Şimdi Ara

MAya

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
0
Favori
497
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar linux programı altında calısan MAYA gorsel tasarrım programı hakında kulanımı kolay yada zor gibi bana yorum yapabılecek veya danışabilecegim biri varmı cevaplarınızı bekliyorum



  • Sordugun soru biraz yanli$ oldu yani kolay ve zor gibi bir yorum yapmak cok zor. Bana kolay geliyo sana zor gelebilir. Sonucta bedava ve basit bir programdan bahsetmiyosun burada, dunyanin en iyi 3d animasyon paketlerinden birinden bahsediyoruz. Bilgisayar oyunundan bahseder gibi basetmek yaki$ikalmaz sanirim bu program icin..
    PLE(personal learning edition) versionunu wev sayfasindan indirip, tutorial lari cozmeye baslayabilirsin.
    Tabii sana tavsiyem piyasada ki butun animasyon programlarinin deneme surumleri mevcut.
    Bunliar teker teker cekip deniyim kendin karar verebilirsin. Ama oncelikle ne yapmak istedigini bilmen onemli yani.. karakter animasyonu agirlikli mi, render kalitesi mi, gorsel efektlermi..

    3dsmax 7 - Discreet ($u anda piyasada en populerlerden biri. oyun yapiminda piyasa lideri)
    Softimage xsi 4.2 (karakter animasyonu konusunda en iyilerden biri..sinema endistrusinin %30 una sahip)
    Alias Maya 6.01 (valla her konuda super dyebilirim :) ozellikle film endustrisini su an elinde tutmakta.
    Houdini 7 (gorsel efektler konusunda bir numara)
    Lightwave 8.2 (render kalitesi super. modelleme araclari guzel ve cok hizli)

    aslinda yazacak 10 sayfa $ey var ama yazacak vaktim yok. haftaya vaktim oldugu zaman soz detayli sekilde yazarim.
    ama dedigim gibi sen kendin kur ve gor benim bildigim ile baskasinin dusunceleri tutmayabilir.

    Bu arada Maya, XSI ve Houdini `nin linux versionlari mevcut. oburlerinin daha yok.




  • maya özellikle organik 3d modelleme konusunda uzmanlaşmış bir ğrogram, kolaylık konusuna gelince bu programları kullanmayı öğrenmek ciiddi zaman alır, ayrıca gene en gelişmiş iki program diyebileceğim maya ve softimage ın 1500 civarı menü ve alt menüsü mevcut, yani biraz fazla kabaca bi benzetme yapmak gerekirse photoshop 6 milyon komut satırından oluşurken maya 30 milyon komut satırından oluşuyor, yani 3-5 ayda öğrenilecek programlar değil bunlar ayrıca ne konuda gelişmek istediğinede bağlı bu süre, organik modellememi, inorganik modellememi, render mı , ışık mı, particul muben uzaunca bir zaman softimage 3d kullandım birşeyler ortaya çıkarabilecek kadar öğrenince gerisi kolay gibi
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.