Şimdi Ara

MEGANE II BÖLÜMÜ (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
10 Misafir (4 Mobil) - 6 Masaüstü4 Mobil
5 sn
27.030
Cevap
140
Favori
3.066.651
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: er9en


    quote:

    Orjinalden alıntı: m.C.k


    quote:

    Orjinalden alıntı: er9en

    1.6 megane2 max. 230 yapar

    eminsin di mi

    1.6 megane 2 5.viteste 210 km hızda devir kesiciye girer 6250 devirde..

    yani daha üstü imkansız

    öncelikle bu kadar emin konuşman saçma çünkü o hızdaki yolun eğimi rüzgar içindeki yolcu sayısı vs. gibi etkenlerde çok önemlidir.örneğin sen 5000 devirde görürsün ben 6500 devirde görürüm.
    biz 1.4 megane2 hb ile 200 yaptık.
    çok yakın bi arkadaşımdada 1.6 sedan megane var 220 yaptığını ayağının altındada daha gaz olduğunu söyledi.yalan söyleyecek bi insan değil.
    he bide unutmadan forumdan bi arkadaş 215 ile giderken yanından 1.6 megane geçmiş o topiğide bi bul oku istersen


    bilmiyorsan boş bilgileri savunma bence..

    "sen 5000 devirde görürsün ben 6500 devirde görürüm"

    bu kadar saçma birşey olamaz...

    aynı otomobil belirli bir hıza her zaman aynı devirde çıkar- aynı vitesteyken -(şanzıman oranları değiştirilmez - ya da lastik çapları değiştirilmezse)

    bende de megane 2 vardı geçen sene scenicten önce - bu hıza çıktım,devir kesiciye degirdim de söylüyorum

    215le giden alfanın yanından geçen megane ise - alfanın göstergesindeki hata payı renodan yüksek olabilir -bu nedenle de 220 gibi hızlardan bahsediliyor..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: m.C.k


    quote:

    Orjinalden alıntı: er9en


    quote:

    Orjinalden alıntı: m.C.k


    quote:

    Orjinalden alıntı: er9en

    1.6 megane2 max. 230 yapar

    eminsin di mi

    1.6 megane 2 5.viteste 210 km hızda devir kesiciye girer 6250 devirde..

    yani daha üstü imkansız

    öncelikle bu kadar emin konuşman saçma çünkü o hızdaki yolun eğimi rüzgar içindeki yolcu sayısı vs. gibi etkenlerde çok önemlidir.örneğin sen 5000 devirde görürsün ben 6500 devirde görürüm.
    biz 1.4 megane2 hb ile 200 yaptık.
    çok yakın bi arkadaşımdada 1.6 sedan megane var 220 yaptığını ayağının altındada daha gaz olduğunu söyledi.yalan söyleyecek bi insan değil.
    he bide unutmadan forumdan bi arkadaş 215 ile giderken yanından 1.6 megane geçmiş o topiğide bi bul oku istersen


    bilmiyorsan boş bilgileri savunma bence..

    "sen 5000 devirde görürsün ben 6500 devirde görürüm"

    bu kadar saçma birşey olamaz...

    aynı otomobil belirli bir hıza her zaman aynı devirde çıkar- aynı vitesteyken -(şanzıman oranları değiştirilmez - ya da lastik çapları değiştirilmezse)

    bende de megane 2 vardı geçen sene scenicten önce - bu hıza çıktım,devir kesiciye degirdim de söylüyorum

    215le giden alfanın yanından geçen megane ise - alfanın göstergesindeki hata payı renodan yüksek olabilir -bu nedenle de 220 gibi hızlardan bahsediliyor..




    bence senin söylediğin daha saçma ben bilmediğim şeyi konuşmam ben ordaki devir sayısını örnek olarak verdim.
    sen 210'da devir kesiciye girer dahada gitmez demişsin senin arabanda bişey varmış.
    biz 1.4'le 200 yaptık.




  • Merhabalar,

    Birçok kez chip tuningle ilgili görüş ve verileri forum sayfalarında yazmıştım. Chip Tuning konu başlığında fazlasıyla mevcut.

    Ben seri programlama yoluyla Fastech Tuning.de yaptırmıştım. Aracı dinamometreye sokmadığımız için reel değerleri tam olarak vermedim ancak diğer bazı dizel araçlarla kıyasladığımda muhtemelen 105 bg ve 240 nm tork civarlarında olduğundan bahsetmiştim. 0-100 km hızlanma, 4. ve 5. vitesteki ara hızlanma değerleri 110 bg.lik C4 ve 307 Hdi ile hemen hemen aynı. Araçların ağırlıkları da birbirine çok yakın olduğundan bu sonucu çıkarmam pek yanlış olmaz. Bu uygulamanın bana maliyeti 600 YTL idi. Bu kadar ucuz olmasının sebebi uygulamanın dinomometre üzerinde yapılmaması.

    Son hızı orada belirtmiştim. Düz yolda araç arkadan rüzgar almadan yaptığım son sürat 188 km. Daha fazlası mümkün değil çünkü araç devir kesiciye giriyor. Ben 203 yaptım ancak aşağı eğimli bir yoldu ve daha fazla da bence mümkün değil. Chip yapılmamış bir Megane dci.nin 188 km.ye düz yolda rüzgar almadan çıkması bence mümkün değil. Chip yapmadan önce ben 180 km.ye çıkacak bir yol dahi bulamadım. Bu sebepten kimse bana 80 bg.lik Megane.ın çok rahat 190.a çıkabileceğini söylemesin.

    Benzinli Megane sürmedim ancak ancak 245 km sürati 1600 motorlu ve 115 bg.li bir benzinli Megane.ın yapabilmesi bana hiç mantıklı gelmedi. 93 model 2000 motorlu 136 bg.li 200E Mercedesimiz ile yaptığımız son sürat 235 km. Varın gerisini siz hesaplayın.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Yavuz

    Merhabalar,

    Birçok kez chip tuningle ilgili görüş ve verileri forum sayfalarında yazmıştım. Chip Tuning konu başlığında fazlasıyla mevcut.

    Ben seri programlama yoluyla Fastech Tuning.de yaptırmıştım. Aracı dinamometreye sokmadığımız için reel değerleri tam olarak vermedim ancak diğer bazı dizel araçlarla kıyasladığımda muhtemelen 105 bg ve 240 nm tork civarlarında olduğundan bahsetmiştim. 0-100 km hızlanma, 4. ve 5. vitesteki ara hızlanma değerleri 110 bg.lik C4 ve 307 Hdi ile hemen hemen aynı. Araçların ağırlıkları da birbirine çok yakın olduğundan bu sonucu çıkarmam pek yanlış olmaz. Bu uygulamanın bana maliyeti 600 YTL idi. Bu kadar ucuz olmasının sebebi uygulamanın dinomometre üzerinde yapılmaması.

    Son hızı orada belirtmiştim. Düz yolda araç arkadan rüzgar almadan yaptığım son sürat 188 km. Daha fazlası mümkün değil çünkü araç devir kesiciye giriyor. Ben 203 yaptım ancak aşağı eğimli bir yoldu ve daha fazla da bence mümkün değil. Chip yapılmamış bir Megane dci.nin 188 km.ye düz yolda rüzgar almadan çıkması bence mümkün değil. Chip yapmadan önce ben 180 km.ye çıkacak bir yol dahi bulamadım. Bu sebepten kimse bana 80 bg.lik Megane.ın çok rahat 190.a çıkabileceğini söylemesin.

    Benzinli Megane sürmedim ancak ancak 245 km sürati 1600 motorlu ve 115 bg.li bir benzinli Megane.ın yapabilmesi bana hiç mantıklı gelmedi. 93 model 2000 motorlu 136 bg.li 200E Mercedesimiz ile yaptığımız son sürat 235 km. Varın gerisini siz hesaplayın.

    arkadaşım bizim 1.4 le (chipli) 2.viteste araba 8000 devir çeviriyo ve 120 kmh oluyo.5.viteslede 8000 de ibre 245 250 ye kadar geliyo.şimdi diyeceklerki sapma var.binlerce meganın ki sapmıyo da bizimki mi sapıyo




  • Yavuz hocam bir araç 188km/h de kesiyorsa deviri arkadan tayfunda gelse 188i geçmez
    quote:

    Orjinalden alıntı: Yavuz

    Merhabalar,

    Birçok kez chip tuningle ilgili görüş ve verileri forum sayfalarında yazmıştım. Chip Tuning konu başlığında fazlasıyla mevcut.

    Ben seri programlama yoluyla Fastech Tuning.de yaptırmıştım. Aracı dinamometreye sokmadığımız için reel değerleri tam olarak vermedim ancak diğer bazı dizel araçlarla kıyasladığımda muhtemelen 105 bg ve 240 nm tork civarlarında olduğundan bahsetmiştim. 0-100 km hızlanma, 4. ve 5. vitesteki ara hızlanma değerleri 110 bg.lik C4 ve 307 Hdi ile hemen hemen aynı. Araçların ağırlıkları da birbirine çok yakın olduğundan bu sonucu çıkarmam pek yanlış olmaz. Bu uygulamanın bana maliyeti 600 YTL idi. Bu kadar ucuz olmasının sebebi uygulamanın dinomometre üzerinde yapılmaması.

    Son hızı orada belirtmiştim. Düz yolda araç arkadan rüzgar almadan yaptığım son sürat 188 km. Daha fazlası mümkün değil çünkü araç devir kesiciye giriyor. Ben 203 yaptım ancak aşağı eğimli bir yoldu ve daha fazla da bence mümkün değil. Chip yapılmamış bir Megane dci.nin 188 km.ye düz yolda rüzgar almadan çıkması bence mümkün değil. Chip yapmadan önce ben 180 km.ye çıkacak bir yol dahi bulamadım. Bu sebepten kimse bana 80 bg.lik Megane.ın çok rahat 190.a çıkabileceğini söylemesin.

    Benzinli Megane sürmedim ancak ancak 245 km sürati 1600 motorlu ve 115 bg.li bir benzinli Megane.ın yapabilmesi bana hiç mantıklı gelmedi. 93 model 2000 motorlu 136 bg.li 200E Mercedesimiz ile yaptığımız son sürat 235 km. Varın gerisini siz hesaplayın.




  • asilkaan ne kadar cahil adam varsa gelmiş burda tereciye tere satmaya kalkıyor...

    adamın biri aynı arabayla 6250devirde 210 yaparken aracın içindekilere ve rüzgara göre 5000 devirde de aynı hıza ulaşabiliyor aynı viteste...Hangi gezegende yaşıyor acaba merak ediyorum...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: m.C.k

    asilkaan ne kadar cahil adam varsa gelmiş burda tereciye tere satmaya kalkıyor...

    adamın biri aynı arabayla 6250devirde 210 yaparken aracın içindekilere ve rüzgara göre 5000 devirde de aynı hıza ulaşabiliyor aynı viteste...Hangi gezegende yaşıyor acaba merak ediyorum...

    pm attım sana anlamakta zorlanıyosun onun için burdan diilde pm'den anlatim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: er9en


    quote:

    Orjinalden alıntı: m.C.k

    asilkaan ne kadar cahil adam varsa gelmiş burda tereciye tere satmaya kalkıyor...

    adamın biri aynı arabayla 6250devirde 210 yaparken aracın içindekilere ve rüzgara göre 5000 devirde de aynı hıza ulaşabiliyor aynı viteste...Hangi gezegende yaşıyor acaba merak ediyorum...

    pm attım sana anlamakta zorlanıyosun onun için burdan diilde pm'den anlatim.


    anlatmakta zorluk çekiyor olmayasın sakın

    bir araçta devir kesici her zaman aynı devirde devreye girer - meganelarda 6250dd den itibaren devreye girer..

    bir araç son vitesinde devir kesiciye giriyorsa ister eğimli olsun yol isterse arkasından rüzgar essin o hızı geçemez...




  • er9enden gelen PM:

    ben yokuş ineyim sen yokuş çık devir aynı mı olur ?
    bizde biliyoruz lastiklerin çapını , dönme hızını vs.vs. ama gerçek bu.
    aynı arabayla bi öyle dene bi böyle bakalım aynımıymış.
    ben bilmediğim şeyi söylemem.
    öyle olsa senin araban düz yolda 210 yapıyosa yokuş inerkende en fazla 210 yapar.
    sence bu mantıklı mı ?


    benim yazdığım cevap:


    halen anlamıyorsun..

    bir araç:yani megane 2 1.6 16v, 5.viteste 6250ddi geçemez - ECU buna izin vermez, 6250dd geçilmeye çalışıldığı anda yakıt kesilir otomatik olarak..
    düz yolda devir kesiciye girebiliyor bu araç yani 6250dde çıkabiliyor.
    yokuş aşağı da gitse bu araç o devri geçemez - ECU yakıtı keseceği için o devirde gider araç..

    bir aracın aynı hızda aynı viteste farklı devirlerde çalışması imkansızdır(baskı balata kaçırma yapmadığı sürece)




  • quote:

    Orjinalden alıntı: m.C.k

    er9enden gelen PM:

    ben yokuş ineyim sen yokuş çık devir aynı mı olur ?
    bizde biliyoruz lastiklerin çapını , dönme hızını vs.vs. ama gerçek bu.
    aynı arabayla bi öyle dene bi böyle bakalım aynımıymış.
    ben bilmediğim şeyi söylemem.
    öyle olsa senin araban düz yolda 210 yapıyosa yokuş inerkende en fazla 210 yapar.
    sence bu mantıklı mı ?


    benim yazdığım cevap:


    halen anlamıyorsun..

    bir araç:yani megane 2 1.6 16v, 5.viteste 6250ddi geçemez - ECU buna izin vermez, 6250dd geçilmeye çalışıldığı anda yakıt kesilir otomatik olarak..
    düz yolda devir kesiciye girebiliyor bu araç yani 6250dde çıkabiliyor.
    yokuş aşağı da gitse bu araç o devri geçemez - ECU yakıtı keseceği için o devirde gider araç..

    bir aracın aynı hızda aynı viteste farklı devirlerde çalışması imkansızdır(baskı balata kaçırma yapmadığı sürece)

    ben burdan yazmayıda biliyorum kopyala yapıştır yapmana gerek yok.
    konu dağılmasın diye pm atıyorum adam onları buraya kopyalamış




  • konu dağılmadı - sadece anlamayan başkası varsa sonucu görsün diye yazdım...
  • Sevgili m.c.k,

    F1 araçlarının aynı süratte birbirlerini geçebilmelerini ne ile açıklanıyorsa bir aracın arkadan rüzgar aldığında kısa sürede olsa hızının devir aynı kalmak şartıyla artması ona bağlanabilir. Bunu Megane.da ben gördüm ancak fotoğrafını çekemedim. Citroen C5.le bunu yapacağım hemde chip tuning yapmadan ve fotoğrafını da buraya ekleyeceğim.

    Ayrıca "cahil" kelimesinin anlamını Türkçe sözlükten önce öğren sonra yaz. Ortaya da konuşma. O söz bir gün sana kapak olur altında kalırsın. Ahlak sınırlarını aşmamanı tavsiye ederim sana bu forumda.
  • fizik kurallarını bilmeyen arkadaşlara daha ne diyeyim ben...

    aynı devirde (şanzıman kaçırma yapmıyorsa ve patinaj yoksa) bir aracın farklı hızda gitmesi mümkün değildir(aynı viteste aynı lastik oranlarıyla..)

    F1 araçlarına gelince: rüzgar direncinden dolayı son viteslerinde son devire ulaşamadıklarından; öndeki aracın hava boşluğundan yararlanarak daha yüksek devire çıkabildiği için arkadaki araç daha yüksek hıza ulaşabilmektedir...yani aynı hızda birbirini geçme SÖZ KONUSU DEĞİLDİR

    nerede nasıl konuşacağımı bana öğretmeye kalkışmayın lütfen; bilmeden anlamadan birşeyleri savunmak doğru birşey değil..

    sadece şunu kavrasanız yeter:

    Bir lastik; birim zamanda aynı devirde (kaymadan) ne olursa olsun aynı hızda gidecektir..motor devri de değişmeyecektir..çünkü kaçırma yapan bir eleman yok arada...rüzgarmış eğimmiş ağırlıkmış....bunlarla en ufak ilgisi oplmayan şeylerden bahsediyoruz burada....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest -- 30 Haziran 2006; 12:01:56 >




  • Arkadaşlar tartışmanıza biraz katkıda bulunmaya çalışayım.

    Bir araç yokuş çıkarken de inerken de aynı devirde aynı hızı yapar. Ancak yokuş inerken, eğer eğimi fazla bir yokuş ise gaza basmasanız dahi yerçekiminden dolayı araç hızlanır. Yani 6250 devirde motora giden yakıt kesilse dahi eğim nedeniyle aracın devri ve hızı artmaya devam edebilir.

    Ayrıca ben bu hafta sonu 80 lik dizel megane ile otobanda mümkün olursa bir deneme yapacağım. Sonucu bildiririm.
  • ALİM,

    DÜZ VİTES HER ARACIN YOKUŞ İNERKEN DE ÇIKARKEN DE AYNI DEVİRDE AYNI HIZI YAPACAĞI DOĞRUDUR...

    ANCAK,
    6250 DEVİRDE, YOKUŞ AŞAĞIYA GAZA BASILMASA (BEN BUNU BOŞA ALMAK ŞEKLİNDE ALGILIYORUM) BİLE YERÇEKİMİNDEN DOLAYI ARACIN HIZLANABİLECEĞİ DÜŞÜNCESİ YANLIŞTIR....

    BURADA, SON VİTESTE VE SON DEVİRDEN (ECU TARAFINDAN KESİLEN) BAHSEDİLİYOR....
    YANİ 6250 DEVİRDEKİ HIZ 215 KM CİVARINDADIR... BU HIZLARDA ARACIN GAZA BASILMADAN HIZLANMASI (YOKUŞ AŞAĞI BİLE) MÜMKÜN DEĞİLDİR. ÇÜNKÜ RÜZGAR DİRENCİ BUNA İZİN VERMEZ...

    SENİN DEDİĞİN OLAY, DÜŞÜK HIZLARDA (EN FAZLA 120-130 KM GİBİ) MÜMKÜN OLABİLİR. BELKİ, DİK VE UZUN BİR YOKUŞTA 3. VİTESTE 6250 DE KESİCİYE GİRİLDİĞİNDE ARAÇ BOŞA ALINIRSA HIZIN BİRAZ DAHA ARTMASI MÜMKÜN OLABİLİR... AMA 150-160 KM HIZLARDAN SONRA ARACIN KENDİLİĞİNDEN HIZLANMASI MÜMKÜN DEĞİLDİR...

    quote:

    Orjinalden alıntı: alim_

    Ancak yokuş inerken, eğer eğimi fazla bir yokuş ise gaza basmasanız dahi yerçekiminden dolayı araç hızlanır. Yani 6250 devirde motora giden yakıt kesilse dahi eğim nedeniyle aracın devri ve hızı artmaya devam edebilir.





  • DEVİR VE HIZ İLİŞKİSİ KONUSUNDA TAMAMİYLE M.C.K. ARKADAŞIMIZIN YAZDIKLARI DOĞRUDUR...
    DÜZ VİTESLİ ARAÇLARDA,
    AYNI VİTES VE AYNI DEVİRDE, MEKANİK BİR KAYIP (DEBRİYAJ KAÇIRMASI GİBİ) SÖZKONUSU DEĞİLSE, HIZ DA AYNI OLMAK ZORUNDADIR... RÜZGAR ÖNDEN GELMİŞ, ARKADAN GELMİŞ, YAĞMUR, KAR, GÜNEŞ, YÜKLÜ, YÜKSÜZ, YOKUŞ YA DA İNİŞ FARKETMEZ...

    quote:

    Orjinalden alıntı: m.C.k

    aynı devirde (şanzıman kaçırma yapmıyorsa ve patinaj yoksa) bir aracın farklı hızda gitmesi mümkün değildir(aynı viteste aynı lastik oranlarıyla..)

    yani aynı hızda birbirini geçme SÖZ KONUSU DEĞİLDİR.



  • roverci haklısın; 200le giderken öyle bir hava direnci var ki..100km ile giderken oluşanın 4 katı..

    o hızda gazdan çekince araç acaip bir şekilde hız kesiyor zaten..

    Alimin dediği de doğru olabilir(sadece teorik olarak) , gerçek hayatta öyle eğimli bir yol bulmamız imkansız..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: m.C.k



    roverci haklısın; 200le giderken öyle bir hava direnci var ki..100km ile giderken oluşanın 4 katı..

    o hızda gazdan çekince araç acaip bir şekilde hız kesiyor zaten..

    Alimin dediği de doğru olabilir(sadece teorik olarak) , gerçek hayatta öyle eğimli bir yol bulmamız imkansız..



    belki onun gösterge hatalıdır
  • Selamlar;
    Arkadaşlar konuyu dağıtmak gibi olmasın ama 1.6 megane 2 yakıt tüketimi bakımından nasıldır acaba? Öğrenci olarak belimi çok büker mi? Şimdiden teşekkür ederim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: stormrider

    Selamlar;
    Arkadaşlar konuyu dağıtmak gibi olmasın ama 1.6 megane 2 yakıt tüketimi bakımından nasıldır acaba? Öğrenci olarak belimi çok büker mi? Şimdiden teşekkür ederim.


    kullanan bi öğrenci olarak şöyle anlattiim,

    istanbul şehir içi ortalama : 9 lt

    ankara şehir içi ortalama :7,2-7,5 lt

    sehirler arası 4 kisi klima acık ort 90 km hızla : 6,6 lt

    sehirler arası 4 kisi klima acık ort 140 km hızla: 8,7-9 lt
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.