Şimdi Ara

Mazda 3 vs. Opel Astra (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
70
Cevap
0
Favori
7.483
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Sayın Toorop 1.2 tsi'den yada başka turbo beslemeli motordan neden turboyu çıkartıyorum onu anlamadım.Bu motorları modern yapan düşük hacme rağmen , turbonun etkisiyle artan beygir ,tork değerleri ve aynı güce sahip atmosferik motorlardan daha az tüketip daha az emisyon sağlamasıdır.Kısacası daha iyi performans , daha az tüketim ve emisyon.İstisnalar olabilir ama genel durum böyledir.Turbolu motor atmosferik motora göre daha riskli bir yapı içerdiğinden Mazda gibi markalar Avrupalı üreticiler gibi bu işe girmediler.Dolayısıyla kendilerine daha sorunsuz bir yol tercih ettiler.Buda markanın sorunsuzluğuna katkı yapmıştır.
  • Kesinlike mazda 3 derim ben tasarım mükemmel yanlız makyajlanan degil de 2009-2008 modeller..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fottili

    Sayın Toorop 1.2 tsi'den yada başka turbo beslemeli motordan neden turboyu çıkartıyorum onu anlamadım.Bu motorları modern yapan düşük hacme rağmen , turbonun etkisiyle artan beygir ,tork değerleri ve aynı güce sahip atmosferik motorlardan daha az tüketip daha az emisyon sağlamasıdır.Kısacası daha iyi performans , daha az tüketim ve emisyon.İstisnalar olabilir ama genel durum böyledir.Turbolu motor atmosferik motora göre daha riskli bir yapı içerdiğinden Mazda gibi markalar Avrupalı üreticiler gibi bu işe girmediler.Dolayısıyla kendilerine daha sorunsuz bir yol tercih ettiler.Buda markanın sorunsuzluğuna katkı yapmıştır.



    Peki tamam. Mazdanın motoru eski teknoloji.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi John Shepard -- 28 Mart 2011; 21:50:01 >
  • Yeni bir konu olarak yazacaktım ama hadi buraya dökeyim taşlarımı.
    Öncelikli görüşüm TSI ve aşarı beslemeli küçük motorların geçici bir heves olduğu, 3-4 yıl sonra bundan vaz geçileceği. Nereden mi atıyorum.
    Motor teknolojisi bu sene yeni bir evrim geçirmeye başladı. Aslında bunun geçmişi elbette vardı ancak seri üretim motorlar olarak piyasaya çıkmaya başladı. Evrim geçirmiş motorlar bir sonraki motor teknolojisi olarak karşımıza çıkacaklar (büyük ihtimalle bu yeni teknolojiyi Türkiye'ye ilk VW getirecektir)
    Bu teknolojinin genel ismi HCCI (homogeneous combustion compression ignition) (Türkçesi nasıldır bilmiyorum ama Homojen Yanma Sıkıştırma ile Patlama).
    Teorik olarak bilinen bir teknoloji yeni değil ancak bu teknolojiye bağlı olarak bu motoru üretmek mevcut teknoloji ile bile oldukça zor. Farkı ne diyeceksiniz. Benzinli ve dizel motorun nasıl çalıştığını anlatmayacağım, bu teknolojide hava-yakıt karışımı sıkıştırılarak patlatılıyor.

    Avantajları
    %30 yakıt tasarrufu yaparken mevcut emisyon standartlarını karşılıyor.
    Dizel motorlar gibi yüksek sıkıştırma oranlarında çalıştığı için (15:1'den büyük) konvasyonel kıvılcım ateşlemeli motorlardan daha verimli çalışıyor.
    Hava ve yakıt karışımının homojen olması daha temiz yanmaya sebep oluyor ve emisyonları düşürüyor. NOx eser miktarda oluşuyor.
    HCCI motorlar benzinli, dizel ve alternatif yakıtlarla çalışabiliyor. Aynı motorda değil!!
    Kelebekteki (throttle) kayıpların ihmal edilmesi motor verimini artırıyor.

    Dez avantajları
    Silindir içindeki basıncın yüksekliği motora zarar verebilir
    Hızlı sıcaklık atımı ve basınç artım hızı motor aşınmasına katkıda bulunur
    Kendi kendine yanma kontrol edilmesi zor bir süreç.
    HCCI motorların güç aralığı küçük (trenlerde, büyük güç gerektiren yerlerde)
    CO ve Hidrokarbon emisyonları tipik kıvılcım ateşlemeli motorlara göre daha yüksek

    Homojen yanma için teknikler
    yüksek sıkıştırma oranı (15:1'den fazla)
    İndüksiyon gazlarının ön ısıtılması
    Zorlamalı indüksiyon
    Egzoz gazının indüksiyon olması

    Bu kadar laf kalabalığından sonra bu motorların mevcut durumu hakkında kısa bilgi: (prototipler)
    GM opel vectre ve saturn aura üzerinde modifiyeli HCCI motorları demostre etmiş.
    Mercedes-Benz DiesOtto adında prototip geliştirdi. 2007 yılında F700 konsept arabasında rankfurt oto show'da gösterilmiş.
    Liste böyle uzuyor.
    VW'e gelelim.
    VW 2015 yılında üretime hazırladığı iki motoru var. benzinli ve dizel. CCS dizel olan ve GCI benzinli olan.

    Not: skyactiv HCCI değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: froster2006

    Ben derginin basılı halini okudum.

    Bulursam o baskıyı yazarım neyde geçmiş neyde geçilmiş.

    Hatta testte kullanılan mazda koyu mavi ford ise açık gri idi.



    bu da yeni çıkan focus

    http://www.arabadergisi.com/videolar/ford-focus-esc-test-2011-ajc.html

    esp testi koyan arkadasta izlesin eger bu testlere goreyse durum focus tam bir balon

    kaldı ki eski kasa focus 1 yıl kullandım abartıldıgını dusunuyorum

    bugune kadar kullandıgım ve bana çok guven bir tek araba hatırlıyorum eski kasa honda civic ex (yumurta kasa) iddia ediyorum o arabayı deviremezsiniz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SONY_55

    quote:

    Orijinalden alıntı: seleman_01

    almak istediğin araba benim eski arabamdı.siyah 1.6 imperessive düz vitesti.ben 40000 tl ye almıştım.6 ay kullanıp sattım.şimdi ise 46000 tl olmuş.bu parayı hak etmiyor.bence bunun yerine yeni c4 veya yeni astra hb 1.4 140 hp düşün.satma nedenlerimden birincisi çok yakıyor.ikincisi satması zor.üçüncüsü içine felaket derecede yol sesi alıyor.dördüncüsü servisler inanılmaz derecede ilgisiz hatta bir kere kavga etmiştim.beşincisi arabayı aldıktan birkaç ay sonra ön göğüsten rahatsız edici seslerin gelmesi ve mazda servisinin buna hala bir çözüm bulamamış olması.bu kadar şeye rağmen hala bu arabayı almayı düşünüyorsan bana hayırlı olsun demekten başka birşey düşmez

    Tarihin en büyük sallaması diyorum bu yoruma..
    Çevremde o kadar bu arabadan var servisin ilgisizliği dışında tek bir şikayet bile yok..Yani bir araba yüzünden sanki tüm arabalar böyleymiş gibi söylemlerde bulunmak art niyetini açıkca belli ediyor..
    @BandoEses
    Arkadaşım hiç düşünmeden mazda 3 al.Opelin ne kadar adi bir araba olduğunu dünya alem biliyor.O yüzden hiç bulaşma derim sana..


    Sizin yorumunuz buram buram nesnellik kokuyor zaten.

    Tebrikler.




  • mazda 3 tabiki, 0.85g skidpad değeriyle yol tutuşta ilk 3 e giremez hemi? 34km/h ve 7.1 lt. yakıt tüketimi var.. turbo beslemeli motorun neresi modern? Ya arıza istatikleri? yahu geçin bir kalemde..focus c1 platformunu sadece ford geliştirmemiştir, mazda ,volvo, ford ortak yapımıdır, şasi sistemi 1e 1 aynı değildir zaten.Eğer mazda olmasaydı ford bokuyla misket oynuyordu şimdi..
    Astra J kötü bir araç değildir, konfor, izolasyon, tasarım olarak eleştirmem, ancak motor, sürüş dinamikleri konusunda Mazda on numaradır.
  • edit..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zotone -- 14 Mayıs 2012; 19:48:24 >
  • o fotodaki mazda 3 nasıl birşey siyah jant kırmızı kaliper felan TR de görmedim hiç
  • quote:

    Orijinalden alıntı: StreamRolleR

    o fotodaki mazda 3 nasıl birşey siyah jant kırmızı kaliper felan TR de görmedim hiç

    Fuarda gösterilmişti

     Mazda 3 vs. Opel Astra

     Mazda 3 vs. Opel Astra


    Buda bonus olsun

     Mazda 3 vs. Opel Astra




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.