Şimdi Ara

Honda Civic Hybrid Almayı Düşünüyorum (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
2.809
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • türkiyede bir ilk, kaç tane satıldı bilmiyorum ama yedek parçası, yetkin tecrübeli ustası varmıdır acaba. birde yurtdışında mazotla benzin arasında fazla fiyat farkı yok. orda ekonomik olabilir ama burada dizelden daha ekonomik olacağını sanmam. ama çevreci duyarlılıkla alıyorsan, içtenlikle kutluyorum.
  • Hybrid alma normal 1.6 al ya.

    Hybrid çok saçam ve yalan. Pişman olursun zaten jantları berbat.


    Dizel bişi al illa ekonomi yapacaksan.

    Zaten 307 var ne gerek?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: düttürüleyla

    Seçimimde belirleyici olan hybrid. Ama hybrid sadece sedan versiyonda var , hb de hybrid yok. O yüzden konumuz Honda civic hybrid sedan.
    Hyundaiden sıkıldım , dizeldende , az yakan alternatif arayışındayım :) Aracın donanımıda çok üstün , hybridde standart olarak ısıtmalı koltuktan tutunda vsc ( böle yazılıyordu sanırım hondanın stabilite kontrol programı espsi yani ) , cvt otomatik şanzıman vs var. Bu donanımdaki 1.8 civic otomatik zaten hybridden pahallı . Hızlanması vs de çok etkileyici Otomatik ve elektirik üniteli bir araç için 0-100 km hızlanması 12 sn , gayet iyi , son hızda 185 km.

    Test eden yada binene vs olursa lütfen yorumlarını yazsın .


    quote:

    Orjinalden alıntı: Ozdamar


    quote:

    Orjinalden alıntı: vasago

    aslında fiyatıda çok yüksek sayılmaz o donanımda ki otomatik civic 50.000YTL. bence düşünülebilir bir araç motor sesi duymadan araba kullanmanın tadı bir başka olur herhalde.


    Motorun Homurdanması duymadan kullanmak bana göre eziyettir. Fakat burdakiamaç ayrı . Burda önemli olan nokta aracı hybrid olduğu için mi istiyorsunuz yoksa honda civic olduğu içinmi. Hybrid konusu ise alternatif olmadığından tek seçenek honda olarak baktığımızda Hatcback Civic Daha makul ( Tip Dizayn vs.) Sonuçta aynı fiyat.








  • kardeşim türkiyede bu konuda ilklerden olursun .. full donanımlı ise zaten pahalı bir araç ee bide hybrid .. almaya değer gibi .. Ama hb 1.8 Alıp tüpte takabilirsin aynı yakarlar
  • bence alınabilecek bir araç. servis konusunda ise şunu söyleyebilirim; eğer İstanbul, Ankara veya İzmir'de yaşıyorsan serviste bir sorun yaşmazsın sanırım, çünkü bu şehirlerdeki servislerde hybridten anlayan ustalar vardır diye düşünüyorum özellikle İstanbul'da. 0-100 12 sn ise süpermiş bu yaww, çok şaşırdım
  • aracın 6 yıl 150.000 km garantisi var dolayısıyla orası burası bozulur diye sallamanın bi mantığı yok bozulsada garantiden halledersin

    ama asıl sorun bu aracı ne amaçla aldığın faklı olmak ve bi çevreci olarak alacaksan sorun yok ama ekonomi için alıyorum diyorsan yarın satmaya kalksan kime nasıl satarsın bilemem başın baya ağrıyacaktır
  • Kardeşim evet 307 var ama tek araç yetmiyor eve , şehir merkezine uzak olduğumuzdan ve toplu taşıma ii olmadığından burda , mecburen evden çıkan arabaya biniyor ,, Babamda pejo genelde, getzde bende .. O getzi kullanmıyor. Vitesleriyle arası kötü getzin , getz 2000-3000 arasında gittiğinden , 1800 devirde takılıp kalıyor . Bu yüzden devamlı el viteste bir şehir içi sürüşü alzım , pejoda ise bu sorun yok 1200 devirden bile 2. vitesle sorunsuz ilerliyor. getzde 1.200 devirde 2. vitesle araba takılıp kalıyor.

    Kısaca ben 307 yi aldığımda babam arabasız kalıyor ve bende getzden sıkıldım. Hem ekonomi olsun , hem sessizlik ve küresel ısınmaya katkıda bulunmamak , hemde honda civic sedan hoşuma gidiyor. 1.6 hondada vsa yok premiumunda bile , 1.6 full honda ile fiyat farkı çok fazla yok.
    Jantlar çok kötü değil , taksimde gördüm siyah bi tane çok şık duruyordu siyah otoda o jantlar.

    Benim getz şehir içi 7-8 civarına çıkıyor , performanslı kullanıyorum tabi , bununda performanslı kullanımı 7.6 civarındaymış. normal şehir içi 5.4 ,,
    benzin - dizel farkından biraz fazla yakar ama sonuçta honda otomatik ve şehir içinde otomatik konforu var. Otomatiğe rağmen bu kadar az yakıyor...
    Hem babamın hemde benim rahat rahat kullanabileceğimiz bir araba, 307 yi rahat rahat alabilir bunu ona bırakabilirim..
    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    Hybrid alma normal 1.6 al ya.

    Hybrid çok saçam ve yalan. Pişman olursun zaten jantları berbat.


    Dizel bişi al illa ekonomi yapacaksan.

    Zaten 307 var ne gerek?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Villeneuve

    türkiyede bir ilk, kaç tane satıldı bilmiyorum ama yedek parçası, yetkin tecrübeli ustası varmıdır acaba. birde yurtdışında mazotla benzin arasında fazla fiyat farkı yok. orda ekonomik olabilir ama burada dizelden daha ekonomik olacağını sanmam. ama çevreci duyarlılıkla alıyorsan, içtenlikle kutluyorum.



    Katılıyorum.Bu araçlardan bir tane bile görmedim koca İstanbul'da.
  • Bence bi de bakım maliyetlerini öğren.Hybrid bence mükemmel bi araç
  • turkiyeye yeni geldiginde fazla yok. İnsanlar cekingen yaklasıyo. toyotada yakında getiricek. Merak etme piyasa alısıyo hızla artar sayıları. Ayrıca bu arac ekonomi için uretilmiş yogun trafikte dizeller calısmaya devam ederken bu stop ediyo yani hic yakmıyo. Veya yokus asagı inerken dizeller yakıt kesme özelliği olmadıgı için yine normal yakıyo, civic enerji depo ediyo. Bu tip sehir içi kullanımlarda asıl farkını gosteriyo civic.
    Fabrikanın verdiği yakıt degerleri duz yolda yapılmıstır ve bu elektirik motorunun neredeyse hic bi katkısı yoktur. Elektirik motoru asıl sehir içi kullanımlarda sana farkını yasattırıcak

    Ha bide HİC BİR DİZEL BİR HONDA CİVİC DEGİLDİR
  • Yorumun için teşekkürler aynı fikirdeyim :)
    quote:

    Orjinalden alıntı: burakNSX

    turkiyeye yeni geldiginde fazla yok. İnsanlar cekingen yaklasıyo. toyotada yakında getiricek. Merak etme piyasa alısıyo hızla artar sayıları. Ayrıca bu arac ekonomi için uretilmiş yogun trafikte dizeller calısmaya devam ederken bu stop ediyo yani hic yakmıyo. Veya yokus asagı inerken dizeller yakıt kesme özelliği olmadıgı için yine normal yakıyo, civic enerji depo ediyo. Bu tip sehir içi kullanımlarda asıl farkını gosteriyo civic.
    Fabrikanın verdiği yakıt degerleri duz yolda yapılmıstır ve bu elektirik motorunun neredeyse hic bi katkısı yoktur. Elektirik motoru asıl sehir içi kullanımlarda sana farkını yasattırıcak

    Ha bide HİC BİR DİZEL BİR HONDA CİVİC DEGİLDİR
  • otomatik viteste şehir içi 5.2 litre yakıt tüketimi çok iyi ama 50 bin ytl fiyatı çok fazla

    acaba ilerde ÖTV indirimi falan yaparlarmı

    ne de olsa çevreci otomobil
  • şehir içi 5.2 demişler, dizele oranla avantajlı gözükmese de, istanbul gibi çıldırtan trafiği olan bir şehirde adım adım ilerleyen trafikte (uzun süreli beklemeleri kastediyorum) benzinli motoru hiç çalıştırmadan ilerlemek de mümkün olacak. Diğer araçlar durdukları yerde boşa benzin/dizel harcarken sen sessiz sessiz otur müzigini dinle. Asıl yakıt avantajı böyle durumlarda olacaktır bence.
  • şehir dışı : 5,2lt
    sehir dışı: 4,3lt
    birleşik : 4,6lt


    max guc:95+20 ps / 6000 rpm benzin&elektirik toplam.

    max tork:167 nm / 2500 rpm benzin&elektirik toplam

    sanziman: (CVT) surekli degisken sanziman
  • Amerikada yasadigim icin ve Turkiye'ye iki sene icinde donecegim icin, dondugumde Hybrid bir arac almayi dusunuyorum. Bunun icin bu araclari yakindan inceledim.

    Oncelikle Amerikada ozellikle buyuk sehirlerde bu araclar cok yaygin. Hemen her yerde gormek mumkun. Burada en cok Toyota'nin Prius modeli tutuluyor. Hemen arkasindan Honda geliyor.

    Oncelikle Hybridler muhtesem arabalar. Dizelle kesinlikle karsilastirilmaz. Bir Hybrid sehir icinde kendi dengi olan bir dizelden kesinlikle cok daha tutumludur.

    Ornek Toyota Corolla Dizel 1.4 ve Civic Hybrid'i karsilastiralim:

    Civic Corolladan yaklasik 3 bin tl daha pahali ancak Sunroof, tam otomatik vitesi, VSC, isitmali koltuklari ve baska fazla aksesuarlariyla bu farki kapatiyor.

    Surus performansi olarak kesinlikle Hybridler cok cok iyi. Bunun sebebi de elektrikli motor. Oyuncak elektikli motorlu arabalarla oynayanlar bilirler. Inanilmaz bir ivmeyle hizlanirlar. Ayni mantik Hybridler icin de gecerli. Bu yuzden zaten 1.4 Hybrid'in 0-100 hizlanmasi 1.6 Civicle ayni.

    Dizelle karsilastirilmayacak kadar sessizler. Ve calisma prensibi olarak arac durdugu anda motor stop ediyor. Klima ve diger aksesurlar motor calismazken elektrikli motoru ve bataryayi kullaniyorlar.

    Hybrid bir aracin minimum tuketmesi icin araci kullanma metodunuzu degistirmeniz gerekiyor. Ornek olarak cok ani hizlanmayip cok ani yavaslamayacaksiniz. Arac kadameli olarak yavasladiginizda bataryasini sarj ediyor. Mesela kirmizi isiklari gordunuz; araci kendi halinde oraya kadar birakacaksiniz. Veya yokus asagi araci saldiginizda yine kendi kendini sarj ediyor. Dolayisiyla Istanbul gibi tepelik bir sehir Hybrid arac icin bicilmis kaftan. Yokus asagi surekli bataryasini sarj ettigi icin elektrik motorunu daha uzun sureli kullaniyorsunuz.

    Bu kadar avantajinin yaninda bence en onemli bilinmeyen bu araclarin bataryasi. Yani tipki cep telefonunun pilinin uzun donemli kullanim sonrasinda hemen bosalmasi gibi bu araclarinda bataryalarinda belli bir donem sonra performans dusuklugu beklenmeli. Bu konuda Amerikada sorunlar yasayanlar oldugunu biliyorum. Onemli olan bataryanin kullanim omrunun ne kadar oldugu. Eger 15 yilsa pek onemli degil. Ama 7 yilsa buyuk bir sorun. Cunku Amerikada bile batarya ve ona bagli sistemleri degistirmek 7-8 bin dolarlari buluyor.

    Bunun disinda sorunsuz araclar. Benim size tavsiyem aracin elektrik motoruna ve bataryasina ne kadar garanti verildigini sormaniz. Amerika da bu garanti aractan bagimsiz olarak 10 yila kadar cikiyor. Bir de bu parcalarin fiyatlarini sormaniz. Benim kafama takilan bunlar. Eger dogru pazarlama strateji uygulanirsa ben hybrid satislarinin Turkiye de patlama yapacagini dusunuyorum onumuzdeki yillarda. Dunyanin en pahali benzin kullanan ulkesiyiz ve dizelin fiyati zaman icinde benzine yaklasiyor yani avantajini kaybediyor. Bir de son olarak Honda Civic Hybridlere ne kadar yillik vergi odendigine bakmak lazim? Araci elektrik motoruyla beraber 1.8 olarak mi goruyorlar yoksa 1.4 mu? Devlet neye gore vergi aliyor sormak lazim?

    Son olarak Honda Turkiyenin Hybridlerin arkasinda ne kadar durdugu onemli. Accord dizeli getirdiler iki sene sonra ithalatini kestiler. Ayni seyi Hybridler icin yaparlarsa kotu tabi. Ikinci elinde cok sorun yasanir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EsesBoston -- 31 Mart 2007; 8:24:17 >




  • Bir de sunu eklemek isterim. Civic Hybrid sadece elektrikli motorunu kullanarak harekete gecmiyor. Yani gaz pedalina bastiginiz anda benzinli motor calisiyor. Prius ise elektrikli motoruyla 30-40 kilometre surate kadar cikabiliyor. Ancak yine de iki arac arasinda benzin tuketiminde cok buyuk farklar yok.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.