Şimdi Ara

LPG DÖNÜŞÜMÜ YAPILAN ARAÇLARDA SİBAP YAĞLAMANIN ÖNEMİ (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
45
Cevap
1
Favori
5.034
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: basarank

    Merhaba Beyzadem.. :)
    T27 yi 1 yıla yakındır severek lpg de kullanıyorum. Fakat aklıma bir soru takılıyor sen biliyorsundur diye düşünüyorum.
    Acımadan gaza basıyorum ist trafiğide habire dur-kalk motorda kavruluyordur. Acaba sübaplar eriyor mudur? Bu motorun sübap eritme huyu varmıdır?
    brc özençler şu ana kadarki t27 200000 bindir lpgli aracı takip ettiklerini sorunsuz kullanıldığını yazmıştı. subap lar çok iyi denilebilir.

    iyi bir montaj + iyi ayar +obd aktif bir kit ise arkanıza bakmayın. 3.vites 140a uzayın rahatça

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • konu hakkında tanıtıcı bir video :https://www.youtube.com/watch?v=9VR_FE65zpo
  • Yazilan subap yaglamanin yazilanin tam aksi yarari yoktur.Saniyede yuzlerce kez.acilip kapanan subapa kac kere puskurtulecekte sogutacak bu elemani.Tam tersi karisimi bozar.Hasar gorecekse goren subaplar her zaman ilk egzos subaplaridir ki takilan emme supablari olmakta.Lpg nin kuru yakit oldugu gibi kullanilan tabir yanlistir.Pistonlarin yag jetleri gibi sogutulmasina benzer bir durum olabilse emenna ancak oyle bir cozumde mumkun degildir.

    Onemli olan devir bandi boyunca fakir karisima kalmayip afr dogru oranda korunsun.Lpg nin urettigi gorece yuksek isi fakir karisima kalip toleranslarin cok uzerine cikmadikcada dramatik arizalar vermez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sübab yağlamanım görevi benzin yağlıdır be ateşleme sırasında sübablarıda yağlar yağlama derken aklınıza normal yağ gelmeisn çok çok ince bir tabaka olulşturur elinizi sürseniz hisatemessiniz.. Lpg ise kuru bir yakıttır. Valve yağlama sistemi suni bşr. Şekilde bu benzinin yaptığı yağlama işlemini yapar.. Bir nevi polish yapar.. Faydalıdır iyidir sübabların ömrünü uzatır ama çelik sübabsa uzatır.. Normal sübablarda çok bir faydası olmaz..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Forumdan cehalet fışkırmış gene... Nasıl olmuşta kaçırmışım... Hayret.

    O yağların hiç faydası yok. argümanlar boş. Egzoz kapakları zengin lpg den yanıyor.

    Biraz uzun olacak, sabredip okursanız neden niçini teknik olarak öğrenebilirsiniz.

    Benzin sıvı yakıt olduğu için, manifolda veya motorun içine püskürtüldüğünde, gaz haline geçer, bu geçiş esnasında, çevredeki ısı kaynaklarını kullanır. Bu motorun çalışma ısısına etki eder. Benzinli motorlar, zengin karışımda daha yüksek performans verir (taaki ateşleme sistemi artık o karışımı ateşleyemeyene kadar). Benzin 14.7 ideal karışıma sahip olsa da (yani her 1 birim yakıt için 14.7 birim oksijen lazım). Normal araçlar için 13.2 civarı bir zengin performans afr değeri vardır. Yakıt zenginleştikçe performansın artma sebebi, sıvı benzinin motoru daha çok soğutarak içeri daha fazla hava almasıdır.

    LPG (sıvı kitler yok denecek kadar az) motorun içine gaz olarak püskürtülür, yani benzinin soğutma kapasitesi ortadan kalkmıştır. Dahası LPG ideal koşulda çalışmak için daha fazla havaya ihtiyaç duyar ve bununda ötesi LPG, benzine göre yüksek oktanlı bir yakıttır, daha zor ve yavaş yanar.


    Toplarsak, Benzin sıvıdır motoru soğutur, LPG gazdır motoru soğutmaz.

    Bu lpg dönüşümündeki olumsuzluklardan birincisidir.

    İkinci sorun. LPG beyinlerinin, lpg yi benzin miktarında araca püskürtmesidir. Yani Benzin 14.7 de ise lpg yide 14.7 oranında motora püskürtmektedir, fakat lpg için ideal oran 15.5 tir. Yani motorda gereğinden fazla lpg bulunmaktadır. Şimdi eğer yakıt sıvı olsa sıkıntı yok, motoru daha çok soğutup, performansı arttıracak. Lakin öyle bir imkan yok.

    Demekki ikinci sorun neymiş? İdeal şartlarda dahi motorda fazla yakıt varmış.

    Bitti mi ? Tabi ki hayır.

    LPG yüksek oktanlı, yavaş yanan bir yakıttır dedik. Peki böyle olunca ne olur. LPG nin piston içinde yanma süresi uzar.

    Bu da 3. problemimiz.

    3.5 problem de, lpg yandığından benzinden fazla ısı açığa çıkartır.

    Peki bu 3.5 problem üst üste gelince ne oluyor.

    İdeal ayarlanmış lpg motoru, hem daha iyi ateşleme sistemine sahip olmalı, hem ateşleme avansı benzine göre daha erken çakmalı, hem LPG AFR ayarı bire bir oturmalı, hemde egzoz egzantrik ayarı ona göre ayarlanmalı.

    Şimdi bu şekilde ayarlanmış bir motor aracınızda bulunmadığı için başına şunlar geliyor ve 50.000 de kapaklar sıkıntı çıkartıyor.

    Gereginden fazla, motoru soğutamayan ve geç yanan lpg yakıtı, pistonda çaktığında, ateşleme süresi daha uzun ve içindeki yakıt miktarı daha fazla olduğu için, egzoz sübap kapakları açıldığında, motor içinde halen daha canlı bir ateş oluyor. Bu ateşte sizin motorun egzoz sübaplarını kavuruyor.

    Japon araçları doğaları gereki daha dayanıklı olduğundan (ve veya avustralya japon pazarı olduğundan ve orada LPG kullanımı çok yaygın olduğu için japonlar motorlara ekstra önlem koyuyorlar) çok sorun çıkarmıyor. Ancak avrupa araçlar bu klasmanda değiller.

    haticenin neticesi

    Sıvı kit veya Dizel, diğer seçenekler ömür törpüsü, özellike performanslı kullananlar için.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.