Şimdi Ara

FS 2004 - FSX, X-Plane ve Prepar3d' deki Deneyimleriniz (10. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.275
Cevap
32
Favori
203.663
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • neyse dün 3 saatlik uğraştan sonra ils ile inmeyi başardım. ama ne saçma bi sistemmiş şu ILS denen zımbırtı. Bu çağda bu teknoloji varken bu sistemin kullanımamaması gerek bence. Bir kere GPS+İLS ile uçağın otomatik olarak pisti ortalaması ve alçalması lazım. Neden biz pemmbe çizgileri tutturacağız diye o kadar kasıyoruz ki. Dün LTBA ya inerken ILS yi yakalayacağım diye 1000 feet e kadar inmek zorunda kaldım. Ama bazen de 3000 de bile yakalıyor. Çok saçma çook...
  • :P sen kendince bir sistem geliştirmişsin bence :) uçuş planını flight plannerdan IFR olarak hazırlayıp, kulenin dediklerini harfiyen yerine getirirsen herhangi bir çizgiyi ortalaman gerekmez. ILS sistemi zaten doğru açı, doğru yükseklik ve doğru hızla yaklaşıldığında radyo frekansı aracılığıyla uçağı yakalayıp, o uğraştığın çizgilere kendi oturtur, hem hizza hem de yükseklik olarak seni otomatik olarak piste yaklaştırır hatta indirir.

    bu dediklerini manuel yaptıktan sonra ILS nin zaten bir önemi kalmaz. yatay hizalama yapan localizeri yakalamak için belli bir açıyla ILS konisine girmen gerekir. yüksekliği ayarlayan glide slope için de o piste ait gs değerinde yaklaşman gerekir. LTBA için 1000 feet çok düşük bir değerdir.

    Bu sime başlayan herkes bir hevesle ILS sisteme sarılıyor. Fakat öncelikle uçağın göstergelerini, otomatik pilotu, atc yi ve flight planneri kullanmayı öğrenmelisin. ILS ve FMC diğer aşama olmalı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GUERRA

    :P sen kendince bir sistem geliştirmişsin bence :) uçuş planını flight plannerdan IFR olarak hazırlayıp, kulenin dediklerini harfiyen yerine getirirsen herhangi bir çizgiyi ortalaman gerekmez. ILS sistemi zaten doğru açı, doğru yükseklik ve doğru hızla yaklaşıldığında radyo frekansı aracılığıyla uçağı yakalayıp, o uğraştığın çizgilere kendi oturtur, hem hizza hem de yükseklik olarak seni otomatik olarak piste yaklaştırır hatta indirir.

    bu dediklerini manuel yaptıktan sonra ILS nin zaten bir önemi kalmaz. yatay hizalama yapan localizeri yakalamak için belli bir açıyla ILS konisine girmen gerekir. yüksekliği ayarlayan glide slope için de o piste ait gs değerinde yaklaşman gerekir. LTBA için 1000 feet çok düşük bir değerdir.

    Bu sime başlayan herkes bir hevesle ILS sisteme sarılıyor. Fakat öncelikle uçağın göstergelerini, otomatik pilotu, atc yi ve flight planneri kullanmayı öğrenmelisin. ILS ve FMC diğer aşama olmalı.



    :)
    valla 1000 feet bence de çok düşük ama sırasıyla 3000 de 2000 de denedim yakalayamadı. anca 1000 de tutturdum. neden böyle oldu anlamadım. istanbul üzerinde dönmekten başım döndü valla :)) ama ILS nin hakkını yememek lazım beni otomatik olarak indirdi. ben sadece hızı kestim flap falan açtım. yani kontrolü almadım.

    aslında benim söylemek istediğim o kadar gps sistemi falan var. gitmek istediğin pisti seçtiğinde gps ile ils ye gerek kalmadan her şey otomatik bir şekilde landing yapılamıyor mu?

    IFR yapsam bu sefer kuleyi anlamayacağıma yüzde yüz eminim. Ama onu da öğrenmek lazım tabi. Bence ILS ile başlamak daha kolay gibi. İkinci aşama kuleyle inmek olabilir.




  • anlaşılmayacak birşey yok. sana sadece yüksekliği ve yönü bildirecek.

    peki kendi başına ils inerken localizeri nasıl yakalıyorsun?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GUERRA

    anlaşılmayacak birşey yok. sana sadece yüksekliği ve yönü bildirecek.

    peki kendi başına ils inerken localizeri nasıl yakalıyorsun?


    valla gideceğim havaalanı ve pisti gps den giriyorum. yaklaşınca da işte normal ils falan :) pembe çizgilere bakıp yavaşlayıp alçalıyorum heading değerini giriyorum. sonra ils yi yakalamaya çalışıyorum işte. sonra yakalarsam da direk iniyorum.
  • Bu cagda aslinda pilota bile gerek kalmayan teknoloji zaten mevcut fakat pilotlarin en buyuk dilimini olusturdugu koca bir sektoru yok etmek olur bu. Yakin zamanda ozellikle insansiz ucus testinde ucagin dusuruldugu sektorel olarak tum kaynaklar tarafindan soyleniyor. O nedenle localizere devam :) ayrica belirttigin gibi yakalamak icin kasmana gerek yok. IFR ucus sirasinca eger ucagin FMC paneli yoksa; ATC'nin direktiflerine gore alcalip, uygun heading ile yol alirsan; sana sadece ortalama 2000 - 2200 feette APP tusuna basmak kalir.


    quote:

    Orijinalden alıntı: ilker1041

    neyse dün 3 saatlik uğraştan sonra ils ile inmeyi başardım. ama ne saçma bi sistemmiş şu ILS denen zımbırtı. Bu çağda bu teknoloji varken bu sistemin kullanımamaması gerek bence. Bir kere GPS+İLS ile uçağın otomatik olarak pisti ortalaması ve alçalması lazım. Neden biz pemmbe çizgileri tutturacağız diye o kadar kasıyoruz ki. Dün LTBA ya inerken ILS yi yakalayacağım diye 1000 feet e kadar inmek zorunda kaldım. Ama bazen de 3000 de bile yakalıyor. Çok saçma çook...




  • Bir yolcu ucagi ile GPS uzerinden gidecegin pisti girmek zaten dogru degil. Normal sartlarda GARMIN cihazi Boeinglerde mevcut degil. Uygun hava sahasinda ve belirtilen rotaya uygun hale yolculuk etmek zorundasin; bunu da zaten ana menude FLIGHT PLANNER ile yapiyorsun. Otomatik olarak olusturulan FP ile basladiginda zaten ATC ile standart kalkis proseduru ve ardindan direktifler disinda bir iletisim kurmuyorsun.

    Simulasyon diyorsak gercek hayattakine uygun davranmak lazim mumkun oldugunca :)

    quote:

    Orijinalden alıntı: ilker1041


    quote:

    Orijinalden alıntı: GUERRA

    anlaşılmayacak birşey yok. sana sadece yüksekliği ve yönü bildirecek.

    peki kendi başına ils inerken localizeri nasıl yakalıyorsun?


    valla gideceğim havaalanı ve pisti gps den giriyorum. yaklaşınca da işte normal ils falan :) pembe çizgilere bakıp yavaşlayıp alçalıyorum heading değerini giriyorum. sonra ils yi yakalamaya çalışıyorum işte. sonra yakalarsam da direk iniyorum.




  • quote:

    bunu da zaten ana menude FLIGHT PLANNER ile yapiyorsun. Otomatik olarak olusturulan FP ile basladiginda zaten ATC ile standart kalkis proseduru ve ardindan direktifler disinda bir iletisim kurmuyorsun.


    peki gerçek hayatta flight planner diye bir şey var mı? yani bu FP dediğimiz gerçekte normal pilotun kuleyle konuşması ve koordinatları alması olayı mıdır?
  • var ama simdeki gibi işlemiyor. FMC denilen uçuş bilgisayarına rota giriliyor.
  • Tabi ki var fakat FS deki gibi degil tam olarak; parali satin alinan ucaklarda FMC denilen yol bilgisayari diyebilecegimiz aleti kullaniyorsun. Temelde yolculuk suresince korrdinatlara ve hava sahasina uygun bicimde kuleyle surekli iletisimde kalmak ve sorunsuz bicimde tamamlamak diyebiliriz buna.

    FS'de FLIGHT PLANNER menusunde kalkacagin ve gidecegin havaalanini sectikten sonra otomatik olarak bir plan cikartir sana. Yolculuk boyunca baglanacagin kuleleri ve izleyecegin yolu belirler. Eger ucaginda FMC panel aciksa(throttle yaninda gorebilirsin boeingde hesap makinesi gibi) bu yol planini aynen aktarirsin ve kalkis itibariyle yukseklik, seyir hizi, ucacagin irtifa vs. her detayi girersin.

    Acik degilse kuleyle iletisimde kalman gerekir. FLIGHT PLANNER'i olusturdun; havaalaninda ATC ile iletisime baslarsin. Kalkis izni, kalkis pistin icin taxi izni, kalkis icin izin ve sonrasinda kulenin direktifleri dogrultusunda dogru HDG ve ALT'da ucmak. Zaten IFR planina gore uygun gitmezsen ucuncu uyarida kule seninle olan iletisimi keser.

    Mesela standart kalkis proseduru icin ornek bir video eklemistim ona bakabilirsin; fikir vermesi acisindan. Zaten ILS ile ucus ve inis konusunda oldukca video da var. Ben de eklemek istiyordum ama bu aralar surekli Cessna ile VFR Avrupa turu yapmaktayim; birakamadim :)

    quote:

    Orijinalden alıntı: ilker1041

    quote:

    bunu da zaten ana menude FLIGHT PLANNER ile yapiyorsun. Otomatik olarak olusturulan FP ile basladiginda zaten ATC ile standart kalkis proseduru ve ardindan direktifler disinda bir iletisim kurmuyorsun.


    peki gerçek hayatta flight planner diye bir şey var mı? yani bu FP dediğimiz gerçekte normal pilotun kuleyle konuşması ve koordinatları alması olayı mıdır?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: casualities

    Tabi ki var fakat FS deki gibi degil tam olarak; parali satin alinan ucaklarda FMC denilen yol bilgisayari diyebilecegimiz aleti kullaniyorsun. Temelde yolculuk suresince korrdinatlara ve hava sahasina uygun bicimde kuleyle surekli iletisimde kalmak ve sorunsuz bicimde tamamlamak diyebiliriz buna.

    FS'de FLIGHT PLANNER menusunde kalkacagin ve gidecegin havaalanini sectikten sonra otomatik olarak bir plan cikartir sana. Yolculuk boyunca baglanacagin kuleleri ve izleyecegin yolu belirler. Eger ucaginda FMC panel aciksa(throttle yaninda gorebilirsin boeingde hesap makinesi gibi) bu yol planini aynen aktarirsin ve kalkis itibariyle yukseklik, seyir hizi, ucacagin irtifa vs. her detayi girersin.

    Acik degilse kuleyle iletisimde kalman gerekir. FLIGHT PLANNER'i olusturdun; havaalaninda ATC ile iletisime baslarsin. Kalkis izni, kalkis pistin icin taxi izni, kalkis icin izin ve sonrasinda kulenin direktifleri dogrultusunda dogru HDG ve ALT'da ucmak. Zaten IFR planina gore uygun gitmezsen ucuncu uyarida kule seninle olan iletisimi keser.

    Mesela standart kalkis proseduru icin ornek bir video eklemistim ona bakabilirsin; fikir vermesi acisindan. Zaten ILS ile ucus ve inis konusunda oldukca video da var. Ben de eklemek istiyordum ama bu aralar surekli Cessna ile VFR Avrupa turu yapmaktayim; birakamadim :)



    sabırla cevap verdiğiniz için teşekkür ederim. eve gidince fight plannerla uçmayı deneyeceğim. FMC panelinin açık olması ya da olmaması nasıl oluyor. mesela boing de dediğiniz gibi bir panel var. ben kendim mi açacağım FMC yi?




  • hangi uçağı kullanıyorsun? default uçaklarda fmc yoktur. kullanması biraz detaylıdır, başlayıp pes etme
  • dün istanbul ankara arası IFR yaparak uçtum. gerçektende ATC çok iyi direktifler veriyor. uçmak çok kolay oldu. sorunsuz inişide yaptım. çok hızlı öğreniyorum yahu :P

    fakat bir şey dikkatimi çekti ATC esenboğaya yaklaşırken pistin course ve nav bilgilerini vermedi. ben kendim bulup girdim ve ils ile indim. bu normal mi? bana sanki vermeleri gerekiyor gibi geldi de..
  • büyük hevesle kayıt olduğum ivao umduğumdan daha iyi çıktı. ilk önce ivao the eye'ı indirdim, teamspeak'i kurdum. dünyada olup biteni, hava trafiğini gözden geçirdim. telsiz konuşmalarını dinledim. açık söyleyeyim, tırstım :) ya sanki gerçek hava sahasıdır arkadaş. insanlar o kadar ciddi, o kadar profesyonel ki, şaşırdım. girmeye korktum ilk başta. sonra cessna caravan ile esenbogadan kalkis yaptım. fsx içindeyken teamspeak'i kullanamıyordum o an henüz, dolayısıyla telsiz irtibatım yoktu. text mesaj ile uyarı hemen geldi; "hava trafiğini tehlikeye sokuyorsunuz, derhal offline olun!"

    binbir uğraştan sonra teamspeak'i fsx içinde kullanmayı da başardım, ivao aparatının menü kullanımını, flight plan hazırlamayı da öğrendim. ama saat gece 2 oldu :) ortada ne atc vaar ne başka bir pilot. tabii türkiye için söylüyorum. yoksa dünyanın diğer bölgeleri resmen tıklım tıklım, hele avrupa! ben de esenbogadan atatürk havalimanına boeing 737 ile bir uçuş ayarladım. 40 dk uçtuktan sonra (tabi henüz VOR ya da ILS kullanmayı bilmediğimden) GPS ile piste yaklaştım ve manuel olarak iniş yaptım. tam o esnada bir başkası aynı piste yönelmiş geliyordu :) beni farketti ve pas geçti. çok zevkliydi. tabi profesyonellerin arasında uçmayı isterim ama daha öğrenecek çook şeyim var.

    edit: ilma.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mahfuzalbayrak -- 26 Mayıs 2011; 9:11:30 >




  • @ilker1041,
    Kule course ve frekansı vermez. kendin ya öndeceden, ya da uçuş sırasında bulup yazmalısın.

    @mahfuzalbayrak,
    benim arkadaşım vatsimde benzer acemilikler yaptığı için kovulmuştu :P dikkatli ol
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GUERRA

    @ilker1041,
    Kule course ve frekansı vermez. kendin ya öndeceden, ya da uçuş sırasında bulup yazmalısın.



    hmm anladım. aslında her şeyi veriyor iki kelam daha edip onları da verse iyi olurmuş :))

    bu arada default uçaklarla uçuyorum. FMC paneli çalışmıyor. şimdi ben ILS IFR yi falan öğrendim. sırada neyi öğreneyim sizce?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahfuzalbayrak

    büyük hevesle kayıt olduğum ivao umduğumdan daha iyi çıktı. ilk önce ivao the eye'ı indirdim, teamspeak'i kurdum. dünyada olup biteni, hava trafiğini gözden geçirdim. telsiz konuşmalarını dinledim. açık söyleyeyim, tırstım :) ya sanki gerçek hava sahasıdır arkadaş. insanlar o kadar ciddi, o kadar profesyonel ki, şaşırdım. girmeye korktum ilk başta. sonra cessna caravan ile esenbogadan kalkis yaptım. fsx içindeyken teamspeak'i kullanamıyordum o an henüz, dolayısıyla telsiz irtibatım yoktu. text mesaj ile uyarı hemen geldi; "hava trafiğini tehlikeye sokuyorsunuz, derhal offline olun!"

    binbir uğraştan sonra teamspeak'i fsx içinde kullanmayı da başardım, ivao aparatının menü kullanımını, flight plan hazırlamayı da öğrendim. ama saat gece 2 oldu :) ortada ne atc vaar ne başka bir pilot. tabii türkiye için söylüyorum. yoksa dünyanın diğer bölgeleri resmen tıklım tıklım, hele avrupa! ben de esenbogadan atatürk havalimanına boeing 737 ile bir uçuş ayarladım. 40 dk uçtuktan sonra (tabi henüz VOR ya da ILS kullanmayı bilmediğimden) GPS ile piste yaklaştım ve manuel olarak iniş yaptım. tam o esnada bir başkası aynı piste yönelmiş geliyordu :) beni farketti ve pas geçti. çok zevkliydi. tabi profesyonellerin arasında uçmayı isterim ama daha öğrenecek çook şeyim var.

    edit: ilma.

    Sizin için zevkli olabilir fakat emin olun diğer pilot için durum hiç de zevkli olmuyor. Tam inişe geçmişsiniz, her şeyi ayarlamışsınız, piste yaklaştığınız text olarak deklare etmişsiniz ve herhangi bir cevap gelmemiş. Tam gönül rahatlığıyla piste yaklaşırken bir bakıyorsunuz koca bir uçak pistte. Haydaaa. Hadi bakalım bir de pas geçme prosedürü uygula gece gece. 15 dakika daha atıyor iniş. Yanında sinir de cabası.
    Bakın hocam bu yazdıklarımdan alınmayın fakat IVAO aynen bahsettiğiniz gibi bu işi ciddiye alan kişilerin buluştuğu bir platform. Sizin gibi retgele bağlanarak trafiği alt üst eden kullanıcılara gerçekten de çok kızıyorlar. Yeni katılanlara kapıları sonuna kadar açık fakat normal olarak online uçuşlara başlamadan önce simulasyon ve havacılık kuralları konusunda belirli bir bilgi düzeyine ulaşmanızı bekliyorlar. Ondan sonra çoğu kullanıcı size yardımcı olmaktan memnuniyet duyacaktır.
    Bu yazdıklarımı sizi bu işten soğutma anlamında algılamayın. Aksine eğer bu hobiye gerçekten de meraklıysanız bu işi araştırıp öğrenme konusunda teşvik olarak algılayınız. Ben ilk online uçuşumu 1 sene offline uçtuktan sonra gerçekleştirmiştim. Yani önce offline olarak biraz pişiniz, daha sonra online olarak bol bol yanarsınız.




  • Kesinlikle katiliyorum. FSX ciktigindan beri offline olarak ucmaktayim; FS Passenger X eklentisinde sadece ucus saatim 4500 saat civari oldu; buna ragmen online ucmaya cekiniyorum. Bir turlu cesaret edip giremedim :)

    Tavsiyem, surekli offline olarak flight planner hazirlayip surekli kalkis ve inis yapmaniz, standart prosedurleri de kalkis oncesi ve inis sonrasini gerceklestirmeniz. Mutlaka ucretli bir ucak satin aliniz. PMDG'nin ya da Wilco'nun Boeing'leri olabilir. Oncelikle ucus boyunca izlemeniz gereken prosedurleri, auto pilot kavramlarini ve ATC'yi dinlemenizi oneririm. Zaten bir sure sonra ATC yerine FMC paneline kendiniz girmek isteyeceksiniz.

    quote:

    Orijinalden alıntı: jedi_master


    quote:

    Orijinalden alıntı: mahfuzalbayrak

    büyük hevesle kayıt olduğum ivao umduğumdan daha iyi çıktı. ilk önce ivao the eye'ı indirdim, teamspeak'i kurdum. dünyada olup biteni, hava trafiğini gözden geçirdim. telsiz konuşmalarını dinledim. açık söyleyeyim, tırstım :) ya sanki gerçek hava sahasıdır arkadaş. insanlar o kadar ciddi, o kadar profesyonel ki, şaşırdım. girmeye korktum ilk başta. sonra cessna caravan ile esenbogadan kalkis yaptım. fsx içindeyken teamspeak'i kullanamıyordum o an henüz, dolayısıyla telsiz irtibatım yoktu. text mesaj ile uyarı hemen geldi; "hava trafiğini tehlikeye sokuyorsunuz, derhal offline olun!"

    binbir uğraştan sonra teamspeak'i fsx içinde kullanmayı da başardım, ivao aparatının menü kullanımını, flight plan hazırlamayı da öğrendim. ama saat gece 2 oldu :) ortada ne atc vaar ne başka bir pilot. tabii türkiye için söylüyorum. yoksa dünyanın diğer bölgeleri resmen tıklım tıklım, hele avrupa! ben de esenbogadan atatürk havalimanına boeing 737 ile bir uçuş ayarladım. 40 dk uçtuktan sonra (tabi henüz VOR ya da ILS kullanmayı bilmediğimden) GPS ile piste yaklaştım ve manuel olarak iniş yaptım. tam o esnada bir başkası aynı piste yönelmiş geliyordu :) beni farketti ve pas geçti. çok zevkliydi. tabi profesyonellerin arasında uçmayı isterim ama daha öğrenecek çook şeyim var.

    edit: ilma.

    Sizin için zevkli olabilir fakat emin olun diğer pilot için durum hiç de zevkli olmuyor. Tam inişe geçmişsiniz, her şeyi ayarlamışsınız, piste yaklaştığınız text olarak deklare etmişsiniz ve herhangi bir cevap gelmemiş. Tam gönül rahatlığıyla piste yaklaşırken bir bakıyorsunuz koca bir uçak pistte. Haydaaa. Hadi bakalım bir de pas geçme prosedürü uygula gece gece. 15 dakika daha atıyor iniş. Yanında sinir de cabası.
    Bakın hocam bu yazdıklarımdan alınmayın fakat IVAO aynen bahsettiğiniz gibi bu işi ciddiye alan kişilerin buluştuğu bir platform. Sizin gibi retgele bağlanarak trafiği alt üst eden kullanıcılara gerçekten de çok kızıyorlar. Yeni katılanlara kapıları sonuna kadar açık fakat normal olarak online uçuşlara başlamadan önce simulasyon ve havacılık kuralları konusunda belirli bir bilgi düzeyine ulaşmanızı bekliyorlar. Ondan sonra çoğu kullanıcı size yardımcı olmaktan memnuniyet duyacaktır.
    Bu yazdıklarımı sizi bu işten soğutma anlamında algılamayın. Aksine eğer bu hobiye gerçekten de meraklıysanız bu işi araştırıp öğrenme konusunda teşvik olarak algılayınız. Ben ilk online uçuşumu 1 sene offline uçtuktan sonra gerçekleştirmiştim. Yani önce offline olarak biraz pişiniz, daha sonra online olarak bol bol yanarsınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jedi_master
    Sizin için zevkli olabilir fakat emin olun diğer pilot için durum hiç de zevkli olmuyor. Tam inişe geçmişsiniz, her şeyi ayarlamışsınız, piste yaklaştığınız text olarak deklare etmişsiniz ve herhangi bir cevap gelmemiş. Tam gönül rahatlığıyla piste yaklaşırken bir bakıyorsunuz koca bir uçak pistte. Haydaaa. Hadi bakalım bir de pas geçme prosedürü uygula gece gece. 15 dakika daha atıyor iniş. Yanında sinir de cabası.
    Bakın hocam bu yazdıklarımdan alınmayın fakat IVAO aynen bahsettiğiniz gibi bu işi ciddiye alan kişilerin buluştuğu bir platform. Sizin gibi retgele bağlanarak trafiği alt üst eden kullanıcılara gerçekten de çok kızıyorlar. Yeni katılanlara kapıları sonuna kadar açık fakat normal olarak online uçuşlara başlamadan önce simulasyon ve havacılık kuralları konusunda belirli bir bilgi düzeyine ulaşmanızı bekliyorlar. Ondan sonra çoğu kullanıcı size yardımcı olmaktan memnuniyet duyacaktır.
    Bu yazdıklarımı sizi bu işten soğutma anlamında algılamayın. Aksine eğer bu hobiye gerçekten de meraklıysanız bu işi araştırıp öğrenme konusunda teşvik olarak algılayınız. Ben ilk online uçuşumu 1 sene offline uçtuktan sonra gerçekleştirmiştim. Yani önce offline olarak biraz pişiniz, daha sonra online olarak bol bol yanarsınız.


    Sonuna kadar haklısınız. Yaptığım hatayı ben de sonradan fark ettim. Şu an online olmuyorum. THYVA'ya üye oldum orada bana çok yardımcı oldular ve destek verdiler. Hatta bana o uyarıyı yapan ATC ile tanıştım :) Şu an kendime bir eğitim programı oluşturuyorum. Eğitimim biter bitmez online uçuşlara başlayacağım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahfuzalbayrak

    Sonuna kadar haklısınız. Yaptığım hatayı ben de sonradan fark ettim. Şu an online olmuyorum. THYVA'ya üye oldum orada bana çok yardımcı oldular ve destek verdiler. Hatta bana o uyarıyı yapan ATC ile tanıştım :) Şu an kendime bir eğitim programı oluşturuyorum. Eğitimim biter bitmez online uçuşlara başlayacağım.

    Bu şekilde anlayışlı olduğunuz sürece, diğer pilotlar ve ATC'ler de size aynı anlayışı gösterecek ve bu işi öğrenmeniz için ellerinden gelen yardımı yapacaklardır.
    Aslında ben de size ve sizden bir önce mesaj yazan arkadaşa yardımcı olmak isterdim fakat FSX'de sık sık Fatal error almaktan bıktım artık. FSX'i açma isteğim dahi kalmadı. Şu AMD yeni işlemcilerini bir çıkarsın hele, o zaman yeni bir sistem toplamayı düşünüyorum. O zaman tekrar uçuşlara başlarım herhalde ve size de yardımcı olmak isterim.




  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.