Şimdi Ara

İLANDAKİ ARACA DİKKAT,KAZALIDIR,TOPLANIP SATILMAYA ÇALIŞIYOR (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
86
Cevap
3
Favori
4.089
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bir kanun çıksa, pert araçlar sadece çıkma yedek parça olarak değerlendirilse bu dolandırıcılık da bitecek.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Disconnectus_Erectus

    quote:

    Orijinalden alıntı: enginkocaman

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mefisto-TR

    Ahh bu sigorta şirketleri... Perte çıkan araçları direk hasarlı satmasalar hurdaya çıkarsalar birşey olmayacak ama perte çıkan araçları ihaleyle satıyorlar alanlarda zaten ucuza toplatıp satma peşinde hep. S.şirketleri yasal olmayan şeyler yapıyor ama kimsenin bir şey diyebildiği yok... Birde şirketler pert olan araca pert işlemi yaptırmadan direk araç sahibinden alıcıya noterden satış yaptırıp üstünü kendi ödüyor araç sahibine, böyle yapınca tramerde vs. sorgulamada pert olayı bile kayıtlanmıyor... Araç sahipleri karşı çıksa şirket bu sefer yokuşa sürüyor işi, araç sahibi de "lanet olsun" deyip mecbur parasını kurtarmak için şirketin direktiflerinde hareket ediyor...

    Aaaa öyle deme ama sigorta şirketleri çok mağdur hiç para kazanamıyorlar açlıktan nefesleri kokuyor. Zorunlu sigortalara , kaskolara deli zam yaptılar ama yetmemiş 2014 de tekrar zam gelecekmiş. Pert araçlarıda yakında kendileri toplar sartarlar herhalde.

    İngiltere de aracın şasi numarası üzerine bir kaza kaydı varsa o aracın sadece çıkma parçaları satılabiliyor göde ya da komple toplanıp asla satılamıyor, sahibi kişi kendi toplarsa binebiliyor sanırım, satışı tamamen yasak. Böyle bir kanun çıkarılması lazım.

    hep aynı şeyi yazıyorum, yazık günah vatandaşa, devlet çatır çatır vergiyi almayı biliyor, çıkarsın bi yasa yasaklasın pert aracın piyasaya sürülmesini çocuk oyuncağımı bu...
    adam plakayı açık bıraktığına göre demek ki kayıtlarda bi şekilde temiz görünüyor, (sorgulatan var mı bu ilanı?)
    2. el olayı iyice kabusa döndü, kimsenin kimseye güveni kalmadı imkanı olan "0" almaya çalışıyor da ne olacak bu 2. eller???

    ben 5664'e mesaj gönderdim ama cevap gelmedi 2. el piyasasında ciddi değişikliklere ihtiyaç var , tüm mesele pert aracı yasaklamakla da bitmiyor. Birçok kazada arabalar hiç kayda girmeden dışarda toplatılıyor.. ikinci el piyasasının geleceği hiç parlak değil...

    bence devlet bu işe el atmak zorunda gidiş iyi değil, yakın zamanda araç almak isteyen 4 arkadaşım da güvenemedi "0" aldı, herkes "0" alırsa ne olacak bu işin sonu???
    devlet çıkarsın bi yasa muaeyene istasyonları expertizde yapsın araçlarda ona göre satılsın misal noter devir teslimi tüvtürk expertizi olmadan yapmasın...




  • Bu galericilerin hepsi aynı araç pert ama sorsan boya yok hata yok der
  • araç benimde gözüme temiz geldi. ben anlamıyorum arabaların vuruğundan eziğinden. eş dost tanıdık motorcu kaportacılar sağolsun gösteriyoruz söylüyorlar...
  • 2. el araçta en garanti yöntem şasi numarasından 5664 sorgusu yapmaktır. zira plaka yakın zamanda değişmişse kaza sicili yeni plakaya geçene kadar bir miktar süre gerekiyor o nedenle plakadan yapılan 5664 sorgusunda görünmüyor. ama şasi numarası sorunsuz.
  • Sol ön çamurluğu düzgün oturtamamışlar.
  • Arabadan anlamayan gariban da gider alır bunu 80.000 de temiz araba diye
  • Bir arkadaş yem atıyorum demişti bir cevap var mı?

    Adam zaten noluyor demiştir, 10 bin kere bakılma var ilana.
  • çamur atmayın kardeğiş araç hatasız demiş adam aaaaa......
  •  İLANDAKİ ARACA DİKKAT,KAZALIDIR,TOPLANIP SATILMAYA ÇALIŞIYOR




    İlk resimden anlaşılıyor zaten, sol far yuvasında ki gömülme bariz belli. Allah c.c ıslah etsin böyle insanları.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mefisto-TR

    Ahh bu sigorta şirketleri... Perte çıkan araçları direk hasarlı satmasalar hurdaya çıkarsalar birşey olmayacak ama perte çıkan araçları ihaleyle satıyorlar alanlarda zaten ucuza toplatıp satma peşinde hep. S.şirketleri yasal olmayan şeyler yapıyor ama kimsenin bir şey diyebildiği yok... Birde şirketler pert olan araca pert işlemi yaptırmadan direk araç sahibinden alıcıya noterden satış yaptırıp üstünü kendi ödüyor araç sahibine, böyle yapınca tramerde vs. sorgulamada pert olayı bile kayıtlanmıyor... Araç sahipleri karşı çıksa şirket bu sefer yokuşa sürüyor işi, araç sahibi de "lanet olsun" deyip mecbur parasını kurtarmak için şirketin direktiflerinde hareket ediyor...

    Aaaa öyle deme ama sigorta şirketleri çok mağdur hiç para kazanamıyorlar açlıktan nefesleri kokuyor. Zorunlu sigortalara , kaskolara deli zam yaptılar ama yetmemiş 2014 de tekrar zam gelecekmiş. Pert araçlarıda yakında kendileri toplar sartarlar herhalde.

    İngiltere de aracın şasi numarası üzerine bir kaza kaydı varsa o aracın sadece çıkma parçaları satılabiliyor göde ya da komple toplanıp asla satılamıyor, sahibi kişi kendi toplarsa binebiliyor sanırım, satışı tamamen yasak. Böyle bir kanun çıkarılması lazım.

    Zaten bu işlem yasal değil; şirketlerin yaptığı yani. Ben eksper bürosunda çalışıyorum 10 senedir, bundan öncede sanayi geçmişim var; anlayacağınız her türlü p..lu biliyorum, sigorta şirketi ekspere diyor ki; bu araç ağır hasarlı onarılmayacak buna bu şekil alıcı bul ve araç sahibine noterden satışı yaptır, alıcı bulunuyor ondan sonra araç sahibi noterden aracını hasarlı olarak ama normal gibi satış yapıyor mecburen dosya pert olarak kapanmadığı için tramere dosya pert düşmüyor... Zaten artık eksper dosyaları direk e-imzalı olarakhttp://www.sbm.org.tr/ üzerine düşüyor yani sonradan şirket raporda bir değişiklikte yaptıramıyor... Tabi bazı uyanık! şirketler bununda kolayını bulmuş, benim kontrolüm olduktan sonra ancak e-imzalı olarak dosyayı kapatabilirsin diyor... Yani dönen mevzuları anlatsam burdan Şam'a yol olur... :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mefisto-TR

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mefisto-TR

    Ahh bu sigorta şirketleri... Perte çıkan araçları direk hasarlı satmasalar hurdaya çıkarsalar birşey olmayacak ama perte çıkan araçları ihaleyle satıyorlar alanlarda zaten ucuza toplatıp satma peşinde hep. S.şirketleri yasal olmayan şeyler yapıyor ama kimsenin bir şey diyebildiği yok... Birde şirketler pert olan araca pert işlemi yaptırmadan direk araç sahibinden alıcıya noterden satış yaptırıp üstünü kendi ödüyor araç sahibine, böyle yapınca tramerde vs. sorgulamada pert olayı bile kayıtlanmıyor... Araç sahipleri karşı çıksa şirket bu sefer yokuşa sürüyor işi, araç sahibi de "lanet olsun" deyip mecbur parasını kurtarmak için şirketin direktiflerinde hareket ediyor...

    Aaaa öyle deme ama sigorta şirketleri çok mağdur hiç para kazanamıyorlar açlıktan nefesleri kokuyor. Zorunlu sigortalara , kaskolara deli zam yaptılar ama yetmemiş 2014 de tekrar zam gelecekmiş. Pert araçlarıda yakında kendileri toplar sartarlar herhalde.

    İngiltere de aracın şasi numarası üzerine bir kaza kaydı varsa o aracın sadece çıkma parçaları satılabiliyor göde ya da komple toplanıp asla satılamıyor, sahibi kişi kendi toplarsa binebiliyor sanırım, satışı tamamen yasak. Böyle bir kanun çıkarılması lazım.

    Zaten bu işlem yasal değil; şirketlerin yaptığı yani. Ben eksper bürosunda çalışıyorum 10 senedir, bundan öncede sanayi geçmişim var; anlayacağınız her türlü p..lu biliyorum, sigorta şirketi ekspere diyor ki; bu araç ağır hasarlı onarılmayacak buna bu şekil alıcı bul ve araç sahibine noterden satışı yaptır, alıcı bulunuyor ondan sonra araç sahibi noterden aracını hasarlı olarak ama normal gibi satış yapıyor mecburen dosya pert olarak kapanmadığı için tramere dosya pert düşmüyor... Zaten artık eksper dosyaları direk e-imzalı olarakhttp://www.sbm.org.tr/ üzerine düşüyor yani sonradan şirket raporda bir değişiklikte yaptıramıyor... Tabi bazı uyanık! şirketler bununda kolayını bulmuş, benim kontrolüm olduktan sonra ancak e-imzalı olarak dosyayı kapatabilirsin diyor... Yani dönen mevzuları anlatsam burdan Şam'a yol olur... :)

    Peki nasıl bu tramer kayıdı oluşmayan araçların resmi kaza kayıtlarına ulaşabiliriz ? İlla ki bir yerde resmi olarak geçiyordur bu olay, geriye dönük noter satışını bulabilirmiyiz ? , Yarın bir gün çevremizde bu tarz katakulleye gelen olan olabilir, bizler bu duruma düşebiliriz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: qx5

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mefisto-TR

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mefisto-TR

    Ahh bu sigorta şirketleri... Perte çıkan araçları direk hasarlı satmasalar hurdaya çıkarsalar birşey olmayacak ama perte çıkan araçları ihaleyle satıyorlar alanlarda zaten ucuza toplatıp satma peşinde hep. S.şirketleri yasal olmayan şeyler yapıyor ama kimsenin bir şey diyebildiği yok... Birde şirketler pert olan araca pert işlemi yaptırmadan direk araç sahibinden alıcıya noterden satış yaptırıp üstünü kendi ödüyor araç sahibine, böyle yapınca tramerde vs. sorgulamada pert olayı bile kayıtlanmıyor... Araç sahipleri karşı çıksa şirket bu sefer yokuşa sürüyor işi, araç sahibi de "lanet olsun" deyip mecbur parasını kurtarmak için şirketin direktiflerinde hareket ediyor...

    Aaaa öyle deme ama sigorta şirketleri çok mağdur hiç para kazanamıyorlar açlıktan nefesleri kokuyor. Zorunlu sigortalara , kaskolara deli zam yaptılar ama yetmemiş 2014 de tekrar zam gelecekmiş. Pert araçlarıda yakında kendileri toplar sartarlar herhalde.

    İngiltere de aracın şasi numarası üzerine bir kaza kaydı varsa o aracın sadece çıkma parçaları satılabiliyor göde ya da komple toplanıp asla satılamıyor, sahibi kişi kendi toplarsa binebiliyor sanırım, satışı tamamen yasak. Böyle bir kanun çıkarılması lazım.

    Zaten bu işlem yasal değil; şirketlerin yaptığı yani. Ben eksper bürosunda çalışıyorum 10 senedir, bundan öncede sanayi geçmişim var; anlayacağınız her türlü p..lu biliyorum, sigorta şirketi ekspere diyor ki; bu araç ağır hasarlı onarılmayacak buna bu şekil alıcı bul ve araç sahibine noterden satışı yaptır, alıcı bulunuyor ondan sonra araç sahibi noterden aracını hasarlı olarak ama normal gibi satış yapıyor mecburen dosya pert olarak kapanmadığı için tramere dosya pert düşmüyor... Zaten artık eksper dosyaları direk e-imzalı olarakhttp://www.sbm.org.tr/ üzerine düşüyor yani sonradan şirket raporda bir değişiklikte yaptıramıyor... Tabi bazı uyanık! şirketler bununda kolayını bulmuş, benim kontrolüm olduktan sonra ancak e-imzalı olarak dosyayı kapatabilirsin diyor... Yani dönen mevzuları anlatsam burdan Şam'a yol olur... :)

    Peki nasıl bu tramer kayıdı oluşmayan araçların resmi kaza kayıtlarına ulaşabiliriz ? İlla ki bir yerde resmi olarak geçiyordur bu olay, geriye dönük noter satışını bulabilirmiyiz ? , Yarın bir gün çevremizde bu tarz katakulleye gelen olan olabilir, bizler bu duruma düşebiliriz.

    Abi noter satışını bulsan bir işe yaramaz çünkü normal araç satışı yapılıyor, ancak şöyle olabilir; Notere şart getirilir aracı satılırken göreceksin diye...

    Ancak aracın hasar gördüğünde çekildiği servisi bulursan ordan hasarı ve ayrıca aracın onarıldığımı yoksa hasarlı olarak çekildiğimi diye öğrenirsin. Hasarlı olarak çekildiyse yine 2 ihtimal çıkar ya araç şirketin ve araç sahibinin onayı ile daha düşük onarılacağı bir yere çekildi yada daha kötüsü olan işte hasarlı olarak alıcı tarafından çekildi. :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mefisto-TR

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mefisto-TR

    Ahh bu sigorta şirketleri... Perte çıkan araçları direk hasarlı satmasalar hurdaya çıkarsalar birşey olmayacak ama perte çıkan araçları ihaleyle satıyorlar alanlarda zaten ucuza toplatıp satma peşinde hep. S.şirketleri yasal olmayan şeyler yapıyor ama kimsenin bir şey diyebildiği yok... Birde şirketler pert olan araca pert işlemi yaptırmadan direk araç sahibinden alıcıya noterden satış yaptırıp üstünü kendi ödüyor araç sahibine, böyle yapınca tramerde vs. sorgulamada pert olayı bile kayıtlanmıyor... Araç sahipleri karşı çıksa şirket bu sefer yokuşa sürüyor işi, araç sahibi de "lanet olsun" deyip mecbur parasını kurtarmak için şirketin direktiflerinde hareket ediyor...

    Aaaa öyle deme ama sigorta şirketleri çok mağdur hiç para kazanamıyorlar açlıktan nefesleri kokuyor. Zorunlu sigortalara , kaskolara deli zam yaptılar ama yetmemiş 2014 de tekrar zam gelecekmiş. Pert araçlarıda yakında kendileri toplar sartarlar herhalde.

    İngiltere de aracın şasi numarası üzerine bir kaza kaydı varsa o aracın sadece çıkma parçaları satılabiliyor göde ya da komple toplanıp asla satılamıyor, sahibi kişi kendi toplarsa binebiliyor sanırım, satışı tamamen yasak. Böyle bir kanun çıkarılması lazım.

    Zaten bu işlem yasal değil; şirketlerin yaptığı yani. Ben eksper bürosunda çalışıyorum 10 senedir, bundan öncede sanayi geçmişim var; anlayacağınız her türlü p..lu biliyorum, sigorta şirketi ekspere diyor ki; bu araç ağır hasarlı onarılmayacak buna bu şekil alıcı bul ve araç sahibine noterden satışı yaptır, alıcı bulunuyor ondan sonra araç sahibi noterden aracını hasarlı olarak ama normal gibi satış yapıyor mecburen dosya pert olarak kapanmadığı için tramere dosya pert düşmüyor... Zaten artık eksper dosyaları direk e-imzalı olarakhttp://www.sbm.org.tr/ üzerine düşüyor yani sonradan şirket raporda bir değişiklikte yaptıramıyor... Tabi bazı uyanık! şirketler bununda kolayını bulmuş, benim kontrolüm olduktan sonra ancak e-imzalı olarak dosyayı kapatabilirsin diyor... Yani dönen mevzuları anlatsam burdan Şam'a yol olur... :)

    Vay anam vay olaylara bak :/ Sonra ikinci el piyasasına neden güven yok, neden ufacık boya olsa bile satamıyoruz araçlarımızı diyorlar. Kurunun yanında yaşta yanıyor işte :/ Bu zarar etme mevzularına da pek inanasım gelmiyor vallahi, tutanak sistemini bahane buldular gibi.

    Peki bu sistemin bu hale dönüşmemesi için nasıl bir denetim sistemi olması lazım acaba. Expert raporunu veren adamı da denetleyen bir üst makam yok mu ? Varsa da işini mi yapmıyor ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mefisto-TR

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mefisto-TR

    Ahh bu sigorta şirketleri... Perte çıkan araçları direk hasarlı satmasalar hurdaya çıkarsalar birşey olmayacak ama perte çıkan araçları ihaleyle satıyorlar alanlarda zaten ucuza toplatıp satma peşinde hep. S.şirketleri yasal olmayan şeyler yapıyor ama kimsenin bir şey diyebildiği yok... Birde şirketler pert olan araca pert işlemi yaptırmadan direk araç sahibinden alıcıya noterden satış yaptırıp üstünü kendi ödüyor araç sahibine, böyle yapınca tramerde vs. sorgulamada pert olayı bile kayıtlanmıyor... Araç sahipleri karşı çıksa şirket bu sefer yokuşa sürüyor işi, araç sahibi de "lanet olsun" deyip mecbur parasını kurtarmak için şirketin direktiflerinde hareket ediyor...

    Aaaa öyle deme ama sigorta şirketleri çok mağdur hiç para kazanamıyorlar açlıktan nefesleri kokuyor. Zorunlu sigortalara , kaskolara deli zam yaptılar ama yetmemiş 2014 de tekrar zam gelecekmiş. Pert araçlarıda yakında kendileri toplar sartarlar herhalde.

    İngiltere de aracın şasi numarası üzerine bir kaza kaydı varsa o aracın sadece çıkma parçaları satılabiliyor göde ya da komple toplanıp asla satılamıyor, sahibi kişi kendi toplarsa binebiliyor sanırım, satışı tamamen yasak. Böyle bir kanun çıkarılması lazım.

    Zaten bu işlem yasal değil; şirketlerin yaptığı yani. Ben eksper bürosunda çalışıyorum 10 senedir, bundan öncede sanayi geçmişim var; anlayacağınız her türlü p..lu biliyorum, sigorta şirketi ekspere diyor ki; bu araç ağır hasarlı onarılmayacak buna bu şekil alıcı bul ve araç sahibine noterden satışı yaptır, alıcı bulunuyor ondan sonra araç sahibi noterden aracını hasarlı olarak ama normal gibi satış yapıyor mecburen dosya pert olarak kapanmadığı için tramere dosya pert düşmüyor... Zaten artık eksper dosyaları direk e-imzalı olarakhttp://www.sbm.org.tr/ üzerine düşüyor yani sonradan şirket raporda bir değişiklikte yaptıramıyor... Tabi bazı uyanık! şirketler bununda kolayını bulmuş, benim kontrolüm olduktan sonra ancak e-imzalı olarak dosyayı kapatabilirsin diyor... Yani dönen mevzuları anlatsam burdan Şam'a yol olur... :)

    Vay anam vay olaylara bak :/ Sonra ikinci el piyasasına neden güven yok, neden ufacık boya olsa bile satamıyoruz araçlarımızı diyorlar. Kurunun yanında yaşta yanıyor işte :/ Bu zarar etme mevzularına da pek inanasım gelmiyor vallahi, tutanak sistemini bahane buldular gibi.

    Peki bu sistemin bu hale dönüşmemesi için nasıl bir denetim sistemi olması lazım acaba. Expert raporunu veren adamı da denetleyen bir üst makam yok mu ? Varsa da işini mi yapmıyor ?

    Var olmaz mı, ama kime ne yaptırabilir ? Şirket diyor ekspere benim şartlarımla çalışmazsan iş yok sana diyor haliyle eksperin sesini orda kesiyor direk. Üst makam; şöyle yapalım böyle yapalım diye toplantı yapıyor ama işte tabiri caizse boş laf. Bütün olay sigorta şirketinde bitiyor işte...

    Bir örnek vermek gerekirse;

    Aracımız var 30bin TL ve 18bin TL hasar çıkıyor perte giriyor araç.

    Araç sahibi ile şirket aracın değeri olarak 29binden mutabakat sağlıyor.

    Ekspere aracı hasarlı olarak sat diyor ve teklif geliyor atıyorum 10bin TL...

    Alıcı 10bin TL'yi araç sahibine ödüyor mutabakat yaptığımız 29bin TL'nin 10bini araç sahibi zaten hasarlı alandan alıyor şirketten de 19bin TL alıyor. Burda noldu şirket direk 10bin TL kar yaptı. :)

    Yani düşünün dönen paraları şirketin kârını... Şİmdi şirket bu kanalı kapar mı yada kapanmasına izin verirmi ? Bence vermez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mefisto-TR -- 5 Mayıs 2013; 23:07:25 >




  • vay arkadaş bu nedir ya ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mob411 -- 5 Mayıs 2013; 23:33:24 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mefisto-TR

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mefisto-TR

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mefisto-TR

    Ahh bu sigorta şirketleri... Perte çıkan araçları direk hasarlı satmasalar hurdaya çıkarsalar birşey olmayacak ama perte çıkan araçları ihaleyle satıyorlar alanlarda zaten ucuza toplatıp satma peşinde hep. S.şirketleri yasal olmayan şeyler yapıyor ama kimsenin bir şey diyebildiği yok... Birde şirketler pert olan araca pert işlemi yaptırmadan direk araç sahibinden alıcıya noterden satış yaptırıp üstünü kendi ödüyor araç sahibine, böyle yapınca tramerde vs. sorgulamada pert olayı bile kayıtlanmıyor... Araç sahipleri karşı çıksa şirket bu sefer yokuşa sürüyor işi, araç sahibi de "lanet olsun" deyip mecbur parasını kurtarmak için şirketin direktiflerinde hareket ediyor...

    Aaaa öyle deme ama sigorta şirketleri çok mağdur hiç para kazanamıyorlar açlıktan nefesleri kokuyor. Zorunlu sigortalara , kaskolara deli zam yaptılar ama yetmemiş 2014 de tekrar zam gelecekmiş. Pert araçlarıda yakında kendileri toplar sartarlar herhalde.

    İngiltere de aracın şasi numarası üzerine bir kaza kaydı varsa o aracın sadece çıkma parçaları satılabiliyor göde ya da komple toplanıp asla satılamıyor, sahibi kişi kendi toplarsa binebiliyor sanırım, satışı tamamen yasak. Böyle bir kanun çıkarılması lazım.

    Zaten bu işlem yasal değil; şirketlerin yaptığı yani. Ben eksper bürosunda çalışıyorum 10 senedir, bundan öncede sanayi geçmişim var; anlayacağınız her türlü p..lu biliyorum, sigorta şirketi ekspere diyor ki; bu araç ağır hasarlı onarılmayacak buna bu şekil alıcı bul ve araç sahibine noterden satışı yaptır, alıcı bulunuyor ondan sonra araç sahibi noterden aracını hasarlı olarak ama normal gibi satış yapıyor mecburen dosya pert olarak kapanmadığı için tramere dosya pert düşmüyor... Zaten artık eksper dosyaları direk e-imzalı olarakhttp://www.sbm.org.tr/ üzerine düşüyor yani sonradan şirket raporda bir değişiklikte yaptıramıyor... Tabi bazı uyanık! şirketler bununda kolayını bulmuş, benim kontrolüm olduktan sonra ancak e-imzalı olarak dosyayı kapatabilirsin diyor... Yani dönen mevzuları anlatsam burdan Şam'a yol olur... :)

    Vay anam vay olaylara bak :/ Sonra ikinci el piyasasına neden güven yok, neden ufacık boya olsa bile satamıyoruz araçlarımızı diyorlar. Kurunun yanında yaşta yanıyor işte :/ Bu zarar etme mevzularına da pek inanasım gelmiyor vallahi, tutanak sistemini bahane buldular gibi.

    Peki bu sistemin bu hale dönüşmemesi için nasıl bir denetim sistemi olması lazım acaba. Expert raporunu veren adamı da denetleyen bir üst makam yok mu ? Varsa da işini mi yapmıyor ?

    Var olmaz mı, ama kime ne yaptırabilir ? Şirket diyor ekspere benim şartlarımla çalışmazsan iş yok sana diyor haliyle eksperin sesini orda kesiyor direk. Üst makam; şöyle yapalım böyle yapalım diye toplantı yapıyor ama işte tabiri caizse boş laf. Bütün olay sigorta şirketinde bitiyor işte...

    Bir örnek vermek gerekirse;

    Aracımız var 30bin TL ve 18bin TL hasar çıkıyor perte giriyor araç.

    Araç sahibi ile şirket aracın değeri olarak 29binden mutabakat sağlıyor.

    Ekspere aracı hasarlı olarak sat diyor ve teklif geliyor atıyorum 10bin TL...

    Alıcı 10bin TL'yi araç sahibine ödüyor mutabakat yaptığımız 29bin TL'nin 10bini araç sahibi zaten hasarlı alandan alıyor şirketten de 19bin TL alıyor. Burda noldu şirket direk 10bin TL kar yaptı. :)

    Yani düşünün dönen paraları şirketin kârını... Şİmdi şirket bu kanalı kapar mı yada kapanmasına izin verirmi ? Bence vermez.

    Diyecek söz bulamadım sistem kurulmuş vallaha , kolay para




  • vay hainler
  • okul çocukları
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.