Şimdi Ara

Düşük motor, yüksek beygir nasıl oluyor?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
1.038
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Örnek: megane4 1.3/140hp - 1.6/110hp

    1.3 motorun beygiri 1.6 motorun beygirinden nasıl yüksek oluyor ?


    Mantık nedir ??

    1.3/140hp ile 1.6/110hp arasında Güc ve hız farkı nasıldır?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi euonurr -- 2 Mart 2023; 2:5:11 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Ciddi misiniz hocam ona göre cevap vereceğim ?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Espri yapma hocam ciddiyiz


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aşırı besleme.

    Turbo

    Supercharger


    Düşük hacim motora daha yüksek hacimmiş gibi iş gördürtür. Ekstra hava ve buna bağlı yakıt ile.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 2 Mart 2023; 1:49:52 >
  • Teknoloji bu işte, daha büyük işi daha küçük boyutta daha verimli şekilde yapan makine. Küçük boyutlu yüksek performanslı motorun daha modern bir tasarım olduğunu buradan tahmin edebilirsiniz. Peki diğer motor neden hala piyasada? Üretim maliyeti daha hesaplı, zira arge ihtiyacı daha az ve çoktan karşılanmış.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Verdiğiniz örneklerde bütün iş turbo beslemede bitiyor;


    “Turbo nedir?” sorusunun cevabı basitçe daha fazla güç şeklinde verilebilir. Ancak bu gücün açığa çıkış şekli biraz karmaşıktır. İçten yanmalı motor yakıt ve hava çekerek çalışır. Bu karışım yakılır ve ortaya çıkan küçük patlamalar güç ve egzoz gazı üretir. Üretilen güç, aktarım organlarının da yardımıyla araca iletilirken ortaya çıkan atık gaz da egzozdan dışarı çıkar. Turbo ise burada devreye girmektedir. Turbo sistemi yanma sonucunda ortaya çıkan egzoz gazının tekrar kullanılmasını sağlar.


    Turbo sistemi atık gazı bir türbine ve daha sonra türbinden bir kompresöre yönlendiren salyangoz benzeri yapıya sahiptir. Atık gaz, turbonun türbinini çok hızlı bir şekilde döndürür ve türbin de kompresörü hareket ettirir. Ortaya çıkan hava basıncına turbo basıncı adı verilir. Bu şekilde motora, turbo olmayan bir motordan daha fazla hava girişi sağlanır. Yanma odasında daha fazla hava ve yakıt konsantrasyonu patlamanın daha büyük olarak daha fazla güç üretilmesinin önünü açar.


    Erken dönem turbolar oldukça kaba teknolojiye sahipti ve elde edilen fazla güç genellikle değişken olurdu. Bu güç genellikle ani ivlemelenme sağlardı. Günümüzdeki modern turbolar ise oldukça karmaşık şekilde çalışmaktadır. Turbodan motora gönderilen hava miktarı çok hassas bir şekilde ayarlanır. Bu sayede daha sürekli ve sabit güç artışı meydana gelir, dolayısıyla tasarruf sağlanır.


    Turbolar çok yüksek basınçta ve yüksek sıcaklıkta çalışır. Bu nedenle turbo sistemleri intercooler ve yağ soğutucu sistemlerine sahiptir. Intercooler, turbodan çıkan sıcak havayı soğutur. Yağ soğutucusu ise turbonun kayganlaştırıcısının aşırı ısınmasını önler.


    Kaynak: https://www.rentgo.com/turbo-nedir-ve-nasil-calisir#:~:text=Turbo%20motor%20silindirlerine%20daha%20fazla,hem%20de%20verimli%20olmasını%20sağlamaktadır.




  • Böcekli sümük kullanıcısına yanıt

    Aşırı besleme oldukça eski bir teknolojidir. Turbo/süper şarjlar içten yanmalı motorun kendisi kadar eski.

    Modern tasarımdan ziyade olay kullanım amacına/maliyetlere bakıyor. Zira bugün gelişmişlik anlamında en modern denebilecek motorlardan birisi atmosferik (mazda'nın).


    Ayrıca belirli bir güç seviyesinden sonra artık aşırı besleme işin ekstra performans kısmına giriyor. Yani 3 litre bir atmosferik standart aile kullanıcılarına her koşulda rahat rahat yetecek bir motor iken, ne diye işin içine turbo katıp ortaya daha karmaşık, uzun vadede daha maliyetli bir motor kullanayım? Tabii bu mantık türkiye'de ve bir yere kadar AB'de işlemiyor ayrı konu.

  • Adamlar 7.5 litre atmosferik arabalara biniyorlar niye ? Çünkü bizim gibi sömürge ülkesi değiller de ondan. Renault niye 0.9 tce motoru çıkardı. Türkiye gibi sömürge ülkelerinde satılabilsin diye.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Bizim turbolu arabanın turbosu geç devreye giriyor ve özellikle yokuşlarda sıkıntı çıkartıyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • dfk24 kullanıcısına yanıt

    Emisyon denen şeyi hayatında hiç duymadın galiba.

  • KaSaTuRa. kullanıcısına yanıt
    Dalavereden başka bişey değil. Bir bizim ülkede var herhalde bu emisyon olayı.

    Öyle yada böyle , bir sekilde bu kısıtlıyorlar , Koskoca Amerikada kaç tane 1.0 litre araba kullanan vardır acaba ...

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Suzuki swift 1.2 90 bg turbosuz
    Toyota Auris 1.4 turbo 90bg tabi tork farkı var arada

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • dfk24 kullanıcısına yanıt

    Bizim ülkede değil tüm Avrupa'da var. Hatta bırak hacmi içten yanmalı motorlu araçların bile birçok yere girişi yasaklanıyor.


    Koskoca Amerika'da da petrol krizi sonrası hacimli kullanımı oldukça azaldı. Arazi şartları gereği aşırı beslemeli araçları kullanmaları ekonomik olmadığı için kullanamıyorlar.


    Büyük resmi pek doğru görememişsin. Biraz mevzuyla alakalı bilgi sahibi olman gerek.

  • dfk24 kullanıcısına yanıt

    Renault 0.9 Motoru Türkiye için mi çıkardı zannediyorsun üstün zekalı? O araç, Fransada da satılıyor, İngilterede de, Almanyada da. Ömründe emisyon nedir duymayan adam gelip, burada ahkam kesiyor güler misin ağlar mısın? 

  • tefennili kullanıcısına yanıt
    Ne ahkamı dostum sarhoş musun ? Burda istişare yapıyoruz iyi veya kötü. İster gül ister ağla burası forum ortamı herkes fikrini yazabilir

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • dfk24 kullanıcısına yanıt

    Öncelikle seninki fikir beyanı değil tamamen saçmalık zırva. Arkadaşlarda bu saçmalığını düzeltiyor bu istişare değil. 0.9 TCe clio 4 ün avrupada en çok satan 2. model olmasında katkısı en fazla olan motor. Bir de kendinden emin konuşmuyor mu? Cahil özgüveni böyle bişey işte.

  • dfk24 kullanıcısına yanıt

    Amerikada hala çok büyük ve güçlü motorlar var ama müsrif denebilecek motorlar bitiyor, eskilerdeydi o iş..


    Avrupada zaten şuan günlük araç olarak hybrid, plugin hybrid veya elektrikli araç harici bir şey almak anlamsız hale gelmeye başladı.


    Gelişmiş ülkelerin avantajı ikinci-üçüncü araca bizle kıyaslanmayacak kadar kolayca sahip olabilmek.. yani onlar da 1.0 motor alıyor aslında. veya Amerikada 2.0 motor alıyor. ama o araçların yanına porsche 911'de alıyor, Bmw Z4de alıyor, Camaro da alıyor. bizim ülke gibi her koşul için çok düşük düzey motora mecburiyet yok..

  • dfk24 kullanıcısına yanıt

    0.9 Motorun Renault tarafından sırf "Türkiye'ye acıdıkları" için özel ürettiklerini zanneden bir zır cahilsin dostum sen, sen buna istişare mi diyorsun? 

  • tefennili kullanıcısına yanıt
    tırnak içine aldığın cümleyi tam olarak nerede kullanmışım ? Kendin çal kendin oyna . Okuduğu şeyi anlamayacak kadar ZIR cahil olan sensin bu daha acı. Türkiye'ye acıdıklari için falan demedim hiçbir zaman . Türkiye gibi sömürge ülkeleri için dedim. Adamlar Türkiye'nin neyine acıyacak.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • dfk24 kullanıcısına yanıt

    Söylediklerin, bildiklerin baştan aşağı yanlış. Araç talebi yüksek olduğu için psa dizelleri türkiyeye yolluyor desen mantıklı karşılanabilir mesela ama bahsettiğin motor ile türkiyenin hiçbir alakası yok. Aksine tamamen avrupa için üretilmiş bir motor ve avrupada 0.9tce, 1.0tce peynir ekmek gibi satıyor


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.