Şimdi Ara

dizelmi almak mantıklı yoksa. yoksa benzınlı ucuz bir araç alıp lpg taktırmak mı ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
4.953
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • dizel araçlar çok pahalı benzınle nerdeyse 10 bin tl oynuyo benzınlı bi arac alıp lpg mı taktırmak daha mantıklı yoksa 8-10 bin tl fazla verıp ( az para degil sonucda ) dizel almak mı ?



  • kımse yardım etmıycekmı ?
  • Benzinli araca lpg taktırmak daha mantıklıdır. Uzun vadede bakım masrafları daha azdır. Eğer aracınız çok kilometre yapacaksa satarken lpgli aracı daha kolay satarsınız.
  • zaten lpg teknolojisi eskısı gıbı degıl artık daha saglam ve iyi durumda diye duydum.
  • Bu sorunun genel bir yanıtı yok. Aracına ve kitine göre değişir.


    * OPEL, CHEVROLET gurubu için bu sorunun cevabı: DİZEL
    Gidersiniz, yanlışlıkla veya bilmeden (bizim gibi) LPG ile uyum problemi olan bir OPEL Astra ya da Chevrolet Cruze alırsınız. LPG taktıracağınız zaman karşınıza ilk seçenek olarak herkesin önerdiği PRINS sıralı sistem çıkar ve tüm masrafları dahil 3250 TL'ye LPG taktırırsınız. Üstelik her 20 bin kilometrede bir 120-130 TL filtre ücreti ve 160 TL sübap koruma sıvısı (sarf malzeme) parası ödersiniz. Periyodik motor bakımı hariç size 20 bin kilometrede bir en az 290-300 TL masraf çıkartır.

    Dizelde periyodik bakım ücretleri fazla derler. Gider dizel Opel Astra ya da (varsa) dizel Chevrolet Cruze alırsınız. Normalde benzinli araca göre dizelin bakımı masraflıdır. Fakat LPG takılınca işler değişir. 15 bin km LPG'li aracın bakım ücretiyle dizel aracın bakım ücreti arasında pek fark olmaz, hatta bazen LPG'li aracın bakım ücretleri dizele göre fazla çıkar. Bu nasıl olur? Eğer LPG takılı Astra ya da Cruze model araca yoğun olarak şehiriçi binerseniz sübap koruma sıvısı erkenden biter, 500 cc yani yarım litrecik sıvı paketi 80 TL. Yok eğer ben ucuz bir İtalyan kit ya da yerli kit taktırırım derseniz bu sefer de karşınıza belirli periyotlarla sübap değişim masrafı çıkar. Astra/Cruze için ortalama 1500 TL.

    Hem aracı pahalı alıyorum diye düşünmeyin. Sanki satarken benzinlilerle aynı fiyata gidecek. Yalnız; dizeli ikinci el alırken de ve satarken de biraz sıkıntı yaşarsınız, çok yönlü düşünmeniz gerekir. Ben şahsen yıllarca benzinli araç binip "dizel araç nedir, nasıl binilir?" bunu bilmeyen kullanan insanlardan asla dizel araç almam. Çok kullanıcılı "7 kocalı Hürmüz" cinsinden araç almam. Çünkü dizel motoru benzinliye göre çok çok hassastır. Benzinli araçtan direk dizele geçip aynen benzinli gibi binmeye devam eden kişiler motoru erken yıpratır ve bunlardan araç alınmaz. Bu yüzden bilinçli insanlar ya bildikleri kişilerden dizel araç alır, ya da çok çok düşük kilometreliyse alır. Örnek vereyim: Dizel motorlu aracın nasıl kullanılması gerektiğini bilen insandan 150 bin kilometredeki bir VW ya da FORD marka aracı alırım. Ancak dizelin hassasiyetlerini hiç bilmeden kullanan birinden 50 bin kilometredeki aracı bile almam. Bilinçli binilmediyse turbonun o kilometrede bile değişmesi gerekebilir, 1300-1600 TL masraf. Bir de eski Renault Clio dizel ve Renault Megane modellerini hiç almam. Nedense çoğu 200 bin kilometreyi görmeden motor yenilemeye yani rektefiyeye giriyor. O da sanırım 3500-4000 TL civarı. Skoda, VW grubu deseniz B ve C sınıfı binek dizel araçları 350-400 bin kilometreyi görüyor.



    * LPG ile tam uyumlu çoğu Honda, Toyota, modelleri ve Ford, Fiat, Hyundai, Kia gibi çeşitli markaların uyumlu modellerinde ise sırf masraf açısından düşünürseniz bu sorunun cevabı: BENZİNLİ
    Normalde her 15 bin kilometrede bir bakıma giden benzinli bir araca sıradan bir İtalyan kit veya yerli kit taktırırsınız. Her 15 bin kilometrede bir İtalyan kitler için ekstradan 40-50 TL ve yerliler için de 30-40 TL ödersiniz. Bakın bunlarda benzinli aracın bakım masrafları daha düşüktür.



    Bir de rahatlık meselesi var. Ayda 2000 kilometre binen biriyseniz LPG'li aracınızla bir ay içerisinde ortalama 5-6 kez akaryakıt istasyonuna gidersiniz. Dizel araçta en fazla 3 kez gidersiniz. Turbo dizel motorlu araçlarla yokuşlada bana mısın demeden basar gidersiniz, LPG'li araçlarla yokuşlarda çile çekersiniz. Arkadaşımın B sınıfı küçük Skoda Fabia 1.4TDI dizel aracıyla bile yokuşlarda tıkanıp kalmış LPG'li Nissan Quasqai 1.6, Renault Fluence, Ford Focus, Opel Astra gibi araçları çok rahat bir biçimde sollayıp geçiyoruz. LPG'li olup B ya da C sınıfı bir binek araç ile şehirlerarası yollarda yolculuk yaparken bir uzun aracı (tır vb.) sollamamız gerekse 100-110 km hızdan 130-140 km hıza çıkmak çile haline geliyor. Dizel araçta 100 kilometreden 130-140 kilometre hıza çıkmak çok kolay.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ulaş-ım -- 8 Mayıs 2013; 18:24:01 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım


    Bu sorunun genel bir yanıtı yok. Aracına ve kitine göre değişir.


    * OPEL, CHEVROLET gurubu için bu sorunun cevabı: DİZEL
    Gidersiniz, yanlışlıkla veya bilmeden (bizim gibi) LPG ile uyum problemi olan bir OPEL Astra ya da Chevrolet Cruze alırsınız. LPG taktıracağınız zaman karşınıza ilk seçenek olarak herkesin önerdiği PRINS sıralı sistem çıkar ve tüm masrafları dahil 3250 TL'ye LPG taktırırsınız. Üstelik her 20 bin kilometrede bir 120-130 TL filtre ücreti ve 160 TL sübap koruma sıvısı (sarf malzeme) parası ödersiniz. Periyodik motor bakımı hariç size 20 bin kilometrede bir en az 290-300 TL masraf çıkartır.

    Dizelde periyodik bakım ücretleri fazla derler. Gider dizel Opel Astra ya da (varsa) dizel Chevrolet Cruze alırsınız. Normalde benzinli araca göre dizelin bakımı masraflıdır. Fakat LPG takılınca işler değişir. 15 bin km LPG'li aracın bakım ücretiyle dizel aracın bakım ücreti arasında pek fark olmaz, hatta bazen LPG'li aracın bakım ücretleri dizele göre fazla çıkar. Bu nasıl olur? Eğer LPG takılı Astra ya da Cruze model araca yoğun olarak şehiriçi binerseniz sübap koruma sıvısı erkenden biter, 500 cc yani yarım litrecik sıvı paketi 80 TL. Yok eğer ben ucuz bir İtalyan kit ya da yerli kit taktırırım derseniz bu sefer de karşınıza belirli periyotlarla sübap değişim masrafı çıkar. Astra/Cruze için ortalama 1500 TL.

    Hem aracı pahalı alıyorum diye düşünmeyin. Sanki satarken benzinlilerle aynı fiyata gidecek. Yalnız; dizeli ikinci el alırken de ve satarken de biraz sıkıntı yaşarsınız, çok yönlü düşünmeniz gerekir. Ben şahsen yıllarca benzinli araç binip "dizel araç nedir, nasıl binilir?" bunu bilmeyen kullanan insanlardan asla dizel araç almam. Çok kullanıcılı "7 kocalı Hürmüz" cinsinden araç almam. Çünkü dizel motoru benzinliye göre çok çok hassastır. Benzinli araçtan direk dizele geçip aynen benzinli gibi binmeye devam eden kişiler motoru erken yıpratır ve bunlardan araç alınmaz. Bu yüzden bilinçli insanlar ya bildikleri kişilerden dizel araç alır, ya da çok çok düşük kilometreliyse alır. Örnek vereyim: Dizel motorlu aracın nasıl kullanılması gerektiğini bilen insandan 150 bin kilometredeki bir VW ya da FORD marka aracı alırım. Ancak dizelin hassasiyetlerini hiç bilmeden kullanan birinden 50 bin kilometredeki aracı bile almam. Bilinçli binilmediyse turbonun o kilometrede bile değişmesi gerekebilir, 1300-1600 TL masraf. Bir de eski Renault Clio dizel ve Renault Megane modellerini hiç almam. Nedense çoğu 200 bin kilometreyi görmeden motor yenilemeye yani rektefiyeye giriyor. O da sanırım 3500-4000 TL civarı. Skoda, VW grubu deseniz B ve C sınıfı binek dizel araçları 350-400 bin kilometreyi görüyor.



    * LPG ile tam uyumlu çoğu Honda, Toyota, modelleri ve Ford, Fiat, Hyundai, Kia gibi çeşitli markaların uyumlu modellerinde ise sırf masraf açısından düşünürseniz bu sorunun cevabı: BENZİNLİ
    Normalde her 15 bin kilometrede bir bakıma giden benzinli bir araca sıradan bir İtalyan kit veya yerli kit taktırırsınız. Her 15 bin kilometrede bir İtalyan kitler için ekstradan 40-50 TL ve yerliler için de 30-40 TL ödersiniz. Bakın bunlarda benzinli aracın bakım masrafları daha düşüktür.



    Bir de rahatlık meselesi var. Ayda 2000 kilometre binen biriyseniz LPG'li aracınızla bir ay içerisinde ortalama 5-6 kez akaryakıt istasyonuna gidersiniz. Dizel araçta en fazla 3 kez gidersiniz. Turbo dizel motorlu araçlarla yokuşlada bana mısın demeden basar gidersiniz, LPG'li araçlarla yokuşlarda çile çekersiniz. Arkadaşımın B sınıfı küçük Skoda Fabia 1.4TDI dizel aracıyla bile yokuşlarda tıkanıp kalmış LPG'li Nissan Quasqai 1.6, Renault Fluence, Ford Focus, Opel Astra gibi araçları çok rahat bir biçimde sollayıp geçiyoruz. LPG'li olup B ya da C sınıfı bir binek araç ile şehirlerarası yollarda yolculuk yaparken bir uzun aracı (tır vb.) sollamamız gerekse 100-110 km hızdan 130-140 km hıza çıkmak çile haline geliyor. Dizel araçta 100 kilometreden 130-140 kilometre hıza çıkmak çok kolay.



    Öncelikle söyle söyliyim ben ayda 10.000 km yaparım

    Hadi bi hesap yapalımm diyelim ki BENZİNLİ ARAÇIN FİYATI:31.000 DİZEL ARAÇ FİYATI:41.000 genellikle böyle olur. araçlarında 10.000 tl oynuyor

    Güncel Benzin lt:4.56 dizel:3.99

    benzinli araç 100 km: 7.5lt yakıyor yani 1km de : 342 kuruş

    dizem araç 100 km 5.5 tl yakıyor yani 1 km de : 219 kuruş ( diyelimki böyle )

    benzinlide yılda 10.000 km de : 3.420.00 TL

    Dizelde yılda 10.000 km de : 2,190.00 TL yapar yani benzinli araç yılda 1.230,00 TL fazla veriyorum yani

    araçlarında arasında 10.000 tl fark vardı

    yani dizel araç kullanan kişi 8.1 yıl sonra telafi ediyor kendisini ( BU VERİLER SADECE BENZİN KULLANIRSAN EYER)

    ama lpg taktırırsan bunu hesap etmedi lpg fiyatı falan filan benzınden daha kagırlı oldugu kesın..

    8.1 yıl degilde 12-13 yılıda bulucagını tahmin ediyorum dizel aracın kendısını telafi edebilmesı için

    ve şuan lpg eskisi gibi degil daha kaliteli ve güvenilir




  • dizel=risk
    Hele hele km ile oynamanın farz kabul edildiği bir ortamda benzin+lpg li bir araç almak hem ilk alım maliyeti hem de tekrar satış kolaylığı açısından daha avantajlı.
    Özellikle yaz aylarında lpg nin ucuzlamasıyla dizelden de ekonomik hale geliyor.Hiç durmadan 1000 km yapacak değildir hiç kimse.Her 400 km de 5 dk depo doldurmak da dert olmasa gerek.
  • Sunu bastan soyleseydiniz keske?
    10 bin m mi?

    Yilda 10 bin km binecekler icin dizel zaten mantiksizdir. 25-30 bin km deseniz neyse... Bosuna o kadar yazi yazmisiz :-)

    Yilda 10 bin binecek olsam hic dusunmeden benzinli arac alip en iyi ustaya Atiker taktirirdim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım


    Sunu bastan soyleseydiniz keske?
    10 bin m mi?

    Yilda 10 bin km binecekler icin dizel zaten mantiksizdir. 25-30 bin km deseniz neyse... Bosuna o kadar yazi yazmisiz :-)

    Yilda 10 bin binecek olsam hic dusunmeden benzinli arac alip en iyi ustaya Atiker taktirirdim.

    ben brc en iyisi oldugunu duydum aslında :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: denntro100

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım


    Sunu bastan soyleseydiniz keske?
    10 bin m mi?

    Yilda 10 bin km binecekler icin dizel zaten mantiksizdir. 25-30 bin km deseniz neyse... Bosuna o kadar yazi yazmisiz :-)

    Yilda 10 bin binecek olsam hic dusunmeden benzinli arac alip en iyi ustaya Atiker taktirirdim.

    ben brc en iyisi oldugunu duydum aslında :)

    CİHAZ YOKTUR iyi bir usta ve servis hizmeti vardır. VE sistemin garanti şartları vardır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: denntro100

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım


    Sunu bastan soyleseydiniz keske?
    10 bin m mi?

    Yilda 10 bin km binecekler icin dizel zaten mantiksizdir. 25-30 bin km deseniz neyse... Bosuna o kadar yazi yazmisiz :-)

    Yilda 10 bin binecek olsam hic dusunmeden benzinli arac alip en iyi ustaya Atiker taktirirdim.

    ben brc en iyisi oldugunu duydum aslında :)


    Ben de kötü ustaların el attıkları BRC LPG kitlerinin insanların başına ne belâlar açtığını gördüm. Bunlardan biri de benim.
    Ben 3-4 ayda bir sürekli BRC ile uğraşırken ATİKER kullanıp montaj sonrası sadece 2 kez sanayiye giden ve 2 yıldır yoluna devam eden arkadaşım da var.
    Yine kötü ustanın birinin taktığı 2500 liralık PRINS yüzünden arkadaşın BMW 1.16'nın motor kapağı açıldı ve 2 sübap değişti.
    Yine kötü montaj, babam halâ çekiyor. Renault Clio'ya iş bilmez birinin taktığı TOMASETTO LPG kiti yüzünden dertler bitmek bilmiyor.
    Daha onceden defalarca bahsettiğim akadaşın Ford Focus 2003 örneğinde de tamamen yanlış monte ediliş Stefanelli LPG kiti yüzünden erkenden motor sübapları ve sübap yatakları değişti, LPG ECU'su 2-3 defa beyin tamircisine gitti, sonunda aracı satıp kurtulduk.

    Bunlara karşın, aynı marka LPG kitlerini kullanıp sorun yaşamayan arkadaşlarım da var.


    Bilmem anlataildim mi... En iyi kit diye bir şey yoktur. İyi montaj vardır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ulaş-ım -- 9 Mayıs 2013; 8:55:35 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.