ötesinde donanımla gelmiş bence kasa olarak da bravodan iyiydi. bu arada stilodan bravoya geçmiş birisi olarak sizin teyip ayarlarının bozuk olduğunu söyleyeyim. gayet güzel kayıtlı kanallarda geziyorsunuz. bir tuş var ona basınca lock kapanıyor ve sürekli geziyor :)
motor olarak 1.4t 120 bg ve 1.4 150 bg turbosport ve bir de 1.4 140 lık mulltiair olarak bence gayet sağlam ve güzel iş çıkarttılar.
1.6 dizel ve nadir de olsa (ülkemize gelmedi ama opel alıp zafiraya koydu) 1.9 motor multijet ise zaten sınıfının sağlamlık ve performansta zirvesindeki araclardı. zafirada 1.9 u alıp 150 bg olarak 2006 dan itibaren kullandığı motor baya iyi.
yol tutuş olarak da astranın o sayılan kasalarını aratmaz. not: astranın 1.3 motor zaten fiat üretimi mjet motorun süslenmiş hali. 2012 yılına kadar üretilmiş bu arabaları da bir deneyip gözlemlemenizi öneririm. fiyat olarak da baya iyiler. dizel otomatik ve full paket ss lerde 550 600 bin tl aralığına alınacak başka seçenek yok zaten. avrupa araba olduklarından donanım olarak da gayet yeterliler.
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-hatasiz-full-paket-1139058658/detay bu arabaya tüp taktırıp performans, donanım ve ekonomiyi yaşamak bence süper olacaktır.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ugacomtr -- 16 Ocak 2024; 23:40:42 >
-
10 yıl boyunca stilo’yu kullandım. En üst donanımdı stilo’m. Öyle bir tuş vardıysa ve keşfedemediysem ne diyeyim. Servistekiler de bulamadı. Bana bravo’yu gösterdiklerinde ilk onu sordum, onda da bulamadılar.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi beyinsis -- 17 Ocak 2024; 0:2:29 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
servistekiler stiloyu asla öğrenemedi... ben yedek anahtarı elm327 ile kodlayarak ekleyip sadece anahtarını kopyalatarak kullanırken adamlar 6 haftada yurtdışından gelecek diyorlardı :)
lock diye yazıyor. tuşa basınca sürekli arama ya da sabit kalıp az zaman geçince radyo değiştirme olayı duruyor.
bravo zaten gulietta ve lanciadelta ile aynı bantta üretiliyor. çoğu parçası aynı. manuallerde motor şanzuman aydınlatma teyp yazılım vs çoğu şey aynı. direksiyon kapağı değiştirince bile aynısı oluyor.
fiyat-performans aracı. benim gönlüm attığım egea veya 1.6 mjet egealardan yana. diger 1.5t denemedim ama onlar da iyidir diye düşünüyorum. 1.4 veya 1.6 sakin şehiriçinde süren veya şehirlerarası sakin süren kişiler için yeter de artar. 1.6 bi nebze daha iyi 1.4 e göre. şirket araçları olarak 301 dizel ve 1.4 egea ları kullandım. egea 2500dd dan sonra topluyor ama 301 yolda içinden geçer deyim. sağlamlık olarak ise egea daha iyi tabiki. 301 şu anda darmadağın ama egea derli toplu sessiz ve düzgün gidiyor. km ler aynı. 350 000km lere dayanmış arabalardan bahsediyorum bu arada. 2017 modeller. araçların bir tanesi (egea 1.6mjet makam şoförü) baya iyi. donanımı da fazla. en sevdiğim özelliği saçma gelecektir belki ama kücük ekranda km digital göstermesi :)
kasa sağlamlığı, oturaklı olması, uzun yolda rahat hissettirmesi açısından bravoyu bu iki araca tercih edeceğimi söyleyebilirim. 1.6 mjet egea hariç :=)
-
J kasa astrada piston kirma diye bir olay yok. Böyle bir mesajın çok sayıda artilanmasi ve üste cikmasi forumun bilgi seviyesinin ne kadar düşük olduğunun kaniti. O yüzden bu foruma araç marac sormayın.
Piston kıran astralar 2016-2017 civarı çıkan k kasalar. K kasaların yeni modellerinde de piston kıran çok nadirdir.
J kasa Astra güzel araçtır. Fiat in herhangi bir arabasıyla kıyaslanamaz.
"Eski ve iyi araç mi yeni ama kötü arac mi" bu sorunun cevabını siz vereceksiniz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
İkisinede bindim. İkisini kiyaslamak sacma olur astra 2 gömlek üstün. Ama garantili olsun birkac sene kafam rahat etsin diyosan egea. Ama sonradan cok daha fazla ariza verecektir.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X