Şimdi Ara

LPG'nin FocusII'ye zararı varmı ? (5. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
149
Cevap
0
Favori
3.558
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ben garantım varken yaptırmadımkı:)) garantımın bıtmesıne 5 6 ay vardı sadece o kadar ama ondan sonrada aradcımı goturdum garantıye mırın kıırn ettıler ama bıraz sert davranınca problem kalmadı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oguzhan54

    ben garantım varken yaptırmadımkı:)) garantımın bıtmesıne 5 6 ay vardı sadece o kadar ama ondan sonrada aradcımı goturdum garantıye mırın kıırn ettıler ama bıraz sert davranınca problem kalmadı


    Ben sıfır alanlar için sölemiştim.Ama bende bi ikinci el alırsam ki aklımda temiz bi A3 var.Alırsam LPG taktırırım.Ne kadar motora zararı olursa olsun.Zaten ikinci el az yaksın beni mutlu etsin gersi boş
  • bana sor sıfır araca takarmısın dıye takarım ama nasıl takarım cok fazla sinirlenirsem pişmanda olmam ama gidip sıfıra takmam acıkcası binerim garanti biterken takarım ben bi araca 100 000den fazla binmicegim icin problem yok he ancak 100 000den sonra problem cıkarmaz bana kalırsada cıkarırsada bılmem ben dusuk devirlerde kullanırım genelde normal kullanımda tabı sole bastımmı valla yuksek devır lambasını bıle yakıyorum::))) bugun ısı bıraktım arkadaslar aracı bıraktım sırkete 67000 de bıraktım ben da az sanıyodum ama o kadar km yapmısım sımdı bakalım guzel bır ıs denk gelmesını beklıces 1 ay fıaln bı tatıl yapım dıyorum:)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oguzhan54

    bana sor sıfır araca takarmısın dıye takarım ama nasıl takarım cok fazla sinirlenirsem pişmanda olmam ama gidip sıfıra takmam acıkcası binerim garanti biterken takarım ben bi araca 100 000den fazla binmicegim icin problem yok he ancak 100 000den sonra problem cıkarmaz bana kalırsada cıkarırsada bılmem ben dusuk devirlerde kullanırım genelde normal kullanımda tabı sole bastımmı valla yuksek devır lambasını bıle yakıyorum::))) bugun ısı bıraktım arkadaslar aracı bıraktım sırkete 67000 de bıraktım ben da az sanıyodum ama o kadar km yapmısım sımdı bakalım guzel bır ıs denk gelmesını beklıces 1 ay fıaln bı tatıl yapım dıyorum:)


    Valla ben çok yakan bi araç alırsam.Ki kesin 2.el alırım.Onada LPG takarım.Sıfır alırsam zaten kesin Dizel alırım.Benzinli alsamda taktırmam.Benzin parasını dökerim valla




  • valla ben sunu solım acıkcası 0 aldıgıma pısman oldum ben cunku 3 ay sonra arkadaısm aldı benım aldıgımdan kafadan 10 bın ytl ucuza arac daha 2500 kmdeydı sadece ıc dosemesınde bile naylonlar duruyordu ben bda sıfır almam:)))
  • ama aynı şekil 2500km de bulabiliecekmisn??? bulursan al....

    sahibinden.com'a baktım.. 2008 titanium X paketli benzinli 42,000e satıyor..kesin koç indirmli aldı...satıyor uyanık..daha 3000de araba...duyurulur...

    ama ben gidip bayiden "0" 41000e alırım şuan o ayrı mesele
  • arkadaslar sımdı sıze bırsey anlatayım sakaryada sapancaya ozel bir kampanya yaptı fiat bi ara doblo 1.3 multijet premio modelini 31500e bırakırken 150 tane fılan aldılar sıyah rengı 26 ya bıraktılar aracları filo uyguladılar.uyanıklar 28e sattı araclar sıfır aractan kar ettiler:)))ya bulmak sans isi ama ne bilem sıfır alcaksan bineceksin bunu biliorum;)
  • tabikide yani...alıp 20,000de satacaksan hiç sıfır alma daha iyi :)))
  • ben dusunmustum benzın parasına dayanamayıp satıp dızel alacaktım ama son anda nı zararlı cıkıyımki dedim garanti biterken tatkım LPG mi:)
  • Bende ikinci el almıştım aracımı. 2006 model GHIA 26500 ytl ye. 8 ay oluyor nerdeyse. Daha yeni yeni LPG düşünüyorum. Bu hafta taktıracam büyük bir ihtimalle. Bende tecrübelerimi paylaşırım seve seve.
  • 2006 model ghia aracın kac binde bu arada hayırlı olsun ben memnunum ama taktıracagın yere cok dikkat et brc oneririm su an yeni modeli var my07 diye
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oguzhan54

    2006 model ghia aracın kac binde bu arada hayırlı olsun ben memnunum ama taktıracagın yere cok dikkat et brc oneririm su an yeni modeli var my07 diye


    Arabamı 18500 km de almıştım. Şimdi 23000 km de. Landi Renzo taktırıyorum. İnşallah bende memnun kalırım. Bıktım benzine para vermekten valla..
  • bende o yuzden taktırdım memnunm bakma diyolar focusa uymuyo filan diye ama guzel bir ustaya taktırırsan problem olmuyortekrar hayırlı olsun landide hayırlı olsun bu arada
  • Herkese Selamlar,

    Bu konuda daha öncede yazmıştım, LPG orj, fabrikasyon çıkışlı olmadığı sürece uzun vadede benzinli yakıt için üretilmiş motora zarar verir.
    Bunun en büyük ispatıda Avrupada orj. LPG üretilen araçların subap, subap gaydları, piston gibi çok önemli motor parçalarının daha güçlendirilmi olarak üretilmelidir. Tabi ki burdaki problemler km ler 100000 km üstündeki kullanımlar içindir.
    Ama ben arabamı 100000 den önce satarım diyen arkadaşlarada bir çift lafım var, bu motorların parçalarının %95 Türkiyede yapılmıyor, yurtdışından geliyor ve o sattığınız araçların daha sonrada kullanılacağını ve çıkaracağı masrafların aslında sizin tasarrufunuzdan belki yüksek yada yarısını götüreceğini hatırlatmak isterim, Sonuçta bunların hepsi milli servettir.
    Tabi ki herkes cebinden çıkana baktığı için bu durum kimsenin umrunda değil.

    Bunun dışında bilimsel olarak ispatlanmış, %2 ve 3 oranında bir performans kaybı vardır.

    LPG yi benzinden miktar olarak az yakmıyorsunuz , tam tersine alt ısıl değerlerden dolayı %20 oranında fazla tüketiyorsunuz. Ama LPG nin alım maliyeti daha düşük olduğu için karlı geliyor. Ayrıca LPG nin oktanı benzinden yüksek olduğu içinde vuruntu olayını eski teknoleji arabalarda azaltır. yenilerde zaten bu elektronik olarak kontrol altındadır.Ama yüksek oktanlı yakıt kullanmanın bu yakıt türüne göre dizayn edilmemiş motora ne tür zararlar vereceğini anlatmaya gerek yok.

    1.6 lt bir aracın LPG li bir sistemi ilk amorti etme süreci ortalama olarak 12000-15000 km civarındadır.(1 yıl içinde)

    LPG nin uygulama olarak bana göre eski karbüratörlü arabaların besleme sisteminden farkıda yoktur. Sonuçta yanma odasında homojen olmayan yanma bölgeleri oluşur. Tek avantajı gaz halde olduğu için eski araçlardaki benzin buharına göre daha avantajlıdır.
    Enjeksiyonlu arabalarda yakıt enjektörleri nerdeyse silindirin emme ağzına bakarlar, direkt enjeksiyonlarda silindir içine yanma odasına konumludurlar, Gaz boruları ise emme manifoltuna delik açılarak (emme subabına mümkün en yakın noktaya) normal enjektörlerden daha uzak noktaya konumlandırılırlar. Bu da hava yakıt karışımı için istenmeyen bir durumdur. Tam tersine şimdiki teknolijilerde, hava yakıtın manifoltta değil yanma odasında karıştırılması daha verimli olduğu görülmüştür.
    Bunun dışında gazı buharlaştırmak için halen motor soğutma suyunun sıcaklığından faydanıldığından sabah ilk çalıştırmalar için benzinle başlayın önerileri yapılır. Mesela yeni 3. nesillerde LPG gazını direkt püskürtmeye başlıyorlar.

    Yağlama ile ilgili problem alttan ve ortadan eksantrikli eski teknoloji araçlarda zaten var olan yağlama sorunun bu sistemde daha da yıpratıcı etkisi olmasındandır. Bunun dışında LPG li araçlar için yeni teknoloji araçlarda bile katıklı yağ ürünleri önerilmeside sistemin ömrü açısından bir çelişki yaratmaktadır.

    LPG sistemlerde kullanılan elektronik devrelerin araç elektroniği ile olan uyumuda ve yine araç işletim programı ile olan uyumlulukları halen ciddi olarak tartışılır durumdadır. Bunun dışında araç oksijen (lamda) sensörleri düzgün yapılmayan ayarlar neticesinde sürekli motor arıza ışığı yakmaktadır.
    Yine araçların farklı devir ve kullanım konumdaki tüketimleri için genel olarak çoğu firma aracı maksimum devir ve min devir arasında bir ayar yapmak durumunda kalıyorlar. Zira fabrikasyon veriler olmadığı için bunu manuel olarak sisteme öğretiyorlar. Bu şekilde yapılan bir yarın ne kadar düzgün olduğunu düşünüyorsunuz merak ediyorum.

    Konu çok uzun ve detaylı , daha da uzatmak istemiyorum. Sonuçta Türkiye de büyük bir pazar var ve şim bir firma bu gerçekleri dile getirmediği gibi sadece LPG zar olan olumlu özelliklerini dile getirip, benim ürünüm en iyidir, kavgasında , düzgün yapılanmış servis ağı olan kaç marka var , dahası hepside temsilcilik, markanın kendisinin burda yapılanmış olanı var mı , varsada kaç firma bunlar çok önemli konular.
    Bu gün sıfır araç alıyorsun 2-3-5-6 yıl veya ömür boyu tek kullanıcı garantisi var , alın gaz taktırın bakalım size garanti veriyorlar mı.

    Ayrıca forumda bir kaç yerde gördüm olmaz falan denmiş, henüz Türkiyedeki binek araçlarda olmasada diesel araçlarada LPG uygulaması yapılmaktadır. Türkiyede İstanbulda İETT otobüslerinin bir kısmı bu şekilde çalışmaktadır. Ama tabiki daha karışık bir sistem.

    LPG ye asla karşı biri değilim ama fabrikasyon çıkışlı, norm olarak yapıldığı sürece. Bunun dışında kesinlikle karşıyım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maxfocus -- 6 Mayıs 2008; 13:22:09 >




  • Bu Lpg masraflarını aracın üstüne koysalar rahatlıkla Dizel alırlar.Ama şu varki Ben fazladan 4 bin ytl veremem...
    Ama aracı alınca 2 Yıllık garantinden olursun , Lpg montajı içinde 2 bin ytl verirsin , Sonra orasıya burasıyla uğraşırsın.Stepne veya bagajın küçülmeside cabası
  • Her zaman dedim gene diyorum. Kimse kimsenin işine karışmasın. Herkes hesabını ona göre yapmıştır zaten emin olun. Lütfen LPG yi takana da takmayana da saygı gösterin! Bırakın isteyen istediğiyle uğraşsın! Sonuçta arabaları hepimiz belli bir amaç için kullanıyoruz. Yani ulaşım aracı. Bazıları eğlence aracı olarakda görebilir. Bu saatten sonra güzelim arabamı satıp, elalemin kirli dizel arabasınımı alacam. Tekrar söylüyorum. Herkes hesabını kendi yapmıştır. Yok garantiymiş yok takım masrafıymış stepneymiş. Geçin bunları ya..
  • Selamlar,

    Sonuçta zaten kimseyi LPG kullanıyor diye eleştirmiyoruz, en azından kendi adıma bunu söyleyebilir.Ama LPG nin sadece artılarını söylemekte çok doğru bir yaklaşım olmasa gerek. Bunun dışında size komik bir bilgi daha verim, reklamı yapılan bu gaz sistemlerinin çoğunluğunun geldiği İtalya da, trafikteki araçların %80 nin diesel olduğunu hatırlatmak isterim. Madalyonun öteki tarafındaki bazı detaylarıda bilelim istedim.
    Bende diesel kullanan biri olarak fabrikasyon çıkışlı LPG yakıtlı focusları Türkiye ye getirseler onları almayı tercih ederdim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maxfocus -- 6 Mayıs 2008; 17:04:21 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: @NTARES

    Her zaman dedim gene diyorum. Kimse kimsenin işine karışmasın. Herkes hesabını ona göre yapmıştır zaten emin olun. Lütfen LPG yi takana da takmayana da saygı gösterin! Bırakın isteyen istediğiyle uğraşsın! Sonuçta arabaları hepimiz belli bir amaç için kullanıyoruz. Yani ulaşım aracı. Bazıları eğlence aracı olarakda görebilir. Bu saatten sonra güzelim arabamı satıp, elalemin kirli dizel arabasınımı alacam. Tekrar söylüyorum. Herkes hesabını kendi yapmıştır. Yok garantiymiş yok takım masrafıymış stepneymiş. Geçin bunları ya..


    Sıfır Dizel elalemin kirlisi olsaydı biz almazdık




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Erdm24™


    quote:

    Orjinalden alıntı: @NTARES

    Her zaman dedim gene diyorum. Kimse kimsenin işine karışmasın. Herkes hesabını ona göre yapmıştır zaten emin olun. Lütfen LPG yi takana da takmayana da saygı gösterin! Bırakın isteyen istediğiyle uğraşsın! Sonuçta arabaları hepimiz belli bir amaç için kullanıyoruz. Yani ulaşım aracı. Bazıları eğlence aracı olarakda görebilir. Bu saatten sonra güzelim arabamı satıp, elalemin kirli dizel arabasınımı alacam. Tekrar söylüyorum. Herkes hesabını kendi yapmıştır. Yok garantiymiş yok takım masrafıymış stepneymiş. Geçin bunları ya..


    Sıfır Dizel elalemin kirlisi olsaydı biz almazdık


    Sen onu sıfır dizel anladıysan
    Elalemin kirli dizeli dediğim ikinci el dizelden bahsediyorum! Anlamayanlara biraz daha açık söylemek lazım işte.




  • Ben kendime göre yorumladım.Ben herp sıfır araca Tüp taktırmaya karşıyım sen anlamadın galiba
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.