Manisa’da 1000 dönüm arazi üzerinde , 50 MUSD arazi, 600 MUSD ekipman, 350 MUSD inşaat maliyeti olmak üzere yaklaşık 1 Milyar USD yatırım planlanmış. Senede 30 bin elektrikli, 170 bin adet PHEV üretilecek. 12 bin kişi çalışacak. İlk üretim 2026 yılı ilk çeyreği olarak hedefleniyor. Bütün gövde ve şasi parçaları doğrudan sacdan fabrikada üretiliyor. Depo, tampon ve koltuklar da plastik-sünger enjeksiyonu ile üretiliyor. Yani montaj değil. Motor-şanzıman-fren ve HVAC (klima) sistemlerinin elemanları tümüyle Çin'den gelip burada montajlanacak. Batarya hücreleri Çin'den gelip burada paket haline getirilecekmiş. Dikkat edilirse hacmi büyük-navlunu pahalı-değeri küçük parçalar üretilirken kalanında montaj tercih edilmiş.
Ben bu tip yatırımların ülkeleri kalkındıracağını düşünmüyorum ama rekabetin yükselmesi, daha iyi araçlara binebilecek olmamız ve istihdam sağlama açısından olumlu bir gelişme. Yakın gelecekte otomobil almayı düşünenlerin planlarını gözden geçirmesinde fayda var. |
BYD FABRİKASININ DETAYLARI BELLİ OLDU
-
-
-
Bu vergilerle 1 milyona alınabilmesi mümkün mü?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi H4- -- 6 Ekim 2024; 17:16:14 > -
Vergisiz ve yerli olursa baz paket BYD King 1 milyon civarı olacaktır. Latin ülkelerinde Corolla'dan ucuz fiyatları. Zaten rakibi de Corolla.
Baz paket 8 kW bataryalı bir araç, elektrikle ilerleyebiliyor.
Üst pakette 18 kW var, elektrikle bayağı gidiyor. Mesela yakın mesafelere sadece elektrikle gidebilirsin.
-
Neden vergisiz olsun, o kısmı anlamadım? Mevzuatı pek bilmiyorum. Elektrikli ve/veya yerli üretim diye mi? -
Hybrid'e özel teşvik var ve %50 gümrük vergisinden muaf olacak yerli olduğu için.
Şu an 1.6 milyonluk Chery yerli olsa 900 bin ile 1,1 milyon arası olacak mesela.
-
Anladım, teşekkürler bunu bilmiyordum. Öyle olursa iyi tabi. -
Rica ederim.
-
RESMİ AÇIKLAMAya GÖRE 4 KASIMDA FABRİKA TANITIMI VE MODEL VE FİYATLARLA LANSMAN YAPACAKLARMIŞ...
-
170 bin şarjlı hibrit tercihi tam bir saçmalık. Şunu yarı yarıya bölmeliydiler. 100 bin EV, 100 bin hibrit olmalıydı.
-
170 BİN ŞARJLI?
NEDİR BU?
-
Şarj edilebilir hibrit. Aracın şarj etmek gerekiyor.
-
Togg bu araçlarla rekabet edemez hale gelir. Fabrikayı kapatırlar. Togg un lehine vergi vs. bir teşvik olmazsa Togg tarih olur.
-
Togg a hiçbirşey olmaz.
Bataryayı da byd ye ürettirir, olur biter. -
Ülkemizde Teşvik ve indirimler ile 1 M altı ve civarı Otomobil satarsa BYD firması burada çarşı karışır ..!
Burnundan kıl aldırmayan markalar ve buradaki kazıkçı distribütörlerinin paçaları tutuşacağına eminim.En azından bazı modellerde ciddi indirimler yapabilirler rekabet edebilmek için.
Burada ki forumda ve etrafında gördüğüm kadarı ile biraz birikmiş parası olanlar dört gözle fabrikanın açılmasını ve bu sayede daha ucuza otomobil alabilme hayalindeler.
Umarım herkes hayallerini gerçekleştirir.
Benzer içerikler
- rölantide yağ lambası yanıyor gaza basınca sönüyor
- km düşürülmüş araç satış sözleşmesi örneği
- laufen lastik kimin
- en iyi buji markası
- baskı balata değişmezse ne olur
- byd hangi modelleri getirecek
- renault symbioz
- toyota c-hr hybrid fiyat
- byd han ne zaman türkiye"ye gelecek
- ford f-line fiyat
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X