Şimdi Ara

DSG arızalanmasın diye böyle yapıyorum; iyi mi Yapıyorum?? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
150
Cevap
3
Favori
10.095
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sayin forumdas,

    Bu eziyet niye. Al bir tane tam otomatik honda. Kafan rahat olsun. Basin agrimasin.

    Ha eger yalitim zayif diyorsan, yol sesinden basinin agrimamasi icin civicin baz donaniminda bile torpido gozune bir kutu minoset plus koyuyorlar.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gün geçmiyor ki forumda DSG konusu açılmasın..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    İlk mesajı okuduğumda içim karardı. Doğuştan, size bu eziyeti yaptığı için bir kez daha nefret ettim.

    doğuş ne yapsın hocam millet bilerek ve isteyerek aldıktan sonra
  • Ne şanzımanmış ya konuş konuş yaz yaz bitmedi.

    Otomobil şirketi koleksiyonu yapacaklarına adam gibi şanzıman yapsalarmış keşke,millet telef oluyor.

    Madem yapamıyorlar gidip ZF'nin elini sıksalarmış bari.
  • dünyanın parasını ver sora gelde böyle işlerle ugraş adınıza üzüldüm hocam satın manuel araba alın derim ben. kurtulun. en azından içiniz rahat eder hemde çatara çutara vites atarsınız ne güzel :)
  • Kesinlikle hareketli aracı N konumuna almayın. Boş vitesi sadece durduğunuzda kullanırsanız sanzimani yormazsiniz. Bu da uzun bekleme durumlarında geçerli. Zaten bütün otomatik sanzimanlarda tavsiye edilen bir şeydir bu söylediğim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1. Madde çok yanlış dsg yi daha cok yoruyorsunuz, bırakın olan fren balatasina olsun şanzumana bišey olursa fren balatasının 100 katı bi rakam çıkar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: custi

    Merhaba. Öncelikle konu hakkında gerçekten bilgisi olanların konuşmasını, işkembeden sallıyanların ve yeminli WW düşmanlarının sonsuza kadar susmasını salık vererek başlamak istiyorum.
    Şimdi, DSG malum bazı arızalar verebiliyor. Aracım 70 bin km de 2009 jetta DSG. Olası şanzıman arızasına karşı, kullanıcı olarak aracımın yanında olmak için kendimce şöyle bir kullanım yöntemi gelğiştirdim:
    1) Aracı yer yer manuel viteste kullanıyorum. (Bunu yokuş aşağı inişlerde trafik ışıklarından önce aracı durdurmak için vitesi elle küçültüp motor freninin yardımıyla durdurmak için yapıyorum ki, fren balatasına da çok yük binmesin)
    2) Bunu yaparken, hızım 30-40 km/s lere, vites de 4 ya da 3 e düştüğünde, aracı boşa, N'ye alıyorum. Maksadım şanzımanı boşuna vites küçültme işlemi yapıp, daha az yıpranmasını sağlamak.
    3) Azcık eğimli yolda park etsem bile el frenini çekiyorum.

    Sizce bunların (özellikle 2 nci maddenin) yararı oluyor mudur şanzıman ömrünü artırmak için? Doğru mu yapıyorum? Yoksa,hiç faydası yok, ergeç bu dsg, onca mükemmel sürüş keyfine rağmen elimizde patlayacak mı illaki?

    Bu arada, şunu da belirteyim henüz iki aydır kullandığım aracımın şaznzımanıyla ilgili ; Araç 2. vitese geçtikten sonra, gaza yavaş basarsam, biraz zorlanarak gidiyor, yani manuel şanzımanda 4. vitesle 10 km/s hızda gitmeye çalışırkenki durum oluyor şanzımanda, sonra toparlıyor. Diğer hiç bir veiteste böye bir durum yok, gaza yavaş basmazsam da oluşmuyor bu durum. Acaba bir arıza habercisi olabilir mi? (Şeytan kulağına kurşun)

    Bilenlerin değerli yorumlarına sanırım sadece benim değil, pek çok kullanıcının ihtiyacı var.

    ben de DSG kullanıyorum. dediğiniz konular arıza yapar mı pek bilgim yok. 1 ve 2 yi hiç yapmıyorum, sürekli D'de kullanıyorum. ben de şunu merak ediyorum: aracımda hill holder (yokuş kalkış desteği) yok, bu sebeple yokuşlarda geri kaçırmamak ya da patinaj çekmemek için 1-2 saniyeliğine kalkışlarda frenle gaza basıyorum. bunun DSG'ye zararı var mıdır acaba?




  • 6 ileri dsglerde sorun yok sıkıntı kuru tip 7ileri olanlarda. 6ileri dsg li 2010 superb var 100.000i geçtik ne bı ses nede başka bisey aracın ilk sahibiyiz. Passatlara bakın onlarda da aynı 6 ileri olan vardır elit araçlarına 6ileri dsg koyuyorlar. 2006 ve 2007 jettalarda da sorun yok 200.000i gecmis jettalar gördüm onlarda da problem yoktu veya cok nadirdi.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çoğu kişi DSG'nin mekanizmasını bilmeden ve düşünemeden, klasik otomatik vites için geçerli olan önerilerde bulunmuş.

    Öncelikle DSG mekanik etki olarak manuel vitesten farksızdır. Ve bu özelliği sayesinde seyir halinde gönül rahatlığıyla boşa alınabilir.

    DSG'de her vites küçültmede manuelde olduğu gibi şanzımana yük biner. Bu nedenle araç durdurulmak istendiğinde doğrudan vitesi boşa almak, şanzımanın ömrüne ömür katar. Fren diskleri ve balataları yıpransa da, bunlar ucuz ve değişimi kolay parçalar olmasından dolayı önemli değildir. 40-50km/h hıza düşünce doğrudan boşa alın.


    Kalkışlarda ve sıkışık trafikte manuel kullanmak en iyisidir. Hem sistem debriyajı hazırda bekletmeye çalışarak zorlanmaz, hem de hemen 2. vitese geçmeye çalışmasının önüne geçilir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Park ederken de, önce vitesi boşa alın. Ardından el frenini çekin. Araç el freni üzerine bindikten sonra vitesi P konumuna alın.(Bütün vitesler için geçerlidir.)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CAD34

    Karşıt görüşlü bizleri yeminli mali müşavir gibi değerlendirip bir ömür susmamızı istemişsin ama yok öyle yağma.

    Akıl var ve mantık var. Tonla para verip C segmenti 2009 model DSG şanzımanlı teknolojik bir araba alacağım ve aman şanzıman bozulmasın diye yok şöyle yapacağım yok böyle yapacağım. Oldu olacak hiç kullanma, hatta hiç arabanı suya ve çamura bile değdirme.

    Sat arabanı al manual vitesli bir araba olsun bitsin. Al işte sana ne yapabilirim sorusunun cevabı. Ama yok, isterse o şanzıman çıksın yerinden sizler VW olduğu için başka markaya geçmezsiniz. E malum şimdi Focusun 70 ile girdiği viraja Jetta 130 ile giriyor. Hey Allahım yahu ne günlere kaldık. Ondan sonra işkembeden sallayan biz oluyoruz ve birde yeminli VW düşmanı oluyoruz. Oysa bu VW düşmanlarını ki burada öyle düşman filanda yok, sizin gibi VW fanatikleri arabalarını yere göğe sığdıramayanlar ortaya çıkardı.

    Birincisi, asla WW fanatiği değilim. . Fanatiği olduğum tek marka Mercedes).

    İkincisi, sizin gibi işkembeden sallayanlara sus dedim, çünkü kaliteli ve hatta istatistiki bilgiye ihtiyacım var. Salladığın manuel vites tavsiye etmenden belli oluyor. Haa kısır tartışmalara girmek isteyen için bu konuyla ilgili, forumda bi dolu başlık var, sizi şöyle alalım, konuyu bulandırmanın alemi yok!

    Antrparantez, WW nin dsg konusunda yaşattığı bu garip durumlar, benim de garibime gitmiyor değil, ama şu an konu bu değil. Bilmem anlatabildim mi sevgili kardeşim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RoLaN

    dsg arızası ile karşılaşmamanın tek kesin yöntemi aracınızı bir otoparka bağlayıp kullanamamaktır

    Sana cevap vermeme forum kuralları izin vermiyor!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    Çoğu kişi DSG'nin mekanizmasını bilmeden ve düşünemeden, klasik otomatik vites için geçerli olan önerilerde bulunmuş.

    Öncelikle DSG mekanik etki olarak manuel vitesten farksızdır. Ve bu özelliği sayesinde seyir halinde gönül rahatlığıyla boşa alınabilir.

    DSG'de her vites küçültmede manuelde olduğu gibi şanzımana yük biner. Bu nedenle araç durdurulmak istendiğinde doğrudan vitesi boşa almak, şanzımanın ömrüne ömür katar. Fren diskleri ve balataları yıpransa da, bunlar ucuz ve değişimi kolay parçalar olmasından dolayı önemli değildir. 40-50km/h hıza düşünce doğrudan boşa alın.


    Kalkışlarda ve sıkışık trafikte manuel kullanmak en iyisidir. Hem sistem debriyajı hazırda bekletmeye çalışarak zorlanmaz, hem de hemen 2. vitese geçmeye çalışmasının önüne geçilir.

    Yuppiii! İçimdeki his doğru yaptığımı söylüyordu zaten. Biraz daha araştırıp tam kanaat getirdikten sonra dediginiz gibi uygulayacagim. Çok teşekkurler hocam, bilgi sahibi olduğunuz belli, DSG farklı yapıda bir şanzıman. Saygı sunuyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • garantiside bitmiş zaman ne çabuk geçiyor dimi göz açıp kapayıncaya kadar 2 yıl geçiyor.bunu eski aracımda yaşamıştım. meraktan soruyorum dsg cortlasa kaç paraya tamir ediyorlar.???? 3bin 4bin ????
  • Zaten kendiniz sırf arıza çıkarmasın diye bu kadar kafa yoruyorsunuz. Hiç kendinize sordunuz mu, ben niye bu kadar zahmete katlanıyorum diye?

    Yahu varsın dsg olmasın, ama adam gibi otomatik vites yapsınlar. Sırf ileride alırsam sıfır araç, dsg arızasından korktuğum için dsg'li almam. Bu olayı, ben sırf bu forumlardan öğrendim diye değil, nerede aratırsanız aratın her yerde çıkıyor. Bağımsız Vw forumlarına bile girseniz tonla konusu vardır.

    Vw dese ki, kardeşim garanti bitse de, dsg sorun çıkarsa da bunun garantisi benim. Ya da dsg için 5 yıl garanti verse işte o zaman alınır. Düşünün, garantiyi uzattıranların bir çoğu dsg'den dolayı uzatıyordur. Vw hiç bir şart aramadan dsg 5 yıl benden garantili desin madem. Niye demiyor? Güvenmiyor mu sistemine? Hiç kullanıcı hatası diye vites bozulur mu yahu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Stones -- 28 Temmuz 2012; 2:36:41 >
  • Araç hareket halindeyken vitesi boşa alırsan değil DSG CVT gelse nalları diker benden söylemesi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pritt31

    Araç hareket halindeyken vitesi boşa alırsan değil DSG CVT gelse nalları diker benden söylemesi.

    CVT'nin nalları dikmesi normal de, DSG'nin nasıl bir zarar göreceğini bizlere açıklar mısınız? DSG nasıl çalışır?
  • Ben WV düşmanı kesinlikle değilim , ama Honda kullanıcısıyım. Sen devirinde dikkatli kullanırsan hiçbir şey olmaz , oluyorsa da kader kısmet . Aracı boşa alma seyir halindeyken start ve stoplarda 1 dk bekle , stop ederken ilk önce el frenini çekip frende iken p'ye al , sanzımana yüklenme , en yakın zamanda manuel bir araba al keyfini çıkar. Honda'cı klasiği Angırt angırt dursun.Ayrıca o içe aldığı ses benim hoşuma gidiyor , tahrik oluyorum . Hondamı seviyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: günerkanat

    Otomobil genelde yardım isteyince maalesef böyle olur. Bütün leğen plastikçileri hırsını sizden alacak şimdi



    Biliyormusun? Çok basit ve seviyesiz, saygısız bir mesaj bu.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.