Şimdi Ara

En İyi Viraj Alma yöntemleri (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
115
Cevap
0
Favori
40.322
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Virajın sabit kavisle devam etmeyebileceğini, sonunda sertleşebileceğini o noktada frene basmanın da sıkıntı doğurabileceğini düşünmeli.


    İdeal olan, viraja girdikten sonra minimum direksiyon hareketi ile virajı bitirmektir; Her anlamda ani hareket yapmaktan, direksiyonla oynamak veya frene-gaza ani yüklenerek tekerin yerle bağlantısının kesilmesine sebep olmaktan kaçınmak gerekir.


    Virajın devamını, oradaki yol durumunu görmüyorsanız dikkatli girmekte yarar vardır, bu araba burayı bu hızla döner diye viraja girip, virajın devamında yolun o şeridinde kum, çakıl görürseniz ne frene basabilirsiniz, ne de şerit değiştirebilirsiniz. O kısma girdiğinizle de yoldan çıkarsınız. Bazı virajlar sona doğru setleşirler, yolun akıntısı ters verilmiş olabilir vs..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RahmanAkyar

    Babamın Connect ile virajlarda zorlanıyorum araba savruluyor belki de benim sürüş hatam bilemiyorum ama

    yavaşlamadan dönemiyorum mesela başka bir arkadaşımın arabasında yolcu olarak seyahat ettiğimde benden çok daha hızlı girip çıkıyorlar viraja

    ben viraja girmeden frenleyip öyle toparlıyorum hız kaybı yaşamak normal ama sanki bende cesaret eksikliği var gibi :)

    otobanda bir kere frensiz döneyim dedim tatlı bir viraj vardı tabiri caizse içim ürperdi toparladım araçtaki kimse hissetmedi ama insan ürperiyor sanki dönmeyecek gibi



    Connectler yapısı gereği hiç bir zaman sedanlar gibi viraj alamaz. Ama ben connectle viraja girerken önce yavaşlıyorum ve tam virajın ortasında gaza basıyorum araç yola yapışıp gidiyor. Ama tabiki önden çekişli olduğu için.




  • her zaman dikkat edilmesi gereken konu, dönemeyeceğin hızla viraja girme :)

    2 veya daha fazla şeritli bölünmüş yolda dıştan gir içten çıkma olayı sadece virajda başka araç yokken yapılmalı, bizim milletimiz içte araç varsa üstüne çıkma gibi eğilimi göstermektedir, çok başıma gelmiştir.
  • Bir kere tanımadığınız arabalarla asla sınırları çok zorlamayın hele arkadan itiş bir araçsa. (Kiralanmış spor araçlar)

    Kendi aracınızsa (önden çekiştir büyük iht.) Virajın sağa doğru oludğunu varsayarsak

    Önce soldan girip idealin biraz üzerinde. Sonra direksiyonu sağ şeride doğru açısını arttırarak (daha savrulmadan) eğer ciddi bir kayma yoksa ortada gaza abanabilirsiniz. Hafif kaymasına izin verebilirsiniz.Asla ama asla frene basmayın zor durumda kalsanız bile freni kullanmamaya çalışın yoksa bariyeri öpebilirsiniz. tam anlatamadım ama uyguladığım hemen hemen budur.
  • Viraj alırken önemli etkenler ( bunlar her araca göre değişir)

    1) Lastik ebatı
    2)aracın süspansiyon durumu
    3)aracın manevra kabiliyeti
    4)aracın savrulma noktası
    5)aracın hızı
    6)lastiklerin durumu
    7)Aracı kontrol edebilme becerisi
    8) virajı görebilme
    ......
    .....
    ....
    ...
    ..
    .

    Diye gider. Benim aracım imzamdaki araç hiç korkmadan viraj alabiliyorum. Çünki aracın viraj ve manevra kabiliyeti yüksek.

    Ankarada mit yolu vardır demetevlerden ivediğe gidişte. o yolda en soldan gidip şeridimi değiştirmeden 90-100 km hızla döndüğümü bilirim.
    velhasıl kelam eğer arac kontrol edebilme kabiliyetiniz yüksekse çoğu viraja yüksek hızlarda girebilirsiniz. Ama virajlara yüksek hızlarda girmek önerilmez çünki
    tehlikelidir.

    Edit: 8. madde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi azasio -- 2 Nisan 2013; 12:31:32 >
  • İyi şoför olması gerekenden hızlı girdiği virajdan sag salim çıkan, daha iyi şoför olması gereken hızda girebilendir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gunaydinfn

    İyi şoför olması gerekenden hızlı girdiği virajdan sag salim çıkan, daha iyi şoför olması gereken hızda girebilendir

    Hocam zamanında bir şirkette çalışırken şirket şöförü şöyle bir söz söylemişti aynen yazıyorum;

    En iyi şöför, frene en az basan şöfördür.

    Çok takdir ederdim kendisini çok iyi araba kullanırdı.
  • Çok ekstrem durumlar haricinde apex almaya karşıyım. Şerit çizgileri bir sebeple çizildi. Yol boş da olsa şerit kurallarına uymak lazım. Ek olarak, çoğumuzun çıktığı hızlarda gerek de yok. Duble yollar nadiren çok sert viraj alabiliyor. 1.4 - 1.6 hantal arabalarımızla apexe ihtiyaç bırakacak yol çok çok az. Ama ben 170 ile viraj dönecem diyorsanız, kimsenin olmadığı bir an yapın. Apex'le viraj dönmek konforlu tamam; ama trafik kuralları başkalarının da güvenliğini sağlamak için. Ankara İstanbul gidip gelirken en sinir olduğum adam profili virajda şerit tutamayan adamdır. Yanından güldür güldür geçerim, nereye kaçıyorsa kaçsın. O yüzden apex muhabbetlerinde etrafta araba olmamasına lütfen özen gösterin.

    Virajda mümkün olduğunca gaz kesmemek, frene basmamak lazım. Bu demek değil ki frene basmak yasak. Dozajında basılabilir; ama bu dozajlamayı öğrenmek lazım. Ama nacizane tavsiyem virajda ayak gazda, devir yüksek; ama bir vites küçültmeye müsait şekilde olsun. En güzel öyle viraj dönülür. Böylece ani fren ihtiyacınızı motor freni ile karşılayabilirsiniz. Ancak ekstrem hızlarda motor freni de tehlike yaratabilir. Motor freni yaparken gaz vererek kademeli bir frenleme yapmanız gerekebilir.

    Mümkün olduğunca sabit direksiyon açısı ile viraj dönülmeli. Sekizgen çizilmemeli.

    Gerisi hissiyat ve aracın ne yapıp ne yapamayacağını bilmeye bakıyor. Bazı arabalar ne yapıp ne yapamayacaklarını çok güzel hissettirir. Bu araçlar genelde kullanması zevkli ve güvenli araçlar oluyorlar. Bazı araçlar ise takoz gibidir, hiçbirşey hissettirmez. Son anda "Aaa, araba dönmüyor mu ne?" dersiniz, aracın önü çoktan kopmuştur. Geçmiş olsun... O yüzden aracı bilmek de çok önemli.




  • Vites düşürüp biraz yüksek devirlerde girmek en iyisi. Böylece tekerlerdeki torku kaybetmemiş olursunuz. Ayrıca virajda fren yapmak yerine öncesinde yapmak gerekir.


    Bir de şöyle bir şey var ki trafikte denemenizi pek önermem:


    Bu da bonus:



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BebeBiskuvisi -- 2 Nisan 2013; 14:22:02 >




  • Efsaneden bir örnek:

  • En iyi viraj alma yöntemi şudur:

    Viraja girdiğinde yolun, hava durumunun ve aracın şartlarına göre yeterince yavaşlamış olmalısın.

    Başka bir yönteme ihtiyaç yoktur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JackDaniels

    valla çok zorlayarak girmek istiyosan bi kere lastiklerin ince yanak olacak

    viraj dönerken fren yapılmaz viraja yaklaşırken yapıcan

    bide sağ viraj dönmek için yolun en soluna geçerim ordan virajda sağ şeride viraj çıkışındada sol şeritte olusun hızlı dönebilirsin bu sayede

    Sen ciddimisin bu hatalı viraj arabayı dışa atar tehlikeyi arttırıyorsun...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    Efsaneden bir örnek:



    Bir örnekte benden. Allah rahmet eylesin. 0:51 deki rahatlığa dikkat.





  • ayrıca toprakta viraj alma dersi olarak aşağıdaki efsane video var. 3:51 e dikkat

  • quote:

    Orijinalden alıntı: ihg70

    quote:

    Orjinalden alıntı: ugurBJK

    Ben bi kere Palio ile saga dönücem, adam da öyle kararsiz gidiyo ki, mecbur onu sollayip girmeye karar verdim. Sollarken bi baktim, anaa kavsagi geçiyoz, ben yide de kirdim. gaza da yüklendim mecburen adam sagimdan gömmesin diye. Virajda direksiyonu kiramadim korkudan devrilirim diye, iyice frenleyip yavaslayinca dönüse devam ettim.

    Aha böyle bisey oldu


     En İyi Viraj Alma yöntemleri




     En İyi Viraj Alma yöntemleri






  • Ve bugun aklıma su geldi.

    Önden çekiş standart bir araç için. [acik difransiyel denilen tarz]

    Sola doğru bir viraj için yorumlayayım. Açık difransiyelli önden çekiş bi araç tekerlekler birbiriyle ters bağlantılı yani soldaki teker sağdakinden yavaş dönerse sağ tekere güc azalır buda patinajı önler rahat dönüş sağlar.

    Bu motor freninde tam tersi etki eder yani sol tekere daha fazla dönüş gücü gelirse sağdaki tekerden güç kesilir.

    detay için;http://www.youtube.com/watch?v=QwMLfyoFbGg

    Sola doğru bir virajda vites küçülterek yani motor freni yaparsak ESP etkisi oluşacaktır buda sağ tekerden frenleme olarak savrulmayı bi nebze azaltacaktır araba sağa geçtirecektir kendisini.
    Yani motor freniyle girmek bana daha bir mantıklı geldi ama araç arkadaş savrulursa gaza basarak arka savrulma azaltılır..




  • Ohoo herkes piste çıkmış anlaşılan.

    Arkadaşlar hepimiz trafikte araç kullanıyoruz. Bu bağlamda virajın tek bir dönüş şekli vardır.

    Trafik işaretlerine dikkat edersin. Viraja girmeden hemen önceki hız uyarı tabelasında kç km/h yazıyor ise o hıza düşersin. Direksiyonu sıkıca kavrar bulunduğu şeridin dışına çıkmadan tatlı tatlı virajını dönersin.

    Emin olun o tableada yazan hıza düştüğünüz taktirde riski minimize etmiş olursunuz.

    Trafik kurallarına uyduğunuz sürece sorun yaşamazsınız.
  • güzel konu
  • eğer yol boş ise en dıştan virajı sıfır keser ve en dıştan çıkarım F1 style

    böylece hem hız kaybı yaşamazsın ve hem de arabanın savrulma ihtimalini düşürürsün
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.