Şimdi Ara

Karbüratörlü araba ile düz normal benzinli araç kullanımı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
639
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar ben düz vites araç kullanımını normal benzinli renault clio arabasında öğrendim yeni model bugün babamın arabasını sürmeyi denedim marka mazda 323 1994 model karbüratörlü lpg li araç bildiğmiz
    ama nedense bir türlü çalıştıramadım ve yolda 2 ile giderken babam dönüşlerde 1. vitese atılmaz şanzımana zarar verir diyor ve araba ile 2.vites ve frenle dönerken araç titriyor ama normalde düz viteste dönüşte 1 e arıp yavaş dönüşülüyor diiye biliyorum yani hocam öyle öğretmişti bu iki araç arasında ki farkı bana anlatır mısınız çalıştırması olsun vites geçişleri olsun vsvsvs.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Satanic.Universall -- 9 Temmuz 2022; 3:17:35 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >



  • Duracak dereceye kadar getirirsen titrer. Zamanla kavrarsın olayı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • karbüratörlü araçta çalıştırmadan önce iki üç kere gazı pompalamazsan çalışmayabilir, bu arada 1. vitese uygun hızdayken geçmen herhangi bir sorun yaratmaz sadece geçerken zorlanıyorsa hafif aragazı vermen yeterli ozaman motor ve şanzıman devri eşitlenir ve şak diye geçer hemde araba sanki fren yapmış gibi öne doğru yığılmaz.Bu arada eğer 1. vitese atmak istemiyorum hemde titremesin diyorsan yarım debriyaj yapabilirsin ama bu sefer baskı balatanın ömründen yersin.

  • Gazı fazla vermişsen motoru boğdurmuş olabilirsin. Motor boğulursa gaz vermeden biraz marşa basmak gerekir. Fazla benzin gittikten sonra araba normal şekilde çalıştırılır.

    Araçtaki LPG sistemi sıralı değilse ve önce benzinde çalıştırmayı deniyorsan, bir de araba uzun zamandır benzin kullanmamışsa yakıt pompası dahil yakıt sisteminde sorun olabilir.

    Benzinde kullanımda sorun yoksa motoru durdurmadan 15-20 sn önce benzine al. İlk çalıştırmada kolaylık sağlar.

    Vites arabaların dişli oranıyla alâkalı bir durumdur. Kimi araçta birinci vitese düşüp yavaş gidersin, kimisinde ikinci viteste. Hyundai bazı modellerinde hareket halindeyken birinci vitese geçilmiyor mesela. Araba hareket ettikten sonra birinci vitese düşecek kadar nadiren yavaşlarsın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Paramedik 112 -- 11 Temmuz 2022; 6:15:15 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • normalde benzinli araçla debriyaj ve frenle çalıştırıyodum arabanın kaymamasj açısından buda çalıştırıyom yok çalışmıyor galiba gaz pompalamam gerekiyomuş galiba dediğiniz gibi ya
    1.viteste hızım uygun oluyo ama araç karbüratörlü diye şanzımana zarar verir diyo babam normal araba gibi değil diyo bişeyde diyemiyorum 25 30 yıllık makam söförlüğü yapmış yani herkesde farklı bir şey söylüyor anlamadım gitti valla yorumun için teşekkür ederim

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Paramedik 112 kullanıcısına yanıt
    gaz vermemiştim hiç debriyaj fren yaptım çalışmadı gazı köklemem gerekiyomuş galiba kökleyince direk çalıştı
    ya karbüratörlü araç kullanmak normal benzinli düz vitese göre çok zor ve bazı püf noktaları bilmek gerekiyo galiba ya normalde düz viteste aldım ehliyetimi ama otomatik araç kullanıyodum küçüklükten beri babamın arabasjnıda kullanmak isityodum kullanamazsın bu normal düz viteste ki araçlar gibi değil çok eski araba diyodu harbiden de çok zormuş kullanması ve yorumun için teşekkür ederm

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • o arabada sorun vardır, karbüratörlü arabada çalıştırmadan önce gaz pompalarsan araba boğulur. hiçbirşey yapmadan direkt çalıştırman lazım, çalışmıyorsa ya tüp beynin ya da marş dinamon bozuktur.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Karburatorun soguk marsi zor oluyor. Marsi cevirirken gaza bas cek yapin. Bide stop etmeden once benzine alirsaniz ilk marsi rahat olur


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1991 323 hb var bizde. Karbüratörlü lpg'li
    Marş basarken gaza basmadan çalışıyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Eski araçlarda 1. viteste senkromenç olmayabiliyor.

    Bir de arabadan arabaya fark eden bir durum. 2000 model Volvo S40 70 ile giderken 1. vitese atmama gıkını çıkarmazken (Tabii ki de bu bir denemeydi ama 20-30 ile giderken 1. vitese attığım durumlar bile oldu) şu anki Egea'da araç giderken 1. vitese atarsam senkromençin ağlama sesini (Uğultu aslında) duyuyorum. Psikolojik olarak vites geçişlerinde daha dikkatli davranıyorum.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.