Merhaba aynı problem benim arabada da vardı. Araç 2000 model Hundai accent, lpg kiti atiker fast. Aracın benzinde hiçbir sorunu yoktu. Sabahları gaza ilk geçişte hareket halindeyken debriyaja basınca motor stop ediyordu. Epeyce araştırdıktan sonra bu tür sorunların hatalı bağlantı sonucu olduğunu öğrendim. Benim araçta lpg beynine giden sıcak su kalorifer peteği çıkışından t borusu takılmadan alınmış. Kalorifer peteği zamanla biraz tıkanmış ve sıcak suyu daha geç iletir hale gelmiş. Böyle olunca lpg için gereken su sıcaklığı da daha geç sağlanıyor ve motor ısısı normal düzeyine yaklaşana kadar motor stop ediyordu.
Gelelim çözüme. Atiker bayisi pratik çözümü uyguladı. O da gaza geçiş sıcaklığını yükseltmekten başka birşey değil. Ancak bunun kalıcı bir çözüm olmadığını bilmek gerekir. Çünkü hem benzin sarfiyatı artmakta hem de aynı sorun yine tekrarlayabilir. Bu defa sıcaklığı daha fazla mı artıracağız. Bu mantık arabayı sürekli benzinde sürmeye kadar gider. Onun için çözüm lpg sisteminin sıcak su bağlantısının doğru yapılmasıdır. Götürdüğüm ustadan bağlantıyı düzeltmesini istedim tabi. Ancak o bana sıcak su bağlantısını kalorifer peteğinden önce yapabileceğini, fakat bu defada kaloriferin ısıtma sorunu olacağını söyledi. Sanırım aşırı yoğunluktan dolayı uğraşmak istemediği için beni atlattı. Çünkü ancak t borusu kullanılmazsa böyle bir sorun ortaya çıkabilir diye biliyorum. Sonuçta lpgye geçiş ısısını 30 dereceden 40 dereceye çıkardık. Şu anda sorun yok. Ancak sorun tekrarlarsa kalorifer peteğini temizleteceğim sanırım.
Benimde geçiş ısısını 40 a çıkardılar ama problem çözülmedi.Arabanın harareti 60-70 arasına gelince düzgün çalışmaya başlıyor.O arada stop etmeden kullanmak için çok dikkat ediyorum yada çabuk ısınsın diye düşük viteste gidiyorum.Bugun servise bırakmayı ve bir de motor soğukken ayar yaptırmayı düşünüyorum.Düzelmezse bu kış benzine devam artık :)
aynı sorunlar benim 2003 honda otomatik vitesli crv lovato sıralı takılı aracımda da başgöstermeye başladı sorunu derece yi yükseltmekle başladık 35 dereceden 45 dereceye çıkardık araç nerdeyse 8 km de yaklaşık 20 dk sonra lpg ye geçiyor ve sürekli olarak tam benzinden gaza geçiş sırasında ya yığılma yapıyor ardından gazdan benzine geçiyor yada stop ediyor tekrar sıcakılığı 35 dereceye düşürttüm sorun yine devam ediyor ama bu sefer 2 km de gaza geçiyor ve gaza geçerken 2 -3 kez stop etme sorunu oluyor ve sonrasında gün boyu bu sorun olmuyor sadece havaların soğuduğu 10 derecenin altına düştüğü şu günlerde özellikle sabahları olan bir sorun bugün akşam şaşmazda ustaya götüreceğim sabah birde o denesin sorunu çözer ihşallah
quote:
Orijinalden alıntı: sadoz5775
aynı sorunlar benim 2003 honda otomatik vitesli crv lovato sıralı takılı aracımda da başgöstermeye başladı sorunu derece yi yükseltmekle başladık 35 dereceden 45 dereceye çıkardık araç nerdeyse 8 km de yaklaşık 20 dk sonra lpg ye geçiyor ve sürekli olarak tam benzinden gaza geçiş sırasında ya yığılma yapıyor ardından gazdan benzine geçiyor yada stop ediyor tekrar sıcakılığı 35 dereceye düşürttüm sorun yine devam ediyor ama bu sefer 2 km de gaza geçiyor ve gaza geçerken 2 -3 kez stop etme sorunu oluyor ve sonrasında gün boyu bu sorun olmuyor sadece havaların soğuduğu 10 derecenin altına düştüğü şu günlerde özellikle sabahları olan bir sorun bugün akşam şaşmazda ustaya götüreceğim sabah birde o denesin sorunu çözer ihşallah
enjektörleriniz kirli olabilir mi ? enjektörler ilk hareketlerini kirden dolayı yapamıyor enjektör içindeki yağ kir hareketle ve gelen sıcak gaz ile bir süre sonra ısınınca eriyince araç düzeliyor.. sadece bir fikir..
quote:
Orijinalden alıntı: cancin965
quote:
Orijinalden alıntı: sadoz5775
aynı sorunlar benim 2003 honda otomatik vitesli crv lovato sıralı takılı aracımda da başgöstermeye başladı sorunu derece yi yükseltmekle başladık 35 dereceden 45 dereceye çıkardık araç nerdeyse 8 km de yaklaşık 20 dk sonra lpg ye geçiyor ve sürekli olarak tam benzinden gaza geçiş sırasında ya yığılma yapıyor ardından gazdan benzine geçiyor yada stop ediyor tekrar sıcakılığı 35 dereceye düşürttüm sorun yine devam ediyor ama bu sefer 2 km de gaza geçiyor ve gaza geçerken 2 -3 kez stop etme sorunu oluyor ve sonrasında gün boyu bu sorun olmuyor sadece havaların soğuduğu 10 derecenin altına düştüğü şu günlerde özellikle sabahları olan bir sorun bugün akşam şaşmazda ustaya götüreceğim sabah birde o denesin sorunu çözer ihşallah
enjektörleriniz kirli olabilir mi ? enjektörler ilk hareketlerini kirden dolayı yapamıyor enjektör içindeki yağ kir hareketle ve gelen sıcak gaz ile bir süre sonra ısınınca eriyince araç düzeliyor.. sadece bir fikir..
evet arkadaşım bu akşam aracı servise bıraktım yarın sabah deneme yapıp sorunu çözmeye çalışacaklar ve dediğiniz gibi ilk iş olarak enjektör takımı sökülerek temizlenecek
evet ustadan dün aracı teslim aldım 40 tl verdim 5 tl de bahşiş enjektörlerimin çok aşırı bir şekilde kirlenmiş olduğunu ve güzelce temizlediklerini hiç bir sorun yaratmayacağını söyledi bu sabah erkenden denemeye çıktım gayet çok güzel sarsıntısız bir şekilde 2 km sonra gaza geçti şimdi çok memnunum
quote:
Orijinalden alıntı: sadoz5775
evet ustadan dün aracı teslim aldım 40 tl verdim 5 tl de bahşiş enjektörlerimin çok aşırı bir şekilde kirlenmiş olduğunu ve güzelce temizlediklerini hiç bir sorun yaratmayacağını söyledi bu sabah erkenden denemeye çıktım gayet çok güzel sarsıntısız bir şekilde 2 km sonra gaza geçti şimdi çok memnunum
Geçmiş olsun, ekonomiye devam, bir de lpg ye zam gelmese , epdk tavan fiyat uygulaması yapsa :)))
sadoz5775 enjektörlerin matrix miydi.. tamamen parçalayarak mı temizlediler... ben garanti bozulmasın diye içine saf alkol basarak temizlemiştim...
resimdeki enjektörden mi aracında...
teşekkürler cancin benim enjektöktörler ne bilmiyorum ama lovatonun sıralı lpgs i takılı yanlarında ben yoktum ama tamamen söküp parçalayıp öyle temizlemişler
Stop etme sorunu olanlar en önce boğaz kelebeklerini bi temizletsinler,ya da bir adet karbüratör spreyi alıp kendileri temizlesinler
Merhaba arkadaşlar. Öncelikle stop etme sorunun ne zaman ortaya çıktığı önemli. Eğer araç sabahları motor soğukken stop ediyorsa sorun kalorifer peteğinin tıkanması veya termostatın bozulması olabilir. Petekteki tıkanıklık da termostatın bozulması da lpg beynine giden suyun geç ısınmasına yol açar. Termostat araç soğukken önce motordaki suyun ısınmasını sağlar. Termostat bozulmuşsa radyoterden gelen soğuk suyu motor soğukken kesmiyor demektir. Radyatördeki su miktarı motordaki su miktarından fazla olduğundan ısınması daha uzun sürmektedir. Bunu pratik biçimde kaloriferi açarak görebilirsiniz. Eğer hareret ibresi normal sıcaklığına ulaşmasına rağmen kalorifer hala ılık hava üflüyorsa ya termostat bozulmuştur ya da petek tıkanmıştır. Petekte tıkanma olup olmadığını anlamak için de su giriş ve çıkışları kontrol edilmelidir. Eğer su giriş ve çıkışları arasında sıcaklık farkı varsa petek tıkanmıştır. Yok sa termostattan şüphelenilir. Termostat sorunu daha kolay ve ucuz çözülür. Petekler de ise iş daha zor. Petekler genelde arabanın göğsü sökülerek çıkarılır. Bazı petekler temizlenemez ve yenisinin takılması gerekir. Aracın göğsü söküldükten sonra ise orjinali gibi yerine oturmayabilir. Genellikle göğüs sökülüp takıldıktan sonra araçtan bazı sesler gelebilir. O yüzden stop sorunuyla karşılaşan arkadaşların sorunu umarım termostat kaynaklıdır. Ayrıca sorun enjektörden kaynaklanıyorsa, stop etme sorununun sadece motor soğukken yapmaması gerekir. Yani araçta sürekli bir rolanti problemi ve stop etme sorunu olmalıdır. Sebebi de enjektörler tıkandığından yeteri miktar gaz gönderememesidir. Bunun çözümü de enjektörlerin değişimi veya temizlenmesidir. Ancak bazı enjektörler temizlenemez. Bazılarıda komple set olarak takılır. Eğer enjektör değiştirecek olursanız tek tek sökülüp takılabilen enjektörlerden taktırmanızı tavsiye ederim. Böylece ileride enjökterlerden biri bozulduğunda diğer üçünü değiştirmeye gerek kalmaz.
mhamirci kardeşim merhabalar benim araç sabahları gaza geçerken stop ediyordu ve kaloriferin ısıtmasıda gayet iyi sorun yok kaloriferde fakat enjektörler yağlı olduğu için zamanla dolmuş ve ısınana kadar enjektörler hareketsiz kaldığı için arac gaza geçeceği zaman stop etme sorunun vardı ama şimdi enjektörler temizlenince bu sorun kalktı
Haklı olabilirsiniz. Ancak enjektörlerde sorun varsa yeterli ısı sağlandıktan sonra da aracın çalışmasında düzensizlik olmalıdır. Bu düzensizlikler belki dikkatinizden kaçmış olabilir. Aracın çekişinde düşüklük fazla yakma gibi sorunlar enjektör arızalarında devam eder. Enjektörler temizlendikten sonra aracın performansında bir iyileşme farketmiş olmalısınız.
Selamlar
Kendi aracım da sabahları lpg ye geçince stop etme sorunu yaşıyordu.Aracın bugün enjektörleri değişti ve soğukta stop etme problemi sona erdi. rolanti dalglanması ve diğer problemlemler bitti. Benzer problemler yaşayan arkadaşların bilgilenmesi için bu mesajı yazıyorum.
Saygılar
takip
selam benimde benzer sorunlarım var ama lpg enjektörlerinin 2 si bozuk olduğu için komple değişti... ama bende sorun lpg benzin fark etmiyor soğukken ne olursa olsun stop ediyor yada söyle söylüyeyim araç çalşıyor durmadan motor ısınnana kadar gidersen problem yok yada ahareket halindeyken vitesi boşa alınca rölanti anında düşüor ve aracı stop ettiriyor benzin lpg fark etmiyor rölantide oynama felanda var benzin enjektöründen olabilrmi yani yani bildiğim kadarıyla hem benzin hemde lpg enjektörleri var arabada... yarıdmcı olursanız çok sevinirim
Arkadaşlar bende triptronic lpgli 320 i var benzinde iyi ama sadece lpgde şehir içinde ışıklarda yavaşlayanda stop ediyor. Bu olay benzinde hiç olmadı bilgisi olan varmı neden olabilir..
aynı sorun bende de vardı. 4 gündür olmuyor. enjektörden motora giren borunun ucundaki nozul mu ne tam adını bilmiyorum. oraya bir yapıştırıcı sürüp iyice sıktı. ordan hava giriyor dedi. sorun çözüldü. 3 aydır bununla ugrasıyordum.
quote:
Orijinalden alıntı: bilgeturk
aynı sorun bende de vardı. 4 gündür olmuyor. enjektörden motora giren borunun ucundaki nozul mu ne tam adını bilmiyorum. oraya bir yapıştırıcı sürüp iyice sıktı. ordan hava giriyor dedi. sorun çözüldü. 3 aydır bununla ugrasıyordum.
inşallah benimkide öyle basittir ayrıca arkadaşım senin arabada aynısımı...
s.a arkadaşlar. 2004 albea 1.2 16v bir ay oldu gaz taktırdım(ventgaz). gaz taktırmadan önce hiç birsorun yoktu. şimdi sabah çalıştırdığımda aracı birinci viteze alıp hareket ettirmek istediğimde gaz pedalına köklüyorum fakat araba hızlanmıyor, gaz yemiyor gibi. ikinci vitezde de bazen yapıyor bunu. boşa alıp gaz verdiğimde sorun yok gaz yiyor.
birde gazda iken stop etme bende motor soğukken değil sıcakken de oluyor...,