Şimdi Ara

Elon Musk'a göre uzun menzilli elektrikli otomobillere gerek yok (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
104
Cevap
0
Favori
4.829
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • eapantherea kullanıcısına yanıt

    ilk bahsettiğinde senin iddian pratikte çürüdü bi kere onu söyleyeyim, hiçbir marka bataryanın senin dediğin gibi tamamını kullanıcıya sunmaz veya batarya ömrünü uzatacak teknolojileri/yöntemleri arabalara illa ki ekler. ve bir de burada geri gelmemek üzere yok olan kapasiteden bahsediyoruz, 2. videodaki aracı 20 °C koşullarına taşırsak arabada geri gelmemek üzere %50'lere varan bir kaybın olmadığı görülür. yine fabrika verisine ulaşmaz tabi, bu da işin doğası olmuş artık.


    ikincide; en başta fabrika verisinden (402 km) %7,7 kadar düşük bir menzil vermiş (371 km). soğuk koşullarda (bu örnekte ort. -29°C) şehirlerarası 100-110km/s hızıyla yapılan yolculukta da en son, kalan bu menzilin de ancak %48,85 kadarını (175,8 km) gitmiş dediğin gibi. evet menzilin yarısından çoğunu soğukta yemiş hatta fabrika verisine göre %56,26'sını vaat ettiği gibi sunamadı👍.


    ben EV'lerde menzil hesaplarken avrupa ve amerika standardı olanların 4'te 3'ünü alır kabul ederim reel kullanım menzili için, çin standardında yarısı veya yarısından az fazla (çinliler çok sallıyo)


    şuradan bir örnek daha vermek istiyorum. bir taksi aracı, eski de.

    89.000 km hor kullanımda %9 kayıp yaşamış, dendiğine göre 50 bine kadar %8-9 kayıp yaşanıyor ve 50 binden 150 bine kadar en fazla %15 kayıp yaşanıyormuş


    Emir Tunçyürekyoutube
    İstanbul'da aktif çalışan iki adet Tesla taksi var. Elektrikli araba meraklıları muhtemelen şehir içinde denk gelmiştir de. Peki bu taksilerde batarya eskimesi ne durumda? Şarj esnasında tesadüfen yanına denk geldiğim taksinin ekranında gördüğüm değer üzerinden kayıp üzerine bir yorum yapabildim. Kayıp tahmin edebileceğiniz gibi ciddi değil. Yaklaşık %9 civarlarında. İyi seyirler. http://www.teslaturk.com http://www.twitter.com/teslaturk http://www.instagram.com/teslaturkvlog http://www.facebook.com/teslaturk
    https://www.youtube.com/watch?v=rVg4g7DOPZg

    gelişmeye devam ediyor tabi





  • Vaktiyle togg için Ceo Gürcan Karakaş bataryanın çok soğukta ve sıcakta verimsizleşmesini engellemek için önemli ve elle tutulur çalışmalar yaptıklarından ve sonuç aldıklarından bahsetmişti bence de yeter 600 km hem bi mola verilir o arada da batarya dolar mantıklı konuşmuş Elon.Şu an bile LPG li aracımla Artvin Ankara arası en az üç kez duruyorum her seferinde de en az yarım saat dinleniyorum kaldı ki togg alamıyacağımıza göre de dert etmeye gerek yok.Parası olanlar düşünsün.

  • patatessiz patso kullanıcısına yanıt

    Kaynağı elindeki cep telefonu.

  • Diğer bir konu da karla kapanan yollarda elektrikli araçların bataryası soğuktan boşalarak mahsur kaldı.
    Buna çözüm üretmaleri gerekiyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 30 sene benzinli araç kulaniriz 30 sene sonra yaşarmiyiz ölürmüyüz onuda allah bilir

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Bu forum bir harika

    Herifin teki koskoca teslanın arabasına samsung galaxy s5 muamelesi yapmış

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elekrikle ne ugrasiyorlarki nükleer enerjili araba yapsinlar olay bitsin menzil sikintisida yok hem kaza yapinca ölüm garantili eurocap falan gerek kalmaz carpınca 1km herkes ölur sürulebilen atom bombası

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • anlaşılan şu anki teknoloji ile mümkün değil

  • Elektrikli araçların piyasaya çıkma amacı tamamen daha fazla kar etme amacı. Elektrik teknolojisi ile uzaktan aracın herseyine hükmetmek istiyorlar.


    İleri de çıkan araçlar ile ilk etapta 1.2 güncellemesi ile aracın 140 beygirden 150 beygire çıkacak mantalitesi.


    Sonrasında bu uygulamalar ücretli olacak. Aracı alacan, yazılım ve güncelleme yapmazsan ya eskimiş olacak ya da çağdışı kalacak. Güncellemelere para harcayacan. Nokia yı günümüz araçları gibi düşünün. İleri deki yeni nesil elektriklileri de android telefonlar, iPhone telefonlar gibi düşünün. Yeni teknoloji çıktı, eski araban çöp, yeni araba al ya da ücretini öde güncel yazılım at yeni gibi bir müddet daha kullan. Bir süre sonra ise tamamen otonom olan araçlar ile satın alma ve güncelleme ile uğraşmak o kadar pahalı olacakki, araç sahibi olmak diye kavram kalmayacak. İhtiyacın varsa kullandığın kadar kirala devri ile al sattan ziyade aynı araçtan firmalar sürekli aktif kullandirip sürekli para kazanacaklar.


    Yakın gelecekte mal sahibi olma kavramı kalmayacak. Netflix tarzı kirala kullan, üye ol kullan olacak.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • eko35/5 kullanıcısına yanıt

    Bir süre sonra benzin istasyonu diye kavram olmayacak ve benzinli araçlar çevreye çok fazla zarar veriyor diye senelik vergileri uçuk olacak.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence bu yaşadığınız şehir ile ilgili. Eğer otoparklı bahçeli bir eviniz varsa böyle bir şehirde yaşıyorsanız iş ev arası az km pil normal yeterli.

    Ancak İstanbulda bırak elektriği, havayı bile basmak isteseniz 2 dak. nız var. Hemen arkanızda biterler.

    Hatta otopark parası isparka vereceğiniz para elektrik yakıtınızdan 10 kat pahalı olacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • stableRevulation kullanıcısına yanıt

    Özellikle günlük kullanımda %40-80 arası şarj edildiğinde kayıp minimum düzeyde. Son birkaç yılda çıkan pillerde bu konuda da epey yol katedildi. 500km üzeri menzilli arabalar 1 milyon km bile devirebilir. O süre sonunda da %60-70 ini koruyor yine.

  • Tesla alamayacağımız için sorun yok. Zaten bunu alacak maddi güce sahip olanlar da elektriğini düşünmez, benzinli aracı vardır garajında.

  • eapantherea kullanıcısına yanıt
    Aynı benzinli araca farklı motor koymak için iskelet değişmiyor ama daha büyük batarya koymak için değişiyor, aynı şey değil. Bu farklı bir araç modeli demek, satış kaygısı varsa üretilmeyebilir.

    Emisyon konusunda şimdilik haklısınız, ancak elektrik daha temiz şekilde üretilmeye devam edilebilir, ama fosil yakıtlı araçlar başka şekilde çalışamaz, her türlü o emisyon olacak.

    Elektrikli araçların avantajlarını da hafife alıyorsunuz. En basiti bakım maliyetleri, dayanıklılık ve sürdürülebilirlik. Devasa bir oyuncak arabadan bahsediyoruz. Sizin mantıklı bulmadığınız sebeplerin onda birini kazanabilmek için içten yanmalı motorlu üreticiler yıllarca arge yapıyor, hangi bilgi birkimiyle mantıklı bulmuyorsunuz merak ediyorum.

    1500-2000 km lafını da espri olarak algılıyorum çünkü o menzil ancak uçaklarda ve gemilerde var. Hacim başına batarya kapasitesi konusunda büyük bir yenilik olmadıkça ki yakın zamanda zor, o menzil mümkün değil, binek aracın hem yüksek, hem 2500-3000 kilo olması demek, kamyon lastiği takarız artık. Frenler de şansa tutarsa dururuz.

    Şu anda esas sorun şarj hızı ve bataryanın ömrü. 10-15 dk içinde %80 şarj olsun yeter, ama 7-8 sene sonra o batarya ölürse o zaman ne olacak? Muhtemelen batarya teknolojisi geliştikçe araçlardakiler yenileriyle değişecek, üçüncü parti üretimlerle de ucuzlar bu iş.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • Hobar kullanıcısına yanıt

    Ve içten yanmalılarla karşılaştıracak olursak 500.000 km kullanımda onlar neleri kaybeder acaba? Elektriklilerin batarya eskimesinden daha çok onların da motorları eskiyor ve tamir-bakım gerektitiyor haa ama motoru değiştirmene gerek var mı, genelde yok, motor aynı motor sadece bakım masrafları birkaç motor parasına denk gelebiliyor ömrü boyunca:) yok bujiydi, distribütördü, pistonu, contası, kayışı, yeri geliyor tekrar tornaya sokuluyor piston odaları ve motor kapağı tornayla açılıyor, yağ-su-antifriz zaten düzenli değişmes/tamamlanması lazım... bir de tamircide arabanızın ve sizin geçirdiğiniz vakitler var tabi...

  • En fazla 500km menzil fazlasıyla yeterli bile... Bu menzil "hız sınırlarına" uyulursa 5 saatlik kesintisiz sürüş demek. 5 saat araç kullanıp yarım saat mola vermek uzun yolda ideal olur. Sorun şu ki 500km gidecek kadar şarjı yarım saatte depolayacak teknolojinin olmaması. Elektrik depolama kapasiteleri değil, yöntemleri değiştirilmeli. Şarj edilebilir bataryalar ilk çıktıklarından beri kapasite olarak büyüdüler, boyut olarak küçüldüler, daha hafif oldular ama şarj etme teknolojileri neredeyse hiç değişmedi. Bu noktada süper kapasitörler geliştirilebilir.

  • Bence uzun menzil gerekli çünki adam ailesiyle birlikte yurtdışına gitmek istiyecek ozamasıkıntı olur .uçaklada gider ama eşya getirme götürme kapisetesi var bide zevkini gittiği yerde çıkaramaz uçakla giderse ama kendi arabasıyla skınıntı yok koy bagajına peynir turşu salamura

  • Doğru İstanbul'da yaşasaydin böyle düşünmezdin trafik sorunu yaşamadından böyle demesi normal

  • Aslında elektrikli ya da değil araca da gerek yok diyerek artırıyorum

  • neden daha büyük batarya öyleyse daha küçük batarya ve daha çok menzil olsun bunun için uğraşılmalı o zaman teknoloji olur zaten hem pahalı hem çalışan sayısı azalıp robotlaşma ve daha çok para kazanma paranolojisi oluyor. Telefon ile bir tabi giderek batarya potansiyeli düşüyor 600km menzilli aldığın araç 2sene sonra 500km düşüyor örnek. Sen 5saniyede hızlı şarj etsende batarya çabuk biticek.bir 10 sene daha ergen yapımalı öyle elektrikli araçlar piyasaya sürülmesi.

  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.