Şimdi Ara

En İyi Viraj Alma yöntemleri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
115
Cevap
0
Favori
40.322
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet arkadaşlar forumda bir çok usta sürücü var ve en az usta sürücü kadarda acemi sürücüler var.forumun amacı bilgi paylaşımı
    viraj en iyi şekilde nasıl alınır. örneğin viraja girilirken fren yapılırmı virajda frenyapılırmı virajdan çıkarken gaza yüklenilirmi vs.
    Yani bir araç viraja nasıl sokulmalı ve nasıl çıkartılmalı ?

    Şimdi virajdan viraja değişir diyeceksiniz biliyorum ama belli bir standartı vardır illaki bu viraj almanın



  • usta oldugumu asla iddia etmem ama ben nsl yapıyorum onu söyleyeyim..

    genelde ztn viraja normal bi hızla girerim ki fren yapmak zorunda kalmayayım en kötü ayagımı gazdan çekerim..diyelimki hızlı girdik .. girmeden önce fren yaparım .. belirledigim hızla donmeye baslarım viraj ortasında gene hafif gaz verırım cıkısa dogru normal gazımı verırım ..tabi ne kdr dogru bilmem ama benım yaptıgım budur .. genelde ztn fren yapmayacak bi hızda girmeye özen gosterırım .. fren yerine vites küçültmede kullanılabılırız..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trapezoid

    usta oldugumu asla iddia etmem ama ben nsl yapıyorum onu söyleyeyim..

    genelde ztn viraja normal bi hızla girerim ki fren yapmak zorunda kalmayayım en kötü ayagımı gazdan çekerim..diyelimki hızlı girdik .. girmeden önce fren yaparım .. belirledigim hızla donmeye baslarım viraj ortasında gene hafif gaz verırım cıkısa dogru normal gazımı verırım ..tabi ne kdr dogru bilmem ama benım yaptıgım budur .. genelde ztn fren yapmayacak bi hızda girmeye özen gosterırım .. fren yerine vites küçültmede kullanılabılırız..
    valla çok zorlayarak girmek istiyosan bi kere lastiklerin ince yanak olacak

    viraj dönerken fren yapılmaz viraja yaklaşırken yapıcan

    bide sağ viraj dönmek için yolun en soluna geçerim ordan virajda sağ şeride viraj çıkışındada sol şeritte olusun hızlı dönebilirsin bu sayede




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JackDaniels

    valla çok zorlayarak girmek istiyosan bi kere lastiklerin ince yanak olacak

    viraj dönerken fren yapılmaz viraja yaklaşırken yapıcan

    bide sağ viraj dönmek için yolun en soluna geçerim ordan virajda sağ şeride viraj çıkışındada sol şeritte olusun hızlı dönebilirsin bu sayede

    Alıntıları Göster
    mumkun olduunca virajda fren kullanmamak gerekir.zaten gereksiz yere virajlara cok hizli girmek hayati tehlikeler taşir.
    viraja girmeden once duzluk kisimda hafif fren yaıpılarak araba hızdan düşürülebilir.
    viraja girdikten sonra arabanın aciya uygun olarak gaz verilebilir.

    viraja .cok hizli girilmiş ve virajda keskin ise ayak gazdan çekilip ,vites düşürmek ile ilk yavaşlamayi bu şekilde sağlamak da fren yapmaktan cokcok daha iidir(savrulmamak açısından)

    bende usta oldduumu asla idda etmıyorum.
    nitekim bu iş cok kullanmaya ,tecrubeye bakar ve ben 22 yaşindayım.ancak benım gozlemlrim budur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JackDaniels

    valla çok zorlayarak girmek istiyosan bi kere lastiklerin ince yanak olacak

    viraj dönerken fren yapılmaz viraja yaklaşırken yapıcan

    bide sağ viraj dönmek için yolun en soluna geçerim ordan virajda sağ şeride viraj çıkışındada sol şeritte olusun hızlı dönebilirsin bu sayede

    Alıntıları Göster
    yaw ben güvenli bi şekilde nasıl viraj alınır onu sordum . mesela diyelim viraja girecen hızını düşüremedin viraj başladı arabanın savrulmasına ramak kaldı, o anda frene bassan veya motor freni uygulasan araba daha çok savrulmazmı ?
    benim yaptıklarımı söyliyim ;
    örneğin sağ yönlü viraya girerken sağ şeride geçerim ve virajın bitimine yakın sola doğru kayarım . sol yönlü virajlarda da tam tersi .
    viraja girerken yeteri kadar fren yapamadıysam virajda ne frene basarım ne gazdan çekerim ayağımı nede gaza yüklenirim . yani viraja hangi hızla girmişsen onunla çıkmaya çalışırım ve virajın sonuna gelirken gaza yüklenerek şerit değiştiririm .
    şimdi burda en emniyetli şekilde ve arabayı fazla yatırmadan virajı nasıl alırızonu öğrenelim ? tabii ki yavaş girerek ancak diyelimki yavaşlayamadık ve viraja girmiş bulunduk ne yapmalıyız ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: istako

    yaw ben güvenli bi şekilde nasıl viraj alınır onu sordum . mesela diyelim viraja girecen hızını düşüremedin viraj başladı arabanın savrulmasına ramak kaldı, o anda frene bassan veya motor freni uygulasan araba daha çok savrulmazmı ?
    benim yaptıklarımı söyliyim ;
    örneğin sağ yönlü viraya girerken sağ şeride geçerim ve virajın bitimine yakın sola doğru kayarım . sol yönlü virajlarda da tam tersi .
    viraja girerken yeteri kadar fren yapamadıysam virajda ne frene basarım ne gazdan çekerim ayağımı nede gaza yüklenirim . yani viraja hangi hızla girmişsen onunla çıkmaya çalışırım ve virajın sonuna gelirken gaza yüklenerek şerit değiştiririm .
    şimdi burda en emniyetli şekilde ve arabayı fazla yatırmadan virajı nasıl alırızonu öğrenelim ? tabii ki yavaş girerek ancak diyelimki yavaşlayamadık ve viraja girmiş bulunduk ne yapmalıyız ?

    Alıntıları Göster
    Gerekirse fren yaparsın,gerekirse hız kesersin... Ne yapman gerekirse onu yaparsın yani...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Gerekirse fren yaparsın,gerekirse hız kesersin... Ne yapman gerekirse onu yaparsın yani...

    Alıntıları Göster
    örneğin viraj sola doğruysa ilk başta viraja girmeden önce en sağ şeride geçersin virajın içindeyken en sola doğru kayarsın çıkarkende tekrar sağa geçersin ya şu pistlerde araçların kullandığı teknik
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tunerrus

    örneğin viraj sola doğruysa ilk başta viraja girmeden önce en sağ şeride geçersin virajın içindeyken en sola doğru kayarsın çıkarkende tekrar sağa geçersin ya şu pistlerde araçların kullandığı teknik

    Alıntıları Göster
    tabii bunlar yol çok şeritliyse yapılacak şeyler yoksa karşıdakiyle tokuşabilirsin
    geliş gidiş yolda kendi şeridinden gidersin,virajı kaçla döneceğini kestirip gerekirse frene basarsın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eczman2000

    tabii bunlar yol çok şeritliyse yapılacak şeyler yoksa karşıdakiyle tokuşabilirsin
    geliş gidiş yolda kendi şeridinden gidersin,virajı kaçla döneceğini kestirip gerekirse frene basarsın.

    Alıntıları Göster
    kısaca dıştan alınıp içten çıkılır.
    tek şerit olsa bile bunu şeridini değiştirmeden yapabilirsin.
    ama hiç bir viraja hızlı girmeni tavsiye etmem niye mi!


    doğal hız sınırlayıcı diye bir şey duydun mu hiç?

































    elektrik direği,çelik bariyer.(doğal hızlandırıcı:uçurum.)
    v.s. otomatik olarak devreye girer.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eczman2000

    tabii bunlar yol çok şeritliyse yapılacak şeyler yoksa karşıdakiyle tokuşabilirsin
    geliş gidiş yolda kendi şeridinden gidersin,virajı kaçla döneceğini kestirip gerekirse frene basarsın.

    Alıntıları Göster
    Usta ve tecrübeli sürücü viraja yavaş girer, yavaş alır ve yavaş çıkar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ihg70

    Usta ve tecrübeli sürücü viraja yavaş girer, yavaş alır ve yavaş çıkar.

    Alıntıları Göster
    viraja hızlı girmek değil virajdan hızlı çıkmak marifettir......eğer bir ralli pilotu veya drift çi değilsen viraj için özel olarak yapman gereken pek bir şey yoktur yanlızca viraj içinde frene basmaman viraj içindeki kontrol açısından önemlidir....mesela ben geçen hafta 120 gibi bir hızla çok büyük bir kaza atlattım....arabanın 120 ile giderken yolda 90 derece bir sağa bir sola döndüğünü ve bu dönüşle yolun kenarında duran bir grup insan ve arabanın ortasına dalma tehlikesiyle karşı karşıya kaldığını düşün....işte benim başımdan geçen böyle bir şeydi......neyseki geçmişten gelen drift tecrübem bir hayli vardı ki frene basmadan direksiyon hareketleriyle arabayı zamanında toparlamayı başardım...yoksa allah korusun çok kötü şeyler olacaktı.....tecrübe gerçekten çok önemli ve bu;hergün evden işe işten eve giderek kazanılmıyor ne yazıkki....boş alanlarda arabanızı el freni,sol ayak freni yardımı ile kontrollü olarak kaydırarak arabanızın sınırlarını öğrenmenizin önemi sandığınızdan daha büyük....büyük konuşmayayım ama benim yerimde olacak trafikteki sürücülerin yüzde 99.9 u o kazayı yapmıştı...pek çok can almıştı...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ihg70

    Usta ve tecrübeli sürücü viraja yavaş girer, yavaş alır ve yavaş çıkar.

    Alıntıları Göster
    eğer ızlı gidiyorsan ve iyi şöforsen virajı uzakta görürü ve kestirirsin ister motor freni ile ister normal ayak freni ile yavaşlar viraja yavaş girer dönerken hafifce gaza basarsın bu yöntem arabanın savrulmasını biraz önler , şöyel düşün;

    Virajlar özellikler biraz eğimli yapılır sen viraja hızlı girer ve viraj içinde frene basarsan araba savrulur önü viraj içine veya dışına kıçıda aksi yöne atar ama viraja yavaş girer ve dönerken hafif gaz verirsen araba virajı daha rahat döner ve savrulmaz tabi gazı köklemiyecen hafifcene rahat bi şekilde dönmek için.

    Ama acemi şöfor viraja ne frene basarak ne virajda da gaza basarak dönmeli biraz viraj dönüşlerni öğrenmeli ve sondan sonra hangisini kendine rahat geliyorsa o tekniği seçmeli.

    Ama sakın ha viraja frene basarak girmeyin araba savrulur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    eğer ızlı gidiyorsan ve iyi şöforsen virajı uzakta görürü ve kestirirsin ister motor freni ile ister normal ayak freni ile yavaşlar viraja yavaş girer dönerken hafifce gaza basarsın bu yöntem arabanın savrulmasını biraz önler , şöyel düşün;

    Virajlar özellikler biraz eğimli yapılır sen viraja hızlı girer ve viraj içinde frene basarsan araba savrulur önü viraj içine veya dışına kıçıda aksi yöne atar ama viraja yavaş girer ve dönerken hafif gaz verirsen araba virajı daha rahat döner ve savrulmaz tabi gazı köklemiyecen hafifcene rahat bi şekilde dönmek için.

    Ama acemi şöfor viraja ne frene basarak ne virajda da gaza basarak dönmeli biraz viraj dönüşlerni öğrenmeli ve sondan sonra hangisini kendine rahat geliyorsa o tekniği seçmeli.

    Ama sakın ha viraja frene basarak girmeyin araba savrulur.

    Alıntıları Göster
    Ben bi kere Palio ile saga dönücem, adam da öyle kararsiz gidiyo ki, mecbur onu sollayip girmeye karar verdim. Sollarken bi baktim, anaa kavsagi geçiyoz, ben yide de kirdim. gaza da yüklendim mecburen adam sagimdan gömmesin diye. Virajda direksiyonu kiramadim korkudan devrilirim diye, iyice frenleyip yavaslayinca dönüse devam ettim.

    Aha böyle bisey oldu





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ugurBJK -- 26 Nisan 2006; 20:50:07 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ihg70

    Usta ve tecrübeli sürücü viraja yavaş girer, yavaş alır ve yavaş çıkar.

    Alıntıları Göster
    Peki viraja normal bir hızla girdik ama yola kaygan bir sıvı dökülmüş diyelim. (yağ, deterjan, un - kum gibi)
    Kaygan yolda virajda araba önden kaymaya başlayınca ne yapılmalı ?

    Yada aşagıdakilerden hangisinin yapılması uygun olur ?
    1- Araca gaz verip aracı toparlamaya çalışmalı (genelde boyle yapılmalı derler halk arasında.)

    2- Ön tekerlerin kaydıgı yöne dogru tekerleri çevirip, tekerlerin tekrar yolu tutması saglanmalı ve asla gaza basmamalı ( ileri sürüş ile ilgili yerlerde de buna benzer şeyler yazıyor.)

    Bana 2.şık daha mantıklı geliyor, sizde böyle bir durumda nasıl davranmalı ?

    Edit: Araç önden çekişli diye yazayım birde, onu unutmuşum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Se®k@n -- 26 Nisan 2006; 21:14:40 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurBJK

    Ben bi kere Palio ile saga dönücem, adam da öyle kararsiz gidiyo ki, mecbur onu sollayip girmeye karar verdim. Sollarken bi baktim, anaa kavsagi geçiyoz, ben yide de kirdim. gaza da yüklendim mecburen adam sagimdan gömmesin diye. Virajda direksiyonu kiramadim korkudan devrilirim diye, iyice frenleyip yavaslayinca dönüse devam ettim.

    Aha böyle bisey oldu




    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ugurBJK

    Ben bi kere Palio ile saga dönücem, adam da öyle kararsiz gidiyo ki, mecbur onu sollayip girmeye karar verdim. Sollarken bi baktim, anaa kavsagi geçiyoz, ben yide de kirdim. gaza da yüklendim mecburen adam sagimdan gömmesin diye. Virajda direksiyonu kiramadim korkudan devrilirim diye, iyice frenleyip yavaslayinca dönüse devam ettim.

    Aha böyle bisey oldu










    quote:

    Orjinalden alıntı: Se®k@n

    Peki viraja normal bir hızla girdik ama yola kaygan bir sıvı dökülmüş diyelim. (yağ, deterjan, un - kum gibi)
    Kaygan yolda virajda araba önden kaymaya başlayınca ne yapılmalı ?

    Yada aşagıdakilerden hangisinin yapılması uygun olur ?
    1- Araca gaz verip aracı toparlamaya çalışmalı (genelde boyle yapılmalı derler halk arasında.)

    2- Ön tekerlerin kaydıgı yöne dogru tekerleri çevirip, tekerlerin tekrar yolu tutması saglanmalı ve asla gaza basmamalı ( ileri sürüş ile ilgili yerlerde de buna benzer şeyler yazıyor.)

    Bana 2.şık daha mantıklı geliyor, sizde böyle bir durumda nasıl davranmalı ?



    bence hiç bişi yapma o anın tadını çıkarmaya bak

    ya 2. çık daha mantıklı şahsen başıma geldi bikere boş toprak yolda gidiyorum virajlara el freni ile girme denemeli yapıyorum ana araba bi kayamaya başladı kıç gitti hemen bende ters yöne döndürdüm lastikleri arbayı biraz toparladım kayarken gaza bastım virajdan çıktım ama ben yusufyussuf tabi

    Ama bence ön kayarken pek bi şansın yok yani frene bas abs varsa biraz şanslısın ama abs yoksa bi şansın yok zaten önden kaymaya başladı mı araba biraz toparlaman zor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yazılımcı Online -- 26 Nisan 2006; 21:06:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Se®k@n

    Peki viraja normal bir hızla girdik ama yola kaygan bir sıvı dökülmüş diyelim. (yağ, deterjan, un - kum gibi)
    Kaygan yolda virajda araba önden kaymaya başlayınca ne yapılmalı ?

    Yada aşagıdakilerden hangisinin yapılması uygun olur ?
    1- Araca gaz verip aracı toparlamaya çalışmalı (genelde boyle yapılmalı derler halk arasında.)

    2- Ön tekerlerin kaydıgı yöne dogru tekerleri çevirip, tekerlerin tekrar yolu tutması saglanmalı ve asla gaza basmamalı ( ileri sürüş ile ilgili yerlerde de buna benzer şeyler yazıyor.)

    Bana 2.şık daha mantıklı geliyor, sizde böyle bir durumda nasıl davranmalı ?

    Edit: Araç önden çekişli diye yazayım birde, onu unutmuşum

    Alıntıları Göster
    Usta ralli pilotu Carlos Sainz viraja girmenin en iyi yolunun virajı içten almak, viraja girmeden önce gerekli frenlemeyi yaparak virajda frene basmayı mümkün olduğunca azaltmak, hatta frene viraj içinde hiç basmamak gerekir. Ayrıca arabayı virajda serbest bırakmamak gerekir. Yani hızı ayarlayıp gazdan ayağı çekmemek gerekir demişti. Artık motor freni mi yapıyorsunuz, nasıl yapıcaksanız. Yani ben böyle demişti diye hatırlıyorum..

    Viraja hızlı girmek değil, viraja stabil girip en hızlı şekilde çıkmak önemlidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Se®k@n

    Peki viraja normal bir hızla girdik ama yola kaygan bir sıvı dökülmüş diyelim. (yağ, deterjan, un - kum gibi)
    Kaygan yolda virajda araba önden kaymaya başlayınca ne yapılmalı ?

    Yada aşagıdakilerden hangisinin yapılması uygun olur ?
    1- Araca gaz verip aracı toparlamaya çalışmalı (genelde boyle yapılmalı derler halk arasında.)

    2- Ön tekerlerin kaydıgı yöne dogru tekerleri çevirip, tekerlerin tekrar yolu tutması saglanmalı ve asla gaza basmamalı ( ileri sürüş ile ilgili yerlerde de buna benzer şeyler yazıyor.)

    Bana 2.şık daha mantıklı geliyor, sizde böyle bir durumda nasıl davranmalı ?

    Edit: Araç önden çekişli diye yazayım birde, onu unutmuşum

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Se®k@n

    Peki viraja normal bir hızla girdik ama yola kaygan bir sıvı dökülmüş diyelim. (yağ, deterjan, un - kum gibi)
    Kaygan yolda virajda araba önden kaymaya başlayınca ne yapılmalı ?

    Yada aşagıdakilerden hangisinin yapılması uygun olur ?
    1- Araca gaz verip aracı toparlamaya çalışmalı (genelde boyle yapılmalı derler halk arasında.)

    2- Ön tekerlerin kaydıgı yöne dogru tekerleri çevirip, tekerlerin tekrar yolu tutması saglanmalı ve asla gaza basmamalı ( ileri sürüş ile ilgili yerlerde de buna benzer şeyler yazıyor.)

    Bana 2.şık daha mantıklı geliyor, sizde böyle bir durumda nasıl davranmalı ?

    böyle bir durumda yapılması gerekilen şey önden çekişli bir araba için bulunduğun vitesin bir altına düşüp gaza basmak ve aynı zamanda soll ayağınla frene basmak bununla beraber direksiyonu viraj içine doğru çevirmelisin......

    eğer bu durum çok extreme şartlarda gerçekleşirse (virahın çok dar/çok eğimli olması,yolun aşırı kaygan olması,hızın yüksek olması,kaza durumu ile burun buruna kalınan anlarda) acilen vites küçültülüp tam gaz yapılır el freni tam güç çekilerek direksiyon viraj içine kırılır....(eğer erafında bir araba varsa el freni kullanırsan kaza yaparsın)

    arkadan itişli bir arabada ise vites küçültülerek direksiyon ivraj içine çevrilir ve güç alınacak şekilde gaza basılır....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    quote:

    Orjinalden alıntı: ugurBJK

    Ben bi kere Palio ile saga dönücem, adam da öyle kararsiz gidiyo ki, mecbur onu sollayip girmeye karar verdim. Sollarken bi baktim, anaa kavsagi geçiyoz, ben yide de kirdim. gaza da yüklendim mecburen adam sagimdan gömmesin diye. Virajda direksiyonu kiramadim korkudan devrilirim diye, iyice frenleyip yavaslayinca dönüse devam ettim.

    Aha böyle bisey oldu










    quote:

    Orjinalden alıntı: Se®k@n

    Peki viraja normal bir hızla girdik ama yola kaygan bir sıvı dökülmüş diyelim. (yağ, deterjan, un - kum gibi)
    Kaygan yolda virajda araba önden kaymaya başlayınca ne yapılmalı ?

    Yada aşagıdakilerden hangisinin yapılması uygun olur ?
    1- Araca gaz verip aracı toparlamaya çalışmalı (genelde boyle yapılmalı derler halk arasında.)

    2- Ön tekerlerin kaydıgı yöne dogru tekerleri çevirip, tekerlerin tekrar yolu tutması saglanmalı ve asla gaza basmamalı ( ileri sürüş ile ilgili yerlerde de buna benzer şeyler yazıyor.)

    Bana 2.şık daha mantıklı geliyor, sizde böyle bir durumda nasıl davranmalı ?



    bence hiç bişi yapma o anın tadını çıkarmaya bak

    ya 2. çık daha mantıklı şahsen başıma geldi bikere boş toprak yolda gidiyorum virajlara el freni ile girme denemeli yapıyorum ana araba bi kayamaya başladı kıç gitti hemen bende ters yöne döndürdüm lastikleri arbayı biraz toparladım kayarken gaza bastım virajdan çıktım ama ben yusufyussuf tabi

    Ama bence ön kayarken pek bi şansın yok yani frene bas abs varsa biraz şanslısın ama abs yoksa bi şansın yok zaten önden kaymaya başladı mı araba biraz toparlaman zor

    Alıntıları Göster
    ESP li araç alınmalı. Virajda savrulma vs gibi bi şey olduğunda ESP bizim yerimize arabayı toparlamalı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun

    Usta ralli pilotu Carlos Sainz viraja girmenin en iyi yolunun virajı içten almak, viraja girmeden önce gerekli frenlemeyi yaparak virajda frene basmayı mümkün olduğunca azaltmak, hatta frene viraj içinde hiç basmamak gerekir. Ayrıca arabayı virajda serbest bırakmamak gerekir. Yani hızı ayarlayıp gazdan ayağı çekmemek gerekir demişti. Artık motor freni mi yapıyorsunuz, nasıl yapıcaksanız. Yani ben böyle demişti diye hatırlıyorum..

    Viraja hızlı girmek değil, viraja stabil girip en hızlı şekilde çıkmak önemlidir.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: joushkun

    Usta ralli pilotu Carlos Sainz viraja girmenin en iyi yolunun virajı içten almak, viraja girmeden önce gerekli frenlemeyi yaparak virajda frene basmayı mümkün olduğunca azaltmak, hatta frene viraj içinde hiç basmamak gerekir. Ayrıca arabayı virajda serbest bırakmamak gerekir. Yani hızı ayarlayıp gazdan ayağı çekmemek gerekir demişti. Artık motor freni mi yapıyorsunuz, nasıl yapıcaksanız. Yani ben böyle demişti diye hatırlıyorum..

    Viraja hızlı girmek değil, viraja stabil girip en hızlı şekilde çıkmak önemlidir.



    evet bende yukarıda yazdım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurBJK

    Ben bi kere Palio ile saga dönücem, adam da öyle kararsiz gidiyo ki, mecbur onu sollayip girmeye karar verdim. Sollarken bi baktim, anaa kavsagi geçiyoz, ben yide de kirdim. gaza da yüklendim mecburen adam sagimdan gömmesin diye. Virajda direksiyonu kiramadim korkudan devrilirim diye, iyice frenleyip yavaslayinca dönüse devam ettim.

    Aha böyle bisey oldu




    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ugurBJK

    Ben bi kere Palio ile saga dönücem, adam da öyle kararsiz gidiyo ki, mecbur onu sollayip girmeye karar verdim. Sollarken bi baktim, anaa kavsagi geçiyoz, ben yide de kirdim. gaza da yüklendim mecburen adam sagimdan gömmesin diye. Virajda direksiyonu kiramadim korkudan devrilirim diye, iyice frenleyip yavaslayinca dönüse devam ettim.

    Aha böyle bisey oldu










  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.