Şimdi Ara

Garanti Kapsamı - Cihaz Değişimi - Hakem Heyeti | CİDDİ KONU

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
31
Cevap
3
Favori
62.394
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 11.03.2013 tarihince Xperia Neo model cep telefonumu Ankara Teleservice gönderdim. Telefonumda ekran yanığı, tuş aşınması vs bir çok sorun vardı. Servis telefonun yenisiyle değişimine karar verdi ve bugün kargodan yeni telefonu teslim aldım.

    Buraya kadar herşey çok net ve güzel fakat bu noktada işler değişiyor. Bana gönderilen telefon tamamen yeni bir telefon değil. Eski telefonumun arka kapağı ve bataryası takılmış yeni bir telefon. Tabi ben bunu farkeder farketmez Teleservice'i aradım. Teleservice'deki bayan birebir değişimlerde arka kapak ve bataryanın değişmediğini söyledi ve Sony'yi arayın diyerek kestirip attı. Ben de Xperia Müşteri Hizmetlerini aradım ve aynısını söylediler.

    Eve gelir gelmez ALO 175 Tüketici Haklarını aradım. Konuştuğum bayan bana garanti belgesini ayrıntılı olarak okumamı, cihaz değişimlerinde servisin bana uyguladığı şekilde bir madde olup olmadığını kontrol etmemi söyledi. Ben de şimdi vereceğim adresten garanti belgesini pdf olarak indirdim ve okudum. Birebir değişimlerde cihazın arka kapak ve bataryasının değişmeyeceğine dair bir bilgi yok. Telefonun kendisinin 2 yıl, şarj aleti kulaklık batarya gibi aksesuarların ise 1 yıl garantili olduğu yazıyor fakat benim telefonumun yenisiyle değiştirilmesine karar veriyor servis. Dolayısıyla batarya ve arka kapak da telefona dahil olduğundan tamamını yenilemesi gerekiyor.

    Ben telefonla ilgili şikayetlerime arka kapak kamera deliği etrafındaki halkada da tuşlardaki gibi aşınma olduğunu yazmıştım. Tuşlar ve arka kapak aynı malzemeden üretilmiş. Tuşlardaki aşınmayı fabrika hatası olarak gören servis aynı malzemeden üretilen diğer parçayı kullanıcı hatası olarak mı gördü?

    Garanti Belgesine bu adresten ulaşabilirsiniz;http://www.sonymobile.com/tr/support/phones/xperia-neo/support-documents/


    Teleservice'in bana yaptığı uygulamanın garanti belgesinde yeri yok. Telefona yaklaşık 1000 lira veriyoruz, 10 liralık arka kapağı bataryayı değiştirmeyip kârdan sayıyorlar.

    Pazartesi günü kaymakamlığa gidip hakem heyetine şikayette bulunacağım. Telefonun fatura bedeli 936 TL, fatura tarihi Ocak 2012.

    Vakti olan arkadaşlardan konuyla ilgili yorum bekliyorum.







  • Geçmiş olsun.. Sizi şu an çok iyi anlayabiliyorum.

    Benzer bir durumu geçen yıl yaşamış, sorunlu cihazımı verip swap bir iphone 3gs almıştım. home tuşu problemli, ekranı oturmamış... üstelik bir aydan fazla bir süre sonra..

    Hala aklıma geldikçe dua! ederim kendilerine.. (O dönem iş değiştirip yeni bir işe başladığım ve bir yandan da nişan telaşım olduğundan lanet olsun haram olsun deyip uğraşamadım ama içimde uhde kaldı)

    Müşteri değeri sıfır olan, aradığınızda ulaşamadığınız, attığınız onlarca maile cevap atmayan, kısacası taahhüdündeki sorumluluğu yerine getirmekten aciz bir firma (İst/Altunizade Şb ile bizzat yaşadığım tecrübelere binaen söylüyorum). Söyleyecek daha çok şey var aslında ama burası yeri değil!

    Bunlara güvenip garantili mal alacağıma gider yurtdışından alırım daha iyi..

    Size tavsiyem yasal çerçevede hakkınızı sonuna kadar arayın. Elbet o kapak ve bataryanın aksesuar değil telefonun ana parçalarından biri olduğunu ve cihaz değişiminde onların da değişmesi gerektiğini anlayacak ve bunlara anlatacak bir makam vardır.




  • Şuan aklımı kurcalayan tek sorun bataryanın bir yıl garantili sayılması. Bir de eğer hakem heyeti beni haklı bulursa telefon istemiyorum, fatura bedelini talep edeceğim.

    Acaba bu işler ne kadar sürer? Eğer hakem heyeti beni haklı bulursa karşı tarafın 15 gün içinde itiraz hakkı var. İtiraz ederlerse iş mahkemeye gidiyormuş ve davayı kaybetmem halinde mahkeme masraflarını ben ödüyormuşum. Böyle bir duruma düşme ihtimalim olur mu acaba?
  • Çook uzun uzadıya ayrıntılı da yazabilirim ama vaktim yok... Kısaca belirtmek gerekirse herhangi bir cihazınız garantiden değişim kararı çıktıysa ürünü iade edip para iadesi alma hakkınızı kullanmayı istemelisiniz... Firmalar buna yanaşmayacaktır ancak 1160 TL fatura tutarındaki ürünler için THH'ye 3000 TL (küsürü de var) 'ye kadar ürünler için Tüketici Mahkemesine başvurup paranızı iade alırsınız... THH kararı ortalama 1-2 ay içinde lehinize çıkar...

    Ayrıca telefonlar için sadece anakartın değişimi kararı bile çıksa (ki teleservice bana da yapmaya kalmıştı Nokia C6-01 için) bile anakart değişimi imei değişimine neden olduğu için telefonun değişimi demektir... Bu nedenden ötürü THH kararı ile ben 2-3 kez paramı geri aldım...

    Tavsiye olunur...


    Not: Siz size gelen ürünü kabul ettiğiniz için işiniz zor ama gene de THH ye bir başvurun... Teslim almayığ iade etmek isteseydiniz çok daha kolay olurdu işiniz...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: java

    Çook uzun uzadıya ayrıntılı da yazabilirim ama vaktim yok... Kısaca belirtmek gerekirse herhangi bir cihazınız garantiden değişim kararı çıktıysa ürünü iade edip para iadesi alma hakkınızı kullanmayı istemelisiniz... Firmalar buna yanaşmayacaktır ancak 1160 TL fatura tutarındaki ürünler için THH'ye 3000 TL (küsürü de var) 'ye kadar ürünler için Tüketici Mahkemesine başvurup paranızı iade alırsınız... THH kararı ortalama 1-2 ay içinde lehinize çıkar...

    Ayrıca telefonlar için sadece anakartın değişimi kararı bile çıksa (ki teleservice bana da yapmaya kalmıştı Nokia C6-01 için) bile anakart değişimi imei değişimine neden olduğu için telefonun değişimi demektir... Bu nedenden ötürü THH kararı ile ben 2-3 kez paramı geri aldım...

    Tavsiye olunur...


    Not: Siz size gelen ürünü kabul ettiğiniz için işiniz zor ama gene de THH ye bir başvurun... Teslim almayığ iade etmek isteseydiniz çok daha kolay olurdu işiniz...



    Hocam ürünü teslim almama gibi bir şansım yok. Aldım fakat hat takmadım bile, sadece çalışıyor mu diye açıp kapattım. Teslim belgesini imzalamadan kargo açtırmıyor paketi.

    Ürünü teslim alır almaz servisi arayıp duruma itiraz ettim, peşinden de Xperia Müşteri hizmetlerini arayıp duruma itiraz ettim. Hepsinin saat saat kaydını veririm, görüşmeler nasılsa kayıt altında. Bugün gitsem yetişirim aslında hakem heyetine ne dersiniz?

    Teslim almasaydınız diyorsunuz ama teslim almadan da bu durumu nasıl anlayabilirdim ki?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: B.Avcı

    Teslim almasaydınız diyorsunuz ama teslim almadan da bu durumu nasıl anlayabilirdim ki?

    Benim söylemek istediğim değişim kararı çıktıktan sonra hiç onlarla uğraşmadan iade seçeneğine yönelmeniz gerektiği... Tabi bundan sonraki durumlar için... Nasılsa sizin aldığınız zamandaki fiyatı mutlaka (aradan zaman geçtiği için) şu anki değerinden daha yüksektir...

    Örneğin 1000 TL'ye aldıysanız Xperia Neo'yu bugün para iadesi alıp o paraya Xperia S vs daha üst model bir cihaz alabilirdiniz... Bundan sonrası için THH ye danışın ama işiniz nispeten daha zor... Başvurunuzda ürünün değişim kararı çıktığı ve değişim istemediğinizi para iadesi istediğinizi belirtin... Başvuru dilekçesini ayrıntılı yazın etkili olması için...




  • Birçok firma yasal açıklıktan faydalanarak bunu yapıyor, hatta yurtdışında 30günlük iade süreci içinde iade edilen telefonları değişim telefonu olarak bile geri veriyorlar. Sonuçta arızası giderilmiş ve çalışan bir cihazı geri almışsınız vu buda onların hertürlü sorumluluklarını yerine getirdiğini gösterirki olay mahkemeye taşınırsa kesin kaybedersiniz.

    Yukarıda denildiği gibi arızası giderilemiyor dediklerinde para iadesi istemeniz gerekirdi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DarthLuca

    Birçok firma yasal açıklıktan faydalanarak bunu yapıyor, hatta yurtdışında 30günlük iade süreci içinde iade edilen telefonları değişim telefonu olarak bile geri veriyorlar. Sonuçta arızası giderilmiş ve çalışan bir cihazı geri almışsınız vu buda onların hertürlü sorumluluklarını yerine getirdiğini gösterirki olay mahkemeye taşınırsa kesin kaybedersiniz.

    Yukarıda denildiği gibi arızası giderilemiyor dediklerinde para iadesi istemeniz gerekirdi

    Hocam sıkıntı zaten orda, tamiri yapılamıyor diye bana bildirmediler, dolayısıyla değişim hakkımı yok saydılar. Ben bu şekilde değişeceğini bilseydim zaten almazdım.
  • Arkadaşlar bende de nokia varken öyle oldu.Çok üstüne gitmeyi,batarya ve kapağı ancak onlarda sorun olursa değiştirirler ve garantide öyle bi madde olmadığı için yenisini vermiyorlar.Ben şikayetçi olmadım,çünkü sorunum telefondaydı.Telefon değişti batarya ve kapak eskisi takıldı maşallah taş gibi oldu.Düşününce de mantıklı olan o geliyor bana.Gerek yok o kadar üstelemeye,gerilmeyin arkadaşlar az düşünün sinirinizi atıp öyle yazın.Mantıklı olun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba arkadaşlar...
    Size danışmam gereken bişey var:
    Samsung galaxy s3 telefonum var, telefon donuyo ve sonra durmadan kendi kendine kapanıp açılıyo,kapanıp açılıyo... baaşrı servise aynı sorundan 3 kez gönderdik ve geldi, sadece yazılım yüklemişler.
    Şimdi ben;
    1-Telefon değişimi mi istiyim?
    2- Ücretin iadesini mi istiyim?

    Telefon değişimini servise mi talep ediyorum, hangi kanun neye göre ve nasıl değişim talep ediliyor.?
    Ücret iadesini nereye, hangi kanun ve neye göre nasıl talep edebiliyorum?

    Lütfen yardım edin....Teşekkürler
  • Arkadaş bu teleservice kadar sorunlu bir servis görmedim sırf bu teleservice yüzünden lg ve samsung hariçi bir cihaz almıyorum adamlar bütün telefonların nerdeyse servisliğini üstlenmişler ama hizmet kalitesi sıfır bende htc ile bu arkadaşlarla sorun yaşadım en sonunda zor bela değişim yaptırdım sonrasındada telefonu sattım bir dahada teleservice garantili hiç bir cihazı ne olursa olsun almıyorum almamda aldırtmamda..
  • Hocam 14 aylık telefonunuzu yenilemişler hala arka kapak derdine düşmüşsünüz, anladığım kadarıyla amacınız fatura tutarını koparıp kendinize yeni bir telefon almak, benim de garantiden çok telefonum değişti çoğunda sadece ana kartı değiştirdiler, ön kapak ve tuş takımı bile değişmedi, servis görevini yerine getirmiş bozuk olan telefonunuzu tamir edip vermiş size bence hiç uğraşmayın, hiç birşey kazanamazsınız.
  • arkadaşlar xperia neo telefonumu 1 hafta önce teleservice servisine yolladım arızalarından dolayı.teli değiştirmişler.xperia j yolluyorlar(mt26).bu dahamı iyi yoksa başka bir telefon isteme veya para iadesi hakkım varmı.ben alırken 2011 ocakta 850 tlye almıştım neoyu ama xperia j nin şimdiki fiyatı 600 civarı falan.neo ya fiyat olarak yakın xperia L var.sizce o telefonu isteme hakkım varmı.xperia L özellik olarak baya iyi.yardımcı olursanız sevinirim.
  • dostum anladığım kadarıyla arka kapağı değiştirmediler.bence 10-20 tl için deymez.
  • yolladım telefonu ama xperia j ile değişim yapmışlar daha yollamadılar ama xperia j 600 lira cıvarı benim telin fatura bedeli 850 tl.xperia L 800 civarı.iade alsam çok rahat xperia L alabilirim bide üstüne para kalır.bakalım tkrar görüşücem servisle kabul etmezlerse tüketici mahkemesine başvururum.
  • merter2006 kullanıcısına yanıt
    Çook uzun uzadıya ayrıntılı da yazabilirim ama vaktim yok... Kısaca belirtmek gerekirse herhangi bir cihazınız garantiden değişim kararı çıktıysa ürünü iade edip para iadesi alma hakkınızı kullanmayı istemelisiniz... Firmalar buna yanaşmayacaktır ancak 1160 TL fatura tutarındaki ürünler için THH'ye 3000 TL (küsürü de var) 'ye kadar ürünler için Tüketici Mahkemesine başvurup paranızı iade alırsınız... THH kararı ortalama 1-2 ay içinde lehinize çıkar...

    Ayrıca telefonlar için sadece anakartın değişimi kararı bile çıksa (ki teleservice bana da yapmaya kalmıştı Nokia C6-01 için) bile anakart değişimi imei değişimine neden olduğu için telefonun değişimi demektir... Bu nedenden ötürü THH kararı ile ben 2-3 kez paramı geri aldım...

    Tavsiye olunur...


    Not: Siz size gelen ürünü kabul ettiğiniz için işiniz zor ama gene de THH ye bir başvurun... Teslim almayığ iade etmek isteseydiniz çok daha kolay olurdu işiniz...




  • merter2006 kullanıcısına yanıt
    L, Neo dan kat kat üstün cihazdır. Onu vermezler. Donanım olarak J hemen hemen Neo ile aynı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aydin60 kullanıcısına yanıt
    arkadaşlar sağolsun teleservice benim teli tekrar xperia L ile değiştirdi .bana önce yolladıkları X J yi kabul etmedim kargoyu bile almadan geri yolladım.sony aradı size xperia L verelim dedi bende zaten XL almaya niyetliydim kabul ettim ve eylülden beri kullanıyorum..çokta güzel telefon tavsiye ederim...
  • Lg nexus 5 telefonunda ekranda titreme kayma ve ısınma sebebiyle teknik servise verdim. Reset atılıp geri geldi ( onların deyişiyle yazılım güncellendi ). Problemim düzelmedi, her teslim edişimde arızayı canlı olarak gösterdim.

    LG Müşteri hizmetlerini aradığımda 3 kez mekanik işlem veya parça değişimi olması gerek ki değişim talep edebilesiniz diye. Kısacası yazılım atmayla değişme olmaz diyorlar.

    175 tüketici haklarını aradığımda ise telefonun 4 kere servise gitmesi ( yapılan işlem hiç farketmez ) durumunda ilçe tüketici haklarına başvurmanızda değişim ya da para iadesi olur dediler. Maduriyet çözülmediği için böyle hakkım varmış.

    Bi de bir arkadaş söyle demiş:

    ""Ayrıca telefonlar için sadece anakartın değişimi kararı bile çıksa (ki teleservice bana da yapmaya kalmıştı Nokia C6-01 için) bile anakart değişimi imei değişimine neden olduğu için telefonun değişimi demektir... Bu nedenden ötürü THH kararı ile ben 2-3 kez paramı geri aldım... ""

    demiş, bu ne demek tam olarak.

    Sizin bu duruma bir yorumunuz var mı ? Teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bykuss -- 24 Mayıs 2014; 2:05:12 >




  • Ben konuyu hortlatıyorum ama LG g2 cihazımda sarı leke oluştugu için başarı teknik servise gönderdim..2 aylık bir parça bekleme maratonundan sonra bir üst cihazla degişimi saglandı LG g2 gitti LG g3 olarak geri geldi bu yollar nasıl işliyor bilmiyorum ama bekleme süresi uzadıkca yasalar sizden yana oluyor. :)
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.