Şimdi Ara

gamemaker 6.0 ile oyun yapma

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
0
Favori
387
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • oyun yapma meraklıları hiç bilmeseniz bile 2d oyun yapmak artık çocuk oyuncağı! gamemaker'ıwww.gamemaker.nl adresinden indirebilirsiniz.
    ben 2,5 yıldır gamemaker'ı kullanıyorum sorunuz olursa bana sorun.



  • bugüne kadar birçok oyun yaptım deneyimlerime göre en çok oynanan oyunlar rpg (role playing game yani pokemon gibi) bu tarz oyunlar yapmak için bana cevap yazın eğer daha gamemaker'da yeniyseniz istediğiniz türden oyun yapabiliriz.
  • Bir iki örnek göndersene
  • ben rpg türü bir oyun yapmak istiyorum yard1m eder misin? msn : cerrahoglue@hotmail.com



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi barking -- 30 Nisan 2005, 21:05:13 >
  • örneği nerden göndereyim?
  • msozaldi@gmail.com
    şimdiden saol
    sneste az rpg oynamadım. Nostalji olsun
  • beni msn e ekle
  • ilk oyunu yapmak için file/open'a tıklayın burada hit the ball diye bir oyun
    var bunu açın en basit oyun bu oyundur. yukarıda run the game (yeşil düğme) var buna tıkladığınızda oyun başlar. Oyunda kullanılan resimlere iyice
    bakın. sonra esc'e basıp çıkın. yandaki klasörlerden birinde sprites yazıyor. buna tıkladığınızda birkaç seçenek var bundaki ball'a çift tıklayın ball resmini dahayakından gösterecek buradaki seçenekler resmi düzenlemenizi sağlar.
    yani sprites klasörü resimleri depolar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi canirfan -- 1 Mayıs 2005, 13:58:41 >
  • eğer bir konuda yardım isterseniz bana email atın
    _____________________________________
    genjuro_kibagami55@hotmail.com
  • gamemaker'a ses eklemek isterseniz yandaki klasörlerden birinde
    sound yazıyor buna sağ tıklayıp add sound yapın. karşınıza sound properties
    diye bir pencere çıkacak burada load sound yapın, hangi ses ya da
    müzik seçmek isterseniz yolu belirtip aç yapın. Pencerede müziği çalma,
    durdurma seçenekleri var. Müziği oyunda yürütmeyi daha sonraki
    yazılarımda göstereceğim.
  • backgrounds oyunda kullanacağınız arkaplanları belirler. Yine soldaki
    klasörlere bakın, burada backgrounds var. Buna sağ tıklayıp add
    background yapın sonra load background'a tıklayın. Yolu belirttikten sonra
    background properties penceresinde bu resim yer alır.
  • şimdi gamemaker'daki en önemli konu olan object'lere geldik. Object'ler
    tüm yaptığınız sprite'ları sound'ları vb. taşır. Yandaki klasörlerden objects'i
    bulun ve sağ tıklayıp add object yapın. Şimdi object properties penceresi açılacak, burada add event var. Buna tıklayınca karşınıza menü penceresi açılacak. Buradaki seçeneklerin anlamları şöyledir;

    create: kendiliğinden var olan, object'in var olmasıyla ortaya çıkan olaylardır.

    mouse:mouse seçeneğine tıkladığınızda karşınıza bir menü çıkacak bu menüden mouse'un hangi tuşuna basınca ne olacağını belirtmeniz isteniyor.

    destroy:O objenin yok olmasıyla ortaya çıkan olayları belirler.

    other:Menüde önemi fazla olmayan öğeler burada belirlenir. Eğer çok iyi bir oyun yapmak istiyorsanız kesinlikle gerekmektedir. (diğer bir yazımda çok ayrıntılı şekilde anlatacağım)

    alarm:belli bir zaman sonunda yapılacak işleri belirler.Önemli değildir.

    draw:Oyunun içine koyacağınız bazı reimleri belirler.(örn: iki obje çarpışırsa gameover yazısının çıkması)

    step:anlamı adım basamak'tır. Yürüme takip etme işlerinde kullanılır

    key press:klavyenin herhengi bir tuşuna basılı tutunca ne olacağını
    belirler.

    collision (çarpışma):iki obje çarpışırsa bu event devreye geçer.

    key release:klavyedeki bir tuşu basılıyken bırakma ile olur.

    keyboard:bir tuşa basınca devreye geçer.

    cancel:o menüden çıkıp tekrar object properties'e girmenizi sağlar.




  • unutmadan arkadaşlar hit the ball'ı açmak için yol;
    c:/program files/gamemaker 6.0/examples/hit the ball
  • arkadaşlar programı full yapmak için bana pm atın.
  • saol
  • objectleri yaptınız şimdi bunları nasıl oyuna koyacaksınız? room klasörüne gelip sağ tıklayın add room yapın.Karşınıza room properties çıkacak.bu pencerenin solunda objects vb. şeyler yazıyor. bir object'i room'un içine sol tıklayarak bırakın.silmek içinse sağ tıklayın.
    Hangi tuşa basınca ne olacağı zaten orada yazıyor. Buna göre istediğinizi
    taşıyabilir vb. şeyler yapabilirsiniz.
    settings
    room'un yukarısındaki sekmede settings yazan yeri bulun. Buna tıkladığınızda
    width ve height çıkacak. width room'un soldan sağa büyüklüğü, height ise
    yukarıdan aşağıya uzunluktur. Bu yerlere ne kadar büyük rakam yazarsanız
    harita o kadar büyür.
    Tiles
    tiles'ler room'un içine koyacağınız background'lardır. Diyelim elinizde bir resim var içinde çim, yatak vb. şeyler var bunları tek tek ayırmak yerine backgrounds'a geliyoruz. Add background yapıyoruz sonra use as tile set'i
    seçiyoruz.Karşımızdaki rakamlar karelerin büyüklüğünü, küçüklüğünü gösteriyor. Resmimizin büyüklüğüne göre bunları belirliyoruz.Sonra tekrar
    room'a dönelim. tiles'e girin yapığınız resimi açın resme tıkladığınızda kareler
    halinde resim bölünecek böylece bu eşyaları kolaylıkla oyuna koyabilirsiniz.
    backgrounds
    sekmedeki backgrounds'a tıklayın.Burada hangi resmi background yapacağınız sorulur çim resmini background yapıyoruz.background yapınca o resim room'un her karesinde yer alır.
    views
    view sekmesine tıklayın. İlerlemeli oyun yapmak için bu sekme gereklidir.
    İlerleyecek olan objeyi seçin. Bu objenin ne kadarlık yeri göreceğini seçin.




  • gamemaker'da önemi pek fazla olmayan path'lara geldik şimdi. path yol
    demektir. Belli bir yol içerisinde ilerlemeye denir. Objenizi yaptıysanız içine
    path koyabilirsiniz. Bir path yapmak için path klasörüne sağ tıklayıp add path
    yapın. Karşınıza path properties penceresi çıkacak. Burada çizgiler çektiğinizi
    göreceksiniz sakın yanılmayın path resim çizmez, objelerin hareketini belirler.
    path'ı çizerken sol pencerede bazı kutuların ve bunun gibi şeylerin bulunduğunu görürsünüz, bunlar;
    name:path'ın ismini belirler.
    x:çizdiğiniz çizginin soldan sağa uzunluğu
    y:çizginin yukarıdan aşağıya uzunluğudur.
    sp:önemi yoktur.
    add:yeni bir çizgi eklemek
    insert:kopyalamak
    delete:çizgiyi silmek
    straight lines:düz çizgi
    smooth curve:dairesel çizgi
    closed:birleştirme/ayırma




  • font oyun yaparken başlık yazma vb. şeyler için gereklidir.Fonts klasörüne
    geldikten sonra sağ tıklayarak add font yapıyoruz. Karşımıza font properties
    penceresi çıkıyor. Burada font'un yazıldığı bir yer var. belirttiğimiz özelliklere göre font değişiyor. Bu ayarlamalar şunlardır;
    name:font'un ismini belirler
    font:yazı tipini belirlediğiniz alandır
    size:büyüklük
    bold:kalın
    italic.italik
    bu fontları oyuna nasıl koyacağınızı diğer mesajlarda anlatacağım
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.