Şimdi Ara

Dragon Age: Inquisition (2014) [ANA KONU] (45. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.120
Cevap
20
Favori
59.896
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4344454647
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba oyunda yeniyim qunari mage açtım 5 lvl şuan bikaç sorum var. Öncrlikle power kazanmanın en kolay yolu yan görev yapıp rift kapamak mı? Senaryoda ilerlemek için 15 power istiyo ce war tabledada 8 puan isteyen bir görev var. Eğrr war tabledaki görevi yaparsam biriktirdiğim powerlar gider mi? Birde necromancer nasıl olabiliyoruz onu bulamadım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aslına bakarsan haritada yaptığın her şey sana power kazandırıyor. Rift kapatmak, yan görev yapmak, getir götür işi yapmak vs bu şekilde toplayabilirsin. Ana görevleri de yapmak için acele etmemeni tavsiye ederim ben oyunda 60 saat geçirdim ve ana görevden daha toplasan 3-4 görev yapmışımdır. Eğer büyücü oynuyorsan oyun sana Skyhold'a geçtikten sonra 3 tane seçenek sunuyor Knight-Enchanter, Rift Mage, Necromancer bunlardan hangisi seçmek istiyorsan oyunun sana verdiği görevini yapıyorsun. Diğer sorunda evet war table 8 puan isteyen görev senden 8 puan alıcaktır. Ama 8 puan verdiğinde haritadan yeni bir map açılıcak ordaki görevleri yaparak çok daha fazla power elde edebilirsin.
  • oyundaki şu takılmalara çözüm yok mu?
    en yüksek ayarda en düşük ayarda aynı şekilde anlık takılmalar oluyor,bu oyunu ne diye böyle sorunlu yapmışlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cosonic94

    Aslına bakarsan haritada yaptığın her şey sana power kazandırıyor. Rift kapatmak, yan görev yapmak, getir götür işi yapmak vs bu şekilde toplayabilirsin. Ana görevleri de yapmak için acele etmemeni tavsiye ederim ben oyunda 60 saat geçirdim ve ana görevden daha toplasan 3-4 görev yapmışımdır. Eğer büyücü oynuyorsan oyun sana Skyhold'a geçtikten sonra 3 tane seçenek sunuyor Knight-Enchanter, Rift Mage, Necromancer bunlardan hangisi seçmek istiyorsan oyunun sana verdiği görevini yapıyorsun. Diğer sorunda evet war table 8 puan isteyen görev senden 8 puan alıcaktır. Ama 8 puan verdiğinde haritadan yeni bir map açılıcak ordaki görevleri yaparak çok daha fazla power elde edebilirsin.

    Çok teşekkür ederim oyun gerçekten çok kaliteli zaten böyle oyunlar haldır haldır ana görev yaparak oynanmamalı skyrim gibi tadı çıkarılarak oynanmalı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ornitolog

    oyundaki şu takılmalara çözüm yok mu?
    en yüksek ayarda en düşük ayarda aynı şekilde anlık takılmalar oluyor,bu oyunu ne diye böyle sorunlu yapmışlar

    AMD ekran kartı kullanıyorsanız Mantle ile bir deneyin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Final Getsuga Tenshou


    quote:

    Orijinalden alıntı: ornitolog

    oyundaki şu takılmalara çözüm yok mu?
    en yüksek ayarda en düşük ayarda aynı şekilde anlık takılmalar oluyor,bu oyunu ne diye böyle sorunlu yapmışlar

    AMD ekran kartı kullanıyorsanız Mantle ile bir deneyin.

    mantle benim karta uygun değilmiş en az 7xx serisi diyor benimki hd5770.
    çözünürlüğü düşürünce takılmayı hallettim fakat budefa da oyundan atıp directx hatası vermesine çare bulamıyorum
  • ornitolog kullanıcısına yanıt
    Sistem gereksinimleri karşılanmadığı için kasıyordur hocam.

    http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=35

    Directx güncelleyip deneyin bir de hata için.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Final Getsuga Tenshou

    Sistem gereksinimleri karşılanmadığı için kasıyordur hocam.

    http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=35

    Directx güncelleyip deneyin bir de hata için.

    sanırım ram yetersiz. aynı ekran kartı ve işlemci ile yüksek ayarda sorunsuz oynandığını gördüm, demekki bu oyuna 4 değil enaz 8gb ram lazım
  • ornitolog kullanıcısına yanıt
    Olabilir sistem gereksinimlerine buradan bakabilirsiniz.http://www.game-debate.com/games/index.php?g_id=1883&game=Dragon%20Age%203:%20Inquisition

    En az 4, önerilen ise 8 GB RAM.
  • Hinterlands daki ejderi hallettim üstünden neler çıktı ,neler ya :)

     Dragon Age: Inquisition (2014) [ANA KONU]  Dragon Age: Inquisition (2014) [ANA KONU]

    bu kılıcta çok iyi oldu
     Dragon Age: Inquisition (2014) [ANA KONU]

    çoğu kişi, mage oynamak daha zevkli demeiş ama bende çift el büyük silahlarla warrior u daha başarılı buldum, reaver da açtım çok sağlam dövüşler oluyor :)




  • Oyun ile ilgili incelemem almak isteyen veya düşünen arkadaşlar okumak isteyebilir.






    "Grey Warden'ların ilk ortaya çıkışı,Nordbotten saldırısı sırasında,Griffonleri üstünde gelerek ilk Blight ta Darkspawn'ı yerleyeksan etmeleri ile gerçekleşmiştir.Bazı efsanelere göre,bu savaş sırasında ki tek kayıp veren tarafın Grey Warden'lar olduğu söylenir.Savaştan sonra ise herhangi bir ödül istemeden Griffonlerine binip çekip gitmişlerdir."

    Rpg türünde malesef son yıllarda kaliteli yapımlar görememekteyiz.Özellikle şu 4-5 yılda fpsler oyun türleri arasında daha fazla ön plana çıkıyor.Dragon Age:Origins böyle bir dönemde çıktı.Öncelikle Origins'den bahsetmek gerekirsek;oyunda "Blight"'ı durdurmaya çalışan bir Grey Warden'ı kontrol ediyoruz.Yer geliyor kahraman olarak görülüyor,yer geliyor hain olarak yaftalanıyoruz.Ferelden'ın dört bir yanında Warden'lara sözü olan müttefikleri topluyoruz.

    İçerik olarak son derece doyurucu,tekrar oynanabilirliği olan bir oyundu.Partymizdeki yoldaşlarımızla olan iletişimimiz,ilişkilerimiz vb oyunun gidişatını şekillendiriyordu.Oyunun sonunda ise birçok seçenek bizi bekliyordu.Ve seçimlerinizin oyuna etki ettiğini görebiliyordunuz.

    Oynanış olarak taktisel oynanışın öne çıktığı bir yapıya sahipti.İzometrik kamera ile fight sırasında hareketlerinizi önceden ayarlabiliyordunuz.Klasik olarak 3 sınıf -rogue,warrior,mage- bulunduruyor fakat bunlar kendi içinde gayet detaylı bir şekilde ayrılıyordu.Ayrıca gayet doyurucu bir skill-tree si de mevcuttu.

    Origins'i anlatarak başlamamın sebebi Dragon Age serisinde Origins ile yukarı çekilen çıtanın aşılamamasıdır.DAII zaten bir hayal kırıklığıydı.Şimdi ise "Engizasyonumuza(!)" bir göz atalım.

    Öncelikle oyuna klasik "seçilmiş-kişi" olarak başlıyoruz.Artık bu olayın gerçekten baydığını söylememe gerek var mı?İlk oyunda kendi tırnaklarımla kazıya kazıya Blight ı durdurmaya çalışıp,Warden'ların onurunu korumaya çalışırken,hop "you're the chosen".Ardından riftler açılıyor bu riftleri sadece bizim kapatabildiğimiz ortaya çıkıyor.Ve engizasyon kuruluyor.Ve bilin bakalım engizitör kim?Tabi ki de kim olduğu bilinmeyen vasıfsız bir asker.

     Dragon Age: Inquisition (2014) [ANA KONU]


    Oyunun girişinde ki saçmalık ilerledikçe devam ediyor.Vasıfsız bir asker birden ne olduysa her şeyi düzeltebilecek kişi olarak gösteriliyor.Gösteriliyor gösterilmesine ama o chosen one havasını yaşayamıyorsunuz.

    Oyunda size seçimler sunuluyor.Bu iyi bir şey.Fakat seçimlerinizin hikayeye etki ettiğini,bir kaç önemli karar dışında,göremiyorsunuz.Hatta bazen farklı diyaloglar seçseniz bile karşıdakinin cevabı aynı kalıyor.

    Grubunudaki kişilerle olan ilişkiniz kesinle vasat.Yangörevler dışında da bir etkisi yok zaten.Mesela Dragon Age:Origins'de grubunuza bir mage aldınız.Bu magei ana karakteriniz gibi özelleştirebiliyordunuz.

     Dragon Age: Inquisition (2014) [ANA KONU]


    Skill Tree olayına gelelim.Bu kadar kötü olabileceğini gerçekten tahmin edememiştim.Bir alanda uzmanlaşıp gitme olanağı vermiyor.Diğer alanlara da yönelmek zorundasınız.Ekstra açılan uzmanlaşma alanları zaten çöp.Origins'de mesela mage olduğunuzda ister blood mage ol,ister healer ol sana bunları sunuyordu.Dallanıp budaklanıyordu.Bu oyunda ise RRR-1234-RRR-1234 şekilnde fightlar var.

    Bir oyun item konusunda bile çuvallar mı?Origins'deki dandik leather armorlar arasında bile daha çok çeşitlilik vardı.Zaten bir main giysisi var hepsi ona göre şekilleniyor.Farklılık göstermiyor.Yani Origins'de Alistair'i neredeyse sobaya dönüştürürken burda armorlar bomboş.

     Dragon Age: Inquisition (2014) [ANA KONU]


    Peki asıl bu oyun olmamış dediğim kısım:Sen git koskoca Grey Warden'ları ayağa düşür,sanki kıytırık bir birlikmiş gibi göster.Sevgili EA,sevgili Bioware ben Dragon Age:Origins'in sonunda karakterimi Warden'lara adamıştım.Blight'ı durduran adam,Warden teşkilatını düzene sokamadı mı?Bu geçmişe yönelik dandik referanslar Origins'in sevdalıları için olduğu bariz fakat keşke koymasaydın be Bioware,Warden'ları öyle görmeseydim.Şimdi sırf bunun için Origins'i bir kez daha bitirmem gerekecek.

    Oynanışa söylecek söz bulamıyorum.Batırmışlar.God of War mu oynuyoruz rpg mi belli değil.Taktiksel oynanışa sadece boss savaşların da bir iki sahnede ihtiyaç duyuyorsunuz,zaten o kadar taktik Skyrim denen çakma rpg de de var.Oyun boyunca adete bir Kratos edası ile terör estirebilirsiniz.

    Oyun ile ilgili söylebileceğim en iyi şey grafikler-ne kadar önemliyse artık-.Gerçekten görsel şölen yaşatıyorlar.Fakat oyunun atmosferine hiç uymamışlar.

    Genel olarak baktığımız zaman Inquisition,Origins veya Rpg oynamamış biri -klasik skyrimci mantığı açık dünya+görev=güzel oyun- "mükemmel bir oyun" diyecektir.Fakat rpg gözü ile baktığımızda vasatın da altında bir oyun.


    1.5/10





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Itachi-san -- 27 Ocak 2015; 14:11:09 >




  • Itachi-san kullanıcısına yanıt
    Güzel inceleme :)
  • Bir sorum var bu büyücülerin kulandığı silahlarda ice damage i olan bir silahı lightning damage e dönüştürebiliyor muyuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Itachi-san

    Oyun ile ilgili incelemem almak isteyen veya düşünen arkadaşlar okumak isteyebilir.






    "Grey Warden'ların ilk ortaya çıkışı,Nordbotten saldırısı sırasında,Griffonleri üstünde gelerek ilk Blight ta Darkspawn'ı yerleyeksan etmeleri ile gerçekleşmiştir.Bazı efsanelere göre,bu savaş sırasında ki tek kayıp veren tarafın Grey Warden'lar olduğu söylenir.Savaştan sonra ise herhangi bir ödül istemeden Griffonlerine binip çekip gitmişlerdir."

    Rpg türünde malesef son yıllarda kaliteli yapımlar görememekteyiz.Özellikle şu 4-5 yılda fpsler oyun türleri arasında daha fazla ön plana çıkıyor.Dragon Age:Origins böyle bir dönemde çıktı.Öncelikle Origins'den bahsetmek gerekirsek;oyunda "Blight"'ı durdurmaya çalışan bir Grey Warden'ı kontrol ediyoruz.Yer geliyor kahraman olarak görülüyor,yer geliyor hain olarak yaftalanıyoruz.Ferelden'ın dört bir yanında Warden'lara sözü olan müttefikleri topluyoruz.

    İçerik olarak son derece doyurucu,tekrar oynanabilirliği olan bir oyundu.Partymizdeki yoldaşlarımızla olan iletişimimiz,ilişkilerimiz vb oyunun gidişatını şekillendiriyordu.Oyunun sonunda ise birçok seçenek bizi bekliyordu.Ve seçimlerinizin oyuna etki ettiğini görebiliyordunuz.

    Oynanış olarak taktisel oynanışın öne çıktığı bir yapıya sahipti.İzometrik kamera ile fight sırasında hareketlerinizi önceden ayarlabiliyordunuz.Klasik olarak 3 sınıf -rogue,warrior,mage- bulunduruyor fakat bunlar kendi içinde gayet detaylı bir şekilde ayrılıyordu.Ayrıca gayet doyurucu bir skill-tree si de mevcuttu.

    Origins'i anlatarak başlamamın sebebi Dragon Age serisinde Origins ile yukarı çekilen çıtanın aşılamamasıdır.DAII zaten bir hayal kırıklığıydı.Şimdi ise "Engizasyonumuza(!)" bir göz atalım.

    Öncelikle oyuna klasik "seçilmiş-kişi" olarak başlıyoruz.Artık bu olayın gerçekten baydığını söylememe gerek var mı?İlk oyunda kendi tırnaklarımla kazıya kazıya Blight ı durdurmaya çalışıp,Warden'ların onurunu korumaya çalışırken,hop "you're the chosen".Ardından riftler açılıyor bu riftleri sadece bizim kapatabildiğimiz ortaya çıkıyor.Ve engizasyon kuruluyor.Ve bilin bakalım engizitör kim?Tabi ki de kim olduğu bilinmeyen vasıfsız bir asker.

     Dragon Age: Inquisition (2014) [ANA KONU]


    Oyunun girişinde ki saçmalık ilerledikçe devam ediyor.Vasıfsız bir asker birden ne olduysa her şeyi düzeltebilecek kişi olarak gösteriliyor.Gösteriliyor gösterilmesine ama o chosen one havasını yaşayamıyorsunuz.

    Oyunda size seçimler sunuluyor.Bu iyi bir şey.Fakat seçimlerinizin hikayeye etki ettiğini,bir kaç önemli karar dışında,göremiyorsunuz.Hatta bazen farklı diyaloglar seçseniz bile karşıdakinin cevabı aynı kalıyor.

    Grubunudaki kişilerle olan ilişkiniz kesinle vasat.Yangörevler dışında da bir etkisi yok zaten.Mesela Dragon Age:Origins'de grubunuza bir mage aldınız.Bu magei ana karakteriniz gibi özelleştirebiliyordunuz.

     Dragon Age: Inquisition (2014) [ANA KONU]


    Skill Tree olayına gelelim.Bu kadar kötü olabileceğini gerçekten tahmin edememiştim.Bir alanda uzmanlaşıp gitme olanağı vermiyor.Diğer alanlara da yönelmek zorundasınız.Ekstra açılan uzmanlaşma alanları zaten çöp.Origins'de mesela mage olduğunuzda ister blood mage ol,ister healer ol sana bunları sunuyordu.Dallanıp budaklanıyordu.Bu oyunda ise RRR-1234-RRR-1234 şekilnde fightlar var.

    Bir oyun item konusunda bile çuvallar mı?Origins'deki dandik leather armorlar arasında bile daha çok çeşitlilik vardı.Zaten bir main giysisi var hepsi ona göre şekilleniyor.Farklılık göstermiyor.Yani Origins'de Alistair'i neredeyse sobaya dönüştürürken burda armorlar bomboş.

     Dragon Age: Inquisition (2014) [ANA KONU]


    Peki asıl bu oyun olmamış dediğim kısım:Sen git koskoca Grey Warden'ları ayağa düşür,sanki kıytırık bir birlikmiş gibi göster.Sevgili EA,sevgili Bioware ben Dragon Age:Origins'in sonunda karakterimi Warden'lara adamıştım.Blight'ı durduran adam,Warden teşkilatını düzene sokamadı mı?Bu geçmişe yönelik dandik referanslar Origins'in sevdalıları için olduğu bariz fakat keşke koymasaydın be Bioware,Warden'ları öyle görmeseydim.Şimdi sırf bunun için Origins'i bir kez daha bitirmem gerekecek.

    Oynanışa söylecek söz bulamıyorum.Batırmışlar.God of War mu oynuyoruz rpg mi belli değil.Taktiksel oynanışa sadece boss savaşların da bir iki sahnede ihtiyaç duyuyorsunuz,zaten o kadar taktik Skyrim denen çakma rpg de de var.Oyun boyunca adete bir Kratos edası ile terör estirebilirsiniz.

    Oyun ile ilgili söylebileceğim en iyi şey grafikler-ne kadar önemliyse artık-.Gerçekten görsel şölen yaşatıyorlar.Fakat oyunun atmosferine hiç uymamışlar.

    Genel olarak baktığımız zaman Inquisition,Origins veya Rpg oynamamış biri -klasik skyrimci mantığı açık dünya+görev=güzel oyun- "mükemmel bir oyun" diyecektir.Fakat rpg gözü ile baktığımızda vasatın da altında bir oyun.


    1.5/10




    İncelemenizi okudum ama hiçbir şekikde katılmadığımı söyleyebilirim. Tabiki herkesin kendi fikri beğenmeyebilirsiniz ama bana göre oyun son zamanlarda çıkmış en sağlam rpglerden biri. Aynı zamanda skyrime de laf atmışsınız kusura bakmayın ama skyrim gibi her detayı ince ince düşünülmüş ve bütün dünyada ses getirmiş bir oyuna nasıl çakma rpg dediniz anlamadım. DA yıda yerden yere vurmuşsunuz ama kesinlikle originsle kapışçak derecede bir oyun olmul hatta ben daha çok beğendiğimi söyleyebilirim. Ama tabi ki dediğim gibi zevkler tartışılmaz sadece kendi düşüncemi belirtmek istedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • koftehor1 K kullanıcısına yanıt
    bende katılıyorum koftehora oyunda adem elmasını bile eklemişler detay olarak bence güzel 1.5 bu oyuna veriyosan bence başka oyunun fanboyusun.hikaye biraz sönük kalmış doğru ona bakılırsa skyrimdede dragonborn olayı vardı yani seçilmiş kişi yine.wardenlar iyi diye bir şey yok kötü wardenlarda var.oyunu çok yerden yere vurmuşsun haketmiyor şahsen
  • quote:

    Orijinalden alıntı: siberarmi

    Güzel inceleme :)


    Teşekkür ederim.


    quote:

    Orijinalden alıntı: koftehor1

    İncelemenizi okudum ama hiçbir şekikde katılmadığımı söyleyebilirim. Tabiki herkesin kendi fikri beğenmeyebilirsiniz ama bana göre oyun son zamanlarda çıkmış en sağlam rpglerden biri. Aynı zamanda skyrime de laf atmışsınız kusura bakmayın ama skyrim gibi her detayı ince ince düşünülmüş ve bütün dünyada ses getirmiş bir oyuna nasıl çakma rpg dediniz anlamadım. DA yıda yerden yere vurmuşsunuz ama kesinlikle originsle kapışçak derecede bir oyun olmul hatta ben daha çok beğendiğimi söyleyebilirim. Ama tabi ki dediğim gibi zevkler tartışılmaz sadece kendi düşüncemi belirtmek istedim.



    Skyrim'in bırakın en iyi rpglerin arasında gösterilmesini,rpg bile olmadığını bir çok kez açıkladım.Şimdi bunu tekrar etme gereksinimi duymuyorum çünkü yine herkes kendi bildiğini okuyacak.

    Origins oynadın mı?Oynadıysan nasıl oynadın merak ediyorum.Bu oyunu dragon age origins le karşılaştırma bile karşılaştıramazsın.

    quote:

    Orijinalden alıntı: WildClawzz

    bende katılıyorum koftehora oyunda adem elmasını bile eklemişler detay olarak bence güzel 1.5 bu oyuna veriyosan bence başka oyunun fanboyusun.hikaye biraz sönük kalmış doğru ona bakılırsa skyrimdede dragonborn olayı vardı yani seçilmiş kişi yine.wardenlar iyi diye bir şey yok kötü wardenlarda var.oyunu çok yerden yere vurmuşsun haketmiyor şahsen


    Wardenların törenleri,amaçları,yöntemleri,geçmişleri vb hakkında bilgi sahibi olsaydın öyle bir cümle kurmazdın bile.Skyrim'in rpg bile olmadığını söyledim,neden skyrim'i örnek göstermek gibi bir hata da bulundun?

    Dragon Age:Origins'in fanboy uyum evet.Ve bu oyun DA:O'in çeyreği bile etmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Itachi-san -- 28 Ocak 2015; 1:18:23 >




  • Itachi-san kullanıcısına yanıt
    "Skyrim'in bırakın en iyi rpglerin arasında gösterilmesini,rpg bile olmadığını bir çok kez açıkladım."

    Kardeş, Skyrim action role playing'dir. First person rpg'de diyebiliriz.

    Sonuçta bir tür rpg'dir. Sen hangi otorite olduğunu düşünerek bu iki oyunu kategori dışı bırakabiliyorsun???

    Günümüz oyunlarının problemidir zaten grafiğe abanıp gameplay'de gölgede kalmak...


    DAO çok müthişti fakat dövüş mekanikleri iyi değildi. Armor'lar bence hiç de güzel değildi. Silahlar bir nebze daha çeşitliydi.

    Companion olayına gelirsek tarot kartlarında approval rating'ler görünüyor. Her karakterin kişisel görevleri var.

    Bu oyun bana göre DAO'dan daha iyi değil fakat yinde de ilkinin kalitesine çok yakın. Yan görevlerde kendini bu kadar çok tekrar etmese iyi olacak...

    10 Tane ejderha ile kapışıyorsun, daha iyi crafting opsiyonların var, yine karakterlerin birbirleri arasında muhabbetler var.

    Çeşitlilik iyice artmış ben sadece enchantment diyen tipleri aradım ilk oyundan.

    Skyrim'den sonra gelen en iyi rpg bana göre.... Tam bir rpg havası vermese de harikulade bir oyun.

    Sırf cutscene'lere kim bilir kaç yüz saat harcanmıştır. Hakkını yememek lazım, ilkini geçtiği bir çok kulvar var bana göre.

    Pek bi dlc de yok, 10 tane dlc koysalar ortalık iyice şenlenir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: koftehor1


    quote:

    Orijinalden alıntı: Itachi-san

    Oyun ile ilgili incelemem almak isteyen veya düşünen arkadaşlar okumak isteyebilir.






    "Grey Warden'ların ilk ortaya çıkışı,Nordbotten saldırısı sırasında,Griffonleri üstünde gelerek ilk Blight ta Darkspawn'ı yerleyeksan etmeleri ile gerçekleşmiştir.Bazı efsanelere göre,bu savaş sırasında ki tek kayıp veren tarafın Grey Warden'lar olduğu söylenir.Savaştan sonra ise herhangi bir ödül istemeden Griffonlerine binip çekip gitmişlerdir."

    Rpg türünde malesef son yıllarda kaliteli yapımlar görememekteyiz.Özellikle şu 4-5 yılda fpsler oyun türleri arasında daha fazla ön plana çıkıyor.Dragon Age:Origins böyle bir dönemde çıktı.Öncelikle Origins'den bahsetmek gerekirsek;oyunda "Blight"'ı durdurmaya çalışan bir Grey Warden'ı kontrol ediyoruz.Yer geliyor kahraman olarak görülüyor,yer geliyor hain olarak yaftalanıyoruz.Ferelden'ın dört bir yanında Warden'lara sözü olan müttefikleri topluyoruz.

    İçerik olarak son derece doyurucu,tekrar oynanabilirliği olan bir oyundu.Partymizdeki yoldaşlarımızla olan iletişimimiz,ilişkilerimiz vb oyunun gidişatını şekillendiriyordu.Oyunun sonunda ise birçok seçenek bizi bekliyordu.Ve seçimlerinizin oyuna etki ettiğini görebiliyordunuz.

    Oynanış olarak taktisel oynanışın öne çıktığı bir yapıya sahipti.İzometrik kamera ile fight sırasında hareketlerinizi önceden ayarlabiliyordunuz.Klasik olarak 3 sınıf -rogue,warrior,mage- bulunduruyor fakat bunlar kendi içinde gayet detaylı bir şekilde ayrılıyordu.Ayrıca gayet doyurucu bir skill-tree si de mevcuttu.

    Origins'i anlatarak başlamamın sebebi Dragon Age serisinde Origins ile yukarı çekilen çıtanın aşılamamasıdır.DAII zaten bir hayal kırıklığıydı.Şimdi ise "Engizasyonumuza(!)" bir göz atalım.

    Öncelikle oyuna klasik "seçilmiş-kişi" olarak başlıyoruz.Artık bu olayın gerçekten baydığını söylememe gerek var mı?İlk oyunda kendi tırnaklarımla kazıya kazıya Blight ı durdurmaya çalışıp,Warden'ların onurunu korumaya çalışırken,hop "you're the chosen".Ardından riftler açılıyor bu riftleri sadece bizim kapatabildiğimiz ortaya çıkıyor.Ve engizasyon kuruluyor.Ve bilin bakalım engizitör kim?Tabi ki de kim olduğu bilinmeyen vasıfsız bir asker.

     Dragon Age: Inquisition (2014) [ANA KONU]


    Oyunun girişinde ki saçmalık ilerledikçe devam ediyor.Vasıfsız bir asker birden ne olduysa her şeyi düzeltebilecek kişi olarak gösteriliyor.Gösteriliyor gösterilmesine ama o chosen one havasını yaşayamıyorsunuz.

    Oyunda size seçimler sunuluyor.Bu iyi bir şey.Fakat seçimlerinizin hikayeye etki ettiğini,bir kaç önemli karar dışında,göremiyorsunuz.Hatta bazen farklı diyaloglar seçseniz bile karşıdakinin cevabı aynı kalıyor.

    Grubunudaki kişilerle olan ilişkiniz kesinle vasat.Yangörevler dışında da bir etkisi yok zaten.Mesela Dragon Age:Origins'de grubunuza bir mage aldınız.Bu magei ana karakteriniz gibi özelleştirebiliyordunuz.

     Dragon Age: Inquisition (2014) [ANA KONU]


    Skill Tree olayına gelelim.Bu kadar kötü olabileceğini gerçekten tahmin edememiştim.Bir alanda uzmanlaşıp gitme olanağı vermiyor.Diğer alanlara da yönelmek zorundasınız.Ekstra açılan uzmanlaşma alanları zaten çöp.Origins'de mesela mage olduğunuzda ister blood mage ol,ister healer ol sana bunları sunuyordu.Dallanıp budaklanıyordu.Bu oyunda ise RRR-1234-RRR-1234 şekilnde fightlar var.

    Bir oyun item konusunda bile çuvallar mı?Origins'deki dandik leather armorlar arasında bile daha çok çeşitlilik vardı.Zaten bir main giysisi var hepsi ona göre şekilleniyor.Farklılık göstermiyor.Yani Origins'de Alistair'i neredeyse sobaya dönüştürürken burda armorlar bomboş.

     Dragon Age: Inquisition (2014) [ANA KONU]


    Peki asıl bu oyun olmamış dediğim kısım:Sen git koskoca Grey Warden'ları ayağa düşür,sanki kıytırık bir birlikmiş gibi göster.Sevgili EA,sevgili Bioware ben Dragon Age:Origins'in sonunda karakterimi Warden'lara adamıştım.Blight'ı durduran adam,Warden teşkilatını düzene sokamadı mı?Bu geçmişe yönelik dandik referanslar Origins'in sevdalıları için olduğu bariz fakat keşke koymasaydın be Bioware,Warden'ları öyle görmeseydim.Şimdi sırf bunun için Origins'i bir kez daha bitirmem gerekecek.

    Oynanışa söylecek söz bulamıyorum.Batırmışlar.God of War mu oynuyoruz rpg mi belli değil.Taktiksel oynanışa sadece boss savaşların da bir iki sahnede ihtiyaç duyuyorsunuz,zaten o kadar taktik Skyrim denen çakma rpg de de var.Oyun boyunca adete bir Kratos edası ile terör estirebilirsiniz.

    Oyun ile ilgili söylebileceğim en iyi şey grafikler-ne kadar önemliyse artık-.Gerçekten görsel şölen yaşatıyorlar.Fakat oyunun atmosferine hiç uymamışlar.

    Genel olarak baktığımız zaman Inquisition,Origins veya Rpg oynamamış biri -klasik skyrimci mantığı açık dünya+görev=güzel oyun- "mükemmel bir oyun" diyecektir.Fakat rpg gözü ile baktığımızda vasatın da altında bir oyun.


    1.5/10




    İncelemenizi okudum ama hiçbir şekikde katılmadığımı söyleyebilirim. Tabiki herkesin kendi fikri beğenmeyebilirsiniz ama bana göre oyun son zamanlarda çıkmış en sağlam rpglerden biri. Aynı zamanda skyrime de laf atmışsınız kusura bakmayın ama skyrim gibi her detayı ince ince düşünülmüş ve bütün dünyada ses getirmiş bir oyuna nasıl çakma rpg dediniz anlamadım. DA yıda yerden yere vurmuşsunuz ama kesinlikle originsle kapışçak derecede bir oyun olmul hatta ben daha çok beğendiğimi söyleyebilirim. Ama tabi ki dediğim gibi zevkler tartışılmaz sadece kendi düşüncemi belirtmek istedim.

    Skyrim saf rpg değildir, kar gütme amacıyla çıkarılmış 10-11 yaşında çocuklarda eğlenerek,zorlanmadan oynasın diye çıkarılmış bir ''dumbed-down'' aksiyon-rpgdir.Fallout 1,2,Fallout New Vegas,Baldur's gate, KOTOR 1,2 oynamayanlar her gördüğü oyuna rpg demesi normal.O oyunları oynayın gelin fikriniz değişir.Şu ana kadar çıkmış en detaylı açık dünya oyunu mu? Kesinlikle.Ama en iyi rpg derseniz kusura bakmayın ama millet güler yani.Son olarak aşırı klişe bir hikayesi var.380 saat boyunca oynadım oyunu ama daha 1 kere ana hikayeyi tamamlayamadım.Sıkıldım hep yarısına gelince.DA Inquisition'da bir bakıma öyle hikayesi.Şu ''seçilmiş kişi'' hikayesi gerçekten bıktırdı artık yani kusacağım çıkıyor.''Sen seçilmiş kişisin,sadece ama sadece sen bütün dünyayı yok etmek isteyen kötü kalpli yaratıktan koruyabilirsin(Skyrim:Alduin- DA:I Corypheus)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Six Feet Under. -- 28 Ocak 2015; 6:17:42 >




  • Itachi-san kullanıcısına yanıt
    ben dragon age originsi tüm karakterlerle oynayıp ayrı ayrı sonlarla bitirdim.Şu kararı versem ne olur öbürünü versem ne olur diye emin ol ona yani wardens keep dlcsinde örneği var büyücü var bi tane adını unuttum şimdi o büyücü örnek mesela.Sen codexleri okuyomusun bilmiyorum ama onlara göz gezdir bence dediğimi anlarsın.Ayrıca harita dragon age originsten kaç kat fazla oyun.Tamam döneminin en iyi oyunuydu ama seçilmedi evet.Ama dragon age inqusitionda dönemin en iyi oyunu seçildi sen kalkıpta game of the year oyuna 1.5 veriyosan şüphe ederim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: koftehor1

    Bir sorum var bu büyücülerin kulandığı silahlarda ice damage i olan bir silahı lightning damage e dönüştürebiliyor muyuz

    evet , elinde lightning rune varsa weapon upgrade bölümünden yapabilirsin
  • 
Sayfa: önceki 4344454647
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.