Bilkom uluslararasi garantisi ve faturasi olan cihazi tamir etmeyi reddetti.Bu konu hakkinda fikirlerinizi ve tecrubelerinizi almak istemistim.Iste duruma dair ayrintiyi iceren ve Bilkom'a yolladigim e-mail.Ozet olarak harddiskinde uretim hatasi bulunan ve elimde faturasi olan cihazin garantisini, faturasinin uzerinde seri numarasi yazmiyor gibi bir bahaneyle cikmaza soktular.Urunu Kanada'nin en buyuk teknoloji magazasi 'Futureshop'dan' kredi kartiyla aldim ve yine Apple'n sitesine garantisini de onlar islediler.Ne yapmami tavsiye edersiniz ?
'' Oncelikle durumuma karsi gosterdiginiz anlayissizlikta n ve vurdumduymazlik tan duydugum hayal kirikligini belirtmek istiyorum.Beni de bir Turk bilgisayar sirketine hic bir zaman guvenilemeyeceg ine dair ikna ettiniz.
1.5 ay once Kanada'dan aldigim Apple bilgisayarin harddiskindeki uretim hatasindan dolayi yasadigim sorunla ilgili olarak 3 gun once garanti kapsaminda faturamla birlikte bir yetkili teknik servise basvurdum.Bilgi sayari orada biraktim ve beklemeye koyuldum.Daha sonra bana internetten garantisini gormelerine ragmen faturanin bir fotokopisine ihtiyac duyuldugu soylendi ve onu da faksladim ve ardindan mail yoluyla ulastirdim.Ve sonuc olarak internetten garantisi apacik bir sekilde gorulen FATURALI urunun garantisinin burada gecerli olamayacagi soylendi ( EFOR TEKNIK SERVIS ) cunku fatura uzerinde seri numarasi yazmiyormus !.Kredi karti ile aldigima gore saniyorum ki apple'n sitesine kaydeden magazanin faturasi elimde oldugu surece bu bilgisayarin calinti olmadigi ya da o magazadan alindigi gercegi degismeyecektir! Sikayetvar.com ve Apple Uluslararasi ile iletisime gecmeden once son bir kez sizinle irtibata gecip bilgilenmek istedim cunku ne kadar dusunmeme ragmen ,sorunumun cozulmemesinde sizin vurdumduymazlig iniz ve sorumsuzlugunuz dan baska bir aciklama bulamadim.Sonuc ta ben Apple'i acik acik uluslararasi garantisi oldugu icin sectim ve internetten arastirmalarimd a Bilkom'un da faturali urunleri uluslararasi garanti kapsamina soktugunu ogrendim.Buna ragmen bin bir turlu bahanelerle hem Apple'n adini ama onun otesinde de kendi adinizi lekelediginizi ve muhtemelen size 50'dolara mal olacak bu parca icin butun firmanizin ismini yere batirdiginizin farkindasinizdi r umarim !
Umut ediyorum ki bu anlayisla devam ettiginiz surece yasayacaginiz sorunlarla birlikte Turkiye'ye daha adaletli ve guvenilir hizmet sunacak bir sirket sizlerin yerini alir ve Turk kullanicilari da rahat ederler.
Sanirim ofkemi anliyor ve hak veriyorsunuzdur !
Saygilarimla..
''
sağlam mail döşemissin. böyle birşeyde ilk defa duyuyorum. bilkom günden güne saçmalamaya başladı. yakında kim bilir belki elektronik mağazalardan alınan değil sadece apple'ın kendi store larından alınanları alacak. hatta alırken kasade bir boy fotoğrafı isteyecek.
Dostum hdd yi 100 milyon civarına alıp kendinde çok rahat değiştirebilirsin. Maclerin hdd ve ramleri son kullanıcı tarafından basitçe değiştirebilecek şekilde yapılmışlardır.
Bunun için sinirini yıpratmana gerek yok
bilkom zaten tamamiyle fiyasko türkiyeye appleyi soğuttu !
Evet harddisk degisimi zaten cok zor ve masrafli bir sey degi.Ama benim sinirimi bozan beylikduzu-mecidikoy arasinda harcadigim zaman, benzin ve otopark parasi ve bunun sonucunda sorunumun cozulememesi.Dediklerine gore kendim hd alip degistirmelerini talep edersem de 50 euro + kdv servis ucreti alirlarmis :).
Benim takildigim nokta yarin bir gun daha buyuk bir sorun yasadigimda sorunuma yanit bulamaycak olusum.Neyse bilgisayarimiz dualarimiza kaliyor oyleyse.
eyvah eyvah beylikdüzü diyince seni daha iyi anladım şimdi. bende okul dolayısıyla orada kalıyorum. ve bi iş için mecidiyeköy gibi uzak merkezlere gidip eli boş dönülünce insanın siniri bozuluyor. 50 euro mu? sadece 5 tane vida çevirip diski migrate etmek içinmi? Böyle bir terbiyesizlik olurmu diyeceğim ama bu terbiyesizlik değil başka birşeylik ama forum kuralları müsade etmez. birde yukarıdaki mailine bir cevap geldimi bilkomdan?
şikayetimvar.com ve apple destek ile sağlam bir şekilde irtibat kur. bence işin peşini bırakma. evet asilx arkadaşımızın dedikleri doğru. hdd degiştirmek çok kolay. Fakat bugün hdd'yi değişmeyen yarın bi gün daha büyük bir sorunda süründürür.
Sorun bilkomla olmakla beraber şunu söylemek istiyorumki bir yetkili servisin kabul etmediği problemi başka bir yetkili servis kabul etti bende. bu bakımdan mecidiyeköydeki ofis iletişimi tavsiye ederim. e-5'in yanında kalıyor ve şimdiye kadar kendiminki ve çevremdekilelerin bilgisayarlarını götürdüm hiç bir şekilde problem yaşatmadılar yurt dışından alındığı halde.
konun ban yicek 16. kural
O kural ne oluyor ?.Eger belgesiz elestiriden dolayiysa EFOR teknik servisinden durumu aciklayan bir belge yazilmasini talep etmistim tamir yapilamamasiyla ilgili ve benim burada yazdiklarimin belgeli olarak Bilkom yetkili servisi tarafindan da onaylandigini eklemek isterim.Konu kilitlenmeden once uyari yapilirsa o belgeyi de tarayicidan gecirerek foruma ekleyebilirim.Bunu yaparken ki amacim Bilkom'un bu vurdumduymaz tavrini degistirecek bir forum kamuoyu yaratmak ve insanlari bilgilendirmek.
Foruma üye olmadan önce okumadan geçtiğiniz kurallardan birisi oluyor.
forum.donanimhaber.com/register.asp
16.madde.
16) Sitemizde firmalar ile ilgili yaşadığınız sorunlar, problemler hiç bir nedenle forum sayfalarında dile getirilemez. Sitemiz bu tür şikayetlerin bulunacağı, hakkın aranacağı bir kurum değildir. Lütfen ilgili kurumlara başvurunuz. Bu tür mesajlar silinebilir, kitlenebilir uyarıyı göz ardı eden üye uzaklaştırılabilir.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme