< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Dizel araba hangi devirde kullanılmalı? (2. sayfa)
-
-
Hocam bendeki 206 2000 devirde 105 yapıyor. Bunların uzun kısa şanzımanlı versiyonlarımı var.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Hocam normalde bunlarin 1.4 benzinlisi 3000 devirde 100, 1.4 dizeli 2000 devirde 90 yapiyor. 1.4 hdi motorun c3 te 90 beygirlik versiyonu da var onun sanzimani belki farkli olabilir ama 206 larda sadece 68 beygirlik olan var. Yani sanzimanlarin hepsi aynidir. Ne olabilir onceki sahibi kadrani sokup kurcalamis olabilir (gerek muayene oncesi yanan ariza isigini saglam isiga paralel baglama gibi, bunu yaparken ibrelerin de sokulup takilmasi lazim, o esnada yeri kaymis olabilir) ya da sanziman islem gormus olabilir (dislilerde problem vardir, siyiriyordur, farkli boyutta disli takilmis olabilir). Sadece 5. viteste boyle bir oran varsa bence daha buyuk problem var, sonucta arabanin gucu belli. 2000 devirde bile hizini koruyamadigi yokuslar siklikla cikiyor, vitesi 4 e atarsak o hizda ciddi devir cevirmis olacak. Ayni sekilde tam tersi bakarsak vitesi 5 e atabilmek icin 4 te 100 lere cikmak lazim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam tamda öyle yapıyorum 4. vitesde 100 olunca 5 e takıyorum. 2000 2100 devir gibi 105 110 gidiyor araba.
Kadran kayması mümkün değil çünkü şu hız ölçen radarlarla karşılaştırınca km aynı görünüyor. Yani radar 100 gösteriyor benim ibrede 100.
Ama 5. vitesi en ufak rampada bile koruyamıyor o yüzden ekseri 4le gidiyorum tatlı rampaları. Dikleştikçe 3 2 düşüyor
Ama yarın birde GPS ile deneyeceğim. Hoş göstergede şu an bozuk ama 5. Vites 2000 devirde iken GPS hızı neymiş yinede görürüz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sinirli ve Süratli -- 29 Ocak 2023; 22:34:6 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Bu devirde dizel kullanılmaz
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
@Farfaraway21 ciddi misin kanka harbi mi?
-
Bu arada beyler bazı arabalarda paket başına şanzıman değişebiliyor. Mesela eski bir örnek hatta D segmenti olur mu bu konuya bilmiyorum ama vectra b modellerinde gls cd ve cdx'e doğru şanzıman kısalıyor.
-
hee harbi diyom kanka beğenemedin mi?
-
Boş yapma işine bak ya konu ile alakalı konuş ya da hiç konuşma.
-
Hocam GPS ile denedim bugün 98 gösterdi 2000 devirde.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Bence super hocam, en azindan uzun yolu cekilir kilar
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
60 70 km mesafeler çekiliyorda fazlası bel problemine yol açıyor artık. :))
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Alfada kis lastigi yok 2-3 gundur 206 kullaniyorum. Dandik, konforsuz falan ama cok seviyorum. Benim de tam tersi en sevdigim yanlarindan biri koltuklari, direkt kavriyor beni. 20-25 sehir, 170 bin km yol yaptim bununla, v kayisi kopup yolda biraktigi da oldu yazin ortasinda hararet yapip kalorifer actirdigi da. Termostat, enjektorden dolayi yolda kaldiklarimi saymiyorum bile. Ote yandan o sacma yol tutuslariyla beni cok kazadan kurtardi, alfayla kiyaslamak dogru olmaz ama kendi segmentinde apayri bir tadi var.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam bende 100 bin kmdir falan biniyorum 2013 te satın almıştım. İyiki almışım dediğim tek araç galiba. Bana tek açtığı masraf torsiyon oldu, birde sağının solunun boyası attı keyfe keder onları yaptırdım. Motor kulaklarını şanzıman kulaklarını trigerle birlikte değiştirdim onları masraftan değil bakımdan sayıyorum. Beni daha hiç yolda koymadı. Koyacak gözde yok gibi. Motorla alakalı hiç sorunum olmadı. İşte 15 20 gündür hız göstergesi ile başım belada sadece. Şehit oldu galiba sensör.
Araçla duygusal bağ kurdum hurda oluncaya kadar devam. Dursun kenarda.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sinirli ve Süratli -- 1 Şubat 2023; 19:35:34 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Dizel araba “her devrin adamı” gibi her devirde gider, her devirde canlıdır.
Şahsen yüksek devir çevirmeye bayılırım. dCi, Cdti, D-4D gibi ünitelerle yüzbinler yapmış biri olarak hamdolsun bugüne kadar bir sorunum olmadı.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Ben de dizelciyim. Fluence 2016 da kullandık çok mükemmeldi ama işte düğün yüzünden satıldı. Son zamanlarda özlediğimden masaüstü fotoğrafı vs. yaptım. Bundan sonra Megane 1.3 TCe 140HP olanı düşünüyoruz. Dizel iyi hoş ama yeni arabalarda bence dizel bir tık AR-GE dışı kaldı. Özellikle dizelin üretimini bitireceklerinden artık uğraşmıyorlar gibime geliyor.
-
2006 model 100 beygirliğini 10 yıl kullanmıştım. Bu motorda azami tork 2000-3500 devir arasıydı. Sabit giderken hiç 2000 devrin altına inmedim. Bu devirde 5. viteste 90 km hızla gider en az yakıtı harcardı. Otoyol sürüşlerinde yüksek hızlarda 6. vitesi arardı. Aracı ödünç alanları hep uyarırdım, bu motor yeni nesil değil 2000 devrin altında kullanmayın 1500 devirde atik olmasını beklemeyin diye. Bir gün Clio kullanan bir arkadaşım abartıyorsun o kadar değildir demişti de beraber çıkıp denettirmiştim. 2000 devir sonrası çekişine aşık olmuştu :D
Bu arada bendeki motor Euro3 sınıfıydı. Euro4 ile azami tork devirleri değişti; 1750-2500 arası oldu.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X