Şimdi Ara

Fiat Freemont Sevenleri ve Sahipleri (11. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
308
Cevap
9
Favori
92.237
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: McManamann

    7 koltuk ama 5 koltuktan 2 araba yürütme kadar maliyeti var, ortalama binek araçların X2 kadar yakıyor, bide dizel olunca ne lpg ne başka alternatifin olmuyor, tam bir hayal kırıklığıdır bu araç

    subaru outbackler benzinde bu kadar yakmıyor ayrıca lpg uyumlu ve gerçek 4x4 bir düşünün derim bu tarz araç arayanlara alternatif olarak..

    zamanında bende bu aracı araştırmıştım, 4x4 diferansiyel aksamı bu motorun torkunu kaldırmıyor, çünkü fiat alana kadar mazotlu versiyon yoktu, olduğu gibi entegre edince altyapı yetersiz kaldı..

    Alıntıları Göster
    4 çeker olması benim için çok önemli değil ama yakıtı elbette önemli. Şuan kullandığım araç 2007 model Audi a4 2.0 tdi 140hp ve 512.000 km'de Dün gece depoyu fulledım ve son 750 km ortalamam 33 km/h hız ortalamasıyla 8,5 lt. Tabi benim araç bu kadar ağır değil (1600 kilo'ya yakın) ama biraz agresif kullanırım aracımı.

    Bu tempoyla freemontu kullansam demek ki 16-17 olur belki de. Doğru tüketim bilgilerini kullananlar yazacaktır ama umarım gerçek bilgileri yazarlar. Çünkü, her sahibi olduğum aracın forum başlıklarına bakardım ve ütopik tükekim değerlerini görürdüm. Benim 7,5lt yaktırdığım 2012 model 110hp meganı 4 lt yakıyor bu araç diye yazanlar vardı, keza insignia aracımda da öyleydi.




  • apollonx kullanıcısına yanıt
    Fremoontla 14-15 lt yakan duymadim sjmdiye kadar. He 1 saat surekli dur kalk olur bisey olur tamam da, Fremoont 15 lt yakiyir diye genellemek bence cok da.dogru degil.
    Uzun yolda 7-8 lt, sehiricinde 10 lt denilebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Carsever kullanıcısına yanıt
    218 km'nin tamamı dur kalk ise olabilir ama bu kadar çok km sadece dur kalk olacağını pek sanmıyorum. Araç sizde var mı?
  • apollonx kullanıcısına yanıt
    orada gordugunuz 218 km , sifirladiktan sonra olan 218 km degil, o baska bir menude, 218 km lik daha menzili var deponun demek.

    araci 30.000 km dir kullaniyorum, sehir ici ortalamam 8 litre , istanbul izmir giderken 100-110 km ile gittim 6.5 lt yakti, donuste 130-140 gibi donduk, 7.5 lt yakti.
    agirligina gore cok makul tuketim.
  • khaledome K kullanıcısına yanıt
    Yol bilgisayarında gözüken 14,3 lt'nin kaç km'de yakalandığı belli değil o halde. Aracın fabrika verisi ş.içi tüketim verisi 9,6 lt iken siz nasıl oluyorda 7,5 lt yakıyorsunuz? Fiat bilerek tüketimi yüksek mi yazdı sizce?
  • apollonx kullanıcısına yanıt
    9.6 yi nerden buldunuz bilmiyorum ancak benim buldugum kaynaklarda fabrika verisi ortalama 6.4 litre
    www.auto-data.net
    Fiat Freemont 2.0 (170 Hp) | Teknik özellikler, yakıt tüketimi , Boyutlar
    https://www.auto-data.net/tr/fiat-freemont-2.0-170hp-18108




  • khaledome K kullanıcısına yanıt
    www.fiat.com.tr
    404 - File or directory not found.
    http://www.fiat.com.tr/modeller/Kataloglar/freemont.pdf


    YAKIT TÜKETİMİ (L/100 KM) (2004/3/CE NORMU)
    Şehiriçi/Şehirdışı/Ortalama 9,6/6,0/7,3
  • Biz 3 yıldır kullanıyoruz. Kışın en zor şartlarda eşim kullanırken 12,5 litre gördüm. Normalde şehir içi 10 şehir dışı 7 yakıyorum. Uzun yolda 2000 km gidiş geliş araba 5 kişi ve bagaj dolu iken 6,2 litre ortalama ile gidip geldim. Otomatiği kapatıp hep 1. viteste gidersen 30 litreyi de görürsün ama normalde 15 litre çok afaki.
  • anteper A kullanıcısına yanıt
    Bu veriler yol bilgisayarı verisi mi yoksa pompa verisi mi?
  • Freemont ile ilgili eleştiri yapıp freemontsevenler tarafından eleştirilen arkadaşın açıklamalarına binaen yazmak ihtiyacı hissettim. Bunun için foruma daha yeni üye oldum. Yıllardır forumu takip ederim, ihtiyacım olan konularda girip okurum ancak ilk kez yorum yazıyorum. Şu an 2010 Alfa 159 ve 2006 X5 3.0 d kullanıyorum. Alfayı kendim kullanıyorum günlük, X5'i ise günlük eşim kullanıyor ve uzun yolda kullanıyoruz. Bugüne kadar değişik marka model araç aldım kullandım. Üçüncü çocuk doğduktan sonra geniş ve/veya 7 kişilik araçlara yoğunlaşmıştım. İlk olarak 2016 yılında bizim en küçük doğduğunda o sırada kullandığım 2001 Mercedes E320 yi satıp 2012 makyajlı kasa captiva aldım. Ancak üçüncü sıra koltukların 1-1.5 saatlik yolculuklardan sonra ancak 8-10 yaşlarına kadar olan çocukları idare edebileceğinden ve 3.sırada klima havalandırmaları olmadığından 3.sırada oturan büyük oğlum ter içinde kaldığından sattım. Bu arada merak edenler için captiva 107 bin kmdeydi aldığımda (163 hp 6 ileri otomatik). Baya güzel yakıyordu, ş.içi 11 in altına çok inmiyordu. Uzun yolda 120-150 arası ederseniz de 9 lt bin altı mümkün değil. Genelde iki araç olduğu için büyük araçları eşim kullandığından ve az km yapmasından dolayı yakıt çok önemli kriter olmadı benim için. Saydığım sebeplerden ötürü captivayı sattım ve kimseyi dinlemeyerek 2003 model Grand Voyager 3.3 awd aldım. Bu aracı uzun süre kullanmak kısmet olmadı 15. günde kaza yaptık ve sert oldu. Daha sonra 2012 model Peugeot 5008 1.6 e hdi robotize şanzımanlı araç aldım. Genel olarak bildiğiniz Peugeot çok birşey yazmaya gerek yok, yaklaşık 1.5 yıl bindik ve o sıradaki parasal nedenlerden sattım ve tekrar 2004 model Grand Voyager 3.3 awd aldım. Kalabalık aile olarak binme anlamında burada tartışılan hiçbir araç voyagerin eline su dökemez tabiiki.Yaklaşık 1 yıl bindikten sonra 5 hafta önce sattım voyageri. Satma sebebime gelince; en küçük 3 yaşına geldi ve artık yükselticiye geçebilirdik. Bu kadar büyük araç ihtiyacı ortadan kalkınca voyagerin mevcut birçok dezavantajından kurtulmak istedim. 1- 5.1 m ilk uzunluğuyla fazla uzun, 2- her amerikan aracı gibi motor ve şanzıman teknolojisi çok geri, 3.3 atmosferik 174 hp ilk motoru inanılmaz hantal. Bu hantallığı uzun yolda bazen çok can sıkıcı oluyor, özellikle araç yüklüyken Allah muhafaza yokuş yukarı yavaşlamak zorunda kalırsanız tekrar hızlanması zaman alıyor. Geçmişte BMW 735, 528, Mercedes E v.b kullandığım için uzun yolda sürüş dinamikleri, konfor v.b özelliklerini optimum seviyede harmanlayan geniş SUV lara bakmaya başladım. Voyageri satmadan yaklaşık 3-4 ay önce bu konuda çalışmaya başladım. Tamamen tarafsız ve ön yargısız bir şekilde listeme ilk aldığım araçlar sıralamasına göre şu şekilde oldu. 1- Freemont 2- 2006 ve üzeri Grand Cherooke 3.0 CRDI 3- VW Touareg 4- Mazda CX-9 5- BMW X5 6- Jeep Commander.. Mazda CX-9 u çok az sayıda olmasından dolayı ve tekrardan LPG li araç almak içimden gelmediği için vazgeçtim. Çok uzu süre Freemonta yoğunlaştım. Çok mantıklı sebepleri vardı; diğerlerinin 2006 model parasına 2012 model 2012-2013 model 2.0 multijet 7 kişilik oldukça donanımlı bir araç alınıyordu. Belki ben gözümde çok büyüttüm bilmiyorum ama 2-3 ay boyunca hayalimde canlanan Freemont 2012 model 73 bin km deki bir freemonta müşteri olup araca bakmaya gidip ve test sürüşüne çıktığımda yerle bir oldu. Gelelim nedenlerine; araç tamamen yetkili servis bakımlıydı, ancak ilk dikkatimi çeken şey 2.vitesten 3 e geçerken bir tutukluk hissi ve vuruntu olmasıydı. Olabilir mümkündür ancak 73 bin kmde ki yetkili servis bakımlı araçta olmaması gerekir diye düşünüyorum. İkincisi aracın salınımı nerdeyse Grand Voyagere yakındı ki bu benim voyageri satma nedenlerimden birisiydi. Bu kadar fazla salınıma sahip olan bir araçtan karşılığında yoldaki darbeleri bari iyi sönümlemesini beklersiniz ancak maalesef tam tersi konfor seviyesinde de düşük olduğunu düşünüyorum. Direksiyon tepkileri ve hissiyatı bir diğer hayal kırıklığına uğratan konu oldu beni, direksiyonun verdiği tepkiler gerçekten gecikmeli elbette alfa 159 tepkisi beklemiyorum ancak F/P oranı bu kadar övülen bir aracın daha iyi olmalıydı. Diğer konulara kısaca değinirsem; Dallamos arkadaşın dediği gibi arka koltuk minderleri kısa ve alçak konumlandırılmış, aynı durum Grand cherooke de de mevcut ve cherookeyi eleme sebebim oldu. Ayrıca ön koltukların yanal destekleri de yetersiz geldi bana. Üçüncü sıra koltuklar hakkında yorum yapmıyorum çünkü bakmadım, ama Voyager hariç 3 sıra koltuk barındıran araçların birisi biraz daha iyi birisi biraz daha kötü oluyor o kadar. Yakıt tüketimi hakkındada bilgim yok ancak baktığım aracın yol bilgisayarında ki ortalama tüketim 8.9 litredeydi. Aracın hiçmi iyi tarafı yok? Elbette var, çok yüksek donanım ve sınıfına göre az yakan demiyorum ancak yürütmesi ekonomik motor (vergi avantajı, 4 silindir olması nedeniyle ucuz olduğunu tahmin ettiğim bakım gideri v.b). Neden X5 aldım? Daha önce BMW çok kullandığım için ikinci elde hele 10 yaşını geçmiş temiz BMW bulmanın zorluklarını bildiğimden dolayı Freemont hayal kırıklığından sonra ilk Grand Cheerokeye baktım, test sürüşü de yaptım 2008 modeline. Onunda salınımı gerçekten fazla ancak karşılığında çok hoş tatlı-sert sıkı bir süspansüyona sahip ve yeterli konfor mevcuttu, direksiyon tepkileri de güzeldi ancak yukarda yazdığım gibi arka koltuk orta kısmı konforsuz ve koltuklar çok alçak pozisyonda konumlandırılmış. Daha sonra Touareg baktım hatta Ankara'dan İstanbula bir araca pazarlık yapıp almaya gittim ancak araç çok kötü çıktı almadan döndüm. Ancak bu sırada 4 tane Touareg test ettim Hepsi 2.5 TDI idi. Touraglerinde aslında arka koltuk orta kısım çok iyi değildi ancak bir nebzede olsa idare ederdi. Ancak baktığım 4 touareginde tamamında ön kokpit tuş takım yazıları silinmiş, 3 ünde enjektör kurum problemi ve turbo yağ kaçağı çıktığı için vazgeçtim. Bu arada baktığım touareglerin hepside 180-200 bin km aralığındaydı. Analdımki buda bunun kronik problemi. En son olarak X5 e bakmaya karar verdim, zaten az çok biliyordum. Arka koltuk en yüksek konumlandırılan ve arka koltuk ortası en düz ve rahat oturulabilen ayrıca şaft tüneli olmayan tek olan X5 idi. Bayram öncesi hafta bir ilan girdi 2006 model 3.0 dizel, İkinci sahibinden ve son 3 bakım hariç borusan bakımlı. Aracı görür görmez almaya karar verdim ve aldım. Herkese hayırlı güzel arabalar kısmet olsun inşallah. Çok uzattım biliyorum ancak benim durumumda kalıp araç seçmek isteyenlere yardımcı olur belki yazdıklarım. Freemont ile ilgili son söyleceklerim ise; Freemont sahibi arkadaşlar eleştirebilirler ancak Freemont fiyatına göre çok iyi bir araba değil bence tam parasının arabası, daha fazla değil..




  • apollonx kullanıcısına yanıt
    Abi daha bir hafta bayram tatilinde 1050 TL ile (170 lt dizel) yaklaşık 2700 km yol yaptım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anteper

    Abi daha bir hafta bayram tatilinde 1050 TL ile (170 lt dizel) yaklaşık 2700 km yol yaptım.
    Yani ortalama 6,2 lt/100 ile tatil işini bitirmişsin. Şehir dışı için güzel değer. Demek ki bu araç şehir içinde çok yakıyor, zaten fabrika verisi de 9,6 lt, şahsen hiç bir aracımda ş.içi verilerini tutturamadım genelde %20 fazlası yakar.
  • freemont icin uzaktan calistirma programlamasi
    Uyka Techyoutube
    Fiat freemont Dodge journey uzaktan çalıştırma remote start
    https://www.youtube.com/watch?v=jJNcsO6txt8
  • uykatech U kullanıcısına yanıt
    Güzel bir uygulama. Kim yapıyor bu işlemi, maliyeti ne kadar? Bunlar hakkında da bilgi verirseniz düşünen arkadaşlar için faydalı olur.
  • apollonx kullanıcısına yanıt
    ben yapiyorum
    uygulama icin araca herhangi bir modul takilmiyor, kesme bicme vb isleri yok. aracin orjinal programi kullaniliyor.
    500tl aliyorum, uykatech@gmail.com dan ulasabilirsiniz.
    bununla beraber
    1- arizali bluetooth modulu cozumu
    2- srt menu aktivasyonu
    3- gunduz fari aktivasyonu
    4- otomatik farlarin calismamasi halinde ayarlanmasi
    gibi isler yapiyorum bu arac icin.
  • uykatech U kullanıcısına yanıt
    Bende bu araçtan yok ama sadece yazılımlık bir işleme 500 tl şahsen bana çok geldi. Tüm aktivasyonlar vb. işlemlerin tümü dahil 500 deseniz belki daha cazip gelebilir. Neticede vw grubundaki vag cihaz gibi aktivasyon yapılıyor anladığım kadarıyla.
  • uzaktan calistirma ve bluetooth modul tamii haricindeki olaylar dediginiz gibi vag grubundaki aktivasyonlar gibi. onlarin hepsi icin 200tl aliyorum zaten o da navigasyon update i ile birlikte toplamda 2 saati gectigi icin.
    ancak uzaktan calistirma ve bluetooth modul tamirinde yurt disindan aldigimiz her sase icin orjinal gelen yazilim kullaniliyor. her arac icin para odemek zorunda kaliyoruz.
    o yuzden o iki isi 500 er tl ye yapabiiliyorum. hepsini birden isteyen arkadaslar oldu onlara indirim yaptim zaten.
  • uykatech U kullanıcısına yanıt
    Doğru anladıysam fiyatlar aşağıdaki şekilde değil mi?

    Uzaktan çalıştırma : 500 TL
    Bluetooth : 500
    Vag benzeri yazılımsal aktivasyon işlemleri : 200 TL

    Peki bluetootha yaptığınız işlem akü bitimini engelliyor mu? Geçmiş yazılarda akünün sürekli bitimini bluetootha bağlamışlar da.
  • apollonx kullanıcısına yanıt
    evet bluetooth modulunun akuyu bitirmesi sorununu cozuyor.
  • uykatech U kullanıcısına yanıt
    Valla helal olsun sayenizde Fremoont hem sorunlarindan kurtuluyor hem de yeni donanimlada kavusuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.