Şimdi Ara

HACETTEPE OTOMOTİV YTU MAKINA (OTOMOTİV DALI) HANGİSİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
667
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamlar tekrardan
    Tercih donemındeyım hacettepe otomotivle ytu makına tutuyor kafamda su sorular var
    sımdı ytu makınadan otomotiv dalını secebılıyoruz zaten hem makına muhendısı hem otomotiv dalına yonelmıs oluyorum hacettepe otomotivdede sadece bunun egıtımını verıyorlar ama yıldız teknık adı ustunde teknık
    asıl soruya gelelim mesela 2 kişi var bırı ytu makına otomotiv dalını secmıs bır ogrencı dıgerı hacettepe otomotiv ıkısıde mercedes benz turke staj basvurusu yapıyor ford otosanda olabilir tabi tofaş vs.. hangısı daha oncelıklıdır ? ogrencı profillerini aynı dusunelım ? tesekkurler sımdıden



  • güncel
  • günceel
  • http://forum.donanimhaber.com/m_118921478//tm.htm#118921478 aynı konuyu bende açtım ama pek ilgi görmedi sonuç olarak hacette otomotivi yurtdışı için 2 yabancı dil olması sebebiyle yıldız makine nin önüne yazacağım ben
  • müdür sen ne dusunuyorsun kafanda neler var ? kafandakı soru ısaretlerı neydı ve neden en sonunda hacettepe otomotiv yazmayı dusundun ? tesekkur ettım sımdıden sorunlarımızda aynıya benzıyor
  • günceeeeel
  • Sıralama kaç bro ? Benimde 26610 sıralama var bende o ikisini yazmayı düşünüyorum. Biraz araştırdım. Hacettepe otomativde ingilizce ve almanca olmak üzere 2 yıl hazırlık varmış. Ayrıca mezun olduğunda makine mühendisi imza yetkisinede sahipmişsin yani 2 diploma veriliyormuş. Çok iyi bence. Bende ilk sıraya hacettepe otomativ 2. Sıraya ytü mak yazmayı düşünüyorum inşallah gelir. Ytü makinede davutpaşa kampüsünde değil beşiktaş kampüsündeymiş yani şehre uzak kampüste değil şehrin içindeymiş buda çok iyi. İnşallah istediğimiz yere gideriz.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • theonur07 T kullanıcısına yanıt
    Hocam birşey sorcam bu yıl mf4 sıralamalar nasıl değişir tahminine göre

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende mf4 nasıl değişecek merak ediyorum. 22 binlik hacettepe bilgisayar mühendisliği 21 bin sıralamaya gelir mi mesela

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 23000 sıralama kardeşim evet 2 diploma olayını bılıyorum ama onu arada bı kaldırıyolar gerı getırıyorlar falan pek guvenemıyorum ona ve farzedelimki aldık 2 diplomayı ytu makınadan mezun adamla yarışabilirmi teknık unı nasıl olsa o kafamı karıstırıyor mesela su staj sorusu hangısını daha once staja kabul ederler mesela ?
  • günce
  • itumak kullanıcısına yanıt
    Hiçbir fikrim yok hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • up up
  • HACETTEPE MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ OTOMOTİV PROGRAMLARIYLA İLGİLİ SIKÇA SORULAR SORULAR


    SIKÇA SORULAR SORULAR


    1. Mercedes ile anlaşma devam ediyor mu?

    Mercedes ile anlaşması falan bitmemiştir. Tamamen uydurmadır.
    İnternette bir hayli bilgi kirliliği var bu konuda. Amacım bölümün bir öğrencisi olarak bu bilgi kirliliğini yok etmek. Madem
    Mercedes ten girdik olaya şu konuyu bir açıklığa kavuşturalım.

    Bu ortaklık bölümümüzün açılması için şirketin hibe para ve de eğitim araçları vermesi ile başlamıştır. bu kapsamda;
    -Öğrencilerin hepsi Aksaray fabrikasında staj yapacak,
    -Son senelerinde derslerini ayarlayabildiklerinde yarı zamanlı çalışacaklar,
    -Öğrencilere yabancı dil eğitiminde kolaylık sağlanacak
    -Staj esnasında diğer üniversite öğrencilerinden ayrıcalıklı olarak aksaray'da lojmanda kalacaklar.
    -Erasmus için Almanya'ya gidecek öğrencilere maddi destek.

    Bu ortaklık halen devam etmekte. Tek değişen kısım erasmus ve de öğrencilerin sadece Mercedes'te staj yapmak istemeyip farklı şirketlerde staj yapmak istemesinden dolayı; tüm stajlar zorunlu olarak bu şirkette yapılmıyor. Buna rağmen şirkette staj yapan öğrenciler arasında halen en çok stajyer bölümümüzden alınıyor. anlayacağınız artık farklı yerlerde staj yapabiliyorsunuz. Bitti dedikleri anlaşma ise yapılan değişikliklerle bizim için daha büyük bir avantaja dönüştürüldü. Yani bir şey bitmedi. Forum sitelerine inanmayın. Mercedes Benz insan kaynakları senede iki kere bölüme geliyor.

    Gelelim Mercedes'in faydalarına;
    - Mercedes sizi lojmana yerleştiriyor ve kira almıyor. (Hem stajdayken hem de eğer mezun olduktan sonra Mercedes'te çalışırsanız oluyor bu olay.) Yerleştirdikleri lojmanların evleri gerçekten çok kaliteli. Lojmanda Havuzlar ve Spor Tesisleri mevcut bu arada.
    - Elektrik, Su faturasını Mercedes kendi ödüyor.
    - Yılda 2 kez gıda desteği yapıyorlar.
    - Kısacası ne staj esnasında ve eğer Mercedes te çalışırsanız mezun olduktan sonra. İleride maaşınızı kullanmadan bütün yaşam masraflarınızı karşılıyor adamlar.
    - Staj, iş Vs. en çok kontenjanları bizim bölümümüze veriyor Mercedes. Sonuçta bu amaçla bölümün açılmasına yardım etti adamlar.
    - Ellerindeki mühendisi kaçırmamak için her şeyi yapıyorlar anlayacağınız.







    2. Mezun olanlar Makine Mühendisi olarak çalışabiliyor mu?

    Evet çalışabiliyor. Diplomanızda "Makine Mühendisliği Otomotiv Programları" yazıyor. Bölüm Türkiye'nin en iyi Otomotiv Mühendisliği olmasının yanı sıra. Türkiye'nin en iyi 5 Makine Mühendisliğinden birisi. ASELSAN'a ODTÜ' den sonra en fazla mühendis gelen Üniversite Hacettepe Üniversitesi dir. Mezunlar Makine Sanayi de her türlü şirkette çalışabiliyorlar. (ASELSAN, ROKETSAN, TAI, TEI VS.) Şöyle bir istatistik eklemek isterim. Son yıl mezun olan 32 kişiden 6 sı ASELSAN'da işe başladı. Yani anlayacağınız özel sektörde Makine Mühendisi olarak çalışabiliyorsunuz.

    Gelelim devlette çalışma kısmına YÖK bizim bölümümüzü Makine Mühendisliği olarak kabul etmiyor. Eskiden ediyordu fakat Makine Mühendisliği olarak kabul edilen tek Otomotiv Mühendisliği bizim bölüm olduğundan karışıklıklar ortaya çıkmış böylece bizi sadece Otomotiv olarak kabul ediyorlar. Bunun dışında bizim bölüme baskı yapıyorlar adınızı Makine yaparsanız sizi de dahil ederiz diye olay komik çünkü adamlar biliyorlar bizim Makine Mühendisliği derslerine sahip olduğumuzu fakat diğer Otomotivlerden bizi ayırmaya kapasiteleri yetmediği için bize baskı yapıyorlar adınızı değiştirin diye bu konuda Hukuki süreç devam ediyor fakat bunun bölümdeki hiç kimse için bir önemi yok çünkü devlete girer yatarım kafasında kişilerin giremeyeceği bir bölüm Hacettepe Makine Mühendisliği Otomotiv Programları. Aynı şekilde mezunlardan da devlette işe giren yok. Bu arada okuldaki tabelalarda bölümün adı Makine Mühendisliği olarak geçiyor. Şunu da eklemek isterim ki bölüm 4 yıllık lisans programından sonra hem Otomotiv hem de Makine Sanayi'de çalışabileceğiniz tek bölüm. Diğer bölümler ya Makine oluyor ya da Otomotiv.

    Kısacası bizi en kral Savunma Sanayi şirketleri bile Makine Mühendisi olarak işe alıyorken Devlette Makine Mühendisi olamıyoruz. Çokta umrumuzdaydı :D zaten bu soruyu soran arkadaşların merak ettiği kısımda özelde Makine Mühendisi olarak çalışılıp çalışılamadığıydı umarım sizi bu konuda aydınlatmışımdır.

    3. EVT S1'e ne oldu?

    Destek verilmediği için maalesef projeye son verilmiştir. Olayın arkasında siyasi sebepler varmış. Fakat destek gelirse hala devam edermiş. (Direk işin içindeki kişilerden öğrendim bunu) bu arada araba bizim bölümün atölyesinde duruyor şu an.

    EVT S1 ne diyenler için








    4. Diğer bölümlerde okuyanlar yüksek lisans yaparak Otomotive yönelebiliyorlar. Bizim için bir sıkıntı çıkar mı?

    Otomotiv Mühendisliği için Yüksek lisans diye bir şey yok arkadaşlar. Ayrıca Bölümümüzde bütün Makine Mühendisliği dersleri olduğu için siz zaten Makine Mühendislerisiniz tek çalışma alanınız Otomotiv Sanayi imiş gibi düşünmeye gerek yok.

    Üstte attım ama bir daha atmak istiyorum. Buradan bölümün istatistiklerine ulaşabilirsiniz:http://i.hizliresim.com/D31Dbv.png
    Buradan biraz daha bilgiye ulaşabilirsiniz:http://www.me.hacettepe.edu.tr/tr/adaylar.html
    Bu Erasmus kontenjanları ve ayrıntılı bilgi:http://www.me.hacettepe.edu.tr/tr/erasmus.html

    5. Bölümün sıralaması neden sürekli düşüyor?

    Sıralama düşmesi dediğimiz şey insanların tercihlerinin azalmasıdır. Bununda en büyük sebebi internetteki karalama kampanyalarıdır. İnternette konuyla hiç alakası olmayan insanlar Mercedes ile anlaşması bitti yazıyorlar. Hiç alakası bile yok olayın böyle bir şeyle tamamen uydurma ama insanlar görünce inanıyor buna "hmmm yazmayım burayı diyor." bir diğer sebepte adayların bölümün Makine mühendisliği olduğunu bilmemelerinden kaynaklanıyor. İş alanı sadece Otomotiv ile kısıtlı sanıyorlar. Genel olarak mühendisliklerde bir düşüş var. Bunun sebebi ise kontenjan artışı. Öğrencilerin geldikleri şehirlere bakarsanız Ankara'daki diğer mühendisliklere oranla daha fazla Ankara'dan bölüme giriş yapan öğrenci
    olduğunu görürsünüz. Sebebi ise Ankara'daki öğrencilerin tanıtım günlerine giderek doğru bilgi alması. Şehir dışındaki öğrencinin ise internetteki yanlış bilgilere inanıp buraları tercih etmemesidir internetteki yazanlara inanmak yerine bölümde okuyan öğrencilerden mesaj atın Facebook'ta toplulukların gruplarını bulabilirsiniz. Yani anlayacağınız sıralamasının düşmesine sebep olan eğitimsel ya da bölümün eksikliği olan bir durum yok. Sadece internetteki asılsız iddaalar buna sebep olan.

    6. Yurt dışı imkanları nasıl?
    Çok geniş. Şöyle ki Erasmus kontenjanlarımız çok geniş. Erasmusla gidebildiğiniz ülkeler: Kabaca sayarsak Almanya, Fransa, Portekiz, Litvanya şeklinde. Bölümün hem İngilizce olması hemde Almanca hazırlık bulunması sizin yurt dışınıza çıkışınızı kolaylaştırıyor. YTÜ Makine okuyan bir arkadaşım dil mevzusundan dolayı Almanya da çalışmamamıştı. Şirketler işe almamıştı. Almanya diyorum çünkü Almanya da çok büyük bir mühendis açığı var. Oranın eğitim sistemine göre bizdeki gibi herkes iyi kötü bir mühendislik yazamıyor. Sadece iyiler mühendis olabiliyor. Bu yüzden mühendislik statüsü çok yüksek bir meslek. Oraya giden mühendislerimiz gerçekten çok yüksek mikaterlar kazanıyorlar orada. Bu miktar sürekli artıyor tabi yıllar içerisinde.

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


    Neyse birazda bölümden bahsedelim. Hacettepe Üniversitesi Makine Mühendisliği Otomotiv Programları 2 adet hazırlığa sahiptir. 1 yıl Almanca 1 yıl İngilizce. Bölüme girişte sizi Almanca ve İngilizce muafiyet sınavlarına alıyorlar. Eğer dilleri yeterli seviyede biliyorsanız geçersiniz o dilin hazırlığını okumazsınız. (Ben İngilizceyi geçip sadece Almancayı okumuştum.). Eğer geçemezseniz de dilekçe vererek hangisi isterseniz onu önce okuyabilirsiniz. Bölümün eğitim dili %100 İngilizce zaten. 2 yabancı dil olması çok büyük bir avantaj hem yurt içi hem yurt dışı çalışma açısından özellikle yurt dışı için. Savunma Sanayide çalışmak isteyen arkadaşların not ortalamalarını 3 ün üstünde tutmaları lazım. Zaten savunma sanayinin mühendis aldığı üniversiteler ODTÜ, Hacettepe, Bilkent, İTÜ, Gazi. Buralardan gelenler içinde 3 not ortalamasının üstünü alıyorlar.

    Onun dışında katılabileceğiniz bir sürü öğrenci topluluğu var. Ben Otomotivle ilgili olanlardan bahsedeyim.
    Hacettepe Racing: Her yıl düzenlenen Formula Student yarışmasına katılmaktalar. kendi F1 arabanızı üretiyorsunuz Londra'da yarışmaya katılıyorsunuz. Eskiden F1 de çalışmış Mühendisler jürilik yaptığı bir yarışma. Bizim bölümümüz ise daha önce bu yarışmada 3. lük elde etti linki burada.http://www.me.hacettepe.edu.tr//documents/Hacettepe-Racing.pdf
    Bunun dışında Otomotiv Topluluğu ve Motor sporları topluluğu var onlarda güzel topluluklar gerçekten.

    3. ve 4. sınıftaki öğrencilere farklı şirketlerden teklifler gelebiliyor bu durumda hafta sonları 2 gün gidip şirkette çalışıyorsunuz sizin bütün masraflarınız karşılıyorlar ayda 8 gün oraya giderek asgari ücret alıyorsunuz. Mezun olunca da size verdikleri miktarı 3 ile çarpıyorlar o sizin maaşınız oluyor. Tabi artıyor sonra da. Öğretmenlerin geneli ODTÜ Makine Mezunu Yüksek Lisans ve Doktoralarını yurt dışında yapmış kişiler o yandan da bir sıkıntı olmuyor yani. Erasmus kontenjanları okulda en fazla olan bölüm bizim bölüm isteyipte gidemeyen çok çok nadir oluyor.

    Bölümümüzün diğer otomotivlerden farkı ise;

    + Öncelikle hem ingilizce hem almanca hazırlık avantajı var bunun dışında derslerde ingilizce. bu ne demek bizler yurt dışında çalışabilirken gazi veya diğer otomotivler yurt dışında çalışamıyorlar.

    + Biz Makine Mühendisi + Otomotiv Mühendisiyiz (Sadece Hacettepe Üniversitesi Makine Mühendisliği Otomotiv Programları mezunları Hem Otomotiv hem Makine Mühendisi olabiliyor.) . Onlar Sadece Otomotiv Mühendisi. Yani çalışma alanımız çok daha fazla sadece Türkiye de bile. ileride Makine Mühendisi olsalar bile bir şekilde. Hiçbir zaman diplomaları bizim kadar geçerli olmuyor ve bizim işe girdiğimiz yerlerde işe giremiyorlar. Yanına bile yaklaşamıyorlar diyebiliriz.

    + Bizim Mercedes gibi bir devle anlaşmamız var. bunun dışında birçok Savuna Sanayi şirketi ile iletişim içindeyiz. Bu arkadaşlar staj ararlarken kapı kapı dilenmek zorundalar.

    + Biz hem Savunma sanayide hem Otomotiv Sanayide çalışabiliyoruz başlangıç maaşımız ve gelecekti maaşımız diğer otomotivlerin çok çok üstünde.

    + Bizim erasmus kontenjanımızı onlar rüyalarında görürler. Bizde isteyen gidiyor erasmusa. Onlarda ise kontenjan çok küçük olduğundan kimin torpili varsa o gidiyor. (Gazide nasıl siyaset döndüğünü biliyorsunuz bu konuda. Sağlam bir arkanızın olması gerek erasmus için.)

    Bölüm hakkında doğru bilgiler gördüğünüz şekilde. Bölümün bir öğrencisi olarak umarım yardımcı olabilmişimdir. Ara ara uplayacağım bu konuyu. Ama internette yazan asılsız iddaları görünce bu yazıyı şimdi yazma gereği hissettim. Sorularınız olursa sorabilirsiniz her zaman. Beytepe Kampüsü veya diğer mühendislikler hakkındaki sorularınızı da bilgim dahilinde ise cevaplarım.


    Daha Fazla Bilgi ve Soru&Cevap için:https://forum.donanimhaber.com/m_121134123//tm.htm#121446498



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fellowshipTR -- 30 Ekim 2016; 21:39:35 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.