Şimdi Ara

Aynı hızda lastik boyutları farklı araçların kattetigi yol aynı mıdır? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
8.944
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Refarans olarak sanzimani almaktadir hizi hesaplarken ancak siz ayni hizda giden iki aracin lastiklerin cevreleri farkli ise ayni hizda olurlarmi diye sorarsaniz bu sekilde sorulara veya yazilar muhatap olmayi kabul etmissiniz demektir.

    Soruyu farkli sormali odiniz.Meraminizi ,merakinizi acik sekilde anlatmalisiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OrQuN

    Bu soruyu gerçek anlamda merak ediyorum. Detaylı açıklayacak dost varsa alıntı yapabilir mi?
    Sorunun son hali yani lastik ve/veya jant değiştirilerek dış çapı orjinalden büyük olan araç her ikisinin de ibresi sabit 100 km/h gösterirken; orjinal olan diğerinden daha hızlı gider. Syacı 100 göstermesine rağmen gerçekte çapın büyümesi ile orantılı olarak 103-105 gibi bir hızla gider. Km sayacı da aynı şekilde toplam 100 km gitmiş gösterirken gerçekte 103-105 km gitmiştir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: froster2006

    Refarans olarak sanzimani almaktadir hizi hesaplarken ancak siz ayni hizda giden iki aracin lastiklerin cevreleri farkli ise ayni hizda olurlarmi diye sorarsaniz bu sekilde sorulara veya yazilar muhatap olmayi kabul etmissiniz demektir.

    Soruyu farkli sormali odiniz.Meraminizi ,merakinizi acik sekilde anlatmalisiniz.
    Soruyu başta sorarken oraya aynı iki otomobil veya ayni iki araç diye özellikle belirtmem lazimdi yazmamısim burada haklisiniz birde bahsettiğim hız gps konum hızı vs değil tabi ki aracın hız gostergesinde ki hız degeri ama ne ben osymye soru hazırlıyorum ne de burada dershane sorusu cozuyoruz burası sonuçta bir forum ilk fırsatta işi linç kültürüne çevirmekte aptalca. Sizi alintiladigim için size söylemiyorum sadece genel olarak söylüyorum yanlış anlaşılmasin.



    konuyla ilgili olarakta aracın gostergesinde hizini hesapladığı sisteme teknik olarak hakim degilim ama dediğiniz gibi araç hızını sanzimandan alıp teknik olarak gostergeye iletiyorsa aracin sanzimanda ki o an ki dişlinin açısal hızı daha geniş bir lastige geçildiğinde ayni acisal hızla çevirdiği lastikte bu defa ebadindan kaynaklı olarak daha fazla mesafe kat edecek bu durumda hizda artmış olacak ve gösterge ile arasında fark cikacak. Eyvallah.

    Ama su da var aracin gostegesinde ki hız ibresi şanzımana mekanik şekilde doğrudan bağlı mi yoksa araç sanzimandan aldığı veriyi lastik ebadı ve diğer aktarma organlarının değeri sabitken cpu dan mi gostergeye aktarıyor. Eğer doğrudan mekanik bir bağlantı varsa kramayer pinyon dişli vb mantığı gibi o zaman araç kendi hızını tekerlerden bagimsiz hesaplıyor demektir veya farklı tip bir mühendislik vardır ama eskiden bu tip araçlar
    varsa hız göstergesi ile lastikler arasında farklar oluşuyor olabilir ve bazı sanayi ustalarının kabaca gostergeniz aynı hızı gösterse bile tekerleği büyük olan araç daha fazla yol kateder sözü şanzıman dişli oranları birbirine yakın eski tip araclar icin o kadar da hatalı yurutulmus bir mantıkta değil sonuçta eskiden saat ayarı yapılır gibi sanayide km hız gostergesi ayarlarının yapılması bu gibi düşüncelere de kapı açabilir. Ama günümüzün araçlarını konusursak şanzımanın ardindan araya aracın belleği girerse bence lastik fabrika verisi sabit değer olarak girilmiştir ve lastik büyüme küçülme durumunda hız farkları muhakkak ortaya çıkacaktır ve lastik yanaklarında ki o yuzdelikler hiçte yabana atılır farklar yaratmaz uzun mesafede daha kayda değer farklar yaratır.

    Ya da yukarda ki bir arkadaşın bahsettiği gibi abs asp sisteminden alıyorsa ki bence bu daha mantıklı geliyor çünkü bu sistemler tekerlerin surekli acisal hızlarını hesaplayan uniteler aracın göstergesinde ki hız değeri de buradan referansla sonuç verdiği için ancak bu durumda lastik ebadında değiştigi takdirde yinede ustunde konuşulmaya değecek çok kayda değer bir fark yaratmaz gibime geliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MahirG. -- 20 Temmuz 2018; 5:41:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • aya kullanıcısına yanıt
    aracin hangi lastik yaricapina gore hiz belirledigi onemli. siz 2 tane kucuk arac alin, sonradan tekinin tekelerlerini buyuk ile degistirin ozaman ayni yolu almazlar. fabrika cikisinda hangi lastik boyutuna gore hiz ayarlanmissa o hizi gosterir. kamyon 100 ile gidiyorsa araba da 100 ike gidiyorsa tabiki de ikisi de ayni yolu alir. Ama sonradan degistirilen buyuk teker icin buyuk tekerlek daha cok yol alir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araçlar uretilirken boyutuna gore hiz oranlari ayarlanir. O yuzden yan yana giden kamyonla arac ayni kadran hizina sahip olur. Aracin carpani 1 se kamyonun carpani 0.7 gibi dusunebiliriz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fezalii kullanıcısına yanıt
    Hız: yer değiştirme/zaman

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Aynıdır, farklı olan tek şey tekerleklerinin attığı tur sayısı olur.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.