Selamlar, 2009 civic dream sahibiyim, aracım 18000 km de. Bende Hondanın kronik sorunu olan yol sesi ve sert süspansiyondan, göstergelerden ve emniyet kemerinden gelen cızırtılardan şikayetciyim. Yine bu forumda en iyi yol konforu olan 30-35bin liraya alınabilecek araç ne olabilir diye araştırdığımda seçeneklerin arasında C5 inde olabileceğini gördüm. Açıkcası c5 e daha önce hiç alıcı gözüyle bakıp incelememiştim ama yorumları , donanımını özellikle hydropnömatik süspansiyon olayı beni çok cezbetti. Yani farkındayım iki araç birbiriyle çok alakasız, biri daha sportif, diğeri daha ağır adam arabası gibi ama, tipine alıştıkca gözüme hoşda görünmeye başladı, ama daha 1 yıllık sıfır aracı satmayada kıyamıyorum, çok kararsız kaldım. Sanırım biraz daha tokluk hissi veren dizel bir araba istiyorum. Düşüncelerinizi paylaşırsanız çok sevinirim, özellikle kalite, servis-yedek parça, imaj,yakıt, sorunsuzluk anlamında.
Bu arada 2007-2008 C5 1.6 HDI SX PK (Full donanım) düşünüyorum.
gül gibi civicine 2-3 yıl daha bin ve ondan sonra alman ya da japon D sınıfı 2. el araç bak maceraya kalkışıp fransızlara yanaşma...kağıt üstünde donanım ve pratikte konforda çok iddialılar ama sadece bu kadar...
hydroactiveII süspansiyonlu ise bağımlılık yapar+1.6 hdi ekonomisi
alınır...
Masraf ve sorun çıkarmadğı sürece, 2009 model 18.000km'de, üstelik HONDA Civic satılMAZ! Yol sesine, cızırtalara takılMAYINIZ! Yakıt masrafı gözünüzde büyüyorsa, ki bu durumda ayda 1000km, yılda en az 12.000km yapıyor olmanız lazım, iyi bir marka ile (PRINS-VSI, TELEFLEX-GFI, BRC) LPG dönüşümü yaptırırsınız, HONDA Civic gibi sorunsuz bir aracı, dizel eknomosine eşit, mutlu-mesut kullanmaya devam edersiniz.
Aslında C5 in boyutlarındanda ürküyorum, bana civic şehir içi park olayında ızdırap gelirken, c5 tam bir işkence olur heralde :)Ama şu ses olayından araçdan soğudum desem yeridir, ilk başta 16" jant ve lassa impetus2 lastik takmıştım (gülmeyin sakın ucuza denk getirmiştim o zamanlar lassanın nasıl bir lastik olduğunu bilmiyodum :) inanılmaz bir ses vardı arabada, daha sonra o lastiklerle 3bin km demeden Goodyear Efficientgrip yumuşak hamurlu ekonomi lastiği aldım, ses nispeten azaldı ama yinede istediğim gibi değil.
Kronik sorun araçların genelinde çıkan arızalara denir, içeri ses alma durumu kronik sorun değil aracın yalıtımıyla ilgili bir durum
Konuya gelirsek...
C5 için 1.6 motor sütçü beygiri gibi kalır bence.
quote:
Orijinalden alıntı: TiesTorN
Kronik sorun araçların genelinde çıkan arızalara denir, içeri ses alma durumu kronik sorun değil aracın yalıtımıyla ilgili bir durum
Konuya gelirsek...
C5 için 1.6 motor sütçü beygiri gibi kalır bence.
AĞIRLIK (kg) Boş Ağırlık 1503 Yüklü Durumda Ağırlık 2040
PERFORMANS Maksimum Hız km/s 191 0-100 km/s Hızlanma (sn) 12.2
YAKIT TÜKETİMİ (1999-100) Şehir İçi (lt/100 km) 7.3 Şehir Dışı (lt/100 km) 4.7 Ortalama (lt/100 km) 5.6 Yakıt Deposu (lt) 71
1,5 tonluk arabayı 12,2 sn de 100 km ye çıkarıp da ş.içi 7,3, ortalamada 5,6 lt MAZOT tüketmek bence mükemmel bir başarı... donanım özelliklerinden bahsetmiyorum bile, kopyala yapıştır yapmak bile uzun sürer
çok mantıklı olur civicten sonra c5 size her açıdan daha konforlu gelecektir..çokta sorunsuz bir araçtır. siz bakmayın fransızlara yanaşmayın macera olur laflarına bunların hepsi şehir efsanesidir.kullandığınız hondadan hem çok daha sorunsuz hem daha ekonomik hemde yüksek torku ve bir üst segmentin getirmiş olduğu avantajlarla daha keyifli bir sürüş almış olacaksınız...
alınır ...
quote:
Orijinalden alıntı: elmasfanclub
çok mantıklı olur civicten sonra c5 size her açıdan daha konforlu gelecektir..çokta sorunsuz bir araçtır. siz bakmayın fransızlara yanaşmayın macera olur laflarına bunların hepsi şehir efsanesidir.kullandığınız hondadan hem çok daha sorunsuz hem daha ekonomik hemde yüksek torku ve bir üst segmentin getirmiş olduğu avantajlarla daha keyifli bir sürüş almış olacaksınız...
18 000 tl ye satılık 2006 model 1.4 c4. var arkadaşımda.2008 yılında almıştı.1yıl içerisinde süpaplar değişti. 5. vites dişlisi değişti. şimdi de direksiyon kutusu değişmesi gerekiyor. uğraşmak isterseniz aracı olayım... komisyon falan da istemem
quote:
Orijinalden alıntı: tanerm
quote:
Orijinalden alıntı: elmasfanclub
çok mantıklı olur civicten sonra c5 size her açıdan daha konforlu gelecektir..çokta sorunsuz bir araçtır. siz bakmayın fransızlara yanaşmayın macera olur laflarına bunların hepsi şehir efsanesidir.kullandığınız hondadan hem çok daha sorunsuz hem daha ekonomik hemde yüksek torku ve bir üst segmentin getirmiş olduğu avantajlarla daha keyifli bir sürüş almış olacaksınız...
18 000 tl ye satılık 2006 model 1.4 c4. var arkadaşımda.2008 yılında almıştı.1yıl içerisinde süpaplar değişti. 5. vites dişlisi değişti. şimdi de direksiyon kutusu değişmesi gerekiyor. uğraşmak isterseniz aracı olayım... komisyon falan da istemem
İyide 18bin e alınan C4 den pekde bişey beklememek gerekir diye düşünüyorum. Merak ettiğim bir konuda özellikle citroenciler c4 ile c5 i pek kıyaslamayın diyor, üretim yeri yada malzeme kalitesindenmidir?
quote:
Orijinalden alıntı: drmoz
1,5 tonluk arabayı 12,2 sn de 100 km ye çıkarıp da ........ bence mükemmel bir başarı...
12.2sn'ye mükemmel diyebiliyorsanız "araba ve performans" ikilisinden birşey anlamadığınızı söyleyebilirim.
Yanılmıyorsam C5 1.6 modellerde bahsi geçen süspansiyon yok.
(Şimdi baktım, YANILMIYORMUŞUM.)
YENİ C5 1.6 HDi 110HP SX M/T
Donanım Teknik Özellikler GÜVENLİK ABS fren sistemi EBA (Acil fren destek sistemi) EBD (Elektronik Fren Güç Dağılımı) ASR (Antipatinaj sistemi) ESP (Elektronik stabilite programı) Sürücü ve yolcu hava yastıkları Yan ve perde hava yastıkları Sürücü diz koruyucu hava yastığı Ön yolcu hava yastığı iptal düğmesi Aktif gergili, güç sınırlayıcılı ve yükseklik ayarlı ön emniyet kemerleri 3 noktada sabitlenen güç sınırlayıcılı arka emniyet kemerleri Darbe anında yakıt kesme ve flaşörlerin otomatik yanması Immobilizer Arka koltuklarda ısofix çocuk koltuğu bağlantıları TEKNOLOJİ Hız sabitleyici ve hız sınırlayıcı (cruise control) Arka park yardım sistemi Direksiyondan kumandalı yol bilgisayarı Partikül filtresi Park sırasında gecikmeli sönen farlar (follow me home) Yağmur sensörlü otomatik ön cam silecekleri Otomatik yanan farlar KONFOR VE İÇ DONANIM Hıza duyarlı yükseklik ve derinlik ayarlı hidrolik direksiyon Sabit merkezli deri direksiyon simidi Tam otomatik sağ / sol ayarlı, polen ve koku filtreli dijital klima Direksiyondan kumandalı Radyo CD MP3 çalar Yükseklik ayarlı sürücü ve yolcu koltuğu 3 fonksiyonlu uzaktan kumandalı merkezi kilit Fasılalı, sıkışma önleyicili elektrik kumandalı ön ve arka camlar Elektrikli, ısıtmalı katlanır yan aynalar Elektrokrom iç dikiz aynası Gece sürüş modu 1/3 2/3 katlanabilir arka koltuklar Yükseklik ve eğim ayarlı ön koltuk kafalıkları Yükseklik ayarlı, virgül tipi arka koltuk kafalıkları Sürüş anında otomatik merkezi kiilitleme Arka koltuk kol dayama ve bardak tutucu Arkada güç soketi DIŞ DONANIM Alüminyum alaşımlı jantlar 17" Halojen farlar Virajda ekstra aydınlatma sistemi Ön sis farları Gövde rengi tampon ve krom kaplı yan çıtalar Metalik boya
YENİ C5 2.0 HDI SXPK 6 İLERİ BVA
Donanım Teknik Özellikler GÜVENLİK ABS fren sistemi EBA (Acil fren destek sistemi) EBD (Elektronik Fren Güç Dağılımı) ASR (Antipatinaj sistemi) ESP (Elektronik stabilite programı) Sürücü ve yolcu hava yastıkları Yan ve perde hava yastıkları Sürücü diz koruyucu hava yastığı Ön yolcu hava yastığı iptal düğmesi Aktif gergili, güç sınırlayıcılı ve yükseklik ayarlı ön emniyet kemerleri 3 noktada sabitlenen güç sınırlayıcılı arka emniyet kemerleri Darbe anında yakıt kesme ve flaşörlerin otomatik yanması Immobilizer Arka koltuklarda ısofix çocuk koltuğu bağlantıları TEKNOLOJİ Yeni nesil hidraktif süspansiyon sistemi Hız sabitleyici ve hız sınırlayıcı (cruise control) Ön park yardım sistemi Arka park yardım sistemi Park yeri mesafe ölçüm sistemi Yokuş kalkış desteği (hill holder) Direksiyondan kumandalı yol bilgisayarı Partikül filtresi Park sırasında gecikmeli sönen farlar (follow me home) Yağmur sensörlü otomatik ön cam silecekleri Otomatik yanan farlar KONFOR VE İÇ DONANIM Hıza duyarlı yükseklik ve derinlik ayarlı hidrolik direksiyon Sabit merkezli deri direksiyon simidi Tam otomatik sağ / sol ayarlı, polen ve koku filtreli dijital klima Direksiyondan kumandalı Radyo CD MP3 çalar Yükseklik ayarlı sürücü ve yolcu koltuğu 3 fonksiyonlu uzaktan kumandalı merkezi kilit Fasılalı, sıkışma önleyicili elektrik kumandalı ön ve arka camlar Elektrikli, ısıtmalı katlanır yan aynalar Elektrokrom iç dikiz aynası Gece sürüş modu 1/3 2/3 katlanabilir arka koltuklar Yükseklik ve eğim ayarlı ön koltuk kafalıkları Yükseklik ayarlı, virgül tipi arka koltuk kafalıkları Sürüş anında otomatik merkezi kiilitleme Arka koltuk kol dayama ve bardak tutucu Arkada güç soketi DIŞ DONANIM Alüminyum alaşımlı jantlar 18" Halojen farlar Virajda ekstra aydınlatma sistemi Ön sis farları Lastik basınç sensörü Gövde rengi tampon ve krom kaplı yan çıtalar Sunroof Metalik boya
Şayet aracınızı uzun vadeli kullanan biriyseniz, araçta bahsi geçen süspansiyon olsa bile bence uzun vadede sorunsuz olan bir Honda Citroen ile değiştirilmemelidir. Bir süre sonra onu da değiştiririm derseniz, problem yok. (Şahsi görüşümdür beni bağlar.)
quote:
Orijinalden alıntı: haluk 23
Yanılmıyorsam C5 1.6 modellerde bahsi geçen süspansiyon yok.
(Şimdi baktım, YANILMIYORMUŞUM.)
YENİ C5 1.6 HDi 110HP SX M/T
Donanım Teknik Özellikler GÜVENLİK ABS fren sistemi EBA (Acil fren destek sistemi) EBD (Elektronik Fren Güç Dağılımı) ASR (Antipatinaj sistemi) ESP (Elektronik stabilite programı) Sürücü ve yolcu hava yastıkları Yan ve perde hava yastıkları Sürücü diz koruyucu hava yastığı Ön yolcu hava yastığı iptal düğmesi Aktif gergili, güç sınırlayıcılı ve yükseklik ayarlı ön emniyet kemerleri 3 noktada sabitlenen güç sınırlayıcılı arka emniyet kemerleri Darbe anında yakıt kesme ve flaşörlerin otomatik yanması Immobilizer Arka koltuklarda ısofix çocuk koltuğu bağlantıları TEKNOLOJİ Hız sabitleyici ve hız sınırlayıcı (cruise control) Arka park yardım sistemi Direksiyondan kumandalı yol bilgisayarı Partikül filtresi Park sırasında gecikmeli sönen farlar (follow me home) Yağmur sensörlü otomatik ön cam silecekleri Otomatik yanan farlar KONFOR VE İÇ DONANIM Hıza duyarlı yükseklik ve derinlik ayarlı hidrolik direksiyon Sabit merkezli deri direksiyon simidi Tam otomatik sağ / sol ayarlı, polen ve koku filtreli dijital klima Direksiyondan kumandalı Radyo CD MP3 çalar Yükseklik ayarlı sürücü ve yolcu koltuğu 3 fonksiyonlu uzaktan kumandalı merkezi kilit Fasılalı, sıkışma önleyicili elektrik kumandalı ön ve arka camlar Elektrikli, ısıtmalı katlanır yan aynalar Elektrokrom iç dikiz aynası Gece sürüş modu 1/3 2/3 katlanabilir arka koltuklar Yükseklik ve eğim ayarlı ön koltuk kafalıkları Yükseklik ayarlı, virgül tipi arka koltuk kafalıkları Sürüş anında otomatik merkezi kiilitleme Arka koltuk kol dayama ve bardak tutucu Arkada güç soketi DIŞ DONANIM Alüminyum alaşımlı jantlar 17" Halojen farlar Virajda ekstra aydınlatma sistemi Ön sis farları Gövde rengi tampon ve krom kaplı yan çıtalar Metalik boya
YENİ C5 2.0 HDI SXPK 6 İLERİ BVA
Donanım Teknik Özellikler GÜVENLİK ABS fren sistemi EBA (Acil fren destek sistemi) EBD (Elektronik Fren Güç Dağılımı) ASR (Antipatinaj sistemi) ESP (Elektronik stabilite programı) Sürücü ve yolcu hava yastıkları Yan ve perde hava yastıkları Sürücü diz koruyucu hava yastığı Ön yolcu hava yastığı iptal düğmesi Aktif gergili, güç sınırlayıcılı ve yükseklik ayarlı ön emniyet kemerleri 3 noktada sabitlenen güç sınırlayıcılı arka emniyet kemerleri Darbe anında yakıt kesme ve flaşörlerin otomatik yanması Immobilizer Arka koltuklarda ısofix çocuk koltuğu bağlantıları TEKNOLOJİ Yeni nesil hidraktif süspansiyon sistemi Hız sabitleyici ve hız sınırlayıcı (cruise control) Ön park yardım sistemi Arka park yardım sistemi Park yeri mesafe ölçüm sistemi Yokuş kalkış desteği (hill holder) Direksiyondan kumandalı yol bilgisayarı Partikül filtresi Park sırasında gecikmeli sönen farlar (follow me home) Yağmur sensörlü otomatik ön cam silecekleri Otomatik yanan farlar KONFOR VE İÇ DONANIM Hıza duyarlı yükseklik ve derinlik ayarlı hidrolik direksiyon Sabit merkezli deri direksiyon simidi Tam otomatik sağ / sol ayarlı, polen ve koku filtreli dijital klima Direksiyondan kumandalı Radyo CD MP3 çalar Yükseklik ayarlı sürücü ve yolcu koltuğu 3 fonksiyonlu uzaktan kumandalı merkezi kilit Fasılalı, sıkışma önleyicili elektrik kumandalı ön ve arka camlar Elektrikli, ısıtmalı katlanır yan aynalar Elektrokrom iç dikiz aynası Gece sürüş modu 1/3 2/3 katlanabilir arka koltuklar Yükseklik ve eğim ayarlı ön koltuk kafalıkları Yükseklik ayarlı, virgül tipi arka koltuk kafalıkları Sürüş anında otomatik merkezi kiilitleme Arka koltuk kol dayama ve bardak tutucu Arkada güç soketi DIŞ DONANIM Alüminyum alaşımlı jantlar 18" Halojen farlar Virajda ekstra aydınlatma sistemi Ön sis farları Lastik basınç sensörü Gövde rengi tampon ve krom kaplı yan çıtalar Sunroof Metalik boya
Şayet aracınızı uzun vadeli kullanan biriyseniz, araçta bahsi geçen süspansiyon olsa bile bence uzun vadede sorunsuz olan bir Honda Citroen ile değiştirilmemelidir. Bir süre sonra onu da değiştiririm derseniz, problem yok. (Şahsi görüşümdür beni bağlar.)
Hocam ben eski kasa C5 den bahsettim. Onların 1.6 dizellerindede var
@çekomastik: c4 size önermedim zaten.markanın genel arıza istatistiğine vurgu yaptım,bir de honda servisinden daha kötü bir servis teşkilatıyla baş-başa kalacağını da unutma...
quote:
Orijinalden alıntı: TiesTorN
quote:
Orijinalden alıntı: drmoz
1,5 tonluk arabayı 12,2 sn de 100 km ye çıkarıp da ........ bence mükemmel bir başarı...
12.2sn'ye mükemmel diyebiliyorsanız "araba ve performans" ikilisinden birşey anlamadığınızı söyleyebilirim.
Mesajımın tamamını okuyup da bu kadarını anlıyorsanız "türkçe dili" nden birşey anlamadığınızı söyleyebilirim. cümlemi tekrar yazıyorum, daha dikkatli okuyun lütfen:
1,5 tonluk arabayı 12,2 sn de 100 km ye çıkarıp da ş.içi 7,3, ortalamada 5,6 lt MAZOT tüketmek bence mükemmel bir başarı...
son olarak "araba ve performans" ikilisinden ne kadar anladığımı eski mesajlarımı okuyarak görebilirsin...
C5 sınıf olarak farklı bir araç ... daha üst seviye ve konforlu olacagı kesin gibi.. ancak kimse kalkıpta o araçlara sorunsuz, sağlam .. uzun ömürlü ... söylenenler şehir efsanesi demesin ...
18000e tabiki C4 bulunur... alanların cogu 1-2 yıl sonra pişman oluyorlar...
Şekline bakılıp aldılan bir araba...
quote:
Orijinalden alıntı: drmoz
Mesajımın tamamını okuyup da bu kadarını anlıyorsanız "türkçe dili" nden birşey anlamadığınızı söyleyebilirim. cümlemi tekrar yazıyorum, daha dikkatli okuyun lütfen:
1,5 tonluk arabayı 12,2 sn de 100 km ye çıkarıp da ş.içi 7,3, ortalamada 5,6 lt MAZOT tüketmek bence mükemmel bir başarı...