2005 Scenic im var, megane II lerle aynı motor, BRC kit takılı. İlk zamanlar sadece klima açıkken vitesi boşa aldığımda stop ediyordu, serviste ayar yaptılar(Ayrıntıları imzamdaki linkten ayrıntılı olarak bakabilirsiniz). Sürüş konfor seçeneğinde 1600devir/dakika, 4sn ayarı yaptılar. Sorunum kalmadı...Ayrıca birşey daha öğrendim üst egzantrik açı kaptörü eğer arızalıysa ki megane II lerin çoğunda oluyormuş, vitesi boşa aldığınızda lpg de iken stop ediyor...o parçayı değiştirmek gerekiyor...
Alıntıları Göster
Verdiğiniz linke bakınca temmuzun ortasında hasta olduğumu gördüm , Ne kadar kötü :=(
quote:
Orjinalden alıntı: akoray
2005 Scenic im var, megane II lerle aynı motor, BRC kit takılı. İlk zamanlar sadece klima açıkken vitesi boşa aldığımda stop ediyordu, serviste ayar yaptılar(Ayrıntıları imzamdaki linkten ayrıntılı olarak bakabilirsiniz). Sürüş konfor seçeneğinde 1600devir/dakika, 4sn ayarı yaptılar. Sorunum kalmadı...Ayrıca birşey daha öğrendim üst egzantrik açı kaptörü eğer arızalıysa ki megane II lerin çoğunda oluyormuş, vitesi boşa aldığınızda lpg de iken stop ediyor...o parçayı değiştirmek gerekiyor...
quote:
Orijinalden alıntı: faruksevgili
Verdiğiniz linke bakınca temmuzun ortasında hasta olduğumu gördüm , Ne kadar kötü :=(
quote:
Orjinalden alıntı: akoray
2005 Scenic im var, megane II lerle aynı motor, BRC kit takılı. İlk zamanlar sadece klima açıkken vitesi boşa aldığımda stop ediyordu, serviste ayar yaptılar(Ayrıntıları imzamdaki linkten ayrıntılı olarak bakabilirsiniz). Sürüş konfor seçeneğinde 1600devir/dakika, 4sn ayarı yaptılar. Sorunum kalmadı...Ayrıca birşey daha öğrendim üst egzantrik açı kaptörü eğer arızalıysa ki megane II lerin çoğunda oluyormuş, vitesi boşa aldığınızda lpg de iken stop ediyor...o parçayı değiştirmek gerekiyor...
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: faruksevgili
Verdiğiniz linke bakınca temmuzun ortasında hasta olduğumu gördüm , Ne kadar kötü :=(
quote:
Orjinalden alıntı: akoray
2005 Scenic im var, megane II lerle aynı motor, BRC kit takılı. İlk zamanlar sadece klima açıkken vitesi boşa aldığımda stop ediyordu, serviste ayar yaptılar(Ayrıntıları imzamdaki linkten ayrıntılı olarak bakabilirsiniz). Sürüş konfor seçeneğinde 1600devir/dakika, 4sn ayarı yaptılar. Sorunum kalmadı...Ayrıca birşey daha öğrendim üst egzantrik açı kaptörü eğer arızalıysa ki megane II lerin çoğunda oluyormuş, vitesi boşa aldığınızda lpg de iken stop ediyor...o parçayı değiştirmek gerekiyor...
Valla Faruk Bey yaz ortası hasta olmakta çok kötü...bu yaz kendinize daha dikkat edin.... Benim sorunlarım tamamen haloldu, önce size, sonra 2A firmasına ve POLAT otogaza ne kadar teşekkür etsem azdır. Umarım vermiş olduğum link böyle problemi olan arkadaşlara yardımcı oluyordur.
quote:
Orijinalden alıntı: akoray
quote:
Orjinalden alıntı: faruksevgili
Verdiğiniz linke bakınca temmuzun ortasında hasta olduğumu gördüm , Ne kadar kötü :=(
quote:
Orjinalden alıntı: akoray
2005 Scenic im var, megane II lerle aynı motor, BRC kit takılı. İlk zamanlar sadece klima açıkken vitesi boşa aldığımda stop ediyordu, serviste ayar yaptılar(Ayrıntıları imzamdaki linkten ayrıntılı olarak bakabilirsiniz). Sürüş konfor seçeneğinde 1600devir/dakika, 4sn ayarı yaptılar. Sorunum kalmadı...Ayrıca birşey daha öğrendim üst egzantrik açı kaptörü eğer arızalıysa ki megane II lerin çoğunda oluyormuş, vitesi boşa aldığınızda lpg de iken stop ediyor...o parçayı değiştirmek gerekiyor...
Valla Faruk Bey yaz ortası hasta olmakta çok kötü...bu yaz kendinize daha dikkat edin.... Benim sorunlarım tamamen haloldu, önce size, sonra 2A firmasına ve POLAT otogaza ne kadar teşekkür etsem azdır. Umarım vermiş olduğum link böyle problemi olan arkadaşlara yardımcı oluyordur.
Alıntıları Göster
Bilgi paylaşıldıkça değer kazanır, sizede sağlıklı bir yaz diliyorum.
quote:
Orijinalden alıntı: faruksevgili
Bilgi paylaşıldıkça değer kazanır, sizede sağlıklı bir yaz diliyorum.
Alıntıları Göster
Merhaba Sayın Kantarcı
donanım forum da sıralı sistem lpg hakkında aktardığınız bilgi için öncelikle size teşekkür ediyorum.
ben 2 gün önce bir araç satın aldım. 2006 model opel astra twinport 1600cc. araçta sıralı sistem lpg uygulaması mevcut. aracı aldım park ettim aracı tekrar çalıştırmakta güçlük çektim. nihayet çalıştırdım, aracı benzinle kullanmaya devam ettim ancak araç çok büyük problem olmamakla birlikte biraz zor çalışıyor sanki çalışmaya istekli değil gibi.
tabii yıllardan beri bir araç alma planı yapıyordum bana göre bir servet ödediğim aracın böyle olması bende endişe ve sıkıntı yarattı. ben aracın herhangi bir motor arızası olduğunu düşünmüştüm bu beni daha çok üzdü. ancak aracımı biraz önce lpg de kullanınca aracın debriyaja basıldığında rölantinin dalgalandığını ve stop ettiğini gözlemledim. benzinde bu sorun yok.
size sormak istediğim bu veriler belki yetersiz dir ancak aracımın arızası sadece lpg ye bağlı diyebilirmiz? eğer böyleyse bu sorunun çözümü için ne önerirsiniz? zor zahmetli araca zararlı bir sistem olduğunu düşünüyorsanız lpg kitini sökmemi önerirmisiniz?
not: düşünceleriniz benim için önemli verdiğiniz teknik bilgilerden öte, yazının akıcılığı, uslüp, noktalama işaretleri herşey yerli yerinde. bir öğretmen olarak çok beğendim yazınızı hem içerik hem uslup olarak. teşekkür ederim
not: kahramanmaraşta yaşıyorum. aracımdaki lpg kiti Bedini..
quote:
Orijinalden alıntı: nonseyyah
Merhaba Sayın Kantarcı
donanım forum da sıralı sistem lpg hakkında aktardığınız bilgi için öncelikle size teşekkür ediyorum.
ben 2 gün önce bir araç satın aldım. 2006 model opel astra twinport 1600cc. araçta sıralı sistem lpg uygulaması mevcut. aracı aldım park ettim aracı tekrar çalıştırmakta güçlük çektim. nihayet çalıştırdım, aracı benzinle kullanmaya devam ettim ancak araç çok büyük problem olmamakla birlikte biraz zor çalışıyor sanki çalışmaya istekli değil gibi.
tabii yıllardan beri bir araç alma planı yapıyordum bana göre bir servet ödediğim aracın böyle olması bende endişe ve sıkıntı yarattı. ben aracın herhangi bir motor arızası olduğunu düşünmüştüm bu beni daha çok üzdü. ancak aracımı biraz önce lpg de kullanınca aracın debriyaja basıldığında rölantinin dalgalandığını ve stop ettiğini gözlemledim. benzinde bu sorun yok.
size sormak istediğim bu veriler belki yetersiz dir ancak aracımın arızası sadece lpg ye bağlı diyebilirmiz? eğer böyleyse bu sorunun çözümü için ne önerirsiniz? zor zahmetli araca zararlı bir sistem olduğunu düşünüyorsanız lpg kitini sökmemi önerirmisiniz?
not: düşünceleriniz benim için önemli verdiğiniz teknik bilgilerden öte, yazının akıcılığı, uslüp, noktalama işaretleri herşey yerli yerinde. bir öğretmen olarak çok beğendim yazınızı hem içerik hem uslup olarak. teşekkür ederim
not: kahramanmaraşta yaşıyorum. aracımdaki lpg kiti Bedini..
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: nonseyyah
Merhaba Sayın Kantarcı
donanım forum da sıralı sistem lpg hakkında aktardığınız bilgi için öncelikle size teşekkür ediyorum.
ben 2 gün önce bir araç satın aldım. 2006 model opel astra twinport 1600cc. araçta sıralı sistem lpg uygulaması mevcut. aracı aldım park ettim aracı tekrar çalıştırmakta güçlük çektim. nihayet çalıştırdım, aracı benzinle kullanmaya devam ettim ancak araç çok büyük problem olmamakla birlikte biraz zor çalışıyor sanki çalışmaya istekli değil gibi.
tabii yıllardan beri bir araç alma planı yapıyordum bana göre bir servet ödediğim aracın böyle olması bende endişe ve sıkıntı yarattı. ben aracın herhangi bir motor arızası olduğunu düşünmüştüm bu beni daha çok üzdü. ancak aracımı biraz önce lpg de kullanınca aracın debriyaja basıldığında rölantinin dalgalandığını ve stop ettiğini gözlemledim. benzinde bu sorun yok.
size sormak istediğim bu veriler belki yetersiz dir ancak aracımın arızası sadece lpg ye bağlı diyebilirmiz? eğer böyleyse bu sorunun çözümü için ne önerirsiniz? zor zahmetli araca zararlı bir sistem olduğunu düşünüyorsanız lpg kitini sökmemi önerirmisiniz?
not: düşünceleriniz benim için önemli verdiğiniz teknik bilgilerden öte, yazının akıcılığı, uslüp, noktalama işaretleri herşey yerli yerinde. bir öğretmen olarak çok beğendim yazınızı hem içerik hem uslup olarak. teşekkür ederim
not: kahramanmaraşta yaşıyorum. aracımdaki lpg kiti Bedini..
Sevgili nonseyyah Sevgili kantarcı bu forumda yazmıyor arkadaşlarımız BRC 2a nın sitesinden alıntı yapmışlar. Dolayısı ile kantarcı bu forumlarda yazan birisi değildir :)
İzninizle ben size yardımcı olmaya çalışayım Bedini kitlerinin temsilci problemi olduğu için sizin yazınızı mustafacec nickli arkadaşa yönlendireceğim , k.maraşta bayii varmıdır yokmudur o size yardımcı olur. Şunu söyleyebilirim ancak aracınızdaki problem araçtan değil LPG kitinden kaynaklıdır, Böylece sizi rahatlatmış olayım aracınızdan soğumayın, güle güle iyi günlerde kullanırsınız inşallah. Mustafa bey sorununuzun çözümünde size yardımcı olmaya çalışacaktır. Sevgi ile kalın
quote:
Orijinalden alıntı: faruksevgili
quote:
Orjinalden alıntı: nonseyyah
Merhaba Sayın Kantarcı
donanım forum da sıralı sistem lpg hakkında aktardığınız bilgi için öncelikle size teşekkür ediyorum.
ben 2 gün önce bir araç satın aldım. 2006 model opel astra twinport 1600cc. araçta sıralı sistem lpg uygulaması mevcut. aracı aldım park ettim aracı tekrar çalıştırmakta güçlük çektim. nihayet çalıştırdım, aracı benzinle kullanmaya devam ettim ancak araç çok büyük problem olmamakla birlikte biraz zor çalışıyor sanki çalışmaya istekli değil gibi.
tabii yıllardan beri bir araç alma planı yapıyordum bana göre bir servet ödediğim aracın böyle olması bende endişe ve sıkıntı yarattı. ben aracın herhangi bir motor arızası olduğunu düşünmüştüm bu beni daha çok üzdü. ancak aracımı biraz önce lpg de kullanınca aracın debriyaja basıldığında rölantinin dalgalandığını ve stop ettiğini gözlemledim. benzinde bu sorun yok.
size sormak istediğim bu veriler belki yetersiz dir ancak aracımın arızası sadece lpg ye bağlı diyebilirmiz? eğer böyleyse bu sorunun çözümü için ne önerirsiniz? zor zahmetli araca zararlı bir sistem olduğunu düşünüyorsanız lpg kitini sökmemi önerirmisiniz?
not: düşünceleriniz benim için önemli verdiğiniz teknik bilgilerden öte, yazının akıcılığı, uslüp, noktalama işaretleri herşey yerli yerinde. bir öğretmen olarak çok beğendim yazınızı hem içerik hem uslup olarak. teşekkür ederim
not: kahramanmaraşta yaşıyorum. aracımdaki lpg kiti Bedini..
Sevgili nonseyyah Sevgili kantarcı bu forumda yazmıyor arkadaşlarımız BRC 2a nın sitesinden alıntı yapmışlar. Dolayısı ile kantarcı bu forumlarda yazan birisi değildir :)
İzninizle ben size yardımcı olmaya çalışayım Bedini kitlerinin temsilci problemi olduğu için sizin yazınızı mustafacec nickli arkadaşa yönlendireceğim , k.maraşta bayii varmıdır yokmudur o size yardımcı olur. Şunu söyleyebilirim ancak aracınızdaki problem araçtan değil LPG kitinden kaynaklıdır, Böylece sizi rahatlatmış olayım aracınızdan soğumayın, güle güle iyi günlerde kullanırsınız inşallah. Mustafa bey sorununuzun çözümünde size yardımcı olmaya çalışacaktır. Sevgi ile kalın
Alıntıları Göster
teşekkür ederim size güvenim var bir gün yolum düşerse size uğrayamak isterim. çok uzağım ancak daha önceki aracımda da çözüme katkınız olmuştu. sağolsun mustafa bey bir takım bilgiler aktarmış bu bilgiler ışığında yarın serviste yeni bir ayarlama yaptıracağım.
quote:
Orijinalden alıntı: nonseyyah
teşekkür ederim size güvenim var bir gün yolum düşerse size uğrayamak isterim. çok uzağım ancak daha önceki aracımda da çözüme katkınız olmuştu. sağolsun mustafa bey bir takım bilgiler aktarmış bu bilgiler ışığında yarın serviste yeni bir ayarlama yaptıracağım.
Alıntıları Göster
İşte budur arkadaşlar,
Tek gıdamız bir teşekkür
İnşallah çözülür sorununuz.
quote:
Orijinalden alıntı: faruksevgili
İşte budur arkadaşlar,
Tek gıdamız bir teşekkür
İnşallah çözülür sorununuz.
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: faruksevgili
İşte budur arkadaşlar,
Tek gıdamız bir teşekkür
İnşallah çözülür sorununuz.
quote:
Orijinalden alıntı: mustafacec
quote:
Orjinalden alıntı: faruksevgili
İşte budur arkadaşlar,
Tek gıdamız bir teşekkür
İnşallah çözülür sorununuz.
Alıntıları Göster
LPG'ye geçişte stop eden araçlar için şunu da eklemek istiyorum: Sorun, LPG ECU ayarlarında rölanti devrinin biraz yükseltilmesiyle çözülebiliyor, bunu mutlaka deneyin. (Problem yalnızca ayarlardan kaynaklanıyorsa tabii.)
Benim sorunum, ayarlar yapıldığı sırada bu yöntemle çözüldü. Çok denedim, artık uğraşsam da stop ettiremiyorum
quote:
Orijinalden alıntı: ultranet
LPG'ye geçişte stop eden araçlar için şunu da eklemek istiyorum: Sorun, LPG ECU ayarlarında rölanti devrinin biraz yükseltilmesiyle çözülebiliyor, bunu mutlaka deneyin. (Problem yalnızca ayarlardan kaynaklanıyorsa tabii.)
Benim sorunum, ayarlar yapıldığı sırada bu yöntemle çözüldü. Çok denedim, artık uğraşsam da stop ettiremiyorum
Alıntıları Göster
Arkadaşlar sorunum buyuk mu bilmiyorum? ama acil olarak fikirlerinizi, önerilerinizi ve yardımlarınızı bekliyorum... aracım 97 accord 2.0 ils
Atiker Sıralı sistem Tüp taktırdım... yakıt olarak 74 ytl lik LPG ile (1.75 TL litresi) 405 km yol yaptım aşağı yukarı 180-190 kr arası yakıyor ki 2.0 bir araba içi bence makul ama fikirlerinizi ogrenmek isterim.
sorunuma gelince. önce uzun yolda farkettim. buarada işçilikten gayet memnunum tüp takımında. yanlız diyelimki 100 km ile gidiyoruz sabit hız. çok hafif bi virajdan dolayı ayağımız gazdan tam kaldırmayarak hafif hız düşürüyorum. sonra tekrar gaza hafif yuklendiğimde araç hafif bi atlama yapıyor. sanki verilen gaz sonradan patlıyor gibi.
daha once ATTRACTIVETT diye bir arkadaş buna benzer sorunun şöle anlatmış.
"1- Aracıma bu hafta Atiker marka sirali lpg taktirdim. Fakat ciddi bir sorunum var ve bunu çözemedik. Araba 80-100 km arası hızda gaz pedalı sabit şekilde ilerlerken sanki gaz kesintisi oluyormuş gibi ileri geri tekleyerek sarsıntı yapıyor. Bunun için üstüste 3-4 kez lpg takılan yerde bilgisayar kontrolu yapıldı fakat hata çıkmadı. Eksoz değiştim, bujiler, buji kabloları, distributör kapağı, tevzi makarası yeni değişti. Fakat sorunum devam ediyor. Ayrıca yakıtı daolması gerekenin üzerinde. "
tanıtan varmı arkadaş sorununu çözdümü bilmiyorum bir daha yazısına rastlayamadım. bugun baktım YSSELİM şöyle demiş "kulak içindeki lastik takoz tutucusu" ile benim anladığım motor kulağı" aynı şey mi emin değilim ama, 2000 EX'te benim başıma geldi o. Motor kulağı kopmuş dediler. Gaza dokununca önce motor biraz ilerleyip, sonra kasayı çekiyordu. O yüzden atlama yapıyordu. Değiştirdilerdi kulağı komple. 100 liraya gelmişti sanırım." bilmiyorum bu benim sorunumla aynı mı?
LPG yi takan ustam bujilerden olabilir dedi ama ATTRACTIVETT onlarında kar etmediğini söylemiş. sizce problemim ne olabilir ve nasıl çözülür. şimdiden ilgi gosterecek arkadaşlara teşekkur ederim. merakla bekliyorum cevaplarınızı ve yardımlarınızı. birde LPG ye ilk geçişte rolanti çok dusuyor... gaz vermek zorunda kalıyorum hemen vitese takarsam 1-2 defa stop etme olayıda yaşadım. acil olarak yardımınıza ihtiyacım var teşekkürler...
quote:
Orijinalden alıntı: tuncok1907
Arkadaşlar sorunum buyuk mu bilmiyorum? ama acil olarak fikirlerinizi, önerilerinizi ve yardımlarınızı bekliyorum... aracım 97 accord 2.0 ils
Atiker Sıralı sistem Tüp taktırdım... yakıt olarak 74 ytl lik LPG ile (1.75 TL litresi) 405 km yol yaptım aşağı yukarı 180-190 kr arası yakıyor ki 2.0 bir araba içi bence makul ama fikirlerinizi ogrenmek isterim.
sorunuma gelince. önce uzun yolda farkettim. buarada işçilikten gayet memnunum tüp takımında. yanlız diyelimki 100 km ile gidiyoruz sabit hız. çok hafif bi virajdan dolayı ayağımız gazdan tam kaldırmayarak hafif hız düşürüyorum. sonra tekrar gaza hafif yuklendiğimde araç hafif bi atlama yapıyor. sanki verilen gaz sonradan patlıyor gibi.
daha once ATTRACTIVETT diye bir arkadaş buna benzer sorunun şöle anlatmış.
"1- Aracıma bu hafta Atiker marka sirali lpg taktirdim. Fakat ciddi bir sorunum var ve bunu çözemedik. Araba 80-100 km arası hızda gaz pedalı sabit şekilde ilerlerken sanki gaz kesintisi oluyormuş gibi ileri geri tekleyerek sarsıntı yapıyor. Bunun için üstüste 3-4 kez lpg takılan yerde bilgisayar kontrolu yapıldı fakat hata çıkmadı. Eksoz değiştim, bujiler, buji kabloları, distributör kapağı, tevzi makarası yeni değişti. Fakat sorunum devam ediyor. Ayrıca yakıtı daolması gerekenin üzerinde. "
tanıtan varmı arkadaş sorununu çözdümü bilmiyorum bir daha yazısına rastlayamadım. bugun baktım YSSELİM şöyle demiş "kulak içindeki lastik takoz tutucusu" ile benim anladığım motor kulağı" aynı şey mi emin değilim ama, 2000 EX'te benim başıma geldi o. Motor kulağı kopmuş dediler. Gaza dokununca önce motor biraz ilerleyip, sonra kasayı çekiyordu. O yüzden atlama yapıyordu. Değiştirdilerdi kulağı komple. 100 liraya gelmişti sanırım." bilmiyorum bu benim sorunumla aynı mı?
LPG yi takan ustam bujilerden olabilir dedi ama ATTRACTIVETT onlarında kar etmediğini söylemiş. sizce problemim ne olabilir ve nasıl çözülür. şimdiden ilgi gosterecek arkadaşlara teşekkur ederim. merakla bekliyorum cevaplarınızı ve yardımlarınızı. birde LPG ye ilk geçişte rolanti çok dusuyor... gaz vermek zorunda kalıyorum hemen vitese takarsam 1-2 defa stop etme olayıda yaşadım. acil olarak yardımınıza ihtiyacım var teşekkürler...
Alıntıları Göster
Aynı şeyleri LPG de yapıyor ve benzinde yapmıyorsa, Ustanın başına ekşi :) Sorununu o çözmek zorunda Parça değişiminide kabul etme. Japon araçlar LPG de en başarılı araçlardır.
quote:
Orijinalden alıntı: faruksevgili
Aynı şeyleri LPG de yapıyor ve benzinde yapmıyorsa, Ustanın başına ekşi :) Sorununu o çözmek zorunda Parça değişiminide kabul etme. Japon araçlar LPG de en başarılı araçlardır.
Alıntıları Göster
Soğukta stop etme sıkıntısı bendede var .Dün servise gittim motor sıcakken baktı bir problem gözükmüyor. Tekrarlarsa getir soğukken bakalım dedi.Lpg geçiş sıcaklığını arttırdı biraz bugun yine ışıklarda stop etti bir sürü korna yedim bu yüzden :)Yazın hiç problem yoktu hava sıcaklığı 10 derecenin altına düştü bu problemler başladı .Lpg ye geçince ısınana kadar vitesteyken ayağımı gazdan çekersem silkinti yapıyor ve debriyaja basınca duruyor.Yaşadığım ilde kışın -25 leri görüyoruz.Bu havada böyle olursa heralde kışın hep benzinle geçecek kar edicez derken zarara giricem.
quote:
Orijinalden alıntı: nehuse
Soğukta stop etme sıkıntısı bendede var .Dün servise gittim motor sıcakken baktı bir problem gözükmüyor. Tekrarlarsa getir soğukken bakalım dedi.Lpg geçiş sıcaklığını arttırdı biraz bugun yine ışıklarda stop etti bir sürü korna yedim bu yüzden :)Yazın hiç problem yoktu hava sıcaklığı 10 derecenin altına düştü bu problemler başladı .Lpg ye geçince ısınana kadar vitesteyken ayağımı gazdan çekersem silkinti yapıyor ve debriyaja basınca duruyor.Yaşadığım ilde kışın -25 leri görüyoruz.Bu havada böyle olursa heralde kışın hep benzinle geçecek kar edicez derken zarara giricem.
Alıntıları Göster
aynı sorun ile karşılaşan birisi olarak filtre ve temizleme işi ile hallettim bir de sıcaklığı ayarladılar ama 80 tl de para alındı...şu anda düzeldi durum
quote:
Orijinalden alıntı: ultranet
quote:
Orjinalden alıntı: fiat2001brava
Yazdığınız bu sorunu çeken sadece siz yada sizin taktırdığınız sıralı sistem LPG sistemi değil. Bir çok farklı markada aynı sorun var inanın. Ama kimse ne sebebini biliyor nede çözümünü ne yazıkki . Bende geçen kış aynı sorunla boğuştum ama kimse çözüm bulamadı(ne ustalar nede buradaki forum ustaları) yapılacak birşey yok arkadaşım çekeceksin bizler gibi. Son olarak 8-10 km de benzinden gaza geçmesi bence fazla bu aşırı soğuklarda bile 3-4 km yi geçmemeli gaza geçiş mesafesi. Ayrıca rölantide felan bekletme aracı çalıştır yürü, çünki rölantide harcaacağın benzini yolda kullanmış olursun yalanmı :)
Yukarıda söylediğim gibi geçiş ısısı ayarı ve kalibrasyonla sorun çözüldü. Şu an LPG geçiş süresi de gayet mantıklı.
Ancak farklı markalarda da aynı sorunun yaşandığını yazmışsınız.. Çok rica ediyorum, olur mu öyle şey!!! Benim bu problemi yaşamamın nedeni "ucuz ve kalitesiz LPG kiti" kullanıyor olmam. 2000 YTL tutarında bir malum marka alsaydım, böyle bir problem asla yaşamayacaktım!
Aşağıdaki mesajımdann itibaren, satıcı ile aramdaki diyaloğa bakarsanız, ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız.
Ultranet arkadaşım ucuz marka o yüzden oluyo mantığı yanlis benim aracımdada ucuz fiyatlı bir kit var ama senin sorunun yok başta bayi sorunlar vardi araçla ilgili motorda gaz kelebeği takım olarak değişti cok memnunum senin sorunun cok basitmis ayar yaptırmışsin gecmis Insan kendi kullandığı markayı kötülermi yanlis ben senin gibi düşünsem söktürurdüm memnunum demissin baska sorun yok güle güle kullan
quote:
Orijinalden alıntı: hidolgoo
aynı sorun ile karşılaşan birisi olarak filtre ve temizleme işi ile hallettim bir de sıcaklığı ayarladılar ama 80 tl de para alındı...şu anda düzeldi durum
Temizleme işi demişsin. Neyi temizlettiniz sorun halloldu?
quote:
Orijinalden alıntı: 06DF006
quote:
Orijinalden alıntı: hidolgoo
aynı sorun ile karşılaşan birisi olarak filtre ve temizleme işi ile hallettim bir de sıcaklığı ayarladılar ama 80 tl de para alındı...şu anda düzeldi durum
Temizleme işi demişsin. Neyi temizlettiniz sorun halloldu?
Alıntıları Göster
enjektörleri ....
quote:
Orijinalden alıntı: hidolgoo
enjektörleri ....
Teşekkürler. Galiba bende yaptırmam gerekecek
Merhaba aynı problem benim arabada da vardı. Araç 2000 model Hundai accent, lpg kiti atiker fast. Aracın benzinde hiçbir sorunu yoktu. Sabahları gaza ilk geçişte hareket halindeyken debriyaja basınca motor stop ediyordu. Epeyce araştırdıktan sonra bu tür sorunların hatalı bağlantı sonucu olduğunu öğrendim. Benim araçta lpg beynine giden sıcak su kalorifer peteği çıkışından t borusu takılmadan alınmış. Kalorifer peteği zamanla biraz tıkanmış ve sıcak suyu daha geç iletir hale gelmiş. Böyle olunca lpg için gereken su sıcaklığı da daha geç sağlanıyor ve motor ısısı normal düzeyine yaklaşana kadar motor stop ediyordu.
Gelelim çözüme. Atiker bayisi pratik çözümü uyguladı. O da gaza geçiş sıcaklığını yükseltmekten başka birşey değil. Ancak bunun kalıcı bir çözüm olmadığını bilmek gerekir. Çünkü hem benzin sarfiyatı artmakta hem de aynı sorun yine tekrarlayabilir. Bu defa sıcaklığı daha fazla mı artıracağız. Bu mantık arabayı sürekli benzinde sürmeye kadar gider. Onun için çözüm lpg sisteminin sıcak su bağlantısının doğru yapılmasıdır. Götürdüğüm ustadan bağlantıyı düzeltmesini istedim tabi. Ancak o bana sıcak su bağlantısını kalorifer peteğinden önce yapabileceğini, fakat bu defada kaloriferin ısıtma sorunu olacağını söyledi. Sanırım aşırı yoğunluktan dolayı uğraşmak istemediği için beni atlattı. Çünkü ancak t borusu kullanılmazsa böyle bir sorun ortaya çıkabilir diye biliyorum. Sonuçta lpgye geçiş ısısını 30 dereceden 40 dereceye çıkardık. Şu anda sorun yok. Ancak sorun tekrarlarsa kalorifer peteğini temizleteceğim sanırım.
quote:
Orijinalden alıntı: 06DF006
quote:
Orijinalden alıntı: hidolgoo
enjektörleri ....
Teşekkürler. Galiba bende yaptırmam gerekecek
Alıntıları Göster
Merhaba arkadaşlar ,
2006 Megane II araç sahibiyim ve aracım LPG'li benimde yaklasık 2 aydır aynı sorunum vardı.Benzinde hissedilir bir sorun olmadığı halde LPG'de herhangi bi vitesten boşa alırken veya seyir halinde boşa aldığım zaman STOP ediyordu.Reanult yetkili servise giderek aracı makinaya bağlattım ve sorunun Kam mili kaptörü olduğu ortaya çıktı.Parçayı değiştirdim ve sorun çözüldü!!.Bilginiz olsun büyük ihtimal Kam mili kaptöründen dolayıdır. Parçanın fiyatı 130TL tanıdık olduğu için benden işçilik almadılar.
Bu sorunu yaşayan araç sahipleri için umarım yardımcı bir bilgi olur.
quote:
Orijinalden alıntı: yagizgezer
Merhaba arkadaşlar ,
2006 Megane II araç sahibiyim ve aracım LPG'li benimde yaklasık 2 aydır aynı sorunum vardı.Benzinde hissedilir bir sorun olmadığı halde LPG'de herhangi bi vitesten boşa alırken veya seyir halinde boşa aldığım zaman STOP ediyordu.Reanult yetkili servise giderek aracı makinaya bağlattım ve sorunun Kam mili kaptörü olduğu ortaya çıktı.Parçayı değiştirdim ve sorun çözüldü!!.Bilginiz olsun büyük ihtimal Kam mili kaptöründen dolayıdır. Parçanın fiyatı 130TL tanıdık olduğu için benden işçilik almadılar.
Bu sorunu yaşayan araç sahipleri için umarım yardımcı bir bilgi olur.
Alıntıları Göster
İyi akşamlar.
Aracı LPG'de iken trafik lambası vs. durduğumda rolantiye geldiğinde motor stop ediyor. Bu durum sadece klima çalışırken oluyor. Klima devrede değilken stop etmiyor.
Benzinde çalışırken de klima devrede iken stop etmiyor. Klima devredeyken ve motor LPG ile çalışırken rolantide stop etmesinin sebebi ne olabilir? Yardımlarınız için teşekkür ederim.