Şimdi Ara

İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR) (85. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.800
Cevap
50
Favori
158.995
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 8384858687
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba 97 maxima 2.0 v6 araç ile ilk kez nissan marka bir araç kullanmaya başladım özellikle de küçüklüğümden beri bildiğim ve beğendiğim bir model olan maxima beklentimin de üstünde çıktı. Maşallah araç 202.000 km'de ama önceki sahipleri iyi bakmışlar.

    Bir iki sorum ve tavsiye ricam olacak sizlerden;

    1) İstanbul avrupa yakasında çok iyi bir nissan servisi ve çok iyi bir maxima ustası arıyorum tavsiye verebilecek olan var mı?
    Bu cumartesi gidip bir hidrolik debriyaj hortumu değişimi işimiz olacak. Bunu sıkıntısız yapabilecek ve her zaman gözüm kapalı gidebileceğim bir yer olmasını istiyorum.

    2) Aracın bazı kaporta bölgelerinde yaşa bağlı olarak vernik atmaları ve soyulmalar var ayrıca jantların da tamiri ve boyanması gerekiyor.. Bu işlemleri nerede ne şekilde yaptırabiliriz, yine avrupa yakası için bu işlemleri yapacak bir yer tavsiyesi rica ediyorum.

    Teşekkürler.




  • atalayalper kullanıcısına yanıt
    aramıza hoşgeldiniz.. face grubumuza katılın sorularınızı ve sorunlarınıza daha hızlı dönüşler olacaktır...

    NİSSAN MAXİMA & İNFİNİTİ TÜRKİYE face grubumuz...
  • 95 model Maximam satılıktır. 17 aydır bendedir. Bende olduğu süre zarfında iyileştirilen parça listesi şöyledir;
    sağ sol porya ve porya bilyası
    ön diskler ve balatalar
    sağ sol tablalar
    sağ sol z rotlar ve viraj demir lastikleri
    sağ sol külbütör kapak contaları ve keçeleri
    6 adet iridyum buji
    klima kompresör ve alternatör
    sağ ön-arka abs sensörü değişimi
    4 adet sıfır nokian wrd4 kış lastiği 2019/32 hafta
    muayene 2 hafta önce yapıldı 2022'ye kadar var diyebiliriz (12.12.2021)
    Egzoz muayenesi de aynı tarihte yapıldı
    LPG regülatörü ve tank değişimi yapıldı
    Vuruntu sensörü
    Kontak termiği
    PCV valfi
    Aklıma gelenler bunlar, listenin fazlası var eksiği yoktur.

    Aracı alana iki adet yağ filtresi bir takım arka balata ve emme manifold contasını da hediye edeceğim.
    Sol ön çamurluk değişendir. Hasar kaydı yok. Güncel Resimleri en yakın zamanda yüklerim.
    Fiyat: 26500

    Araçla ilgili detaylı bilgilere linkten erişebilirsiniz.https://www.mazdagaraj.com/konular/yesil-dev.9573/




  • aracım satılmıştır
  • ercayy E kullanıcısına yanıt
    allah utandırmasın kardeşim.... tabi seni yine aramızda görmekten mutluluk duyacağımıza hiç şüphen olmasın....
  • Eyvallah Ali hocam, buralardayım inşallah.Subaru Legacy aldim ama bu buradan kopmama sebeb değil:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ercayy

    Sanayi dilinde otomatik Jigle olarak da adlandırılır. Esas ismi Fast idle Thermo Valve (kısaca Fitv). Günümüzde hemen her araçta bulunur. İşlemi ise aracın soğuk marş esnasında devrin yükselmesini sağlamaktır. Çalışma şekilleri farklı olsa mantığı aynıdır. Dün akşam kendi boğaz kelebeğimi söküp kalibrasyon yaptım. Çünkü rölantim sürekli fırlıyordu. Sensör sağlığı yerinde Enjeksiyonlu bir araçta araç devrinin kendi kendine Yükselmesinin temel 2 nedeni vardır. Araç ya fazla hava alıyordur ya da fazladan yakıt alıyordur. Tüm kontrollerime rağmen extra hava ve yakıt alacak bir sorun bulamadım. Bunun üzerine kelebeği söküp durumuna baktım. Farkettim ki fit valfinin kelebeği tahrik eden mekanizması kelebeğin tam kapanmasına engel oluyor. Onun kalibresini yapınca stoper vidasının da olması gereken yerden daha ilerde olduğunu farkettim ve ikisini de birbirine uyumlu şekilde kalibre ettim. Daha sonra hazır kelebek elimdeyken böyle bir konu açayım dedim :)

    Gördüğünüz Kelebek A32 kasa Nissan Maxima’ya ait Bu kelebek üzerinden anlatmaya çalışacağım;
    Bizim fit valfimiz çalışma mantığı şu şekilde motor soğukken Z ile işaretli olan çizgi X çizgisi ile örtüşür. Bu konumda boğaz kelebeği hafif açık kalır ve kelebek stopper vidasına yaslanmaz, böylece içeriye rölantide fazladan hava verilmiş olur ve rölanti 1500 sularına kadar yükselir. Motor ısındıkça, z çizgisi Y çizgisine doğru hareket eder ve tam ısınma olduğunda (motor çalışma sıcaklığı) Z ile Y örtüşmüş olur. Kelebek stopper vidasına yaslanır ve Bu noktada boğaz tamamen kapandığı için rölanti normal seviyeye (600-800) gelir.

     İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR)Giriş çıkış diye belirttiğim yerden motor suyu geçer. Bu suyun sıcaklığı ile fit valfinin tahriki sağlanır. Yani kelebeğe evde giriş bölümden sıcak su döktüğünüzde hareketi görebiliriz.
    Tabi extra hava alan aracımız extra yakıta da ihtiyacı var. Bunu da su inletinin içine konumlandırılan thermo sensöründen aldığı sinyalle yapar. Soğukken verdiği sinyal ile sıcakken verdiği sinyal farklıdır. Arızalı olduğunu düşünüyorsanız. Soğukken direnç ölçümü ve sıcakken direnç ölçümü yaparak. Servis manuelindeki değerlerle örtüşüp örtüşmediğini yani arızalı olup olmadığını anlayabilirsiniz. İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR)
    A32 kasa 4. jenerasyon maximanın bu parçasının önemini bilen ve aynı zamanda doğru ayarlamasını yapabilen birisini görünce çok hoşuma gitti. Bende bu paylaşıma katkıda bulunmak istiyorum. Öncelikle orijinal Nissan Maxima nın tamir el kitabından ilgili sayfaların fotoğrafını sizlerle paylaşıyorum. El kitabı ve araba manuel 1999 model, bunu belirteyim. Önemli olduğu için yazmadan geçmek olmaz. Bu Fast Idle Cam (FIC) arabanın motor soğutma suyu soğukken konforlu bir çalışmanın olması için konulmuş bir düzenektir. Bunun ayarını yaparken, gaz kelebeğinin (Throttle Body Valve) fabrika ayarı ile asla oynamayınız. O sabit kalmalıdır. Resimli prosedürde, hem Consult 2 hem de basit bir Voltmetre kullanılarak bu ayarlamanın yapıldığı açıklanmaktadır.

    Fabrika değerlerinde Idle ve timing (rölanti), elde etme konusu birçok kompenentin düzgün çalışmasıyla bağıntılı bir konu. Ancak burada gaz kelebeği gövdesi ele alındığı için idle ayarı yapılırken TPS (Thorottle Position Sensor) temizliği ve ayarının ve (idle speed screw) rölanti hız vidasının ayarının birlikte yapılması gerektiği de unutulmamalıdır.
     İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR)
     İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR) İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR) İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR) İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR) İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR) İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR) İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR) İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR) İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR)




  • Güzel yorumunuz ve katkınız için Teşekkürler, benim aracın stoper vidası ile oynandığı için sorunun tam kaynağını bulmak adına kelebeği komple söktum. Hava da soğuktu o yüzden eve çıkardım. Resimdeki yeri benim evin balkonu :D Şöyle söyleyim daha net anlaşılsın, motor sıcaklığına ulaştığında tam kapalı konumda olması gereken kelebek açık kalıyordu. Kelebeğin arkasında led ışık tutttuğumda çok net belli oluyordu zaten bu da rölanti fırlamasına sebep oluyordu.
    Ben aracımı sattım başka bir araç aldım, bu güzel marka sizler gibi bilinçli ve değerli kullanıcılarla daha güzel yerlere gelecektir.

    İki uyarı yapmak istiyorum, birincisi forumun ilk sayfasında da yer alan 3 tırnak buji (Bkur6et-10) bizim araçlar için uygun değildir. Fabrikasyon direnci 1k ohm, fabirka tavsiyesi olan pfr6g-11 ise 5k ohm dirence sahip, bu 3 tırnak diye geçen buji araç bobininize yük bindirir, uzun vadede bozar.
    Aracınız LPG'li ise ki büyük çoğunluğu öyle, PFR6G, PFR7G, PFR6G-9 kodlu ürünleri tavisye ederim, sonu 9 ile biten bujinin GAP aralığı 0.9mm, diğer ikisi 0.8mm, orjinal olanın ise sonudaki 1'den anlaşılacağı üzere 1.1mm, bu aralık benzin yanma standartıdır, o yüzden benim söylediği 3 bujiyi tercih etmeniz verimli bir yanma elde etmenize olanak sağlar.
    Bir de otomatik kullanıcıları için uyarı yapmak isterim, kullanacağınız şanzıman yağı mobil ATF 220 DEĞİLDİR, mobil atf 320'dir, marka verdiğime bakmayın genelde mobil alınıyor o yüzden bu marka üzerinden örnek verdim. Fabrika tavsiyesi olan Nissan Matic D yağı DEXRON III standartındadır, yani Dexron III standartında bir şanzıman yağı kullanmalısınız, 22o II 320 dexron 3'tür. Şanzıman yağ değişimi tam yapılmalı, mümkünse süzgeci de değişmelidir zira gözenekleri büyür göz ile anlaşılmaz, bu sefer tutması gerek çapağı tutamaz. Türkiye'de yok sanırım ama yurtdışında bulunabilir. Otomatik kullancısı olamdığım için araştırmadım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ercayy -- 23 Ocak 2020; 10:53:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ercayy

    Güzel yorumunuz ve katkınız için Teşekkürler, benim aracın stoper vidası ile oynandığı için sorunun tam kaynağını bulmak adına kelebeği komple söktum. Hava da soğuktu o yüzden eve çıkardım. Resimdeki yeri benim evin balkonu :D Şöyle söyleyim daha net anlaşılsın, motor sıcaklığına ulaştığında tam kapalı konumda olması gereken kelebek açık kalıyordu. Kelebeğin arkasında led ışık tutttuğumda çok net belli oluyordu zaten bu da rölanti fırlamasına sebep oluyordu.
    Ben aracımı sattım başka bir araç aldım, bu güzel marka sizler gibi bilinçli ve değerli kullanıcılarla daha güzel yerlere gelecektir.

    İki uyarı yapmak istiyorum, birincisi forumun ilk sayfasında da yer alan 3 tırnak buji (Bkur6et-10) bizim araçlar için uygun değildir. Fabrikasyon direnci 1k ohm, fabirka tavsiyesi olan pfr6g-11 ise 5k ohm dirence sahip, bu 3 tırnak diye geçen buji araç bobininize yük bindirir, uzun vadede bozar.
    Aracınız LPG'li ise ki büyük çoğunluğu öyle, PFR6G, PFR7G, PFR6G-9 kodlu ürünleri tavisye ederim, sonu 9 ile biten bujinin GAP aralığı 0.9mm, diğer ikisi 0.8mm, orjinal olanın ise sonudaki 1'den anlaşılacağı üzere 1.1mm, bu aralık benzin yanma standartıdır, o yüzden benim söylediği 3 bujiyi tercih etmeniz verimli bir yanma elde etmenize olanak sağlar.
    Bir de otomatik kullanıcıları için uyarı yapmak isterim, kullanacağınız şanzıman yağı mobil ATF 220 DEĞİLDİR, mobil atf 320'dir, marka verdiğime bakmayın genelde mobil alınıyor o yüzden bu marka üzerinden örnek verdim. Fabrika tavsiyesi olan Nissan Matic D yağı DEXRON III standartındadır, yani Dexron III standartında bir şanzıman yağı kullanmalısınız, 22o II 320 dexron 3'tür. Şanzıman yağ değişimi tam yapılmalı, mümkünse süzgeci de değişmelidir zira gözenekleri büyür göz ile anlaşılmaz, bu sefer tutması gerek çapağı tutamaz. Türkiye'de yok sanırım ama yurtdışında bulunabilir. Otomatik kullancısı olamdığım için araştırmadım.
    herkese selamlar... dün akşam eve giderken yoğun trafikte önümdeki aracı geçerken üzerime kırdı o sırada benide sollama yapan araç olduğu için kaçamadım ve araç sağ aynama çarptı ... benim ayna düştü yoğun trafikte allahtan üzerinden bi araç geçmedi hemen inip aldım bu arada bana çarpan araç yola devam etmiş gitmişti...

    aynayı tutan top şeklindeki parça kırılmıştı bende elimdeki malzemelerle tamir etmeye çalıştım şuan iş görüyor yönlendirmesi falan herşeyi çalışıyor fakat kozmetiği bozuldu ... aynanın arkasını görmek isteyenler için çalışmadan birkaç foto...

     İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR) İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR) İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR) İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR) İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR) İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR) İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR) İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR) İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR)




  • Herkese merhaba

    Araç araştırma sırasında fark ettim maximanin güzel bir araç olduğunu. Biraz kurcalayinca kendimi bu forumda buldum. Emeği geçenlere teşekkürler.cok detaylı bir başvuru kaynağı olmus

    Soracağım sorular daha önce çokça konusulmustur diye eski sayfaları uzun uzun okudum ama bitecek gibi değil. Anlayışınıza sığınarak tekrar cevap verirseniz çok makbule geçecek.

    1. Sorum 32 kasanın 33 kasadan iyi olduğu fakat otomatik vites konusunda bu kasanın sorunlu olduğu iddia edilmis. Ben otomatik vites düşünüyorum 33 kasaya mi bakmaliyim doğru mudur bu tespit?

    2. Sorum paylaşımlar genelde manuel vitesler için yapılmış otomatik.olanlar şehit içi 100 km.de ne kadar LPG tuketmektedir..tabi ki sehir mevsim kullanıcı güzergah farklılıkları olacaktır ama fikir verecek bir sayı verebilirsiniz sevinirim.

    Accord ile maxima arasında kaldım biraz. Anladığım kadarıyla maxima çok daha ozel.bir araç ama kullanım maliyeti ile kiyaslaninca Accord tercih edilebilir mi?

    Cevap verenlere şimdiden çok teşekkür ederim.




  • sabahattin ali S kullanıcısına yanıt
    merhaba ben kendimden örnekler vererek sorularınıza cevap vermeye çalışayım... a32 infinity 3.0 kullanıcısıyım

    1.a32 kasa malzeme kalitesi olarak a33 den daha iyi... otomatik konusunda dünyanın en sorunsuz şanzımanı bu araçlarda yer almaktadır sorun yaşıyan arkadaşlar hidrolik yağını değişmemiş ve sert kullanmış olabilirler... yani kullanıcıyla alakalı bir durum... tabi sizin alacağınız araçta 20 yaşın üzerinde olduğu için önceki sahiplerinin sürüş karakterlerini bilemediğimiz için siz aldığınızda ve sorun yaşadığınızda hemen şanzıman suçlanıyor doğal olarak...(siz derken sürücüyü ima ediyorum)

    2.kendi aracım şehir içinde 15 litre(max),şehirler arası 10 litre yakıt tüketimi var...

    3.accord un 2011-2015 modeli a32 kasadan daha teknolojik özellikler ve sportif sürüş karakterine sahip olabilir bunun haricindeki modeller her zaman maxima veya infinity nin altında kalacaktır...

    bunlar benim kendi kişisel görüşlerim umarım yardımcı olabilmişimdir....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kıllıoğlu

    merhaba ben kendimden örnekler vererek sorularınıza cevap vermeye çalışayım... a32 infinity 3.0 kullanıcısıyım

    1.a32 kasa malzeme kalitesi olarak a33 den daha iyi... otomatik konusunda dünyanın en sorunsuz şanzımanı bu araçlarda yer almaktadır sorun yaşıyan arkadaşlar hidrolik yağını değişmemiş ve sert kullanmış olabilirler... yani kullanıcıyla alakalı bir durum... tabi sizin alacağınız araçta 20 yaşın üzerinde olduğu için önceki sahiplerinin sürüş karakterlerini bilemediğimiz için siz aldığınızda ve sorun yaşadığınızda hemen şanzıman suçlanıyor doğal olarak...(siz derken sürücüyü ima ediyorum)

    2.kendi aracım şehir içinde 15 litre(max),şehirler arası 10 litre yakıt tüketimi var...

    3.accord un 2011-2015 modeli a32 kasadan daha teknolojik özellikler ve sportif sürüş karakterine sahip olabilir bunun haricindeki modeller her zaman maxima veya infinity nin altında kalacaktır...

    bunlar benim kendi kişisel görüşlerim umarım yardımcı olabilmişimdir....
    Cevap için teşekkürler öncelikle.
    Forumda fark ettiğim bir hususu paylasmak isterim. Bir çok noktada sürekli sorunlardan bahsedilmiş. Ve haliyle boyle sağlam bir araç da olsa 20 yaşından sonra demek ki sürekli arıza cikabiliyor algısı oluşmuş.
    Fakat burada sizin gibi srabay vakıf bir usta oldugu için bu sorunlar hep forumda konuşulmuş. Yani siz olmasanız bu konular buraya bu kadar yazilmayacak ve araç çok sorunlu galiba algısı olmayacak.

    Benim gibi aracı almayı düşünüp forumu okuduktan sonra ya galiba çok sorun çıkarıyor diye düşünenler olursa bir de bu açıdan bakmak gerekir diye yazmak istedim.

    Kullanıcı yorumları özellikle arıza.sikligi tamir masrafi yakıt tüketimi noktalarında çok yardımcı olacak. Paylaşırsanız sevinirim.

    Herkese iyi sürüşler




  • sabahattin ali S kullanıcısına yanıt
    Ben burada genelde araç ile yaptığım çalışmaları fotoraflı ve sıralı şekilde paylaşarak aynı sorunu yaşayan veya yaşayacak arkadaşlara konuyla ilgili fikir verebilmek en önemliside düşük maliyete imkan dahilinde kendi bakımlarını ve sorunlarını kendileri çözebilmeleri amacıyla paylaşıyorum ...

    yani paylaşımların çok olması aslında aracın çok sorun çıkardığı ile alakalı değilde yaşanacak sorunlarla ilgili çözümlerin mevcut olması biraz ilgi,cesaret ve gayret gösterilir ise aslında herkesin kendi aracının rutin bakımlarını yine kendisinin yapabileceğinin paylaşıldığı bir platform burası....

    araçla ilgili daha anında ve hızlı yorum almak için facebook grubumuza katılabilirsiniz.... NİSSAM MAXİMA & İNFİNİTİ TÜRKİYE
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kıllıoğlu

    Ben burada genelde araç ile yaptığım çalışmaları fotoraflı ve sıralı şekilde paylaşarak aynı sorunu yaşayan veya yaşayacak arkadaşlara konuyla ilgili fikir verebilmek en önemliside düşük maliyete imkan dahilinde kendi bakımlarını ve sorunlarını kendileri çözebilmeleri amacıyla paylaşıyorum ...

    yani paylaşımların çok olması aslında aracın çok sorun çıkardığı ile alakalı değilde yaşanacak sorunlarla ilgili çözümlerin mevcut olması biraz ilgi,cesaret ve gayret gösterilir ise aslında herkesin kendi aracının rutin bakımlarını yine kendisinin yapabileceğinin paylaşıldığı bir platform burası....

    araçla ilgili daha anında ve hızlı yorum almak için facebook grubumuza katılabilirsiniz.... NİSSAM MAXİMA & İNFİNİTİ TÜRKİYE
    herkese selamlar....

    ne zamandır paylaşım yapılmıyor..... foruma hareket gelsin biraz diyor ve alt takım çalışmalarımdan,sızdırmazlık çalışmalarımdan
    birkaç foto ile görüşlerinize sunuyorum....

     İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR) İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR) İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR) İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR) İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR) İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR) İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR) İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR) İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR) İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR) İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR) İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR) İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR) İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR) İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR) İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR) İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR) İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR) İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR)




  • merhaba arkadaşlar, sağ ön çamurlukta kapı bandının devamı olan plastik parça lazım nikelajlı olan. duyan bilen gören olursa bilgilendirebilirse çok müteşekkir olurum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kıllıoğlu

    herkese selamlar....

    ne zamandır paylaşım yapılmıyor..... foruma hareket gelsin biraz diyor ve alt takım çalışmalarımdan,sızdırmazlık çalışmalarımdan
    birkaç foto ile görüşlerinize sunuyorum....

     İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR) İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR) İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR) İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR) İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR) İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR) İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR) İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR) İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR) İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR) İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR) İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR) İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR) İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR) İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR) İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR) İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR) İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR) İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR)

    Alıntıları Göster
    Öncelikle sizi tebrik ediyorum. Harika işler çıkarıyorsunuz.

    Size 3 sorum var. Sizin arabanızın;

    1- Fabrika idle speed RPM'i, yada rölantide devir hızı nedir?
    2- Bu bakımı yapmadan önce kontrol ettiğinizde elde ettiğiniz idle speed RPM'i neydi?
    2- Bu çalışmayı yaptıktan sonra kontrol ettiğinizde elde ettiğiniz idle speed RPM'i ne oldu?

    Bu mesajda bahsi geçen konularla ilgili sorun yaşayan arkadaşlarımıza önemli gördüğüm bazı bilgileri söylemek istiyorum. Ali beyin burada yaptığı safi mekanik işler konumuz değil. Onları, sıradan bir tamirci de yapabilir. Ama, orada sökülüp bakımı yapıldıktan sonra yerine konulan, ECU ile konuşan bazı elektro-mekanik parçalar işin içine girdiğinde, işin seyri değişir.

    Gaz kelebeği gövdesi (throttle body) üzerinde yer alan;

    1-gaz kelebeği konum algılayıcısı, (throttle position sensor-TPS)

    2-jikle diyebileceğimiz, onların plunger dedikleri bir termo element parçası (fast idle cam - FIC),

    3-rölanti hava kontrol parçası (idle air conrol-IAC),

    4-ve bilgisizlikle veya elde olmayan nedenlerle gaz kelebeğinin fabrika ayarında bir oynama yapılmış ise,

    bunların tamamen sökülerek bakımını yaptıktan sonra montajının çok fazla uğraşmadan doğru bir şekilde yapılabilmesi için, aşağıdaki cihazlar ve bilgi elinizin altında mutlaka bulunmalıdır.

    1-Voltmetre
    2-ECU'yu okuyan, Nissan DataScan gibi bir program ve OBD cihazı
    3-Bakımı yapılan parçanın fabrika teknik bilgileri

    Şimdi, sofistike cihazlar çok pahalı, onun yerine çoğu kişinin yaptığı gibi bir volt ve amper ölçümlerini yapabileceğiniz ekonomik cihaz almak daha mantıklıdır. Elektro-mekanik parçaların maxima da nasıl çalıştığına ilişkin teknik bilgileri elde ettikten sonra bunların bakımlarını yapmanız işinizi kolaylaştırır. Örneğin, motor soğutma suyu ısısına duyarlı bir sensör motorun soğutma suyu 25 santirat derece iken bu sensörün ECU ile arsındaki volt farklı olur, soğutma suyu 95 dereceye geldiği zamanki voltaj farklı olur. Yine, gaz kelebeği konum algılayıcısı, (throttle position sensor-TPS) araba çalıştırılmamış haldeyken, boşta (idle) çalışırken, ve motor devri 2000 RPM'e getirildiğinde ECU'ya alıp verdiği voltaj farklı olur. TPS'yi yerine sabitlerken bunları bilerek ve voltmetrede okuyarak, kontrol ederek yerine monte ederseniz işiniz kolay olur. Yoksa, işi deneme yanılmayla yapmak durumunda kalırsınız ve sizi uğraştırır. Bu da sizi bıktırıp, usandırabilir.

    Dikkat ederseniz burada 4 ayrı parça, bir anlamda 4 ayrı (değişkenli) parametreli bir durum var. Ve bunlar birbirlerini etkiliyor. ECU bu parçalardan gelen bilgiye göre komut verdiği için, yanlış ayarlanan TPS veya bir valf ECU ya hatalı veri göndereceği için ECU da doğru hesaplamayı yapamayacak ve dolayısıyla hava/gaz karışımı doğru olmayacaktır. Hava/gaz oranı yanlış olunca ateşleme zamanı (ignition timing) bozulur ve kısacası arabanın keyfi kaçar. Verimsizlik olur, güç kaybı yaşarsınız, dahası uzun vade de arabaya zarar verirsiniz.

    Manifold, külbütör kapağı, gaz kelebeği gövdesi,TPS ve IAC sensörleri sökülmüşken EGR'nin de mutlaka temizlenmiş olması gerekirdi. Resimlerini görmeyince ilgimi çekti. Ancak, muhtemelen temizlenmiş ama buraya resimleri konulmamıştır. Zaten, EGR ye ulaşabilmek için bu parçaların sökülmesi gerekiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi huseyin.dh -- 7 Haziran 2020; 9:6:11 >




  • huseyin.dh H kullanıcısına yanıt
    herkese selam ... sorularınızın cevabını vereyim öncelikle...

    1-Aracımda Rpm şuan vites P veya N konumunda iken 750-800 aralığında , vites D konumunda iken 650-700 aralığında

    2-Bu Bakımı yapmadan önce de Rpm yukarıda Belirttiğim Şekilde idi...

    3-BU çalışmayı Yaptıktan Sonra Rpm değeri Yükseldi fakat hava ayarı düğmesinden gerekli ayarı yaparak Rpm değerini yine eski Haline getirdim...

    daha önceki paylaşımlarımda termo valf ve TPS(Throttle position sensor) nasıl ayarlanırı anlatmıştım kendi aracımda yaparken sırasıyla foto çekmiştim...birkaç sayfa geri gidilirse oradan görülebilir...


    benim yaptığım çalışmalar tabiki mekanik işler; buradan ilgili foto ve açıklamaları göz önünde bulundurarak herkesin kendi arabasında kolayca uygulayabileceği ve tamirciye vereceği paradan tasarruf edebileceği durumlar...

    benim yaptığım çalışmaları burada paylaşma amacım kimseye hava atmak felan değil aksine ben yapabiliyorum biraz dikkat ve cesaretle sizlerde yapabilirsinizi göstermek takipçilerimize....

    onun haricinde bizi seven ve takip eden takipçilerimize yunus emreden çok sevdiğim şu şiir gelsin...

    Bu dünyadan gider olduk
    Kalanlara selam olsun
    Bizim için hayır dua
    Kılanlara selam olsun

    Ecel büke belimizi
    Söyletmeye dilimizi
    Hasta iken halimizi
    Soranlara selam olsun

    Tenim ortaya açıla
    Yakasız gömlek biçile
    Bizi bir asân vechile
    Yuyanlara selam olsun

    Azrail alır canımız
    Kurur damarda kanımız
    Yuyacağın kefenimiz
    Saranlara selam olsun

    Selâ verile kastımıza
    Gider olduk dostumuza
    Namaz için üstümüze
    Duranlara selam olsun

    Dünyaya gelenler gider
    Hergiz gelmez yola gider
    Bizim halimizden haber
    Soranlara selam olsun

    Miskin Yunus söyler sözün
    Yaş doldurmuş iki gözün
    Bizi bilmeyen ne bilsin
    Bilenlere selam olsun.....

    Herkese selamlar...




  • İnfiniti I30 3000cc otomatik vites için verilen fabrika boşta (idle/rölanti) devir hızı aşağıdadır.

     İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR)

    Ayrıca, bu konuda bazı ek bilgiler veren bir dökümanın resmini buraya gönderiyorum.

     İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR)

    Yukarıdaki dökümanda yapılan açıklamada yazılanlar;

    Bu sistem motor rölanti devrini otomatik olarak belirli bir seviyeye kadar kontrol eder. Rölanti devri, gaz kelebeği valfini by-pass ederek geçen hava miktarı IACV-AAC valfı ile ince ayarlama yapılarak kontrol edilir. IACV-AAC valfı, yardımcı hava miktarını kontrol etmek için hava by-pass geçiş yolunun açıklığını değiştirir. Bu valf, valfi ECM çıkış sinyallerine karşılık gelen adımlarla eksenel yönde hareket ettiren valf içine yerleştirilmiş bir adım motoru tarafından çalıştırılır. (Açıklama: Step motorlar (adım motorlar) elektrik enerjisini dönme hareketi ile fiziksel enerjiye çeviren elektromekanik aygıtlardır. İsimlerinden de anlaşıldığı üzere adım adım hareket eden motorlardır.) IACV-AAC valfi hareketinin bir adımı, hava by-pass geçişinin/yolununda bu adıma uyumlu olarak açılmasına neden olur. (yani adım ilerlediğinde açıklık büyütülür.) Valfin açıklığı, motor rölanti hızının optimum kontrolünü sağlayacak şekilde değiştirilir. Krank mili konum sensörü (POS) gerçek motor devrini algılar ve ECM'ye bir sinyal gönderir. ECM daha sonra IACV-AAC valfının adım konumunu kontrol eder, böylece motor hızı ECM'de hafızaya alınan hedef değerle çakışır. Hedef motor hızı, motorun sabit bir şekilde çalışabileceği en düşük hızdır. ECM'de depolanan optimum değer, ısınma, yavaşlama ve motor yükü (klima, hidrolik direksiyon ve soğutma fanı işletimi) gibi çeşitli motor durumları dikkate alınarak belirlenir.

    BİLEŞEN AÇIKLAMASI

    NHEC0249S02

    IACV-AAC Valfi

    IACV-AAC valfı, yardımcı hava beslemesinin merkezi kontrolü için bir adım motoru ile çalıştırılır. Bu motor dört sargı fazına sahiptir ve ECM'nin her biri sırayla iki sargıyı AÇIK ve KAPALI hale getiren çıkış sinyalleri tarafından harekete geçirilir. IACV-AAC valfı, yardımcı hava miktarını değiştirmek için her açıldığında veya kapandığında, ECM adım motoruna bir darbe sinyali gönderir. Yardımcı hava miktarında değişiklik gerekli olmadığında, ECM nabız sinyalini vermez. Valfin söz konusu açıklıkta kalması için belirli bir voltaj sinyali verilir.

    Ayrıca, orijinal dökümanda yazan kelimelerle youtube da arama yapıldığında, bu parçaların nasıl sökülüp yerine tekrar nasıl takıldığını ve bakımının nasıl yapıldığını anlatan çok sayıda videoların olduğu görülecektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: huseyin.dh

    İnfiniti I30 3000cc otomatik vites için verilen fabrika boşta (idle/rölanti) devir hızı aşağıdadır.

     İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR)

    Ayrıca, bu konuda bazı ek bilgiler veren bir dökümanın resmini buraya gönderiyorum.

     İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR)

    Yukarıdaki dökümanda yapılan açıklamada yazılanlar;

    Bu sistem motor rölanti devrini otomatik olarak belirli bir seviyeye kadar kontrol eder. Rölanti devri, gaz kelebeği valfini by-pass ederek geçen hava miktarı IACV-AAC valfı ile ince ayarlama yapılarak kontrol edilir. IACV-AAC valfı, yardımcı hava miktarını kontrol etmek için hava by-pass geçiş yolunun açıklığını değiştirir. Bu valf, valfi ECM çıkış sinyallerine karşılık gelen adımlarla eksenel yönde hareket ettiren valf içine yerleştirilmiş bir adım motoru tarafından çalıştırılır. (Açıklama: Step motorlar (adım motorlar) elektrik enerjisini dönme hareketi ile fiziksel enerjiye çeviren elektromekanik aygıtlardır. İsimlerinden de anlaşıldığı üzere adım adım hareket eden motorlardır.) IACV-AAC valfi hareketinin bir adımı, hava by-pass geçişinin/yolununda bu adıma uyumlu olarak açılmasına neden olur. (yani adım ilerlediğinde açıklık büyütülür.) Valfin açıklığı, motor rölanti hızının optimum kontrolünü sağlayacak şekilde değiştirilir. Krank mili konum sensörü (POS) gerçek motor devrini algılar ve ECM'ye bir sinyal gönderir. ECM daha sonra IACV-AAC valfının adım konumunu kontrol eder, böylece motor hızı ECM'de hafızaya alınan hedef değerle çakışır. Hedef motor hızı, motorun sabit bir şekilde çalışabileceği en düşük hızdır. ECM'de depolanan optimum değer, ısınma, yavaşlama ve motor yükü (klima, hidrolik direksiyon ve soğutma fanı işletimi) gibi çeşitli motor durumları dikkate alınarak belirlenir.

    BİLEŞEN AÇIKLAMASI

    NHEC0249S02

    IACV-AAC Valfi

    IACV-AAC valfı, yardımcı hava beslemesinin merkezi kontrolü için bir adım motoru ile çalıştırılır. Bu motor dört sargı fazına sahiptir ve ECM'nin her biri sırayla iki sargıyı AÇIK ve KAPALI hale getiren çıkış sinyalleri tarafından harekete geçirilir. IACV-AAC valfı, yardımcı hava miktarını değiştirmek için her açıldığında veya kapandığında, ECM adım motoruna bir darbe sinyali gönderir. Yardımcı hava miktarında değişiklik gerekli olmadığında, ECM nabız sinyalini vermez. Valfin söz konusu açıklıkta kalması için belirli bir voltaj sinyali verilir.

    Ayrıca, orijinal dökümanda yazan kelimelerle youtube da arama yapıldığında, bu parçaların nasıl sökülüp yerine tekrar nasıl takıldığını ve bakımının nasıl yapıldığını anlatan çok sayıda videoların olduğu görülecektir.
    değerli forum sakinleri ne zamandır paylaşım yapılmıyor... sayfamızı takip eden arkadaşlar şüpheye kapılmasınlar biz hala buradayız bu aralar paylaşacak bakım onarım çalışması yapmadığımız için sayfamız sessiz durumda ... bu sessizliği bozmak adına bi selam verim dedim...

    bizi takip edenlere selam olsun...

     İNFİNİTİ & NİSSAN MAXİMA KULÜBÜ (NASIL,TEKNİK BİLGİ,SORUNLAR)




  • 
Sayfa: önceki 8384858687
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.