Şimdi Ara

DSG arızalanmasın diye böyle yapıyorum; iyi mi Yapıyorum?? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
150
Cevap
3
Favori
10.095
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Allah için adam

    Öncelikle konu hakkında gerçEkten bilgisi olanların konuşmasını, işkembeden sallıyanların ve yeminli WW düşmanlarının sonsuza kadar susmasını salık vererek başlamak istiyorum.

    demiş.

    Demeseydi....
  • quote:


    1) Aracı yer yer manuel viteste kullanıyorum. (Bunu yokuş aşağı inişlerde trafik ışıklarından önce aracı durdurmak için vitesi elle küçültüp motor freninin yardımıyla durdurmak için yapıyorum ki, fren balatasına da çok yük binmesin)
    2) Bunu yaparken, hızım 30-40 km/s lere, vites de 4 ya da 3 e düştüğünde, aracı boşa, N'ye alıyorum. Maksadım şanzımanı boşuna vites küçültme işlemi yapıp, daha az yıpranmasını sağlamak.
    3) Azcık eğimli yolda park etsem bile el frenini çEkiyorum.


    Hicbirinin faydasi olmaz. Bosuna ugrasmayin boyle seylerle.

    DSG'lerin ariza nedenleri farklidir. Tasarimdan ve uretimden kaynaklanan sorunlardir. Ariza yapacagi varsa siz nasil kullanirsaniz kullanin yapar yine o arizayi.
  • Benim yeğen de yoğun trafikte sürekli D'den N'ye, N'den D'ye atıyor. Köprü trafiğinde bu hareketleri yaptıkça benim sinirlerim bozuluyor. DSG volkswagen'in çok büyük bir ayıbı. Geri dönüşü zor, binlerce araç sattılar. Daha yolun başındayız ve gelecekte DSG'den her ağzı yanan volkswagen'den nefret edecek buna eminim. Aklı olan mekanikçi kendini DSG konusunda geliştirir ve sanayide dükkanının üstüne kocaman tabelayla DSG ci .... Usta diye yazdırır. Özellikle bu araçların garantisi bittikçe bu tip sanayi ustaları çok para kazanacak bu işten. Allah sahiplerine kolaylık versin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emryrgc

    Aracı satın bence. Otomatik vites diye alıp keyfini sürmek varken böyle kuşkularla araç kullanmak pekte keyifli gibi değil.

    Şimdiye kadar 10 a yakın otm. Şanzımanlı raca bizzat sahip oldum. Gerçi çoğu biraz eski modellerdi, ama yeni modelleri de kısa süreli kullandım. Bu şanzımanın kullanırken verdiği zevk, rahatlık bambaşka. Ayrıca Genelde asgari D sınıfı ve büyük motor araç tercih ederim, Kalite açısından. Malum D sınıfı ya da 2000 cc motor hacmi ve üstü bir araç uzun yolda 140-150 hızlarda giderken, alt sınıflara göre daha az devir çevirdiğinden daha az yakar. Ben de yollarda ortalama bu hızlarda gidiyorum.

    Netice? Eee, o zaman niye C sınıfı bu aracı aldın?

    ÇÜNKÜ;
    Jettam da 140-150 ile giderken 3000 devir çeviriyor. Düzgün kullanımda az yakıyor, hız veya seri kullanım isterseniz hakkını veriyor, İçine ses almıyor(CİVİC in kılakları çınlasın), Viraj performansı tatmin edici, vs. vs.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Kasmayın. Kendi önlemlerinizi alarak ömür uzatamazsanız. Korkacak da birşey yok. Fren az kullanmak için manuel vites küçültmenin önemli bir zararı yok. Yeter ki devri çok fazla yükseltmeyin. aracı "N"ye almayın. Zararlıdır. Aracı çok sıkıştırmayın, sürümcemede bırakmayın yeter.

    Onun dışında önemsemeniz gereken, dikkat etmeniz gereken birşey yok. Aracınızda korkacağınız şey mekatronik. Ömrü belirsiz. Ömür uzatmak için alabileceğiniz bir önlem yok. Benim tahminim 200.000'den önce cortlamayacağı. Korkacak birşey yok kısaca.

    Teşekkür ederim. Peki 2. viteste belirttiğim durum bir anomali midir sizce?
  • Babamın dsgli tdi passatta hiçbir problem yok. 2yilda 60000bin yaptı araba. Genelde de agresif kullanır arabayi. Tık demedi bugüne kadar. Hala da Tertemiz Sorunsuz biniyor Allah nazardan saklasin:-)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: custi

    işkembeden sallıyanların ve yeminli WW düşmanlarının sonsuza kadar susmasını salık vererek başlamak istiyorum.



    Otomobil genelde bu tip konular açarsanız işkembeden sallayanlar, kullanmayanlar ve vw düşmanları yorum yapar. Lütfen otomobil ile ilgili ciddi soru ve sorunlarınızı "marka" forumlarında sorun. Buraya dalga-dümen için takılmanızı tavsiye ederim.

    Ben çok yoğun trafik ve tırmanmalı dur kalkta manuele alıyorum. Onun dışında hep D modunda. Zaten manueli otomobilin manueli gibi yorucu değil, azıcık devir artınca kendi üst vitese atıyor yine.

    Geri - ileri manevrada hareket tamamlanmadan aksi yöne vites konumu değiştirmiyorum.

    Yokuşta-eğimde park ederken evvelce yükü el frenine bindiririm, sonra P konumuna alırım.

    Aracı drag yarışı yapar gibi kullanma huyum yoktur.

    Bu şekilde bir kullanım ile bir sorun yaşayacağınızı zannetmiyorum.




  • 1 yıldır imzamdaki aracı kullanıyorum.
    15.000 km (1 yıl) bakımını yaklaşık 2 hafta önce yaptırdım. Bakmıdan sonra ayrıca yazılım güncellemeleri için tekrar gittim (VW YAZICIOĞLU Kdz. Ereğli Servisi). DSG için yazılım güncellemesi yapıldı. O esnada servisteki ustalara da sordum DSG kullanımının püf noktalarını, dikkat edilmesi gerekenleri.

    1- Vitesi "N" konumuna almak YOK. ilk başlarda böyle kullandığım zamanlar oluyordu ancak artık kesinlikle yapmıyorum.
    2- Araç hızlanmasını Manuel konumda vites düşürerek yapılmasında bir sakınca YOK.
    3- Aracı çalıştırdıktan sonra yaklaşık 1 dakika, Stop etmeden önce de 1 dakika beklerim.
    4- Manuel-D ve S modunda arabayı kullanırım.
    Bunlar benim dikkat ettiğim ve ustalardan öğrendiklerim.
  • Bu tür otomatiklerde manueli en az kullanmanızı tavsiye ederim.Sıkıntı burda başlıyor zaten ve parçalar hızlı şekilde oynadığından arıza verme ihtimali daha yüksek.
  • Arabayı çalıştırdıktan sonra 1 dk falan bekle şanzıman biraz yağlansın.

    Durmadığın sürece n konumuna alma

    R den D ye çekerken aracının tam olarak durduğuna emin ol.

    Kalkışlarda aşırı yüklenme

    Bunlara dikkat edersen iyi olur.Artık gene bi şey oluyorsa kısmet.
  • kafana şapkadan başka bir şey takmassın , manuelin varsa

    hala da millet otomatik te otomatik diye tutturuyor ya anlamıyom
  • 18 yıldır otomatik kullanırım..her türlü otomatik şanzımana sahip aracım oldu. allah'a şükür hiç şanzıman sorunum olmadı.
    kural 1: nadir durumlar hariç boşa almam. uzun süreli duraklamalarda vitesi parka alırım veya yol düz ise boşa alır, el frenini çekerim. ama ayda yılda bir olur.
    kural 2: arabayı stop etmek gerektiğinde önce el frenini çeker (ayağım frende iken) sonra freni parka alırım. böylece vitese yük binmesini önlemiş olursun. eğer el freni çekilmez ise özellikle rampada yapılan parklarda vites parka takıldıktan sonra ayak frenden çekilince araç 1-2 cm kayar. tekrar çalıştırdığınızda vites parktan geri veya ileriye zor geçer ve/veya ses yapar.
    bunun haricinde yokuşlarda dsg, vitesi fazla düşürüp devri tüksek tutabiliyor bazen (ayak gazdan çekili yokuş inerken). bu duurmda ya gaza hafif dokunur aracın 1 üst vitese geçmesini sağlar ya da vitesi manuel olarak üst vitese alırım (nadir olarak).
    onun dışında vitesle oynaman. bu durumlar dsg için özel değil genelde tüm otomatik şanzımanlar için aynıdır.

    ekleme: fren balatası şanzımanla kıyasla çok daha ucuzdur, o nedenle balatayı korumak yerine şanzımanla oynamak çok da mantıklı değil..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi El Gato Negro -- 27 Temmuz 2012; 20:06:16 >




  • Ha bire de bire vitesle uğraşacaksan otomatiğin ne anlamı kaldı? Oldu olacak kilometre yükselmesin diye arabaya binme
  • 11 Bin Lira fark ver, sonra da bozulmasin diye ugras. Ne komedi ama :))

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: intikam91

    kafana şapkadan başka bir şey takmassın , manuelin varsa

    hala da millet otomatik te otomatik diye tutturuyor ya anlamıyom

    sizde seveceksiniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun

    1) Kurban kes,

    2) Nazarlık tak,

    3) Kurşun döktür,

    4) Bu kadar dikkatli kullanırken konsantrasyonunun bozulmaması için 99'luk tesbih ya da çağımızın muhteşem icadı olan zikirmatiklerden alıp La ilahe illallah çek,

    5) Abdestsiz kullanma.

    Bu vacipleri yerine getirdikten sonra ise önce freni çek sonra P'ye al, giderken de peygambere atma yeter. Yokuşlarda kalkarken de el freni ile kalkmayı dene.

    Arkadaşlar TSI arızalanmasın diye gaza böyle basıyorum. Doğru mu yapıyorum

    Beyle:





  • quote:

    Orijinalden alıntı: custi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Kasmayın. Kendi önlemlerinizi alarak ömür uzatamazsanız. Korkacak da birşey yok. Fren az kullanmak için manuel vites küçültmenin önemli bir zararı yok. Yeter ki devri çok fazla yükseltmeyin. aracı "N"ye almayın. Zararlıdır. Aracı çok sıkıştırmayın, sürümcemede bırakmayın yeter.

    Onun dışında önemsemeniz gereken, dikkat etmeniz gereken birşey yok. Aracınızda korkacağınız şey mekatronik. Ömrü belirsiz. Ömür uzatmak için alabileceğiniz bir önlem yok. Benim tahminim 200.000'den önce cortlamayacağı. Korkacak birşey yok kısaca.

    Teşekkür ederim. Peki 2. viteste belirttiğim durum bir anomali midir sizce?

    Aracınızı güle güle kullanın, araca az gaz verdiğimde kavrama yarı debriyaj yapıyormuş gibi yapıyor, gaza yeterince bastığımda problem yok. Kullanım zevki bambaşka benim için. Allahıma şükürler olsun binmeyi nasip etti. Allah herkesin gönlüne göre versin, kazasız, belasız, sorunsuz araçlarına binsinler.




  • Karşıt görüşlü bizleri yeminli mali müşavir gibi değerlendirip bir ömür susmamızı istemişsin ama yok öyle yağma.

    Akıl var ve mantık var. Tonla para verip C segmenti 2009 model DSG şanzımanlı teknolojik bir araba alacağım ve aman şanzıman bozulmasın diye yok şöyle yapacağım yok böyle yapacağım. Oldu olacak hiç kullanma, hatta hiç arabanı suya ve çamura bile değdirme.

    Sat arabanı al manual vitesli bir araba olsun bitsin. Al işte sana ne yapabilirim sorusunun cevabı. Ama yok, isterse o şanzıman çıksın yerinden sizler VW olduğu için başka markaya geçmezsiniz. E malum şimdi Focusun 70 ile girdiği viraja Jetta 130 ile giriyor. Hey Allahım yahu ne günlere kaldık. Ondan sonra işkembeden sallayan biz oluyoruz ve birde yeminli VW düşmanı oluyoruz. Oysa bu VW düşmanlarını ki burada öyle düşman filanda yok, sizin gibi VW fanatikleri arabalarını yere göğe sığdıramayanlar ortaya çıkardı.




  • dsg arızası ile karşılaşmamanın tek kesin yöntemi aracınızı bir otoparka bağlayıp kullanamamaktır
  • Yahu artik neredeyse TSI motorum, DSG sanzimanim bozulmasin diye aracimi kapinin onune bagladim ya da inip arkadan iktiriyorum diye yorumlar gelecek VW sahiplerinden
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.