Şimdi Ara

Direksiyon sertligi ve dsg baski balata

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
540
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    VW Polo 2012 Comportline DSG Tiptronic 1.4 85HP arac aldim 3 ay once. Bu ilk aracim. Hersey guzeldi ancak baska bir sehirde arac kiraladim. Arac Hyundai i20 1.4 75HP idi. Direksiyonu benim polo aracima kiyasla cok yumusakti. Benim ki bayagi sertmis. Servise goturup yumusatma sansim var mi? Fren hidrolik yagi normal seviyede gozukuyor.

    Bir de kiraladigim arac serilik ve guc bakimindan daha zayifti ama gazi aninda yiyordu. Ayagimi frenden ceker cekmez duz yolda veya yokusta aninda devam ediyordu. Benim polo aninda yemiyormus meger. Hem kaydiriyor. Hem duz yolda yavas kavrayip harekete geciyor. Bunun sebebi ne olabilir acaba baski balata ile ilgili bir sorun mu vardir?

    Polo 2012de alinmis. Bir kadin kullanmis ve 78.000 kmde aldim.

    Simdiden tesekkurler



  • Yanlış bir kıyaslama olmuş aynı kasa farklı bir polo ile kıyaslamanız daha doğru olur.
    Size arıza gibi gelebilir ama normal çalışmasıdır belki
  • Şanzımanların aynı olmadığını öncelikle bilin. Farklı şanzımanlar farklı şekilde çalışırlar. DSG'de hareket için gaza basmak gerekirken tork konvertörlüde frenden ayağı çekmek yeterlidir. Bahsettiğiniz rahatsızlık veya eksiklik araçla ilgili değil, sizin seçiminizle ilgili bir konudur. İlk aracınız olduğu için ve muhtemelen yeni bir kullanıcının başlangıç seviyesinde bilgisine sahip olduğunuz için araçların tamamen aynı olduğunu varsayıp yorum yapmanız ve aracınızda eksiklik olarak görmeniz normal.

    Bahsettiğiniz iki aracın teknik durumunu, şanzımanını, direksiyon sistemini araştırın. Farkları gördükçe nedenini de anlayacaksınızdır.
  • her arabada bu tarz farklar vardır, birine alışınca diğeri garip gelir
    zamanında opel astra aldığımızda bunun direksiyonu kesin bozuk bu kadar sert olamaz deyip sanayiye gittik ama kime göstersek normal demişti :)
  • Dsg çok robotik bir şanzıman türüdür. Tork konvertörlü şanzımandan sonra insanı gıcık eder. Park ederken filan adamı resmen acemi şoföre döndürüyor. Sanki otomatik vites değil de düz vitesli bir aracı park ediyor gibi tedirgin oluyorsun.
  • Melikşah_38 M kullanıcısına yanıt
    Opel astra konusunda katılıyorum hocam. Direksiyonda gereksiz bir ağırlık var ve bunu yol tutuş hissiyatını arttırmak için bilerek yaptıklarını düşünüyorum.
  • Passat dahil vag da direksiyonlar biraz ağır. Hızlıyken sorunsuz ancak, Park manevralarında bence yeteri kadar yumuşamıyor.
    Sonradan direksiyon yumuşatma şansınız yok.
    Bu konunun çöZümü araç bilgisayarından direksiyon yumaşaklığının ayarlanabilir olması bence. Kullanıcı istediği gibi seçer.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.