Şimdi Ara

Hangisi daha az yakar, LPG mi- Dizel mi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
37
Cevap
0
Favori
49.424
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exit to DOS

    Güncel fiyat, tüketim oranları ve bakım masrafları hesaplandığında şu an LPG çok daha avantajlı. Özellikle fiyat avantajı.

    İstanbul Anadolu yakasında TEMde 40 km/s averaj tutturunca LPG avantajli ama köprü trafiğinde 14 km/saat ile dizel diyorum. Dizel motor özellikle düşük yükte avantajlı. Benzinli motorun hava/yakıt oranı 17den fazla olamıyor, dizelde 100 bile olur. LPG ile 15-20 yaşındaki elektronik multiport/sıralı enjeksiyonlu aracımı ekonomik olarak kullanabiliyorum. Yeni araç alacak olsam belki LPG yerine dizel düşünürdüm. Yeni benzinli motorlarda uzun vadede sübap problemi olur deniyor. Yeni araç alan adam, subap değiştirmekten, conta, kapak yakmaktan haliyle korkar. Lpgye çevirmediğim 20+ aracımın contası çürümüş, şimdi kapak contası, sübap lastikleri vs. değişiyor. Tamircim aynı yaştaki LPGli diğer aracın conta yakacağını söylüyor...Yaksa ne olacak ama şimdiki OBDli sistemler ve bilinçli ustalar benzindeki yakıt oranlarından sapmıyorlar. LPG yanınca benzinden fazla su buharı yaptığı için kapak ve piston yüzeylerinde buhar temizliği yapıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam çok güzel döktürmüşsünüz. Ama ben katılmıyorum neden diyeceksiniz. Ozaman biraz da ben döktüreyim dinleyin. Yaklaşık sene 96 dan beridir lpg li araç kullanırım ilk başta lpg li araç insana çok cazip gelir fakat lpg kaynaklı araçta oluşan arızalardan yada miadı lpg yüzünden erken dolan parçalar kimsenin aklına gelmez ne mi onlar. Herkez derki dizel araç masraflı dır hayır kardeşim 0 km dizel aracın hiç bir masrafı olmaz merak etmeyin ama sıfır lpg li araç 20000 e geldiğinde size masraf çıkartmaya başlayacaktır ne bunlar en basiti filitre değişimleri Prince nin filitre maliyetleri yaklaşık 220TL tutuyor hocam ben 200tl ye 1000km yol yapıyorum nerede bunun ekonomikliği. Bujileriniz 45000 de değişmesi gerekirken 20000 de değişiyor nerede bunun ekonomikliği buji kablolarının 80000km gitmesi gerekirken 45000km de bir değişmesi gerekiyor nerede bunun ekonomikliği üstelik 80000km giden hava akışmetre lpg de kısa sürede bozuluyor nerede bunun ekonomikliği kendinizi kandırmayın 50 yaşındayım sayısız araba geldi geçti elimden malesef tecrübelerime dayanarak yazdım bunları anlayana. Daha çok yazacağım varda satırlar yetmez sizde okumaya üşenirsiniz dizelden şaşmayın o yüzden.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • çoğu lpg savunucusu lpg elemanı bence.dizel bir mucize.lpg yi savunanlar kendileride dizel kullanıyor bence.dizel benzin farkını lpg alıp 25000km süren arkadaş,dizeli satarken benzinliye göre en az 5-10 bin pahalı satcan o parayı nerede hesaplacan eldeyi koymadan toplama yapamassın.dediğim gibi bunların hepsi lpg firma elemanı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • göktürkali G kullanıcısına yanıt
    Bu mantıktan hiçbir şey anlamıyorum.Zaten alirken 5-6 bin benzinli araçtan fazla para ödüyorsunuz, havadan gelmiyorki bu fark.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benzin ile dizeli kıyaslıyım
    Benzinli;75 hp 1.4 araç şehir içinde 8.5-9 litre, şehir dışı 6-7 litre benzin tüketiyor
    Mazotlu; 75hp 1.5 dci araç şehir içinde 5-5,5 litre, şehir dışı 4-4.5 litre mazot yakıyor

    lpg taktırmak için ucuza kaçmazsan kaliteli bir lpg kiti 5000 tl civarı ayrıca bunu ruhsata işletme, sızdırmazlık raporu, ruhsatta azami yük ağırlığını değiştirme falan dersen maliyet 5500 tl gibi bir rakama geliyor
  • Az km yapıyorsanız benzin, çok km yapıyorsanız dizel almak mantıklı. Yılda 10000 km'yi geçmeyip 10bin TL fazla verip dizel almak bana çok mantıklı gelmiyor.
    Bazı arkadaşlar satarken 10bin fazla eder, kaybın yok diyor. Ama arabayı 6-7 yıl kullanıp satarsan aracın benzinli ve dizel fiyatları 2.elde hemen hemen aynı oluyor. (Özelliklede dizel 100000 km devirmişse)
    Düşük fiyatlı bir araca maximum 2000TL ile güzel bir LPG kit takıllabilir. Önemli olan LPG ustasının kalitesidir. 80-90-100 binlik araç alacaksam da LPG taktırmaya kıyamam.

    Aynı kasa araç için;
    Dizel bir araç ortalama 5 lt yakıyor.
    Benzinli bir araç ortalama 7 lt yakıyor. (LPG'de 8.5 lt)

    Yılda 10000 km için:
    Dizel 5*100 : 500 litre (500*4,8:2400 TL)
    Benzin 7*100 :700 litre (700*5,4:3780 TL)
    Benzin+LPG 8,5*100:850litre (850*3:2550) (Yıllık 200 TL'de benzin atsan 2750TL)
    ***LPG yi ben 2,70 den alıyorum. Yukarıda 3den hesapladım***

    Ben yıllık 15000 km'ye kadar benzinli+ iyi bir ustaya taktırmak şartıyla LPG'yi tercih ederim. 15000 kmden fazla ise dizel mantıklı.

    Olası bir durumda motor yenileme dizel:8000-9000 TL
    Benzinli:3000 TL




  • furlaka kullanıcısına yanıt
    tamam işte kardeş 5-6 bin fazlaya alıyon ama sonra aynı aracı sen satarken benzinliden 5-6 bin pahalı satıyon 2. eli,sıfırda ödediğin farkı 2.el satarken geri alıyon.dizel avantajı bu biri.
  • simsar7 S kullanıcısına yanıt
    az km yaparsanda dizel çok km yaparsanda dizel dizel litre bazında benzini geçsede dizel.tork yeter
  • Sıfır alcaksan lafım yok, tercih meselesidir.
    Ama ikinci el alacaksan benzinliden şaşmam.
    Evet tork var,sırtının koltuğa yapışması büyük keyif.
    2.el de dizelin geçmişi çok önemli.
    Temiz yakıt,kulanım tarzı,bakımlarının zamanında yapılıp yapılmadığı,enjektörlerin durumu,mazot pompasının durumu,turbonun durumu.
    Birde yeni dizel araçlarda partikül filtresi diye bir parça var.Fiyatının 5000-8000 arası olduğu söyleniyor.
    2011 model 1.6 hyundai accent era ile 1.5 crdi arasında belirgin bir fiyat farkı yok.
    2011 model 1.4 renault symbol ile 1.5 dci arasında belirgin bir fiyat farkı yok.
  • Bu arada partikül filtresi benzinli araçlarda da var ama fiyatı 2000 TL civarı.
  • Paran coksa dizel, azsa lpg az yakar..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaslar 100bin limitli otomatik arac alacagim. Tuplu civic mi, yoksa dizel megan ya da focus mu? Maksimum 10bin kmde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Masaltos

    Arkadaslar 100bin limitli otomatik arac alacagim. Tuplu civic mi, yoksa dizel megan ya da focus mu? Maksimum 10bin kmde

    Temizini bulabilirsen Dizel megan al derim, rahat edersin uzun yolda 3.7-4 litreleri rahat görüyorsun. Tüplü civice bulaşma. Neden mi dersen lpg den kaynaklı arıza yaşarsan başını çok ağrıtır. Ayrıca benzinli araçta motor 1 defa açıldı mı bir daha o motor dikiş tutmuyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: göktürkali

    çoğu lpg savunucusu lpg elemanı bence.dizel bir mucize.lpg yi savunanlar kendileride dizel kullanıyor bence.dizel benzin farkını lpg alıp 25000km süren arkadaş,dizeli satarken benzinliye göre en az 5-10 bin pahalı satcan o parayı nerede hesaplacan eldeyi koymadan toplama yapamassın.dediğim gibi bunların hepsi lpg firma elemanı.



    dizel bir mucize değil bildiğin pislik duman, LPG de kendimi zehirlemiyorum,bu bile yeter. Dizel kullananlar zehirleniyor,çünkü kanser yapan duman azda olsa kabine sızıyor.
  • yakıt miktarı olarak LPG çok yakar ama LPG ucuz olduğu için cepten çıkan para az olur.
    dizel uzun yolda 100kmde 5 litre yaksa 5*4,48= 22,4 TL
    LPG uzun yolda 100kmde 7,5 litre yaksa 7,5*2,49= 18,6 TL (bölgelere göre daha ucuza da LPG bulunabiliyor. mesela benim bulunduğum yerde litresi 2,09'a kadar LPG bulabiliyorum. hem de kalite olarak da pahalı istasyonlardan bir farkı yok. o zaman maliyet daha da azalıyor. 7,5*2,09= 15,6)
    hesap ortada LPG daha hesaplı. ilk çalıştırmada benzinle çalıştığından dolayı özellikle kış aylarında aylık 30-50 lira bir benzin masrafını da eklemek gerekiyor.
    ama performans istiyorsanız atmosferik benzinli bir araca bulaşmayın derim. dizelin performansı daha iyi.
  • Dizel motorun avantajı benzinli motora göre yüksek tork üretebilmesinde. Rakamlar üzerinden konuşursak; örneğin benzinli araç 100 gücüne 10 saniyede ulaşabiliyorsa, dizel araç fazla tork üretiminden dolayı bu güce 7-8 saniye gibi sürelerde ulaşabiliyor. Bu durumda, dizel motorun benzinliye göre bir tık daha az yakıt harcaması yaptığını gösteriyor. Bakım konusuna gelindiğinde; benzinli motor daha fazla efor sarfettiği için dizel araca göre bakım aralığı daha kısa, fakat bu dezavantaj dizel motorun bakımının daha masraflı olması ile eşitleniyor. Benzinli motora 50bin KM'de bir atıyorum 100TL ödeniyorken, dizel motora 100bin KM'e geldiğinde 200TL ödeniyor. Yani toplamda iki motorada 100bin KM bandında 200TL'lik bir masraf yapılmış oluyor. Bir diğer husus ise aracın kullanım koşulları. Bilindiği üzere şehir içi kullanımlarda fazla yakıt tüketimi yaşandığından aslında dizel motor ile benzinli motorun harcadığı yakıt miktarı 3 aşağı 5 yukarı aynı seviyelerde oluyor. Bu durumda da LPG'nin bir tık artısı devreye giriyor. 100TL'lik benzin ile 50KM yol gidilirken, 100TL'lik dizel ile 70-80KM aralığında yol yapabiliyoruz. Fakat 100TL'lik LPG alımında bu mesafe 85-95KM'leri bulabiliyor. Diğer yandan araç piyasasına da göz gezdirildiğinde dizel araçların benzinlilere nazaran en az 10BİN TL gibi yüksek fiyatlara satışta olduğunu hepimiz biliyoruz.

    Yani yukarıda ki açıklamamdan çıkarılacak en iyi sonuç şudur; dizel ve benzinli araç arasında bakım masrafı konusunda hiçbir fark yoktur denilebilir. Dizel araç yakıt konusunda benzinli araçtan daha az yaktığıda bir gerçek fakat bu durum LPG takılarak masraf konusunda cepleri rahatlatabilir. Uzun lafın kısası, aracınızdan yüksek performans beklentiniz varsa dizel tercih edilebilir. Standart şehiriçi kullanımı için ve cebimin dostu olsun dersenizde benzinli bir araç alıp uygun bir LPG kiti taktırmak doğru tercih olacaktır.




  • bu sorunun cevabi youtube da mevcut cevap lpg

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.