Şimdi Ara

Atlas Global Bilet Ücreti İade Süreci

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
1
Favori
678
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar herkese merhaba.

    Bu konuda atlasglobal firmasından mağdur olan arkadaşlar için izlemiş olduğum yolu anlatacağım. Arkadaşlar ilk başta firmadan yazılı olarak tüm haklarınızı yasal faiziyle birlikte istemeniz gerekiyor ve bu talebinizi belgelemelisiniz. Yani mail attıysanız bunun bir örneği sizde mutlaka olsun. Ya da müşteri hizmetlerini arayıp şikayet açtırdıysanız bu görüşmenin tarihi ve saatini mutlaka öğrenin. Ancak atlasglobal uçuşlarına süresiz olarak son verdiği günden beri artık çağrı merkezi çalışmıyor ancak durumu zaten SHGM de biliyor. O yüzden SHGM'ne atlasglobal'in başvuru kanallarının kapalı olduğunu belirtin. Zaten bu durumu biliyorlar. Ben ilk olarak kendilerine 04.12.2019 tarihinde yazılı olarak başvurmuştum. Bana şikayet/dosya numarası da bildirmişlerdi mail ile ancak herhangi bir dönüş alamadım. Bu bana başvurumun alındığına dair yolladıkları mail'i shgm'ne yaptığım başvuruya da iliştirdim. Daha sonra uçuşlarına tekrar başladıkları tarih olan 21.12.2019'dan 1 gün sonra müşteri hizmetleri ile görüşebildim.

    Bahsettiğim gibi atlas global cevap vermediği takdirde bundan sonraki muhatabınız Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü Yolcu Hakları Birimi. Bunun içinhttp://yh.shgm.gov.tr/ web sitesine girerek oradaki formu doğru bir şekilde dolduruyoruz. Formda dosya numarası kısmına eğer atlas global'den başvurunuza dair takip ya da dosya numarası alamadıysanız 123456 gibi bir rakam yazmanız yeterli. Formu doldurduktan sonra en son sizden ilgili belgeleri yüklemenizi isteyecek. Nedir bu belgeler?

    1) Aldığınız bilet (mail adresinize yollanmış. üzerinde bilet tutarının olduğu), farklı bir havayolu firması ile dönmek ya da uçmak zorunda kaldıysanız buna ait bilet ve ödemiş olduğunuz tutarı gösteren belge.
    2) Eğer uçuşunuz, iptalin olduğu gün ise, konaklamak zorunda kaldığınız otele ait masraf (fatura vs.), harcadığınız yemek ve otele ulaşmakta kullandığınız yol masrafı.

    Tüm bunları ispat etmeniz gerekiyor.

    Bildiğiniz üzere firma SHGM'ne iflas başvurusunda bulundu. Bunun için iflas masasından alacaklarınızı talep edebilmeniz adına sizin alacaklı olduğunuza dair imzalı bir belgeniz olması gerekiyor. İşte bunu da SHGM başvurunuzu inceledikten sonra verecek.

    Bu belgeyi aldıktan sonra icra - iflas masasına başvurarak sıraya gireceksiniz. Firma önce devlete, sonra tüzel kişilere, ondan sonra çalışanlarına, en son da yolculara karşı borçlu. Lütfen talebinizi yaparken "yasal faiziyle" istediğinizi belirtin. Ben aşağıdaki dilekçeyi SHGM'nün talep ettiği evrakların içinde yolladım. Unutmadan, olay artık hukuki olduğu için eğer biletinizi 2-3-4 kişi birlikte aldıysanız, ödemeyi de tek kişi yaptıysa başvuruyu her bir yolcu için ayrı ayrı yapmanız gerekiyor. Alacaklı bilet ücretini ödeyen kişi değil, yolcuların her biridir.


    T.C. ULAŞTIRMA BAKANLIĞI
    SİVİL HAVACILIK GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
    YOLCU HAKLARI BİRİMİ'NE


    Atlas Global firmasından 24.11.2019 gidiş, 27.11.2019 dönüş şeklinde İstanbul Havalimanı - Antalya ve Antalya - İstanbul Havalimanı olacak şekilde bilet satın aldım. 26.11.2019 Antalya'da iken, akşam saat 20:12 ’de cep telefonuma gelen kısa mesajda Atlas Global firmasının uçuşlarını 21.12.2019 tarihine kadar geçici olarak ara verdiği bilgisini aldım. Ancak ilgili kısa mesajda SHGM Yolcu Hakları Broşüründe belirtilen “Yolcular iptalden haberdar edildiklerinde, uçuşu icra eden hava taşıma işletmesi kendilerine olası alternatif ulaşım yolları hakkında da bilgi vermek zorundadır” şeklindeki yükümlülüğünü yerine getirmeyerek biz yolculara olası alternatif ulaşım yolları hakkında bilgi vermemiştir.

    Ayrıca Atlas Global Havayolu firması uçuş iptali halinde SHGM Yolcu Hakları Broşürü ve kendi web sitesinde yayınlanmış broşürde yolcuların,

    A) Bilet ücretinin iadesi ve seyahat başlangıç noktasına ücretsiz götürülmesi,
    B) Son varış yerine güzergâh değişikliği sağlanması,
    C) Uygun göreceği daha sonraki bir tarihte, benzer taşıma şartları altında güzergâh değişikliğinin yapılması, seçeneklerinden biri sağlanır,

    şeklinde belirtilen yükümlülüklerden yine hiç birini de yerine getirmemiştir.

    Oysaki SHGM Havayolu İle Seyahat Eden Yolcuların Haklarına Dair Talimatlar 3.Bölüm (Tazminat hakkı ve bilet iadesi), Madde7 ve 16.bentte: “Mevzuatın ilgili maddelerinde tanımlanan yükümlülükler uçuşu icra eden hava taşıma işletmelerince zamanında yerine getirilir, başvurular zamanında değerlendirilir, konu ile ilgili aksamaya mahal verilmemesini teminen gerekli önlemler işletmelerce alınır, aksi takdirde yolculara tazminat ödenir” şeklinde ayrıca açıklama da bulunmaktadır. (Yani bu maddede diyor ki, eğer uçuşu iptal ettiysen sana verilen makul süre içerisinde yolcu mağduriyetini gidermekle yükümlüsün. Yolcu bu mağduriyetin giderilmesi için sana iletişim kanalları ile başvurduysa makul bir sürede geri dönüş yapmak zorundasın. Eğer bu mağduriyetleri gidermezsen, yolcunun şikayetine makul bir sürede geri dönüş yapamazsan tazminat ödersin)

    Firma, yukarıdaki yükümlülükleri yerine getirmemesi üzerine, 27.11.2019 tarihi için İstanbul'a dönüş yapmak adına Türk Havayolları’ndan toplam 229 Türk Lirası karşılığında dönüş bileti almak zorunda kaldım.

    Bununla birlikte SHGM’ nün “Havayolu İle Seyahat Eden Yolcuların Haklarına Dair Talimat (SHT-YOLCU)” 1.bölüm, 4.madde, (f) bendinde olağanüstü halleri; “Mücbir olduğu kanıtlanamayan yabancı madde hasarı, kabin ekibinin uçuş süresinin dolması, bakım kaynaklı arızalar gibi hava taşıma işletmesi sorumluluğunda olduğu kabul edilen teknik ve operasyonel nedenler dışındaki uçuşu icra eden hava taşıma işletmesinin çalışmasını etkileyen özellikle siyasi istikrarsızlık, ilgili uçuşun gerçekleştirilmesine uygun olmayan meteorolojik şartlar, tabiî afet, tehlikeli salgın hastalıklar, güvenlik riskleri ve grev gibi durumlar” şeklinde tanımlamaktadır.

    Atlas Global Havayolu firması yapmış olduğu açıklamalarda uçuşlarını ekonomik nedenlerle artık gerçekleştiremeyeceği anlaşılmış olup, SHGM'nün resmi twitter hesabında da belirttiği üzere resmi iflas başvurusunda bulunmuştur. Buna istinaden Atlas Global yukarıda SHGM’nün olağanüstü haller tanımı göz önüne alındığında uçuşlarını sonlandırma gerekçesi olağan üstü haller kapsamına da girmemektedir.

    TALEPLER :

    Atlas Global firması eklerde göreceğiniz üzere

    1) 27.11.22019 tarihinde gerçekleşmeyen Antalya - İstanbul arası olan uçuşum için satın aldığım bilet ücreti (biletler 2 kişi adına ve gidiş – dönüş şeklinde alındığı için Antalya – İstanbul arası uçuşa ait bilet ücreti konusunda bilgi sahibi değilim)

    2) Atlas Global firması uçuş iptali halinde SHGM Yolcu Hakları Broşürü ve kendi web sitesinde yayınlanmış broşürde yolcuların,

    A) Bilet ücretinin iadesi ve seyahat başlangıç noktasına ücretsiz götürülmesi,
    B) Son varış yerine güzergâh değişikliği sağlanması,
    C) Uygun göreceği daha sonraki bir tarihte, benzer taşıma şartları altında güzergâh değişikliğinin yapılması, seçeneklerinden biri sağlanır” şeklinde belirtilen yükümlülüklerden yine hiç birini yerine getirmemesi ile olağanüstü haller tanımlaması dışında uçuşlarını gerçekleştirmemesi gerekçelerine istinaden 100 (yüz) Avro karşılığındaki tazminat hakkımı,

    3) Antalya – İstanbul (dönüş) arasındaki uçuşumu gerçekleştirmek üzere Türk Havayolları’ndan satın almak zorunda kaldığım ve 229 Türk Lirası karşılığı bilet tutarlarının yasal faizleriyle birlikte tarafıma ödenmesi hususunu bilgilerinize arz ederim.


    İş bu başvuru, Atlas Global (Atlasjet Havacılık A.Ş) farklı zamanlarda hem yazılı, hem de çağrı merkezi aracılığıyla yapmış olduğum başvuru ve taleplerimi yanıtsız bırakmış oldukları üzere tarafınıza yapılmıştır.


    İSİM SOYİSİM
    PNR NO
    CEP TELEFON NUMARASI



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JaCKiE_BrOwN -- 17 Mart 2020; 11:49:23 >







  • Çok güzel bilgilendirme yapmışssınız,emeğinize sağlık


    Bende Ziraat Bankası personeli olarak atlasdan aldığım bilet için harcama itirazında bulundum.artık personel olduğum için mi oldu yoksa herkese mi iadesi yapılıyor bilmiyorum ama 10günde paramı aldım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Okandem1986 O kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun sizin için güzel bir gelişme. ben ilk başvurumu 04.12.2019 tarihinde yaptım. Bana, kayıt numarası da vererek başvurumun alındığına dair mail de attılar. Aradan 1 hafta geçtikten sonra müşteri hizmetlerini aradım ancak ulaşamadım. Daha sonra uçuşlara tekrar başladıkları 21 Aralık 2019'dan bir kaç gün sonra aradığımda müşteri hizmetlerine ulaştım. Ukala tavırlı bir kadın personelle konuştum. Telefonda konuşurken daha önce yazılı olarak başvurduğumu ve elimde takip/dosya numarası olduğumu 2 kere hatırlattım ama "Ayy tamam" gibi bir yanıt aldım kendisinden. Sizin uçuşunuz ne zamandı? iade için ne zaman başvurdunuz ve ücretinizi ne zaman iade aldınız?
  • öncelikle atlasjete başvurdum iptali yaptılar.ha iade ettik edeceğiz diyene kadar iflas açıklandı. bankaya harcama itirazında bulundum yaklaşık 20 günde sonuçlandı. uçuşuma daha 1 ay vardı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Okandem1986 O kullanıcısına yanıt
    Artık iflas başvurusunda bulunuldu. Bankalar aracılığıyla ödeme itirazı mümkün değil. İade için artık tek yol shgm => icra iflas masası



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JaCKiE_BrOwN -- 18 Mart 2020; 12:9:19 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.