Şimdi Ara

Elon Musk'a göre uzun menzilli elektrikli otomobillere gerek yok (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
104
Cevap
0
Favori
4.816
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • babadol kullanıcısına yanıt
    O zaman uretmesinler elektrikli arac, benzinli araca gore binlerce eksigi ve sadece 1-2 tane artisi olan bir teknoloji…

    Icten yanmali aracta sana sadece tek motor tek sanziman opsiyonu sunuldugu donemler gibi bakiyorsun olaya… Satmak istiyorsa ‘bu devirde’ tabi ki yapacak…

    Dunyaya pompaladilar elektrik allah elektrik, sifir emisyon allah sifir emisyon diye (o da buyuk bir yalan, ortalama kullanimlarda neredeyse bir benzinli aracin saldigi co2 kadar dogaya co2 salinimi yapiyor elektrikli araclar (uretimde cok yuksek salinim, sonrasinda ise elektrigi uretim tekniklerine gore artabilen co2 salinimi)

    Bana gore artisi daha ucuz fiyata daha yuksek beygir ve tork degerlerine sahip ucan bir makine alabilmek ve agirlik merkezinin yere yakin olmasi… Bir de elektrik uretimindeki verimin icten yanmali benzinli motorun enerji cikisindaki verimden 1-2 tik iyi olmasi da eklenebilir… Haricindeki cogu argumani mantikli bulamiyorum malesef..

    Bence elektrikli arac teknolojisi kullanilabilir ama devrim diye bakip, tum icten yanmalilari bitirip yerini almasi, henuz su asamalarda bence intihar… Eyvallah spor ve guclu bir arac almak isteyen ve alabilecek kitle gitsin alsin roadsterini, veya model s ini… Ikinci ucuncu alabilecek kisiler 3. aracini sehir icinde ucuz ve sessiz takilmak icin bir dusuk menzilli elektriklisini alsin… Ama her amaca elektrikli arac ile hizmet etmeye calismak, menziller 1500-2000km altindayken, tum dunya ozelinde imkansiz… Hatta turkiyede sirf bu sebepten dolayi alanlar bin pisman olacak, dunyaya gore en az 5-6 belki 10 yil geriden takip etmek durumunda oldugumuz gorulecek…

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • stableRevulation kullanıcısına yanıt
    Hangi akuyu, hangi bataryali cihazi 2 yil sonra ilk performansinda kullandin?

    Lityum piller kullanildikca icindeki aktif likit donar, ve eskisinden daha az is gorur…Sogukta donar, sicakta donar, sarj oldukca donar… Her gecen gun donar… Kimi kullanimda 2 yilda %20 kaybeder, kimi kullanimda 2 yilda %10 kaybeder, kimi kullanimda 2 yilda %30 kaybeder… Ama mutlaka kayip yasar… O sana sunduklari 8 yil garanti saniyor musun ki %10 batarya kaybi olursa gelin yenileyelim garantisi… Hatta teslalar ilk ciktiklari donemde arac fiyatina oranla ufak bir fark ile 2. Bataryayi yenileme opsiyonu ile satiliyorlardi (yani goturup istedigin zaman yeni batarya taktirabiliyordun) bu olay bu araclar icin tam da gereken bir durumdu, ama baktilar ki olacak gibi degil, tum karlari baltalanugor, bu olayi kaldirdilar… Simdi bir arastir istersen tesla arac ne kadar maliyetle satin aliniyor ve bataryasini sifirlamak ne kadara mal oluyor…

    O soyledigin %1.5 kayip hangi kaynaktan bilmiyorum ama o kayip gercekci bir deger degil, belki minimum olacak kayip olabilir…

    Bir de eklemek isterim ki, kis aylarinda batarya performansi neredeyse yari yariya azaliyor… Hem batarya paketini isitmaya calisiyor, hem aracin icini azaltmaya calisiyor, kis aylarinda menzin filan kalmiyor ortada…

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • Cem kullanıcısına yanıt
    Kime göre yeterli? Şehir içinde 200-250 km yaptığım çok oluyor gün içinde 1 ayda 4bin km yaptım

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uzun menzil isteyen arkadaşlara katılıyorum. Haberden bağımsız olacak ama elektrik fiyatları günden güne artıyor. Bilen biri yeşillendirsin lütfen. Şimdi bi dünya para verdiğin, üstüne şarj istasyonunda saatlerce bekleten araba mi? Yoksa içten yanmalı motorlu araba mi? Hangisi daha tasarruflu?

  • Sevgili forum yazarı, iddialarını kaynaklarla kanıtlayamamaya devam edersen senin rüyalarını anlattığını düşünmeye başlıyorum. Olay nasıl oluyor, "şimdi bi iphone bile düşün yani apple 4 yılda %70'lere düşüyosa bu pilli arabalar sıcakta soğukta kullanılıyo ağır yük de var falan.. yaz; 2 yılda %20 kayıp yaşar (amaa bazı kullanımlarda hee:)" bu bu mu yani fikitlerin böyle mi oluşuyo?


    Sorularına cevaplarım:

    1. Ben 2 yıl sonra kayıp yaşamayan bir batarya olduğunu iddia etmedim, yok da zaten.

    2. 8 yıllık garanti olayında dediğimi anlamamışsın. Demiştim ki senin dediğin kadar batarya acayip kayıplar yaşarsa bu kadar kısa sürede, araba yürümez artık. Bu garantiye vermek için yeterli bi sebep değil mi? Ayrıca ekleyeyim o kadar hızlı kayıp olsa illa çabuk da bozulurdu, voltaj dengesizliği, güç kaybı zaten... Ama şimdi %10 kayıp olur falan demişsin ?? 8 yılda %10 kayıp yaşarsa ve arabanın bir sorunu yoksa, muayenede falan bi şey çıkmıyosa batarya niye değişsin zaten? O sürede %10 kayıp için değişme mantığı yok, belki değişirler de bi sormak lazım:)

    3. Teslanın o yaptığı, ki yapmışsa, haberim yok, her markanın yaptığı gibi kendi devamlılığını sağlamak adına eylemlerdir olabilir. Artık 1 bataryanın arabanın tüm ömrü boyunca yetecek kadar geliştiğini düşünüyo olabilirler ki örnekleri gelmeye başladı; son yıllarda çıkan modeller bayağı iyi performans sergiliyor. Zaten şu anda batarya garantileri var yani satın almana gerek bile yok:)

    4. Verdiğim linkte yazılarının hangi site, dergi vs. den alındığını belirtiyor ve yine söylüyorum; "o kayıp gerçekçi bir deger değil" diyorsan bize gerçekçi olan kaynaklar sunmak zorundasın, senin hayali bulguların beni ilgilendirniyor.

    5. Kış aylarında yarı yarıya batarya performansının azaldığını nerden biliyorsun (kaynaak)? ((yalnız iyi sallıyorsun he)) Bataryayı ısıtma mevzusu her arabada yok sanırsam ama gerekli bir şey, teslalarda ısı pompası olduğunu biliyorum. Bataryayı ısıtmak için kullanılan enerji eğer bataryayı ısıtmazsak soğukta kaybolacak enerjiden kat kat azdır, yani israf değil gerekli bir şey ve bir standart olmalı. Tıpkı içten yanmalı araçların emisyonu azaltmak için daha fazla yakıt tüketip katalizörleri ısıtması gibi, buna ne diyeceksin "az emisyona gerek yok bir de buna daha fazla yakıt mı harcayacam ne saçma" mı diyeceksin. Menzilin azaldığı da doğru ama senin dediğin kadar değil elbette, n'apim daha madde ve enerjiye külli hükmedemiyoruz. İçten yanmalılar da soğuk koşullarda daha fazla yakıt tüketiyor, motoru, iç kabini, katalizörü hatta yakıtın kendisini ısıtmak için yakıt harcıyor bunlar olağan şeyler.


    @eapantherea




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi stableRevulation -- 6 Mart 2022; 11:55:44 >




  • Bana göre de Elon Musk'a gerek yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sayın Musk bu sefer ciddi anlamda saçmalamış.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ugur.k U kullanıcısına yanıt

    Dolmuşçuluk mu yapıyon yoksa kargo mu dağıtıyon   EE zaten bende 200 km civarı yeterli demişim. Farklı birşey mi var. Ayrıca mesele şarjın yaygınlığı ve hızlılığı. Haa sen şehir içinde bir oturup hiç durmadan 250 km üstü yapıyorsan bravo. Şehir içi o km yapman için ortalama 5 saat araç kullanıyor olman lazım. Musk genelleme yapmış, bende aynı şekilde, zaten kullanıma göre farklılaştırılmış araçlarda olacaktır. Adam kargo dağıtımı için yada şehir içi dolmuş için yada örnekler çoğaltılabilir, illaki daha kapasiteli araçlarda olacaktır. Dert etme yani, senide düşünen çıkar.

  • Cem kullanıcısına yanıt
    Evlilik arifesindeyim. Ev döşüyorum. Hatunu alıyorum bırakıyorum oraya gidiyoruz buraya gidiyoruz yemeğe gidiyoruz. Arabanın tepesinden inmiyorum anlayacağın

    Şu dakikadan sonra taksicilik yapsam yaparım. Yadırgamam. Tır şöförlüğü bile yapabilirim.

    Ha arabadan hiç anlamam. Yağına suyuna bakmayı bilmiyorum. Lastik sensörü uyarı verirse lastiği şişiririm o kadar bakımdan anlıyorum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • İleride pazarlama stratejisi olarak şimdilik geliştirmiyorlar. İleride 1000 km sarj olmadan gidiş gibi şeyler ondan sonra 1100km 1200km diye arttırırlar.

  • Aslında bu işin çözümü belli. Araçlarda pil olmasa da tramvay gibi elektriği yolda giderken çekse olmaz mı? Tramvayda ve trenlerde yukarıda elektrik var. Arabalar için asfalta gömülü elektrik hatları olsa, arabadan sarkan bir kablo da o elektrik hatlarına sürekli dokunsa.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • stableRevulation kullanıcısına yanıt
    Video: How long does a Tesla battery last? My Tesla is losing range!
    Link: youtube .com / watch?v=UXwtlKHSefk
    https://www.google.com/sorry/index?continue=https://www.youtube.com/watch%3Fv%3DUXwtlKHSefk%26feature%3Dyoutu.be&q=EgQuLZpEGJ6mk5EGIhAmJWNtwN-w3dS8RBNA1b1SMgFy

    Oncelikle ilk kaynaga gore konusayim hocam, ikimizin de hakli oldugu noktalar var. Evet kullaniciya sunulan batarya kullanimi uzun sureler icinde senin bahsettigin sekilde 8 yil 160k km icinde %10-15 dolaylarinda gerceklesebiliyor (her zaman degil, 2. Videoda goreceksin, kullanim sartlari bunu etkileyen bir durum, 1 yasindaki aracta %7.7 lik kayip olusmus).. Birkac test videosu da mevcut, 7 yasinda 70k km de teslayi range mode ile kullaninca kayip %5 civarlarinda… Sebebi attigim videoda da mevcut, gercek batarya boyutunun sadece belirli bir ksimi kullaniciya sunuluyor, spare olarak ayrilan kisim ile sarj/desarj olaylarini bataryaya zarar vermeyecek sekilde ayarlama yapiliyor, ayrica yine bataryayi korumak icin paketin isitilmasi/sogutulmasi yapiliyor.. Yani direk kullaniciya tamamiyla sunulmus olsaydi batarya, sarj muhabbetini kullanici tamamiyla kontrol etseydi bahsettigim %20 lik kayiplari rahatlikla gozlemleyebilirdik… Ama firma akilli davranip kullaniciya birakmamis bu olayi ve bataryanin yipranmasini olabildigince minimuma cekmis, ayrica o ayirdigi spare bataryayi da kullanim omru sonuna dogru neredeyse yok edip yine kullaniciya olabildigince ilk vaadindeki menzili sunmaya calismis.. Mantikli bir hareket, senin iddiani da gerekceleriyle dogrulamis oldum, kendi iddiami da dogrulamis oldum.. Buraya kadar sorun yok.

    Simdi..

    Gelelim senin haksiz benim hakli oldugum kis aylarindaki kullanim kismina:

    Video: Tesla EXTREME Cold Test | Max Highway Range in the Coldest City in the World!
    Link: youtube .com / watch?v=G14drTsCls4
    https://www.google.com/sorry/index?continue=https://www.youtube.com/watch%3Fv%3DG14drTsCls4%26feature%3Dyoutu.be&q=EgQuLZpEGJ-mk5EGIhDVH4ByBY52mRxXtKVMO1dOMgFy

    Videoda goreceksin ki, 371km yapmasi beklenen arac 175km yapabilmis. Ayrica videonun ilk kisminda elemanin bahsettigi gibi, henuz 1 yasinda olan arac 31km menzil kaybi yasamis batarya eskimesinden dolayi (402km den 371km ye dusmus, yani %7.7 lik bir kayip mevcut)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eapantherea -- 6 Mart 2022; 18:28:29 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • eapantherea kullanıcısına yanıt

    linklerin hatalı




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi stableRevulation -- 6 Mart 2022; 15:38:48 >
  • eapantherea kullanıcısına yanıt
    1500km benim de beklediğim bir sınır. Bu seviyenin altı benim için yeterli değil. Yaklaşımlarınız da doğru, sayısal değerlerde farkılıklar olabilir ama onlar önemsiz.

  • eapantherea kullanıcısına yanıt

    Telefon bataryası mı bu 2 yılda %20 ölsün


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • stableRevulation kullanıcısına yanıt
    Tekrar koyuyorum dh tekrar bozuluyor, acilan sayfadaki altta gosterilen url yi kopyalayip tarayicidan tekrar gidin o sekilde ulasiliyor, bir de videolarin basliklarini yazayim linklerden once

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Dogecoin kullanıcısına yanıt
    Evet ama tek hucreli olmadigindan biraz daha stabil, yoksa teknoloji temelde ayni teknoloji

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • dodofran D kullanıcısına yanıt
    Teknolojinin temelinde ayni oldugunu bilmeyen sen gibi adamlar teknoloji forumlarinda cok bir sey biliyormus gibi yorumlar yapiyorlar ya tam komedi.

    Sen uretiminden 20 yil sonra dahi batarya performansi ayni olacak batarya teknolojilerini bekle, onlarin bulundugu teslalar senin aradigin gibi olacak deniyor!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eapantherea -- 6 Mart 2022; 18:38:9 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • eapantherea kullanıcısına yanıt

    Aynı teknoloji olabilir ama standard 18650 piller 500 döngüde ölürken bunların ömrü 3000 döngü üzeri. Ayrıca kimse telefon gibi arabayı şarja takmıyacak. Hergün 500km yapan var mı kişisel kullanımda.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • eapantherea kullanıcısına yanıt

    4 yıl sonunda %40 daha az şarj tutma büyük bir iddia, kaynağın neresi?

  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.