Şimdi Ara

En İyi Viraj Alma yöntemleri (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
115
Cevap
0
Favori
40.322
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: RX-7


    quote:

    Orjinalden alıntı: Se®k@n

    Peki viraja normal bir hızla girdik ama yola kaygan bir sıvı dökülmüş diyelim. (yağ, deterjan, un - kum gibi)
    Kaygan yolda virajda araba önden kaymaya başlayınca ne yapılmalı ?

    Yada aşagıdakilerden hangisinin yapılması uygun olur ?
    1- Araca gaz verip aracı toparlamaya çalışmalı (genelde boyle yapılmalı derler halk arasında.)

    2- Ön tekerlerin kaydıgı yöne dogru tekerleri çevirip, tekerlerin tekrar yolu tutması saglanmalı ve asla gaza basmamalı ( ileri sürüş ile ilgili yerlerde de buna benzer şeyler yazıyor.)

    Bana 2.şık daha mantıklı geliyor, sizde böyle bir durumda nasıl davranmalı ?

    böyle bir durumda yapılması gerekilen şey önden çekişli bir araba için bulunduğun vitesin bir altına düşüp gaza basmak ve aynı zamanda soll ayağınla frene basmak bununla beraber direksiyonu viraj içine doğru çevirmelisin......

    eğer bu durum çok extreme şartlarda gerçekleşirse (virahın çok dar/çok eğimli olması,yolun aşırı kaygan olması,hızın yüksek olması,kaza durumu ile burun buruna kalınan anlarda) acilen vites küçültülüp tam gaz yapılır el freni tam güç çekilerek direksiyon viraj içine kırılır....(eğer erafında bir araba varsa el freni kullanırsan kaza yaparsın)

    arkadan itişli bir arabada ise vites küçültülerek direksiyon ivraj içine çevrilir ve güç alınacak şekilde gaza basılır....

    İyide ön lastikler zaten kayarken yolu tutmuyor, birde ani motor freni yada gaz verirsek lastikler iyice kaymaya başlamazmı ?

    Arkadan itişliyse araba zaten gaz verdinmi araba kendini toparlar ama önden çekişli araçda önden kaymalarda gaz verilmemeli yada motor freni yapılmamalı diye biliyorum ben.

    ABS+EBD varsa normal frenle yavaşlamaya çalışılabilir ama.

    yoldan geçen 10 kişiye sorsan araba önden kayarken, gaz verip arabayı toparlamalı der zaten. Bende bunun yanlış olup olmadıgını soruyorum.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online


    quote:

    Orjinalden alıntı: joushkun

    Usta ralli pilotu Carlos Sainz viraja girmenin en iyi yolunun virajı içten almak, viraja girmeden önce gerekli frenlemeyi yaparak virajda frene basmayı mümkün olduğunca azaltmak, hatta frene viraj içinde hiç basmamak gerekir. Ayrıca arabayı virajda serbest bırakmamak gerekir. Yani hızı ayarlayıp gazdan ayağı çekmemek gerekir demişti. Artık motor freni mi yapıyorsunuz, nasıl yapıcaksanız. Yani ben böyle demişti diye hatırlıyorum..

    Viraja hızlı girmek değil, viraja stabil girip en hızlı şekilde çıkmak önemlidir.



    evet bende yukarıda yazdım



    Hadi ya, pardon, özür dilerim, görmedim, beni affet, ne oluur




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ihg70

    quote:

    Orjinalden alıntı: ugurBJK

    Ben bi kere Palio ile saga dönücem, adam da öyle kararsiz gidiyo ki, mecbur onu sollayip girmeye karar verdim. Sollarken bi baktim, anaa kavsagi geçiyoz, ben yide de kirdim. gaza da yüklendim mecburen adam sagimdan gömmesin diye. Virajda direksiyonu kiramadim korkudan devrilirim diye, iyice frenleyip yavaslayinca dönüse devam ettim.

    Aha böyle bisey oldu


     En İyi Viraj Alma yöntemleri




     En İyi Viraj Alma yöntemleri




    hocam beni güldürdün allah da seni güldürsün emi





  • quote:

    Orjinalden alıntı: joushkun


    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online


    quote:

    Orjinalden alıntı: joushkun

    Usta ralli pilotu Carlos Sainz viraja girmenin en iyi yolunun virajı içten almak, viraja girmeden önce gerekli frenlemeyi yaparak virajda frene basmayı mümkün olduğunca azaltmak, hatta frene viraj içinde hiç basmamak gerekir. Ayrıca arabayı virajda serbest bırakmamak gerekir. Yani hızı ayarlayıp gazdan ayağı çekmemek gerekir demişti. Artık motor freni mi yapıyorsunuz, nasıl yapıcaksanız. Yani ben böyle demişti diye hatırlıyorum..

    Viraja hızlı girmek değil, viraja stabil girip en hızlı şekilde çıkmak önemlidir.



    evet bende yukarıda yazdım



    Hadi ya, pardon, özür dilerim, görmedim, beni affet, ne oluur



    ya yanlış anlama dalge geçmek için bende yukarıda yazmadım demedim sana katılıyorum yani bende yukarıda yamıştım dedim

    neden özür dilyorsunki




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Se®k@n

    quote:

    Orjinalden alıntı: RX-7


    quote:

    Orjinalden alıntı: Se®k@n

    Peki viraja normal bir hızla girdik ama yola kaygan bir sıvı dökülmüş diyelim. (yağ, deterjan, un - kum gibi)
    Kaygan yolda virajda araba önden kaymaya başlayınca ne yapılmalı ?

    Yada aşagıdakilerden hangisinin yapılması uygun olur ?
    1- Araca gaz verip aracı toparlamaya çalışmalı (genelde boyle yapılmalı derler halk arasında.)

    2- Ön tekerlerin kaydıgı yöne dogru tekerleri çevirip, tekerlerin tekrar yolu tutması saglanmalı ve asla gaza basmamalı ( ileri sürüş ile ilgili yerlerde de buna benzer şeyler yazıyor.)

    Bana 2.şık daha mantıklı geliyor, sizde böyle bir durumda nasıl davranmalı ?

    böyle bir durumda yapılması gerekilen şey önden çekişli bir araba için bulunduğun vitesin bir altına düşüp gaza basmak ve aynı zamanda soll ayağınla frene basmak bununla beraber direksiyonu viraj içine doğru çevirmelisin......

    eğer bu durum çok extreme şartlarda gerçekleşirse (virahın çok dar/çok eğimli olması,yolun aşırı kaygan olması,hızın yüksek olması,kaza durumu ile burun buruna kalınan anlarda) acilen vites küçültülüp tam gaz yapılır el freni tam güç çekilerek direksiyon viraj içine kırılır....(eğer erafında bir araba varsa el freni kullanırsan kaza yaparsın)

    arkadan itişli bir arabada ise vites küçültülerek direksiyon ivraj içine çevrilir ve güç alınacak şekilde gaza basılır....

    İyide ön lastikler zaten kayarken yolu tutmuyor, birde ani motor freni yada gaz verirsek lastikler iyice kaymaya başlamazmı ?

    Arkadan itişliyse araba zaten gaz verdinmi araba kendini toparlar ama önden çekişli araçda önden kaymalarda gaz verilmemeli yada motor freni yapılmamalı diye biliyorum ben.

    ABS+EBD varsa normal frenle yavaşlamaya çalışılabilir ama.

    yoldan geçen 10 kişiye sorsan araba önden kayarken, gaz verip arabayı toparlamalı der zaten. Bende bunun yanlış olup olmadıgını soruyorum.

    ön lastikler tabiki patinaja düşecektir ama sol ayak freni yaptığın için arka tekerlekler ön tekerlerklere nazaran daha yavaş döneceğinden kontrolü biraz olsun sağlamana yardımcı olur...bir araba arkadan kaydığında toparlaması kolaydır ama önden kaydığında hele ki zeminde kaygan ise toparlaması usta sürücüler için bile çok zordur...o yüzden böyle bir durumda kontrol zaten birazcıkta şansa kalmış bir iş...ama yapabileceğin en mantıklı şey arka tekerleri frenleyerek arabanın burnunu viraja sokmak ve kontrollü olarak gaz vermek....eğer yolda buz yada yağ varsa zaten ister frene bas ister gaza yine kayarsın.....dediğim gibi önden kayan bir arabanın toparlanması çok zordur.....çünkü arabaya yön veren ön tekerlerdir zaten....o yüzden frene basılmamalı önden kayarken...çünkü ön tekerler kilitlenrise yön verilemez....gaza basılmalı....bu doğru bir yargı....




  • genelde kısa boylu 5kapı (HB) ve dizel araçlar virajda zorlayınca arkadan değilde önden kaymaya başlıyor.
    Dizel motorun agırlıgıda fazla oldugu için arabanın önü daha agır olunca önden kayıyor. Yada tork'u yüksek dizellerde virajda gaza biraz fazla bastınmı zaten yola zor tutunan ön tekerler hemen patinaja düşüyor. Torku yüksek dizelleri dikkatli kullanmalı yada ESP donanımlı satılmalı.

    Benim getzde basıma geldi birkaçkere yani. Allahdan yol kaygan falan degildi de toparlayabildim. Ama kaygan yolda da araç önden kayıyorsa, direksiyon arabanın kaydıgı yöne dogru çevrilir ve ön tekerlerin yolu tutması saglanır, sonra manevra yapılır diye yazıyor çoğu kaynakta.

    Benim bildiğimde eğer araçda ABS+EBD varsa viraj dönerken motor frenini yerine normal fren yapılmalı. Ayrıca önden çekişli araçda virajlarda fazla gaz verilmemeli.
  • YAVAŞ GİR, HIZLI ÇIK...
  • saga donulen En hizli viraj alimi icin;

    1. en sola gecilir
    2. Virajdan once cok hizli gidilmiyorsa fren yapilmaz. Vites kucultulur ayak gazdan cekilir(zaten Kirmizi cizgiye yakin devirlerde oldugunu varsayalim o devir bandini viraj icinde ve cikarken kullanacagiz) yokus asagi degilse devir korumak icin gazi ayarlayin ayaginizi cekmeyin.
    3. Virajin en can alici noktasinda en icte olunacak sekilde iceri kayilir
    4. Viraj hiziniza gore cok sert ise virajin ortalarinda heel n toe teknigi yapilir hem gaza hem frene basilir ayni anda ya da hafifi yoklama yapilir
    5. egerki kayarsa Araba kaymaya basladigi anda direk ters yone direksiyon kirilmaz direksiyonla oynanir yani ters duz biras oyle tur attirmayin direksiyona
    6. Kontrol saglandigi anda Gaza yuklenerek yeniden en sag seride gelecek sekilde bir aciyla vites degistirilerek (yokus asagi ise) (degilse iyice gaza yuklenerek vites degistirirsiniz)

    Tam tersi sola donulen viraj icin gecerlidir eger sadece surucu warsa aracta sola donulen viraja 5 km daha hizli girilebilinir.


    Tabiki bu dedigimi Trafige kapali alanda test edin (ben bunu hergun devebagirtan(tuyap) yokusunu silivri istikametinde gecerken uyguluyorum)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 27 Nisan 2006; 0:22:51 >




  • quote:

    ya yanlış anlama dalge geçmek için bende yukarıda yazmadım demedim sana katılıyorum yani bende yukarıda yamıştım dedim

    neden özür dilyorsunki


    @Yazılımcı Online;
    Yok abi, ben senin şakacı, makaracı bir tip olduğunu bildiğim için böyle yazdım. Neyse
  • quote:

    Orjinalden alıntı: joushkun

    quote:

    ya yanlış anlama dalge geçmek için bende yukarıda yazmadım demedim sana katılıyorum yani bende yukarıda yamıştım dedim

    neden özür dilyorsunki


    @Yazılımcı Online;
    Yok abi, ben senin şakacı, makaracı bir tip olduğunu bildiğim için böyle yazdım. Neyse



  • Araba önden kayıyorsa kontrol etmek için direksiyonu hafifçe düzelt. Gaza basma çünkü dinamik sürtünme her zeminde statik sürtünmeden azdır. Arabanın hızı ile tekerleğin dönüş hızı ve arabanın gidiş yönü ile tekerlek açısını mümkün olduğunca birbirine yakın tutmaya bak. Eğer araba arkadan kayıyorsa kısa arabalarda kontrolü sağlamak çok zorlaşacaktır ama uzun arabalarda direksiyonu arkanın kaydığı yöne doğru çevirerek kontrol edebilirsin. Zaten kısa arabalar el freni kullanılmadan arkayı kolay kolay bırakmazlar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Se®k@n

    Peki viraja normal bir hızla girdik ama yola kaygan bir sıvı dökülmüş diyelim. (yağ, deterjan, un - kum gibi)
    Kaygan yolda virajda araba önden kaymaya başlayınca ne yapılmalı ?


    bi de şeker yazsaymışsın tam olucakmış ee ne duruyorsun helvaa yapsana yaw unun deterjanın ne işi var yolsa
  • quote:

    Orjinalden alıntı: LoW_Rider


    quote:

    Orjinalden alıntı: Se®k@n

    Peki viraja normal bir hızla girdik ama yola kaygan bir sıvı dökülmüş diyelim. (yağ, deterjan, un - kum gibi)
    Kaygan yolda virajda araba önden kaymaya başlayınca ne yapılmalı ?


    bi de şeker yazsaymışsın tam olucakmış ee ne duruyorsun helvaa yapsana yaw unun deterjanın ne işi var yolsa

    okuyunca komik olmuş hakkaten

    Ama bu tür yük taşıyan kamyonlar devrilirse yükü yola akıyor(un, kum, deterjan). Yolda temizlenene kadar ordan geçenlere oluyor olan. Yada kaza oluyor, araçlardan akan motor yağları asfaltı cilalıyor resmen.

    Neyse ben örnek olsun diye yazmıştım zaten, kısaca birden viraj dönerken yol kayganlaşırsa desek yeterli olurmuş.




  • EBD ile ESP arasında ne fark var bilen var mı fark var ise birbirlerine üstünlükleri veya dezavantajlerı nelerdir
  • EBD Electronic BreakForce Distribution-Elektronik Fren Dagilm sistemi
    ESP Electronic Stabilty Program(control) ESC olarak da bilinir elektronik stabilite programi

    ESP Hizlanirken ve Frenlemelerde Fizik kurllari dahilinde bazi tekerlekleri frenliyerek(on sag %60 frenlenir arka sol %20 mesela) yolda stabil olmayi saglar

    EBD sadece fren aninda Gerekli fren gucu daglimini yaparak Kontrolu saglar.

    Tabi bu teknolojileri firmalar bazi + lar katarak kendileri gelistiriyor

    Acura: Vehicle Stability Assist (VSA)
    Alfa Romeo: Vehicle Dynamic Control (VDC)
    Audi: ESP - Electronic Stabilization Program
    Buick: StabiliTrak
    BMW: Dynamic Stability Control (DSC), including Dynamic Traction Control
    Cadillac: All-Speed Traction Control & StabiliTrak
    Chevrolet: StabiliTrak (except Corvette - Active Handling)
    Chrysler: Electronic Stability Program (ESP)
    Dodge: Electronic Stability Program (ESP)
    Daimler Chrysler: Electronic Stability Program (ESP)
    Fiat: Electronic Stability Program (ESP) and Vehicle Dynamic Control (VDC)
    Ferrari: Controllo Stabilita (CST)
    Ford]: AdvanceTrac and Interactive Vehicle Dynamics (IVD)
    GM: StabiliTrak
    Hyundai: Electronic Stability Program
    Honda: Electronic Stability Control (ESC) and Vehicle Stability Assist (VSA)
    Infiniti: Vehicle Dynamic Control (VDC)
    Jaguar: Dynamic Stability Control (DSC)
    Jeep: Electronic Stability Program (ESP)
    Kia: Electronic Stability Program (ESP)
    Land Rover: Dynamic Stability Control (DSC)
    Lexus: Vehicle Dynamics Integrated Management (VDIM) with Vehicle Stability Control (VSC) and Traction Control (TRAC) systems
    Lincoln: AdvanceTrak
    Maserati: Maserati Stability Program (MSP)
    Mazda: Dynamic Stability Control
    Mercedes: Electronic Stability Program (ESP)
    Mercury: AdvanceTrak
    MINI Cooper: Dynamic Stability Control
    Mitsubishi: Active Skid and Traction Control MULTIMODE
    Nissan: Vehicle Dynamic Control (VDC)
    Oldsmobile: Precision Control System (PCS)
    Peugeot: Electronic Stability Program (ESP)
    Pontiac: StabiliTrak
    Porsche: Porsche Stability Management (PSM)
    Renault: Electronic Stability Program (ESP)
    Rover: Dynamic Stability Control (DSC)
    Saab: Electronic Stability Program
    Saturn: StabiliTrak
    SEAT: Electronic Stability Program (ESP)
    Skoda: Electronic Stability Program (ESP)
    Subaru: Vehicle Dynamics Control Systems (VDCS)
    Suzuki: Vehicle Stability Control (VSC)
    Toyota: Vehicle Dynamics Integrated Management (VDIM) with Vehicle Stability Control (VSC)
    Vauxhall: Electronic Stability Program (ESP)
    Volvo: Dynamic Stability and Traction Control (DSTC)
    VW: Electronic Stability Program (ESP)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 27 Nisan 2006; 10:03:46 >




  • Usta bir sürücüden öğrendiğim ve kendimde uyguladığım kadarıyla anlatayım.

    Dediğiniz gibi sol viraja sağdan doğru yanaşırım..Baktım çok hızlı girdim araba sağa doğru kayıyor asla ve asla frene basmam veya vites küçültmem,(vites küçültürken debriaja basıyorsun ve vitesi küçültüyorsun bu arada çok zaman kaybı olur, ve araç yarım saniye boş viteste olacağı için ve direksiyonu o anda tek elle kullandığımız için çok riskli) o durumda yapılması gereken gaza orta şiddette basarak arabanın toparlanmasını sağlamak. Böylelikle araba tekrar yol tutacaktır. Tabiki fazla abartmamak şartı ile.
  • aLLyC paylaşımın için teşekkürler,anladığım kadarı ile ESP EBD'den daha üstün öylemi ?
  • Orjinalden alıntı: ihg70
     En İyi Viraj Alma yöntemleri




     En İyi Viraj Alma yöntemleri









  • abi o tabutun içinde çekirgemi var
    bu arada ihg70 o resimdeki kavak e-5 üzerinden ş.evler topkapı istikametine giderken incirli köprüsünün altındaki bahçelievler sapağımı . eğer değils orasıyla aynı




  • Arkadaşın çizdiği krokiyi ve yaptıklarını okuyunca ben de açtım windows paintbrush'ı bir iki cızıktırdım aklıma geleni

    Bazen bir fotoğraf yüzlerce sayfa yazıdan çok daha etkili analtım gücüne sahiptir ve çok daha akılda kalıcı olur.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.