Şimdi Ara

elektrik motorları ve alternatör

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
16
Cevap
0
Favori
12.712
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar genelde otomobil bölümünde yazarım ama bu sefer işim elektrikçilere düştü.yardım ederseniz bi kaç sorum olacak.

    makine mühendisi olmama karşın elektrikten pek anlamam.aynı zamanda elektronik fakültesine gidiyorum ancak 2. sınıfta insan pek bişey öğrenmiş olmuyor.

    evet gelelim soruma.bugun karaköye de gittim ama araştırma fırsatım olmadı.bana gereken 50kW lık 0-1500devir aralığında en az 500Nm tork üretecek flat tip motor.şekli çok önemli silindir tip olanlar işimi görmüyor neyazıkki.

     elektrik motorları ve alternatör


     elektrik motorları ve alternatör


    ikincisi ise bunlardan 4 tanesini besleyecek jeneratörün alternatör kısmı.yani en az 250kWlık bişi.

    bu sorduklarımı nerde kullanacağıma gelirsek şuan bi araba topluyorum.78 model chevrolet caprice classic.motor yaklaşık 500bg civarı olacak.motora ne şanzıman ve sondişli olarak ne diferansiyel kullanacağımıza bi türlü karar veremedik.kaldı ki otomatik şanzıman ve açık diferansiyelle motorun gücünü tam anlamıyla tere iletemiyoruz.diferansiyelde kilit kullnasak kontrolü ve viraj alması çok zor oluyor.en iyisi miningtruck sistemi kullanmak diye düşündüm.aslında yıllarca aklımda olan bi proje ama uygulaması bi türlü nasip olmamıştı.

     elektrik motorları ve alternatör


     elektrik motorları ve alternatör


    yani sistem bu olacak.her dört dingilim de elektomotor olduğundan frenle boşagiden potansiyel enrjiyi de bataryalara depolamayı düşünüyorum yani araç bir tür hybrid olacak.buyüzden kullanacağım elekromotorların hem tüketici hem de üretici özelliği olmalı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi daturkishulan -- 28 Temmuz 2009; 1:19:00 >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    arkadaşlar genelde otomobil bölümünde yazarım ama bu sefer işim elektrikçilere düştü.yardım ederseniz bi kaç sorum olacak.

    makine mühendisi olmama karşın elektrikten pek anlamam.aynı zamanda elektronik fakültesine gidiyorum ancak 2. sınıfta insan pek bişey öğrenmiş olmuyor.

    evet gelelim soruma.bugun karaköye de gittim ama araştırma fırsatım olmadı.bana gereken 50kW lık 0-1500devir aralığında en az 500Nm tork üretecek flat tip motor.şekli çok önemli silindir tip olanlar işimi görmüyor neyazıkki.

    [simage]http://www.cleangreencar.co.nz/p/vibrantplanet.com/cleangreencar/1119228919_24429.jpg[/image

    [simage]http://www.cleanmpg.com/photos/data/501/Honda_Civic_2006_IMA_Motor.jpg[/image

    ikincisi ise bunlardan 4 tanesini besleyecek jeneratörün alternatör kısmı.yani en az 250kWlık bişi.

    bu sorduklarımı nerde kullanacağıma gelirsek şuan bi araba topluyorum.78 model chevrolet caprice classic.motor yaklaşık 500bg civarı olacak.motora ne şanzıman ve sondişli olarak ne diferansiyel kullanacağımıza bi türlü karar veremedik.kaldı ki otomatik şanzıman ve açık diferansiyelle motorun gücünü tam anlamıyla tere iletemiyoruz.diferansiyelde kilit kullnasak kontrolü ve viraj alması çok zor oluyor.en iyisi miningtruck sistemi kullanmak diye düşündüm.aslında yıllarca aklımda olan bi proje ama uygulaması bi türlü nasip olmamıştı.

    [simage]http://blogs.edmunds.com/straightline/2008/06/assets/images/enclosureeec00cf.jpg[/image

    [simage]http://www.miningtopnews.com/wp-content/uploads/2008/10/caterpillar-793f-mining-truck-picture-3.jpg[/image

    yani sistem bu olacak.her dört dingilim de elektomotor olduğundan frenle boşagiden potansiyel enrjiyi de bataryalara depolamayı düşünüyorum yani araç bir tür hybrid olacak.buyüzden kullanacağım elekromotorların hem tüketici hem de üretici özelliği olmalı.


    Spesifikasyonlari birbirini asirtan sekilde veriyorsunuz. Soyleki, 50 kWat 1500 nominal devirli motor dediginizde bunun verecegi tork bellidir ve sadece bir once verilen guc/devir spesifikasyonuyla sinirlidir, baska bir sey olmaz, bunun hesabini makine elemanlari ders notlarindan bulursunuz.

    Ikinci olarak, yine 1500 devirde 50 kWatt ureten bir motorun cinsine gore en efektif oldugu sekil belirlidir. Ayrica yassi olsun silindirik olsun diyemezsiniz. Onu derseniz verim cok duser ve zaten piyasada olmaz.

    Neden flat tip motor istiyorsunuz ? Motorlari tekerlek icinemi koyacaksiniz ? 50 kw motor tekerlek icine koymak icin cok agir. Bunu tasiyacak suspansiyonu yapmak ve buna uygun lastik bulmak mumkun degil. Yok motoru tekerlek icine koymayacaksaniz size tam aksine capi dar motor lazimki motor yere degmeden tekerlege direk baglansin.

    Son fikir olarak verdiginiz komponentlerleri dediginiz arabaya koyunca, 500 beygirde olsa , agirlik sebebiyle kutuk gibi bir araba ortaya cikacak gibi gorunuyor. Ne gider, ne freni tutar, nede benzine para yetisir. Bu arada sadece stediginiz motorlar, jenerator ve bunlarin surucu devrelerini toplamak kabaca yuz bin dolar civarindan baslar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cengizumur

    Spesifikasyonlari birbirini asirtan sekilde veriyorsunuz. Soyleki, 50 kWat 1500 nominal devirli motor dediginizde bunun verecegi tork bellidir ve sadece bir once verilen guc/devir spesifikasyonuyla sinirlidir, baska bir sey olmaz, bunun hesabini makine elemanlari ders notlarindan bulursunuz.

    Ikinci olarak, yine 1500 devirde 50 kWatt ureten bir motorun cinsine gore en efektif oldugu sekil belirlidir. Ayrica yassi olsun silindirik olsun diyemezsiniz. Onu derseniz verim cok duser ve zaten piyasada olmaz.

    Neden flat tip motor istiyorsunuz ? Motorlari tekerlek icinemi koyacaksiniz ? 50 kw motor tekerlek icine koymak icin cok agir. Bunu tasiyacak suspansiyonu yapmak ve buna uygun lastik bulmak mumkun degil. Yok motoru tekerlek icine koymayacaksaniz size tam aksine capi dar motor lazimki motor yere degmeden tekerlege direk baglansin.

    Son fikir olarak verdiginiz komponentlerleri dediginiz arabaya koyunca, 500 beygirde olsa , agirlik sebebiyle kutuk gibi bir araba ortaya cikacak gibi gorunuyor. Ne gider, ne freni tutar, nede benzine para yetisir. Bu arada sadece stediginiz motorlar, jenerator ve bunlarin surucu devrelerini toplamak kabaca yuz bin dolar civarindan baslar.





    ilk paragrafı tam anlayamadım.aradığım motorun neden 0-1500devir aralığında 500Nm tork vermesi gerektiğine gelirsek cevabı hybrid araç üreticilerin bu tür motor kullanıyo olmaları ve de benim hareketi aktarırken redüktör ya da şanzıman kullanmayacağımdır.

     elektrik motorları ve alternatör


    resme bakarsanız elektrik motoru ilk 1200-1500 devre kadar kesintisiz 400Nm tork üretiyor aynı zamanda bu değer devirle çarpıldığında beygirgücünü verdiğinden en yüksek beygirgücü 50kW güç bu devirlerde üretiliyor.

    elektrik motorlarından anlamadığımı önceden de söyledim.sizin dediğinize göre yani benim dediklerinizden çıkardığıma göre her motor üçaşşabeş yokarı aynı özelliklerdedir diyorsunuz.ama benim tahmin ettiğim elektrik motorları frekansa,ac/dc akıma,empedansa,üstündeki kondansatöre ya da kutuplama sayısına göre özellik değiştirir.

    http://www.hybridsynergydrive.com/en/electric_motor.html

    şu linki incelerseniz hybrid araçlarda kullanılan 50kWlık motorun nekadar az yer kapladığını görebilirsiniz.normalde 50kWlık bi elektrik motoru küçük bir masa kadar yer kaplar.ama bu teknolojide motor yassı tip seçilmiş ve kapladığı alana göre çok güçlü.

    neden yassı kullanmak istediğime gelirsek özellikle ön tekerler için bu gerekli.ön tekerlerle araca yön verdiğimden silindir tipte bir motor kullanmam.ama arka tekerler için bu sözkonusu değil arkalar silindir şeklinde de olabilir sizin dediğiniz gibi.

    araca alternatör ve elektromotorlar bağlandığında ağırlığı artacağı aşikar.ama şanzıaman şaft ve diferansiyelden kurtulacağım için eğer bağlayacağım elemanlar 250kg yükü geçmiyorsa sorun olmaz.
    fiyat konusunda bişey diyemeyeceğim.




  • dikkat etmemişim.verdiğim linkte zaten motorun özellikleri yazılmış.

    3-phase A/C
    Maximum voltage: 500 V
    Maximum output: 50 kW (68 PS) / 1200 - 1540 r.p.m.
    Maximum torque: 400 N.m (40.8 kgm) / 0 - 1200 r.p.m.
  •  elektrik motorları ve alternatör


    arkadaşlar aradığım şey bu.ön tekerlerde flat tip kullanmak istememin nedeni buydu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    ilk paragrafı tam anlayamadım.aradığım motorun neden 0-1500devir aralığında 500Nm tork vermesi gerektiğine gelirsek cevabı hybrid araç üreticilerin bu tür motor kullanıyo olmaları ve de benim hareketi aktarırken redüktör ya da şanzıman kullanmayacağımdır.

     elektrik motorları ve alternatör


    resme bakarsanız elektrik motoru ilk 1200-1500 devre kadar kesintisiz 400Nm tork üretiyor aynı zamanda bu değer devirle çarpıldığında beygirgücünü verdiğinden en yüksek beygirgücü 50kW güç bu devirlerde üretiliyor.





    Ilk paragrafin anlami su formuldedir.

    Guc = Tork * 2* PI * Devir

    Bu formulde sag tarafa 1500 devir ve 500 Nm koyarsaniz, solda karsiniza cikacak guc rakami bellidir ve tektir. Devir ve torktan bagimsiz bir guc degeri secemezsiniz.


    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    elektrik motorlarından anlamadığımı önceden de söyledim.sizin dediğinize göre yani benim dediklerinizden çıkardığıma göre her motor üçaşşabeş yokarı aynı özelliklerdedir diyorsunuz.ama benim tahmin ettiğim elektrik motorları frekansa,ac/dc akıma,empedansa,üstündeki kondansatöre ya da kutuplama sayısına göre özellik değiştirir.



    Ve baska bir cok seye gorede degisir. Fakat istediginiz ozellikleri belirleyip, optimizasyonlari dikkate alarak son hesaba gittiginizde cikacak sonuc uc asagi bes yukari birbirine benzer. Bundan sonra ben bu biraz daha yassi olsun istiyorum derseniz olabilir ama o zaman hesaplar bozulacagindan verim duser. Sekil secenegi verimden cok diger mecburiyetlere gore olusur.



    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    http://www.hybridsynergydrive.com/en/electric_motor.html

    şu linki incelerseniz hybrid araçlarda kullanılan 50kWlık motorun nekadar az yer kapladığını görebilirsiniz.normalde 50kWlık bi elektrik motoru küçük bir masa kadar yer kaplar.ama bu teknolojide motor yassı tip seçilmiş ve kapladığı alana göre çok güçlü.



    Bu motor nereye yerlesecegine bagli olarak, yani motorla transmisyon arasina sikistirilacagindan yassi secilmis, ayni zamanda tork, guc, devir karakteristigide boyutu belirlemis. Verimli ve kucuk olsun diye yassi degil. Guc/boyut veya Guc/agirlik orani en buyuk, yani cussesine gore en cok guc ureten motorlar yuksek devirli motorlardir. bunlarda tam aksine yassi degil, aksiyal yonde uzunca motorlardir.

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    neden yassı kullanmak istediğime gelirsek özellikle ön tekerler için bu gerekli.ön tekerlerle araca yön verdiğimden silindir tipte bir motor kullanmam.



    NEDEN, motorlar tekerlek icinemi girecek, baska yerdemi duracak, soylemediniz.

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    araca alternatör ve elektromotorlar bağlandığında ağırlığı artacağı aşikar.ama şanzıaman şaft ve diferansiyelden kurtulacağım için eğer bağlayacağım elemanlar 250kg yükü geçmiyorsa sorun olmaz.
    fiyat konusunda bişey diyemeyeceğim.




    Eger butun frenleme rejeneratif olacaksa pratikte motor gucunden daha fazlasi absorbe edilmelidir. Sistem diyelim 500 beygir gucunde motor jenerator ve aku grubu iceriyorsa, ani bir frenlemede ortaya cikan enerjiyi donusturup saklamak icin bundan daha fazla, diyelim 1000 beygirlik bir motor/jenerator ve aku grubu gerekir, surucu devreler dahil. Sunu dusunun, 0-100 kilometreye 14 saniyede cikan begenmediginiz araba, ani frende 100 den 0'a 6-7 saniyede rahat iner.



    Ornek aldiginiz motor, sizin dusundugunuz sistem gibi bir sistemde kullanilmiyor, elektrik motorunun adedi ve yeri sizin yapmak istediginizden farkli bir yerde. Paralel hybrid, seri hibrid vesaire gibi olaylar var. Elektrik motoruyla, icten yanmali motorun ve jeneratorun yeri ve iliskisine bagli olarak bunlar degisiyor. Istediginiz sisteme uygun ornekleri degerlendirin.

    Eger bildigimiz kursun akulerden kullanacaksaniz ve toplam agirlik 10 ton civarina gelirse hic sasirmam. Sanziman-difransiyel-saft, elektrik donanim yaninda tuy kadar hafif kalir.

    Bu arada sizin arabanin 95 modelini bir sure kullanmistim. beni amerikan otomotive muhendisliginden bu kadar sogutan hatta acimama sebep olan bir baska araba olmadi. GM bence 20 yil once batmaliydi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

     elektrik motorları ve alternatör


    arkadaşlar aradığım şey bu.ön tekerlerde flat tip kullanmak istememin nedeni buydu.


    Biraz daha anladim.

    Eger bu motor icinde mekanik reduksiyon barindirmiyorsa anca 5 Kw filan gucunde olmali. Sizin dediginiz 50 Kw icin cok daha buyuk bir sey gerekir. Bu motor bile suspansiyona anormal yuk olur. hem agirligi hemde hareket halinde iken olusturacagi dinamik etki nedeniyle.

    Bu resimdeki sistem piyasayaciktimi, yoksa bir konseptmi ?




  • istediğin ölçülerde bir elektrik makinası ancak düşük devirde çalışan su santrallerinde kullanılır. atalet momenti nedeniyle elektrik motorları daha çok silindirik yapıdadır. ama araştırmak istiyorsa ya karaköyde bankacılar caddesine bakacasın yada okmeydanındaki perpa'ya. mart ayında tüyap'ta win fuarları olacak. orada elektrik motorları üreticileriyle direkt olarakta konuşabilirsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dergul -- 28 Temmuz 2009; 20:49:30 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cengizumur


    Ilk paragrafin anlami su formuldedir.

    Guc = Tork * 2* PI * Devir

    Bu formulde sag tarafa 1500 devir ve 500 Nm koyarsaniz, solda karsiniza cikacak guc rakami bellidir ve tektir. Devir ve torktan bagimsiz bir guc degeri secemezsiniz.


    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    neden yassı kullanmak istediğime gelirsek özellikle ön tekerler için bu gerekli.ön tekerlerle araca yön verdiğimden silindir tipte bir motor kullanmam.



    NEDEN, motorlar tekerlek icinemi girecek, baska yerdemi duracak, soylemediniz.

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    araca alternatör ve elektromotorlar bağlandığında ağırlığı artacağı aşikar.ama şanzıaman şaft ve diferansiyelden kurtulacağım için eğer bağlayacağım elemanlar 250kg yükü geçmiyorsa sorun olmaz.
    fiyat konusunda bişey diyemeyeceğim.




    Eger butun frenleme rejeneratif olacaksa pratikte motor gucunden daha fazlasi absorbe edilmelidir. Sistem diyelim 500 beygir gucunde motor jenerator ve aku grubu iceriyorsa, ani bir frenlemede ortaya cikan enerjiyi donusturup saklamak icin bundan daha fazla, diyelim 1000 beygirlik bir motor/jenerator ve aku grubu gerekir, surucu devreler dahil. Sunu dusunun, 0-100 kilometreye 14 saniyede cikan begenmediginiz araba, ani frende 100 den 0'a 6-7 saniyede rahat iner.



    Ornek aldiginiz motor, sizin dusundugunuz sistem gibi bir sistemde kullanilmiyor, elektrik motorunun adedi ve yeri sizin yapmak istediginizden farkli bir yerde. Paralel hybrid, seri hibrid vesaire gibi olaylar var. Elektrik motoruyla, icten yanmali motorun ve jeneratorun yeri ve iliskisine bagli olarak bunlar degisiyor. Istediginiz sisteme uygun ornekleri degerlendirin.

    Eger bildigimiz kursun akulerden kullanacaksaniz ve toplam agirlik 10 ton civarina gelirse hic sasirmam. Sanziman-difransiyel-saft, elektrik donanim yaninda tuy kadar hafif kalir.

    Bu arada sizin arabanin 95 modelini bir sure kullanmistim. beni amerikan otomotive muhendisliginden bu kadar sogutan hatta acimama sebep olan bir baska araba olmadi. GM bence 20 yil once batmaliydi.




    91-96 arası b-body chevroletler gelmiş geçmiş en iyi ve en çok tutulan amerikan arabalarından biridir.bu kasa chevroletler gmyi 80li yıllar bunalımından kurtaran araçlardır.ilkkez sizden böyle bi eleştiri duydum.daha önce 91-96 arası kullanıp da şikayet edeni görmemiştim.fiyatı yarısının altında olmasına karşın donanımlarıyla 5 kasa bmw ile yarışabilecek bir araçtır.

    neyse ben konuya geleyim.
    yukardaki güç-tork formülünde bir eksiklik olmuş.

    Guc = Tork * 2* PI * Devir/60 olmalıydı.60 sayısı dakika-saniye farkından dolayı geliyor.

    istediğim motor özelliklerini formüle üstüne yazarsak 500 * 2 * pi * 1200 / 60 = 60kW civarı çıkıyor.ben özellikle en yüksek tork aralığını düşük devirlerde istedim çünkü doğrudan tekere bağlayacam.arada şanzıman kullanmadan.yukarda da honda marka bi araçtan resim koydum.bu araç konsept olarak mı kaldı yoksa piyasaya sürüldü mü bilmiyorum.

    ön tekerlere bağlayacağım yer dingil kısmı.yani mevcut olan dingili söküp aynı hondanın yaptığı gibi bağlamayı düşünüyorum.

     elektrik motorları ve alternatör


    arkalar ise dönmediğinden uzun silindir biçiminde motor kullanılabilir.




  • kullanacağımız motorların mutlaka regenerative özelliği de olmalı.yani frenle kaybedilen enerjiyi de akülere depolayabilmeli.100km ile giden aracın kinetik enerjisi 600 kJ yaklaşık 150Kcal kadar.yani 10 gram benzinin içerdiği enerji miktarına eşit.

    bu kadar enerji miktarını 5-10 snde akülere depolamak için nasıl bi altyapı gerekir onun hesabını bilmiyorum.

    son olarak motorlar dışında bi de üretici kısmına gelirsek acaba 250kWlık bi alternatör nekadar yer kaplar ve kütlesi nedir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dergul

    istediğin ölçülerde bir elektrik makinası ancak düşük devirde çalışan su santrallerinde kullanılır. atalet momenti nedeniyle elektrik motorları daha çok silindirik yapıdadır. ama araştırmak istiyorsa ya karaköyde bankacılar caddesine bakacasın yada okmeydanındaki perpa'ya. mart ayında tüyap'ta win fuarları olacak. orada elektrik motorları üreticileriyle direkt olarakta konuşabilirsin.


    mart ayı benim için çok geç olur yurddışına çıkmış olurum.gene karaköyde araştırma yapmak gerek ama dh forumun elektrik bölümüne de sormadan edemidim.mutlaka bilenler vardır diye düşündüm.elektrik bölümünü de pek tanımıyorum ancak sağolsun şimdilik cengizumur yardımcı oluyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    kullanacağımız motorların mutlaka regenerative özelliği de olmalı.yani frenle kaybedilen enerjiyi de akülere depolayabilmeli.100km ile giden aracın kinetik enerjisi 600 kJ yaklaşık 150Kcal kadar.yani 10 gram benzinin içerdiği enerji miktarına eşit.

    bu kadar enerji miktarını 5-10 snde akülere depolamak için nasıl bi altyapı gerekir onun hesabını bilmiyorum.



    Hesabinizi bir daha yapin. Bu enerji miktari sizin araba icin anormal derecede dusuk, arabanin agirligini ne kadar aldiniz. Birimlere dikkat, birimlere dikkat derken siz zaten bunu biliyorsunuz ama bu formulu buradan hap gibi olarak kullanacaklar icin yaziyorum, verdigim;

    Guc = Tork * 2* PI * Devir

    formulu dogrudur. Burada birimleri yerine koydugunuzda bunlari birbirine uydurmak icin 60'ada bolunur, baska sayilarada. Bunu kullanacak olanlar birimlere dikkat etsin.




    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    son olarak motorlar dışında bi de üretici kısmına gelirsek acaba 250kWlık bi alternatör nekadar yer kaplar ve kütlesi nedir?



    Dizel Motor arti alternator, 2120 kilo, ses yalitimi isterseniz, 2860 kilo. Boyutlarina buradan bakin;

    http://www.aksa.com.tr/turkish/pdfler/Teknik%20Foyler/Dizel/275_435_JohnDeere_TR.pdf

    250 kW bir alternatoru dondurmek icin 500 beygir civari bir icten yanmali motor lazim sizin arabanin motoru bu guctemi ?

    Arabayi toplarken parca bulamadiginiz icinmi boyle bir yola gidiyorsunuz. Bence arabayi orijinaline yakin bir sekilde toplamaya calismaniz en realistik alternatifinizdir.

    Elektrik conversion yapilan arabalarda (biliyorum sizin yaptiginiz baska bir sey) tek bir 20 kW kadar bir elektrik motoru yeterli tork ve performansi saglar. tabii bunun icin golf boyutlarinda bir araba kullanilir.

    Icten yanmali motora olan asinaliginiz sebebiyle dusuk devirde cok tork verecek elektrik motoru ariyorsunuz. Elektrik motorlarinin tork grafigi 0 devirden nominal devire kadar duz yatay bir cizgidir. Yani motor dururken bile maksimum torkunu verebilir. Bunu icten yanmali motor dizayn edenler ancak hayal edebilir. Bu sebepten dolayi sadece 20 kW lik bir elektrik motoru, arabayi sanki 60-70 beygir bir icten yanmali motor gibi kaldirabilir.

    Eger hybrid veya elektrikli bir araba yapmak istiyorsaniz, sectiginiz araba kasasi bu ise uygun olmayacak kadar hantal.


    EDIT:

    Ilk postunuza tekrar baktim. sorularimdan bazilarini zaten cevaplamissiniz, motor 500 beygirmis. Ve asil cikis noktaniz bu gucu tekerleklere iletmekmis.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cengizumur -- 31 Temmuz 2009; 11:25:25 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    dikkat etmemişim.verdiğim linkte zaten motorun özellikleri yazılmış.

    3-phase A/C
    Maximum voltage: 500 V
    Maximum output: 50 kW (68 PS) / 1200 - 1540 r.p.m.
    Maximum torque: 400 N.m (40.8 kgm) / 0 - 1200 r.p.m.



    burdaki motorun bilindik a 3 faz ac motor degilde BLDC denilen bir motor oldugunu söylemek isterim...BLDC veya BRUSHLESS yada 3 fazlı dc motor,yukardaki resmindende anlaşılacagı gibi normal motorladan farklıdır kendi özel sürücüsü vardır küçük boyutlarına ragmen yüksek devirler vede tork verebilirler.....küçükleri için bakınız model uçak ve arabalar..bunlarda fırça yoktur sabit mıknatıslıdırlar...fiyatlarıda normal moorlara göre iki katı veya daha fazla diye biliyorum..
    kola gelsin..




  • ARKADAŞLAR BÖYLE ŞEYLERLE İLGİLENMENİZ NE KADAR HOŞ
    BEN BÖYLE BİR SİSTEMİ AKÜLÜ BİSİKLETLERDE DÜŞÜNMEK İSTİYORDUM.SİZCEOLURMI YANİ TEKERLEĞE KONULAN ALTERNATÖRDEN ALINAN ELEKTRİKLE AKÜ TEKRAR ŞARJ OLSA OLMAZMI?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaplumb ağa -- 31 Temmuz 2009; 21:40:22 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cengizumur

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    kullanacağımız motorların mutlaka regenerative özelliği de olmalı.yani frenle kaybedilen enerjiyi de akülere depolayabilmeli.100km ile giden aracın kinetik enerjisi 600 kJ yaklaşık 150Kcal kadar.yani 10 gram benzinin içerdiği enerji miktarına eşit.

    bu kadar enerji miktarını 5-10 snde akülere depolamak için nasıl bi altyapı gerekir onun hesabını bilmiyorum.



    Hesabinizi bir daha yapin. Bu enerji miktari sizin araba icin anormal derecede dusuk, arabanin agirligini ne kadar aldiniz. Birimlere dikkat, birimlere dikkat derken siz zaten bunu biliyorsunuz ama bu formulu buradan hap gibi olarak kullanacaklar icin yaziyorum, verdigim;

    Guc = Tork * 2* PI * Devir

    formulu dogrudur. Burada birimleri yerine koydugunuzda bunlari birbirine uydurmak icin 60'ada bolunur, baska sayilarada. Bunu kullanacak olanlar birimlere dikkat etsin.




    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    son olarak motorlar dışında bi de üretici kısmına gelirsek acaba 250kWlık bi alternatör nekadar yer kaplar ve kütlesi nedir?



    Dizel Motor arti alternator, 2120 kilo, ses yalitimi isterseniz, 2860 kilo. Boyutlarina buradan bakin;

    http://www.aksa.com.tr/turkish/pdfler/Teknik%20Foyler/Dizel/275_435_JohnDeere_TR.pdf

    250 kW bir alternatoru dondurmek icin 500 beygir civari bir icten yanmali motor lazim sizin arabanin motoru bu guctemi ?

    Arabayi toplarken parca bulamadiginiz icinmi boyle bir yola gidiyorsunuz. Bence arabayi orijinaline yakin bir sekilde toplamaya calismaniz en realistik alternatifinizdir.

    Elektrik conversion yapilan arabalarda (biliyorum sizin yaptiginiz baska bir sey) tek bir 20 kW kadar bir elektrik motoru yeterli tork ve performansi saglar. tabii bunun icin golf boyutlarinda bir araba kullanilir.

    Icten yanmali motora olan asinaliginiz sebebiyle dusuk devirde cok tork verecek elektrik motoru ariyorsunuz. Elektrik motorlarinin tork grafigi 0 devirden nominal devire kadar duz yatay bir cizgidir. Yani motor dururken bile maksimum torkunu verebilir. Bunu icten yanmali motor dizayn edenler ancak hayal edebilir. Bu sebepten dolayi sadece 20 kW lik bir elektrik motoru, arabayi sanki 60-70 beygir bir icten yanmali motor gibi kaldirabilir.

    Eger hybrid veya elektrikli bir araba yapmak istiyorsaniz, sectiginiz araba kasasi bu ise uygun olmayacak kadar hantal.


    EDIT:

    Ilk postunuza tekrar baktim. sorularimdan bazilarini zaten cevaplamissiniz, motor 500 beygirmis. Ve asil cikis noktaniz bu gucu tekerleklere iletmekmis.



    açıklamar için teşekkür ediyorum faydalı oldunuz.




  • Arkadaşlar bilmem hala buralardamısınız, ama istediğiniz her şey var ..
    Yapılmışı da var. ( sizden eski)
    Diyeceğim harika bir yoldasınız...
    İzmir tepas firması
    Ankara forumelektronik. ( personel ısıtıcı vb.vb.v.b
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.