Şimdi Ara

Bu şekilde akü dolar mı fotoğraf var

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
1
Favori
2.359
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Laptop Bataryası 12.5v paralel bağlı 4 pil 1.25v seri bağladım akü ye doğru 1.5amper gidiyor bu şekilde dizel arabayı çalıştıracak kadar sarj olmasi icin kaç dk durmalı

     Bu şekilde akü dolar mı fotoğraf var
     Bu şekilde akü dolar mı fotoğraf var Bu şekilde akü dolar mı fotoğraf var Bu şekilde akü dolar mı fotoğraf var
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >







  • araç aküsünü UPS le kendi aküsünü ayırıp şarj ettim, iki gün bıraktım şarjda, adam olmadı ...

    3-4 yıldan eskiyse hiç uğraşma bide şarj yaparken patlayıcı gaz salar akü, sakın aynı oda da durma, bol havalandırmalı bir yer olsun mesela balkon ...
  • Laptop sarj aleti ile şarj etmeye başladım 3.54 amper ediyor suan voltu 12.77 oldu

     Bu şekilde akü dolar mı fotoğraf var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gevişek0606

    Laptop sarj aleti ile şarj etmeye başladım 3.54 amper ediyor suan voltu 12.77 oldu

     Bu şekilde akü dolar mı fotoğraf var
    benimde akü boşalmıştı. akücüye getir götür olmasın hemde para vermeden işi öğrenmek için 12 volt 3.5 amperlik mutfağın led adaptörünü söküp 1 2 saat e kadar arabayı çalıştıracak kadar şarj etmiştim. sizinkide bu şekilde olduktan sonra dolması gerekir. normalde 12 volt 10 amperlik adaptörle dolması gerekiyor ama bu şekildede denedim oldu. sonucu bildiriseniz bizde öğrenmiş oluruz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mdemirbozan57

    benimde akü boşalmıştı. akücüye getir götür olmasın hemde para vermeden işi öğrenmek için 12 volt 3.5 amperlik mutfağın led adaptörünü söküp 1 2 saat e kadar arabayı çalıştıracak kadar şarj etmiştim. sizinkide bu şekilde olduktan sonra dolması gerekir. normalde 12 volt 10 amperlik adaptörle dolması gerekiyor ama bu şekildede denedim oldu. sonucu bildiriseniz bizde öğrenmiş oluruz.

    Alıntıları Göster
    aküyü 13-14.4 volt arasında şarj etmek lazım. 3.40 amperlik beslemeyle 17 saatte dolar.
    şarj esnasında ısınıp kaynayabileceği için doğalgaz peteğinden uzak tutun.




  • 9 saatte şarj oldu Laptop adaptörün akim koruması olduğu için bir kismk ince kablo kullandım onlarda fena ısınıyordu ince olan kısmını camdan dışarı kârın altina gömdüm eridikce kar koydum hafif eriyordu zaten sarj olurken 16.40v i gördüm fisten çektim 9 saatin sonunda o anda ilk başta 4.5ampere yakındı o anda 1.5ampere kadar düşmüştü akim değeri yarın sabah denicem belki yarin aksama kadar ki sürede düşen voltajı tekrar yükseltmek için 1-2 saat daha sarj edebilirim çünkü dün gece -21 derece idi depoda az bisi mazot kalmıştı mazot donmuş gittim shellden 5litre mazot aldım evde ısıtıp mazotu dökecem bide akü dolu inşallah bu sefer çalışacak araba
  • Araç model nedir ? Elektrik işleriyle uğraşıyorsun galiba voltmetre olduğuna göre

    Laptop adaptör çıkışına nasıl bağlantı yaptın ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Araç model nedir ? Elektrik işleriyle uğraşıyorsun galiba voltmetre olduğuna göre

    Laptop adaptör çıkışına nasıl bağlantı yaptın ?
    elektrik elektronik 2.sınıf öğrencisiyim :D adaptorun içi + dısı eksi ordan cektım -yi direk bagladım +yı kalın kablolarla cam dısına soguga uzakttım dısarıda ince kablolarla seri bagladım sonuc olarak - si - ye +sı akünün +sına hundai accent 1.5 crdi 2005
  • gevişek0606 G kullanıcısına yanıt
    Sen o bölümü bırak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AntiFANBOY

    Sen o bölümü bırak
    Kışın akü tamamen deşarj olduğunda ben de şarj ederim. Çünkü tamamen deşarj olan aküyü şarj etmeden takviye yaparak çalıştırmaya kalkınca ömrünün yarısı gider. Bunu önlemek için düşük akımlı şarj etmek gerekir.

    Aküyü şarj edeceğim mekana alır ve kapağını açarım. Sizin Silver akünün de kapakları vardır. Göstergenin etrafında boydan boya uzanan kapağı açarsanız patlama riskini önlersiniz. Önceki Airties modemden kalan 12 volt 1 amperlik adaptörü akü kutuplarına bağlarım. Adaptör 1 amper olduğu için hesap yapması kolay oluyor.

    60 amperlik akü için 40 saat, 72 amperlik akü için 48 saat şarj edildikten sonra arabaya bağlayıp marşa basarım. Geçen kış marş kabloları oksitledndiği için marş çevirmiyordu. Akü dolmadı sanarak takviye yaparak çalıştırmıştık. Zaten aküyü şarj edip kendini toplamasına izin verirseniz takviye yapılsa bile aküye zararı asgari seviyeye iner.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ben Kemal Geliyorum

    Kışın akü tamamen deşarj olduğunda ben de şarj ederim. Çünkü tamamen deşarj olan aküyü şarj etmeden takviye yaparak çalıştırmaya kalkınca ömrünün yarısı gider. Bunu önlemek için düşük akımlı şarj etmek gerekir.

    Aküyü şarj edeceğim mekana alır ve kapağını açarım. Sizin Silver akünün de kapakları vardır. Göstergenin etrafında boydan boya uzanan kapağı açarsanız patlama riskini önlersiniz. Önceki Airties modemden kalan 12 volt 1 amperlik adaptörü akü kutuplarına bağlarım. Adaptör 1 amper olduğu için hesap yapması kolay oluyor.

    60 amperlik akü için 40 saat, 72 amperlik akü için 48 saat şarj edildikten sonra arabaya bağlayıp marşa basarım. Geçen kış marş kabloları oksitledndiği için marş çevirmiyordu. Akü dolmadı sanarak takviye yaparak çalıştırmıştık. Zaten aküyü şarj edip kendini toplamasına izin verirseniz takviye yapılsa bile aküye zararı asgari seviyeye iner.

    Alıntıları Göster
    gittim sıcak mozutu doldurdum 5lt full akü yine calısmadı araba akü iyi şarj olmus 11-12 kere uzun uzun marş bastım aküyü geri eve getirdin artık havalar hafif ısınınca denicem




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gevişek0606

    gittim sıcak mozutu doldurdum 5lt full akü yine calısmadı araba akü iyi şarj olmus 11-12 kere uzun uzun marş bastım aküyü geri eve getirdin artık havalar hafif ısınınca denicem

    Alıntıları Göster
    Aküyü doldurup 12 kere marş basmak nedir, tekrar doldurmaya devam.
    Ayrıca onu şarj etmeyi becerip kaç saatte dolacağını hesaplayamamak da çok garip.
  • Çalışmayinca ne yapcan defalarca denedim çalışmadı yinede sıfır akü 60AH kullandikca bu değer düşer ama Dolum süresi bilmeye gerek yok sarj esnasında 16.40v u gördün mu tamamen boş değildi geri kalanda 9 saatte doldu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gevişek0606

    Çalışmayinca ne yapcan defalarca denedim çalışmadı yinede sıfır akü 60AH kullandikca bu değer düşer ama Dolum süresi bilmeye gerek yok sarj esnasında 16.40v u gördün mu tamamen boş değildi geri kalanda 9 saatte doldu
    Yüksek amperli aküler şarj esnasında etrafa zararlı gaz çıkarırlar. Bu durum akünün içinde bulunan elektrotların daldırıldığı asidik ortamdaki anyon katyon hareketinin doğal bir sonucu olarak olur.
    Çok büyük ihtimal siz aküyü şarj edemediniz. En güzeli aküyü alıp bir oto elektrikçide şarj ettirin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gevişek0606

    Çalışmayinca ne yapcan defalarca denedim çalışmadı yinede sıfır akü 60AH kullandikca bu değer düşer ama Dolum süresi bilmeye gerek yok sarj esnasında 16.40v u gördün mu tamamen boş değildi geri kalanda 9 saatte doldu

    Çalışmıyorsa 10 kere denemenin anlamı yok.
    "akü ye doğru 1.5amper gidiyor bu şekilde dizel arabayı çalıştıracak kadar sarj olmasi icin kaç dk durmalı"
    Diye soran siz olduğunuz halde dolum süresini bilmeye gerek yok demeniz neyin nesi anlamadım.
    Yoksa 10 12 denemeyle marş motorunun kaç amper çektiğini mi öğrenmeye çalışıyordunuz?
    Akü 60a desek 12 çevirmede akünün tamamen boşalması gerekiyor.(5A çekiyorsa)
    Aracı çalıştırmak için kaç saatlik dolum gerektiğini de hesaplarsınız artık.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pcwolf28

    quote:

    Orijinalden alıntı: gevişek0606

    Çalışmayinca ne yapcan defalarca denedim çalışmadı yinede sıfır akü 60AH kullandikca bu değer düşer ama Dolum süresi bilmeye gerek yok sarj esnasında 16.40v u gördün mu tamamen boş değildi geri kalanda 9 saatte doldu

    Çalışmıyorsa 10 kere denemenin anlamı yok.
    "akü ye doğru 1.5amper gidiyor bu şekilde dizel arabayı çalıştıracak kadar sarj olmasi icin kaç dk durmalı"
    Diye soran siz olduğunuz halde dolum süresini bilmeye gerek yok demeniz neyin nesi anlamadım.
    Yoksa 10 12 denemeyle marş motorunun kaç amper çektiğini mi öğrenmeye çalışıyordunuz?
    Akü 60a desek 12 çevirmede akünün tamamen boşalması gerekiyor.(5A çekiyorsa)
    Aracı çalıştırmak için kaç saatlik dolum gerektiğini de hesaplarsınız artık.

    hesabınız doğru değil. akü her çevirmede 5a falan çekmez.
    60ah yada 72 ah denilen akünün gücüdür. biten yada zayıflayan akünün düşen değeri voltajıdır, amperi değil.
    araba akülerinin voltajı 12 voltun altına düşünce marş motorunun isdediği ilk çalışma akımını sağlayamadıkları için aracı çalıştıramazlar.
    yani 5A çarpı 12 eşittir 60 amper ve akü bitti diye düz bir hesap tamamen yanlış..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pelstina

    quote:

    Orijinalden alıntı: pcwolf28

    quote:

    Orijinalden alıntı: gevişek0606

    Çalışmayinca ne yapcan defalarca denedim çalışmadı yinede sıfır akü 60AH kullandikca bu değer düşer ama Dolum süresi bilmeye gerek yok sarj esnasında 16.40v u gördün mu tamamen boş değildi geri kalanda 9 saatte doldu

    Çalışmıyorsa 10 kere denemenin anlamı yok.
    "akü ye doğru 1.5amper gidiyor bu şekilde dizel arabayı çalıştıracak kadar sarj olmasi icin kaç dk durmalı"
    Diye soran siz olduğunuz halde dolum süresini bilmeye gerek yok demeniz neyin nesi anlamadım.
    Yoksa 10 12 denemeyle marş motorunun kaç amper çektiğini mi öğrenmeye çalışıyordunuz?
    Akü 60a desek 12 çevirmede akünün tamamen boşalması gerekiyor.(5A çekiyorsa)
    Aracı çalıştırmak için kaç saatlik dolum gerektiğini de hesaplarsınız artık.

    hesabınız doğru değil. akü her çevirmede 5a falan çekmez.
    60ah yada 72 ah denilen akünün gücüdür. biten yada zayıflayan akünün düşen değeri voltajıdır, amperi değil.
    araba akülerinin voltajı 12 voltun altına düşünce marş motorunun isdediği ilk çalışma akımını sağlayamadıkları için aracı çalıştıramazlar.
    yani 5A çarpı 12 eşittir 60 amper ve akü bitti diye düz bir hesap tamamen yanlış..

    Marş motoru ne kadar amper çeker bilemem ama arkadaş çalıştırmak için ne kadar gerekir felan deyince ben de ufaktan araştırdım marş motoru ne kadar akım çekebilir diye. 5 yazanı ve 12 denemeyi görünce öyle düşündüm.
    Genelde şarj edilemeyen pillerde voltaj düştüğü için direkt çöpe gider, şarj edilebilir pillerde ise amper düşüp gerekli amperiı sağlayamadığı için tekrar şarj edilir. Benim bildiğim böyle, aküyü de şarjlı pil gibi düşünürsek dediğim gibi olması lazım.




  • Tek calismada zaten almıyor bir çok kez denemek için Full doldurdum önce ne kadar sürede doldugunu bilmiyordum deneyerek öğrendim 12 kere marş başladığı zaman artık marş motorunu çevirmeye gücü yetmiyor dediğimde multimetre ile ölçüm 12.23volt ampere ayarlayıp ölçüm 43 amper çıktı kablolar direk ısındı multimeternin tekrar şarj ettiğimde 4.5 saatte doldu hepsi bitmemiş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gevişek0606

    Tek calismada zaten almıyor bir çok kez denemek için Full doldurdum önce ne kadar sürede doldugunu bilmiyordum deneyerek öğrendim 12 kere marş başladığı zaman artık marş motorunu çevirmeye gücü yetmiyor dediğimde multimetre ile ölçüm 12.23volt ampere ayarlayıp ölçüm 43 amper çıktı kablolar direk ısındı multimeternin tekrar şarj ettiğimde 4.5 saatte doldu hepsi bitmemiş

    Size bir hatırlatma, kendinizi paralel akım ölçümüne pek alıştırmayın, ampermetreyi sadece seri bağlı kullanın. Bilhassa oto aküsü gibi yüksek akım gücüne sahip bir kaynağa ampermetreyi direkt bağlarsanız elinizde tuttuğunuz problar alev bile alabilir... Bilirsiniz ki bu iş aküyü kısa devre etmektir. Sonuçları patlamalara kadar varabilir.




  • Sonunda araba çalıştı bugün hava 1 dereceyi gördüğü an denedim denemeden önce yine doldurdum akü yü 3-4 marş da çalıştı hemen götürdüm kapali garaja park ettim yardımlarınız için teşekkür ederim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gevişek0606 -- 12 Ocak 2015; 0:07:05 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.