Şimdi Ara

Gaz deşarjlı far (xenon):Far yükseklik ayarlayıcısı yok: Ağır kusur

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
80
Cevap
1
Favori
20.366
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet arkadaşlar artık kesinleşti ve kusurlar tablosuna eklendi.

    Güncel tabloya aşağıdaki linkten erişebilirsiniz.



    5.3.16 Gaz deşarjlı far (xenon):Far yükseklik ayarlayıcısı yok Ağır Kusur 15.01.2012 31.12.2070 1 2 4 5 6 7 8
    5.3.17 Gaz deşarjlı far (xenon):Far yükseklik ayarlayıcısı çalışmıyor Ağır Kusur 15.01.2012 31.12.2070 1 2 4 5 6 7 8


    Yalnız far yükseklik ayarlayıcısı manuel mi olmalı otomatik mi o konuda bir şey belirtmemişler ve yine muallakta bıraktılar







  • Otomatik
  • Benim Passatta da yok yükseklik ayarlayıcısı, Bi-Xenon olduğundan otomatik kendi ayarlıyor.

    Eeee ne olacak şimdi.
  • Yolda gorulen ve orjinalde xenon'u olmadigi bilinen araclara polis ceza kesecek mi diye sormak gerek. Madem agir kusur, sadece muayenede bakilmamali.
  • Elle ayarlama her arabada var, otomatik olması gerekiyor. Bu adıma koşut karayolları kanununun da güncellenmesi gerekir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Paramedik 112 -- 14 Şubat 2012; 10:41:56 >
  • 1-Manuel far ayarı bazı oem farlarda yok. (sonar gibi,junyan gibi)

    2-Fabrika çıkışlı xenon olupta otomatik yükseklik ayarı olmayan araçlar varmış. bunların akıbetleri ne olacak acaba? (fiat bravo,megane2 gibi)

    3-Otomatik yükseklik ayarını nasıl kontrol edecekler merak ediyorum?
    Bu cumartesi arkadaşımın fabrikadan xenonlu aracını test ettim. (2003 accord 2.4)
    Araba çalışırken kaputuna bastırdım ya da bagajına oturdum , far pozisyonu değişmedi. Fakat sürüş esnasında farlar ayarlanıyor gibi. Kendi aracımda da sonradan yapılma mercekli xenon var. Far ayarı manuel olduğundan yoldaki tümseklerde ya da engebelerde ayarını değiştirmediği için kesilme çizgisi bir aşağı bir yukarı hareket ediyor. Arkadaşımın accordunda bu hareket olayı çok azdı, yani yükseklikleri değişiyordu.

    4-
    5.3.16 Gaz deşarjlı far (xenon):Far yükseklik ayarlayıcısı yok Ağır Kusur 15.01.2012 31.12.2070 1 2 4 5 6 7 8
    5.3.17 Gaz deşarjlı far (xenon):Far yükseklik ayarlayıcısı çalışmıyor Ağır Kusur 15.01.2012 31.12.2070 1 2 4 5 6 7 8

    Konu her ne kadar otomatik yükseklik ayarıda olsa yukarıda otomatik diye açık bir şekilde belirtilmemiş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0C8FEE75E -- 14 Şubat 2012; 11:00:31 >




  • Yakın zamanda muayeneye giden olursa bu konuyuda sorarsa çok hora geçer.
  • Evet bunun detayını anca muayeneye giden birinden anlayabileceğiz sanırım.
    Ancak aracı muayeneden geçirmemeleri için yasal bir dayanaklarının olması gerekir.
    Otomatik demeyen kusur tablosunda, otomatik ayar ararlarsa, o zaman olay çıkar işte.
  • Fabrika çıkışlı xenon farlı olup da yükseklik ayarı olmayan araçlar varsa muayene sırasında bu durum hatırlatılabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Fabrika çıkışlı xenon farlı olup da yükseklik ayarı olmayan araçlar varsa muayene sırasında bu durum hatırlatılabilir.

    Öyle bir araç olması mümkün değil. Xenon farda otomatik(içeride düğme olmayan) yükseklik ayarı ve far yıkama zaruridir.
  • Okuduğum kadarıyla ben ''otomatik far yükseklik ayarı '' diye bir ibareye rastlamadım ama en net bilgi muayeneye giden arkadaşlardan alınabilir bu durumda
  • baştan ithalatını yasaklayacaklardı şu lanet şeyin....
  • iyi oldu çok da güzel oldu , xenon far iyidir lakin öyle değildir. eyorlamam bu kadar
  • Otomatik far yukseklik ayari arabalarin genelde arka aksina monte ediliyor.
    Calisip calismadigini en kolay xenon far ilk calistiginda gorebilirsiniz, genelde otomatik olarak yuksekligini ayarlar, isik cizgisini yukari cikarken gorebilirsiniz
    Veya kastirip arabanin arka tarafini yukari asagi oynatip da gorebilirsiniz. Denemeniz lazim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SilverBlue

    Yolda gorulen ve orjinalde xenon'u olmadigi bilinen araclara polis ceza kesecek mi diye sormak gerek. Madem agir kusur, sadece muayenede bakilmamali.


    Muayene öncesi söküp muayeneden sonra takacakları engellemek gerekir.
  • Xenon far sistemleri sadece aydinlatmadan olusmaz. Far yikama sistemi ve otomatik far yükseklik ayari bu sistemin ayrilmaz parcalaridir. Ancak bu sartlarla xenon araclar tip onayi alabilirler. O yüzden disarida taktiririm sifir alirken pahali / yok mantigi yanlistir.

    Eger Xenon farlarin verdigi güclü beyaz isik isteniyorsa OSRAM veya PHILLIPS in H7 ve H4 olarak satilan halojen ama normalden daha beyaz isik veren kuvvetli ampulleri tercih edilebilir. Tabii bu ürünler bir Xenon sisteminin yerine gecemez, ama ben verdikleri isik renginden ve aydinlatma özelliklerinden cok memnunum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AiQUiDiE

    quote:

    Orijinalden alıntı: SilverBlue

    Yolda gorulen ve orjinalde xenon'u olmadigi bilinen araclara polis ceza kesecek mi diye sormak gerek. Madem agir kusur, sadece muayenede bakilmamali.


    Muayene öncesi söküp muayeneden sonra takacakları engellemek gerekir.

    Buna bir çare bulamazlarsa bu şekilde muayeneden önce sökenler olur. Far yükseklik ayarı orijinalinde olmayan araçlar ağır kusurlu olursa hiç şaşırmam, zira amerikadan araç ithal etmek serbest ama muayeneden kırmızı sinyaldi sanırım geçemiyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: individual

    Araba çalışırken kaputuna bastırdım ya da bagajına oturdum , far pozisyonu değişmedi. Fakat sürüş esnasında farlar ayarlanıyor gibi. Kendi aracımda da sonradan yapılma mercekli xenon var. Far ayarı manuel olduğundan yoldaki tümseklerde ya da engebelerde ayarını değiştirmediği için kesilme çizgisi bir aşağı bir yukarı hareket ediyor. Arkadaşımın accordunda bu hareket olayı çok azdı, yani yükseklikleri değişiyordu.


    Tümsek ya da engebelerde değiştirmez, değiştiremez, çünkü motor o kadar hızlı değil ve onun için ayarlanmamış zaten. Yoksa yol boyunca özellikle Türkiye şartlarında o motor çalışmaktan bozulur

    Olay yük için sadece. Bagaja yük bindikçe aracın arkası aşağı iniyor diye konum sensörü hemen algılayıp içeriden elle yaptığımızı kendisi otomatik yapıyor.

    Kesilme çizgisi ne yaparsanız yapın aşağı yukarı hareket edecek. Özellikle garaj giriş-çıkışı vs. gibi yokuştan düzlüğe çıkılan yerlerde...
    Onu o motor da engelleyemez, belirgin şekilde açı değiştiriyorsunuz çünkü.




  • @Ormanci

    Xenonlarin yükseklik ayari arac hizlanirken ön tarafi yükselince bile aninda aracin egimine göre ayarlanir. Yanlizca cok kisa tümseklerden etkilenmez. Dolayisiyla motorlari da tahmininizden daha dayanikli olsa gerek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sirdiesel

    @Ormanci

    Xenonlarin yükseklik ayari arac hizlanirken ön tarafi yükselince bile aninda aracin egimine göre ayarlanir. Yanlizca cok kisa tümseklerden etkilenmez. Dolayisiyla motorlari da tahmininizden daha dayanikli olsa gerek.

    Avrupa'da çok fazla arnavut kaldırımlı yol var. O yüzden dediğiniz gibi çukur ve tümseklerden etkilenmez kolay kolay. Benimde bildiğim en fazla araca binen yük ve yokuş aşağı rampa çıkmak gibi yükseklik farklarında değiştiriyor ayarını.
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.