Şimdi Ara

Mazda'nın SUV'u Mazda CX-5 [ANA KONU] (24. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
482
Cevap
17
Favori
55.170
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Benimkisi 2015, galiba sadece Power diye geçiyor emin değilim hocam🤔


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mazda cx 5 power sense plus aldım yakın zamanda android auto kablosuz olarak kullanmak mümkün mü?

  • sernor S kullanıcısına yanıt

    Hayır kablolu kullanmak zorundasınız.

  • Arkadaşlar CX-5 2015 model arıyorum. satmak isteyen varsa görüşebiliriz. Daha önce 2013 modeli vardı. şu an sedan kullanıyorum.. Herkese keyifli sürüşler..

  • Herkese merhabalar,


    Bu da benim aracım. 2022 CX-5 GT AWD modeli, 2.5 atmosferik motorlu. 187 beygir, 250nm tork.

    Donanım olarak en üstün bir altı gibi, ısıtmalı-soğutmalı ön koltuklar, ısıtmalı arka koltuklar, hayalet ekran, head up display, deri hafızalı koltuk vs. var, fakat 360 kamera ve park sensörleri yok.

    2022 modeller makyajlı, ön farlar ve tampon biraz farklı. Ön sis farı yok (hiçbir modelde yok), arka sis farları Kuzey Amerika'da yok.


    Aracı almadan önce RAV4, Tiguan, Kuga (Escape) ve CR-V'ye de bakmıştım. Öncelikle Amerika Kıtası için özellikle Amerika'da üretilen araçların malzeme kalitesi çok kötü. RAV4, Kuga ve CR-V'yi elimine etmenin en önemli sebeplerinden biri buydu. CX-5 Japon üretimi, ve malzeme kalitesinden kısmamışlar. Baktığım o kadar araç içinde arka kapıları yumuşak plastik olan bir tek CX-5 vardı.

    Zaten donanım anlayışı çok garip burada. Plastik direksiyonlu fakat elektrikli koltuklu araçlar görebilirsiniz. Yağmur sensörü, kendiliğinden kararan ayna lüks olarak görülüyor.


    Değişik bir güvenlik anlayışı var Mazda'nın. Elektrikli koltuğun hafıza fonksiyonu yalnızca el freni çekikken çalışıyor. Elektrikli bagaj da yalnızca el freni çekikken açılıyor. Multimedya ekranı çok net, fakat dokunmatik değil. (Kablosuz CarPlay yok ama ben adaptör aldım) Anahtarsız giriş kullanarak kapı kilitlerini açmak için kapı kolunun üstündeki tuşa basmak lazım. Fakat kapı açıkken hareket ederseniz araba ötmüyor.


    Direksiyon sert, BMW'lerdeki gibi biraz yapay bir sertlik var. Kısa süre içinde alışıyorsunuz, sonra diğer araçların direksiyonu çok yumuşak geliyor. Yol ve lastik sesi daha önce kullandığım araçlara göre daha az, rüzgar sesi 120'den sonra geliyor. Zaten 120'nin üstüne çıkmanız buralarda zor.


    Bir SUV için yol tutuşu gerçekten çok iyi. Araba zaten genel olarak biraz sert. Babamın 2009 Accord'u vardı, hissiyat olarak ona benziyor.

    2.5 atmosferik motor, 6 ileri tork konvertörlü otomatik, araba gidiyor mu? Gidiyor. Fakat normal şartlarda araba tamamen ekonomi üstüne kurulu, eğer performans istiyorsanız spor modunu devreye almak şart. Vites kulakçıkları benim aracımda yok (yalnızca 2.5 Turbolu modellerde var), fakat manuel modu var ve güzel çalışıyor. Yalnız motoru kesiciye de sokuyor, o yüzden eğer motor freni için kullanıyorsanız tekrar D'ye almayı unutmamak lazım.


    2022 modellerde koltukların yan desteklerini arttırdılar. 2018 modelini test etmiştim, koltuklarla ilgili bir sorunum yoktu. Hala yok.


    Adaptif hız sabitleme güzel çalışıyor. Şerit ortalama sistemi yok (RAV4'te vardı), şeritte tutma sistemi var ama fazla müdahale etmiyor. Kör nokta sistemi var, güzel çalışıyor.


    Bakımlar 8000 kilometrede bir, kesinlikle gereksiz ve israf fakat yapacak bir şey yok.


    Eğer 1.5 turbolu veya 2.0 plug-in hybrid bir modeli olsa Türkiye'de gerçekten tutabilirdi. Bu arada şehir içi 11 litre, şehir dışı 7 litre yakıyor. Silindir kapama teknolojisi var, 70-90km/s hızla gidiyorsanız 3/4 litre yakıyor. Fakat start-stop yok.



     Mazda'nın SUV'u Mazda CX-5 [ANA KONU]


     Mazda'nın SUV'u Mazda CX-5 [ANA KONU]


     Mazda'nın SUV'u Mazda CX-5 [ANA KONU]


     Mazda'nın SUV'u Mazda CX-5 [ANA KONU]


     Mazda'nın SUV'u Mazda CX-5 [ANA KONU]




  • mrplt kullanıcısına yanıt

    Aracınız çok güzel güle güle kullanın. Sakıncası yoksa hangi bayiden ve kaça aldınız paylaşabilir misiniz? Özelden de yazabilirsiniz.


    Bir de sanırım 2018 modelini de kullandınız yazdıklarınızdan anladığım. Çok farkı var mı?


    Teşekkür ederim şimdiden.

  • portsmouth P kullanıcısına yanıt

    Merhabalar, öncelikle teşekkür ederim. Aracı Türkiye'den almadım, fakat bildiğim kadarıyla Muğla'daki Mazda bayisinde bir tane CX-5 varmış. 900 küsür bin lira denmiş fiyat olarak, ki 2.0 motor 4 çeker bir araç için bugün hiç fena bir fiyat değil.


    2018 modeli ile test sürüşü yapmıştım. Yeni modellerde koltukların biraz daha rahat olduğunu düşünüyorum, bir de multimedya ekranı farklı.

  • mrplt kullanıcısına yanıt
    Merhaba.. Biraz konuyu hortlatmış olacağım :) bende 2022 Power sense plus 2.0 awd sini aldım. Dolu dolu.. Sormak istediğim, kablosuz adaptörü nasıl temin ederiz..
    İkinci sormak isteğim, lastik basınç sıfırlama ya da ayarların olduğu yeri göremedim. Bundan önce mx5 kullanıyordum. Onda sol al köşede sıfırlama vardı. Cx5 de, öyle bir fiziksel tuş göremedim. Ayrıca yol bilgisaysrında da göremedim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Requiem_For_a Dream -- 20 Haziran 2023; 13:23:6 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Requiem_For_a Dream kullanıcısına yanıt

    Lastik basınç sıfırlama yok, basıncı uygun şekilde ayarladıktan sonra, 2-3 dakika sürüşten sonra, ikaz ışığı otomatik söner.

  • Requiem_For_a Dream kullanıcısına yanıt

    Öncelikle mesajınızı şimdi gördüm kusuruma bakmayın.


    Ben kablosuz adaptörü Aliexpress'ten aldım, carlinkit yazarsanız bulabilirsiniz. Bendeki 3.0 sürümü, yalnızca CarPlay için. 4.0 modelleri Android Auto da destekliyor.


    Lastik basınç konusunda sıfırlama tuşuna ihtiyacınız yok, zira CX-5'te her lastik için ayrı bir sensör var. Sıfırlama yalnızca ABS üzerinden basınç farkı tespit eden sistemlerde kullanılıyor. Fakat her lastikte ayrı bir sensör varken aracın lastik basınçlarını ekranda göstermemesi saçma.


    Bu arada aracınız hayırlı olsun, iyi günlerde kullanmanız dileğiyle.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mrplt -- 2 Temmuz 2023; 6:48:9 >
  • brusher B kullanıcısına yanıt
    Evet aynen öyleymiş, oldu. Teşekkürler.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • mrplt kullanıcısına yanıt
    Bakıyorum hocam aliexpress e. Güzel dilekleriniz için teşekkür ederim 🙏

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Requiem_For_a Dream kullanıcısına yanıt

    Hocam, yurtdışı bazı sitelere göre bazı mazdalarda kablosuz aa yazılım güncellemesi ile gelecekmiş. Sizin araç büyük ekran sanırım, bir ihtimal sizin araca da yüklenebilir. Dongle almadan önce servise bir sormanızda fayda var.

  • brusher B kullanıcısına yanıt
    Oww süper olur hocam. Evet büyük ekran. Baktım az önce, vergisi algısı 2,5k. Hafta içi arayıp sorayım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Requiem_For_a Dream -- 9 Temmuz 2023; 17:54:39 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Merhaba yeni bir telefon aldım şarj girişi yeni telefonlarda usb type c oluyormuş, telefonu Android auto bağlamak için ne yapmalıyım, mazdanın çıkışları usblere uygun.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • neal1 N kullanıcısına yanıt

    Hocam 1 metre kaliteli (ugreen, anker vs.) usb-a usb-c kablo alıp araca takın, araçta sabit kalsın o kablo. Ben aracı ilk aldığımda kabloyu orta kol dayamanın altındaki yere taktım, bir yıldır kablo sabit, ihtiyaç duyduğumda telefonu takıyorum.

  • brusher B kullanıcısına yanıt

    Dönüştürücülerden mi bahsediyorsunuz hocam, ilginiz için teşekkür ederim bu arada yoksa kablonun bir ucu usb a bir ucu usb c mi oluyor




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi neal1 -- 5 Mart 2024; 14:53:0 >
  • neal1 N kullanıcısına yanıt

    Telefonunuzun marka modeli ne hocam?

  • neal1 N kullanıcısına yanıt




  • brusher B kullanıcısına yanıt

    Samsung Galaxy A54, teşekkür ederim tekrar.

  • 
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.